جراحی بینی
معرفی کسب و کار

آمار شگفت انگیز تعداد جراحی بینی در سال ۱۴۰۱ در ایران

دی ۲۱, ۱۴۰۱ 4۰145

نژادهای مختلف در دنیا ، هر کدام ویژگی های ظاهری خاص خود را دارند و شاید مورد توجه ترین ویژگی ما ایرانی ها ، بینی بزرگمان باشد! به همین دلیل است که آمار جراحی بینی در کشور ما رکورد قابل توجهی داشته و خیلی از ما حتی در سنین نوجوانی نیز به سراغ آن می رویم. البته نمی توان گفت که تنها عیوب ظاهری باعث بالا رفتن این آمار شده باشد و قطعا عوامل دیگری نیز در این رویه نقش دارند. می خواهید در مورد دلیل آمار شگفت انگیز تعداد جراحی بینی یا رینوپلاستی در سال ۱۴۰۱ بیشتر بدانید و به صورت کلی با این عمل آشناییت بیشتری پیدا کنید؟ با ما همراه باشید تا در پایان اطلاعات مفیدی را در خصوص آمار این عمل جراحی کسب نمایید.

جراحی بینی

چه چیزی باعث شده آمار عمل بینی بالا برود؟

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم ، بزرگ و نا فرم بودن بینی یکی از علت های اصلی می باشد که افراد خود را زیر تیغ جراحی بینی می برند. البته این موضوع غیر طبیعی نمی باشد، هیچکس کامل نیست و بالاخره هر فردی برای بهتر کردن ظاهر و از بین بردن عیوب آن ، دست به اقداماتی می زند. توجه داشته باشید که این مسئله تنها در کشور ما مطرح نیست ، برای مثال نژادهای آسیای شرقی چشمان کوچکی دارند و در این کشورها ، عمل پلک بیشتر رونق دارد ، در عوض ایرانی ها چشمانی زیبا داشته اما بینی آن ها کمی تناسب صورتشان را بهم ریخته است.

عامل بعدی فراگیر شدن عمل جراحی بینی است! درست مثل لباس هایی که برای مدتی روی مد می آیند و می توان آن را تن همه دید، این عمل نیز تبدیل به یک مد و ترند شده و شما نیز ممکن است زمانی که بینی زیبای یکی از اطرافیان یا دوستان خود را می بینید، وسوسه شوید که تغییری در صورت خود ایجاد نمایید. البته که این چیز بدی نیست ؛ زیبایی حق همه است و تمامی افراد می توانند از آن بهره مند شوند! نه تنها این مورد ، بلکه برخی افراد متاسفانه به خاطر ظاهر خود از طرف دیگران مورد تمسخر قرار می گیرند؛ به همین خاطر در صورتی که رینوپلاستی را نزد بهترین جراح بینی تهران انجام دهند، اعتماد به نفس از دست رفته آن ها دوباره باز خواهد گشت و می توانند با سری بالا گرفته وارد جمع ها و دورهمی های دوستانه شوند.

متقاضیانی که از کشورهای همسایه به ایران مراجعه می کنند ، یکی دیگر از علت های بالا بودن این آمار و ارقام می باشد. قطعا این مورد بی دلیل نیست و مهارت، تجربه جراحان ایرانی ، همچنین امکانات و تجهیزات به روز بیمارستان ها در کشور ما نظر آن ها را به خود جلب کرده است. البته شاید پایین بودن هزینه ها نیز عاملی باشد که ساکنین کشورهای اطراف را به مراجعه به ایران ترغیب کرده باشد. بنابراین این دسته از افراد نیز به تعداد افراد ایرانی که تحت رینوپلاستی قرار می گیرند افزوده شده و آمار را بالاتر می برند.

کمی پیش گفتیم برای انجام این عمل ، باید به یک جراح بینی خوب مراجعه کنید. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا باید چنین اقدامی را انجام دهیم؟ اولین مورد که توضیح واضحات است ، زیرا شما می خواهید در انتهای عمل خود یک بینی و ظاهر زیبا داشته باشید و پولی که خرج کرده اید را دور نریخته باشید! البته باید ذکر کرد که بخش مالی آن ، کم اهمیت ترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنید ، زیرا همیشه پول برمی گردد اما سلامتی خیر. در صورتی که بهترین جراح زیبایی بینی در تهران را انتخاب نکرده باشید ، ممکن است عوارضی هر چند جزئی برای شما پیش آید و در پی آن با مشکلاتی رو به رو شوید. بنابراین وقت کافی بگذارید و با پرس و جو از اطرافیان ، بهترین تصمیم را بگیرید.

مورد دوم که بی ارتباط به مورد قبلی نیست ، زیاد شدن رقابت بین پزشکان است. این موضوع را گوشه ذهن خود داشته باشید ، زمانی که تنها هدف شما از جراحی بینی زیبایی نباشد و مایل به برطرف کردن ایرادات عملکردی آن نیز باشید ، پیشنهاد می شود یک پزشک ماهر در زمینه عمل بیبنی را برگزینید. شاید جالب باشد که بدانید همین بالا رفتن رقابت میان جراحان بینی یکی از دلایل افزایش شگفت انگیز تعداد جراحی بینی در سال ۱۴۰۱ باشد ، زیرا برای برنده شدن در این رقابت نیاز است تا پزشکان خدماتی را در پیش روی مراجعه کنندگان خود قرار دهند ؛ به طور مثال هزینه پایین تر از جمله مواردی است که یک جراح را به دیگری برتری می بخشد.

حتی کرونا هم باعث پایین آمدن آمار عمل بینی نشده است!

پیش تر هم متوجه شدید که این روزها تمامی افراد فارغ از جنسیت و سن ، به سراغ این رویکرد می روند تا یک صورت زیبا برای خود بسازند و در پایان ، نفسی راحت بکشند. از آنجایی که تعداد متقاضیان این عمل نه تنها در ایران بلکه در کل جهان نیز بالا می باشد ، بنابراین تجربه جراحان در این زمینه بالا رفته و با پیشرفت علم و فناوری نیز خطرات رینوپلاستی به کمترین حد خود کاهش پیدا کرده است ، جوری که می توان از آن چشم پوشی کرد و با خیال راحت خود را به دست یک جراح با تبحر سپرد. زمانی که کرونا وارد ایران شد ، مردم سعی می کردند هر طور شده از مراکز درمانی و به خصوص بیمارستان ها دور بمانند تا مبادا به این ویروس مبتلا شوند ، اما با اینحال باز هم پسرفت قابل توجهی در این عمل دیده نشد! شاید این موضوع به این خاطر باشد که پزشکانی مانند دکتر امیر حسین محمدی مفرد ، تمامی نکات و اقدامات بهداشتی را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانده و به بیماران خود این اطمینان را می دادند که در انتهای کار ، بدون مشکل و در سلامت کامل بیمارستان را ترک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×