Images_1670133171
معرفی کسب و کار

مزایای آب تصفیه شده یونیزه قلیایی

آذر ۱۵, ۱۴۰۱ 3۰130

احتمالا شما در رابطه با PH آب و اسیدی بودن آن چیز هایی شنیده اید. با توجه به آخرین آمار، مردم ژاپن نسبت به کشور های دیگر عمر طولانی تری دارند و این به سبب استفاده از آب قلیایی در این کشور است. در این مقاله ابتدا به شما خواهیم گفت که آب قلیایی و فواید آن چیست و سپس روش های یونیزه کردن آب را بررسی خواهیم کرد.

Images_1670133171

آب یونیزه قلیایی چیست؟

آب قلیایی آبی است که PH  آن بالاتر از ۷ باشد. هر ماده ای که PH  پایین تر از ۷ داشته باشد اسیدی محسوب می شود. با اضافه کردن موادی به آب می توان آن را قلیایی کرد. این آب می تواند اسید موجود در معده را کاهش دهد و برای بدن بسیار مفید است و بالعکس آب اسیدی ضرر های زیادی برای ما دارد. عوارض ناشی از اسیدی بودن بدن در بلند مدت عبارتند از کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن، پوکی استخوان، خستگی مزمن، سر درد و سر گیجه، سنگ کلیه، آسیب به سیستم قلبی و عروقی و غیره.
از فواید آب یونیزه می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد که به راحتی جذب بدن می شود. آنتی اکسیدان ها از بدن انسان در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. اگر سیستم ایمنی بدن ما ضعیف باشد این رادیکال های آزاد باعث آسیب به بدن می شوند.
آب قلیایی برای پوست نیاز بسیار مفید است. ضد پیری و چروک است و سطح پوست را روشن و شفاف می کند و از سرطان پوست نیز جلوگیری می کند. بدن و پوست را هیدراته می کند و باعث شادابی پوست می شود.
میزان PH بدن را متعادل می سازد. وقتی بدن ما بیش از حد اسیدی باشد، باعث تداخل در فعالیت سلول های بدن و بروز بیماری می شود. غذاهای چرب، گوشت، کره، شکر و نوشابه های گازدار نقش مهمی در اسیدی شدن بدن دارند. آب قلیایی به کاهش اسید بدن کمک می کند.
آب قلیایی سموم بدن را بهتر دفع می کند و باعث ضد عفونی کردن سیستم ایمنی بدن می شود.

Images_1670133303
از دیگر فواید آب قلیایی کاهش وزن و چربی سوزی است. آب قلیایی اسید های موجود در معده را خنثی می کند و بدن نیازی به تولید سلول های چربی بیشتری برای خنثی سازی اسید های مواد غذایی نخواهد بود. متابولیسم بدن به سطح نرمال می رسد و بسیار راحت تر وزن اضافه ی شما از دست خواهد رفت.
آب قلیایی ضد سرطان نیز هست. سلول های سرطانی در محیطی با PH خنثی زنده نمی مانند و در محیط های اسیدی رشد می کنند. نوشیدن آب قلیایی سطح PH  بدن را بالا می برد و مانع از رشد سلول های سرطانی می شود.
مطالعات نشان داده است که آب قلیایی برای کاهش قند خون بدن نیز موثر است و از دیابت جلوگیری می کند. بنابراین نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب قلیایی در طول روز برای متعادل سازی قند خون و پیشگیری از دیابت مفید است.
آب قلیایی باید در زمان های خاص و کنترل شده مصرف شود تا ضرری برای بدن نداشته باشد. در میان وعده های غذایی نباید مصرف کنید چون باعث بیشتر اسیدی شدن معده می شود و در دراز مدت و به خصوص در افراد مسن می تواند باعث رفلکس معده و یا مشکلات گوارشی شود. تا یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا از مصرف آن خودداری کنید همچنین این آب می تواند با بعضی از داروها تداخل داشته باشد . آب قلیایی نباید در معرض هوا به مدت طولانی قرار بگیرد و هم چنین نباید در ظروف پلاستیکی ریخته شود چون که با هوا و مواد پلاستیک واکنش نشان می دهد. در برخی افراد ممکن است ایجاد حالت تهوع یا سر گیجه داشته باشد. این‌ها تمام عوارض و مضرات آب قلیایی هستند اما فواید آن بیشتر از ضرر هایش است .

 

روش های یونیزه کردن آب

راه های مختلفی برای یونیزه کردن آب وجود دارد که رایج ترین آن ها عبارتند از:
۱- استفاده از فیلترهای بیو سرامیکی: این فیلتر ها از خاک رس، سنگ و مواد معدی مثل کلسیم و پتاسیم و منیزیم ساخته شده است. هم به صورت جداگانه هستند و هم می تواند به سر شیر وصل شود و یک حالت مغناطیسی در آب ایجاد می کند که به این ترتیب PH  آب را تنظیم و آن را یونیزه می کند.

۲- فیلتر های مغناطیسی: این فیلتر ها در مسیر لوله های آب استفتده می شود و با ایجاد میدان مغناطیسی باعث تاثیر در مولکول های اسیدی آب شده و آن را به مولکول های قلیایی تبدیل می کند.

۳- محلول کنسانتره: که به صورت قرص هم در بازار موجود است و با اضافه کردن آن به آب باعث قلیایی شدن آب می شود.

۴- سری شیر مخصوص: این سری شیر ها مخصوص یونیزه کردن آب هستند که به صورت برقی یا با استفاده از فیلتر خاص، آب خروجی از شیر را قلیایی می کنند.

۵- دستگاه یونیزه کننده آب: بهترین روش استفاده از این دستگاه هاست که دارای یک گالن مخصوص می باشند و آب را در مسیر های مختلف می چرخانند و با استفاده از صفحات الکتریسیته آب را یونیزه می کنند.

۶- دستگاه تصفیه آب یونیزه کننده آب: شما می توانید با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی خود آب معمولیتان را به آب قلیایی تبدیل کنید.

دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده آب

استفاده از آب تصفیه کن قلیایی یا آلکالاین بهترین روش برای یونیزه سازی آب است. در روش هایی که گفتیم با این که آب قلیایی می شود اما هنوز آلاینده های دیگر آب مثل نیترات و آرسنیک، گل و لای و میکروب ها در آن وجود دارند و از بین نمی روند.

Images_1670133381

این آلاینده ها باعث بیماری های بسیاری در انسان می شود. هنگامی که آب هنوز تصفیه نشده است به میزان کافی حالت قلیایی دارد. اما وقتی وارد سیستم تصفیه آب شهری می شود، کلر و آفت کش ها به آب اضافه می شود تا میکروب ها را از بین ببرد. بدین ترتیب آب را اسیدی می کنند. بنابراین انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب بسیار اهمیت دارد تا بتوان تمامی آلاینده و میکروب های آب را از بین برد.

ضرورت و اهمیت قلیایی شدن آب برخی از تولید کنندگان را بر این وا داشت که با تولید فیلتر های قلیایی( آلکالاین) و مینرال و اضافه کردن آن ها به دستگاه های تصفیه آب مشکل اسیدی شدن آب را برطرف کنند. فیلتر قلیایی PH  آب را بالا می برد و هیچ فرایند شیمیایی برای این کار انجام نمی دهد. با استفاده از دستگاه تصفیه آب آلکالاین شما آبی سالم و مفید در اختیارتان قرار می گیرد و با این آب پوستتان سالم و بدنی قوی و پر انرژی خواهید داشت

  • ×