بررسی انواع چوب ترمووود و نکات مهمی که باید بدانید
معرفی کسب و کار

بررسی انواع چوب ترمووود و نکات مهمی که باید بدانید

آذر ۱۳, ۱۴۰۱ 3۰144

چوب ترمو یکی از مصالح ساختمانی است که جزو مصالح مدرن می باشد. روش نصب چوب ترمو و اجرای نمای چوب ترمو نسبت به سایر مصالح آسانتر است. بررسی انواع ترمووود ها توسط گروه تجاری آوا چوب انجام شده و همچنین این مجموعه ترمووود ایرانی و چوب ترمووود  و ترمو فنلاندی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

ترمووود، چوبی طبیعی بوده که ساختار سلولز آن در اثر فرآیند حرارتی تغییر کرده است. چوب های عملیات حرارتی یا اصلاح شده با حرارت به ترموود معروف هستند. این نوع چوب جایگزین مناسبی برای چوب های اشباع شده می باشد، زیرا به محیط زیست آسیب نمی رساند. مقاومت چوب در برابر پوسیدگی و قارچ، افزایش مقاومت مکانیکی، ایجاد ترک کمتر و تبدیل آن به عایق مناسب از ویژگی های این چوب می باشد. از مزایای ترموود می توان به ضدآب بودن، نصب سریع و آسان، مقاومت مکانیکی بالای چوب و عایق بودن چوب اشاره کرد.

به طور کلی، برنامه های زیر را می توان برای ترمووود پیاده سازی کرد:

  • کف و کفپوش (Decking)
  • دکوراسیون داخلی (Interior decoration)
  • دیوارپوش (Wall plugs)
  • فضای باز ویلا و پارک (Outdoor)
  • آلاچیق (Altar)
  • روف گاردن (roof garden)
  • پرگولا (Pergola)
  • قرنیز (Cornice)
  • استخر و سونا (Pool)
  • درب و پنجره
  • پله و نرده (Stairs and rails)
  • لوور (Louvre)

چوب ترمو فنلاندی

 ترموود فنلاندی

چوب ترمو یک محصول کاملا طبیعی است که عموما از تنه درختان زبان گنجشک و کاج تولید می شود. فنلاند پس از سالها تحقیق در زمینه جنگلداری و کسب دانش فنی، انواع کاج را ایجاد کرده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، جنگل های مصنوعی را برای صنعت چوب ترمو ایجاد کرده و فنلاند را به بهترین تولید کننده چوب ترمو  در جهان تبدیل کرده است.

ترمووودهای فنلاندی با کیفیت بسیار بالاتر از ترمووودهای کانادایی و برزیلی به دلیل قیمت بالای حمل و نقل از قاره آمریکا به ایران در بازار ارزانتر هستند. اما قیمت ترمووود فنلاندی به دلیل کیفیت بالای بافت چوب و کیفیت بالای فرآیند ترموفرمینگ نسبت به سایر برندهای اروپایی و آسیایی اعم از اتریشی، سوئدی، چینی یا روسی گرانتر است.

ترمو ترک

ترمووود ترکیه یکی از بهترین ترموودهای تولید شده است که کیفیت بالایی دارد و به کشورهای دیگر از جمله ایران وارد می شود. چندین شرکت معتبر با برندهای معروف محصولات این محصول ترکیه ای را در سطح جهانی معرفی کرده اند. اگرچه خاستگاه تولید ترمووود و فناوری آن از فنلاند آغاز شد و این کشور در این زمینه صاحب سبک است، ترمووود ترکیه نیز توانسته است برای تولید محصول مطابق با استانداردها و اصول معرفی شده توسط انجمن ترمووود فنلاند. ترموود ترکیه نیز محصولی مرغوب و با کیفیت بهینه است که در ادامه به بیان برخی از قابلیت های آن می پردازیم.

  • ماندگاری بسیار خوبی دارد.
  • در برابر اشعه خورشید و سایر عوامل خارجی مانند باد و باران مقاومت بالایی دارد.
  • محصولی مقاوم در برابر نفوذ حشرات
  • محصولی سبک که اتصال و نصب آن آسان است.
  • محصولی که فاقد هرگونه مواد شیمیایی بوده و سازگار با محیط زیست باشد
  • منحصر به فرد و جذاب بودن

خرید ترموود

چوب ترمو اش

چوب ترمو اش یا به عبارتی چوب درخت زبان گنجشک به دلیل ویژگی های خاصی که دارد در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این چوب به دلیل زیبایی و مقاومت همیشه مورد توجه معماران بوده است. چوب این درخت سخت و کاربردهای زیادی دارد. رنگ این چوب کرم قهوه ای است و بافت و رگه های بسیار زیبایی دارد و به عنوان ترمو مورد استفاده قرار می گیرد. زیبایی که چوب به محیط می دهد بسیار منحصر به فرد است.

چوب ترمو آن به دلیل مقاومت خوبی که دارد در محیط های بیرونی قابل استفاده است. این چوب برای نمای ساختمان و روف گاردن از تمام چوب و یا ترکیب آن با مصالح دیگر استفاده می شود. این چوب یک انتخاب عالی برای محیط استخر است و ظاهر بسیار زیبایی به آن می بخشد. کفپوش های ترمو چوبی آن نیز بسیار بادوام و زیبا هستند و با توجه به لایه های روی این چوب احتمال لیز خوردن آن بسیار کم است. از ترمو آن می توان به عنوان روکش پله و تراس سبز نیز استفاده کرد که زیبایی فضا را چند برابر می کند.

چوب ترمو ایرانی

چوب ترمو ایرانی و تولید آن در داخل کشور را می توان یکی از مهمترین دستاوردها و پیشرفت های صنعت چوب کشور دانست. در سال های اخیر و با توجه به افزایش تقاضا برای خرید ترموود، کارشناسان و متخصصان ایرانی تصمیم به ساخت و راه اندازی ابزارهای ویژه و الزام ترموود برای بومی سازی این محصول پرطرفدار گرفتند. و از سال ۱۳۹۱ این امر در صنعت چوب کشور محقق شد و تولید چوب ترموم ایرانی آغاز شد.

تفاوت ترمووود فنلاندی با ترمووود ایرانی در این است که در تولید ترمووود فنلاندی از چوب درختان فنلاندی (کاج فنلاندی) استفاده می شود که جزو چوب های سخت محسوب می شود. در تولید ترمووود ایرانی عمدتا از چوب کاج روسی یا چوب روسی (نراد) استفاده می شود که بافت نرم تری نسبت به چوب فنلاند دارد.

ترم وود ایرانی از نظر کیفیت و صافی کناره های چوب و سطح صیقلی چوب از کیفیت پایین تری برخوردار است. همچنین به دلیل غیراستاندارد بودن اکثر کوره های گرمایشی در ایران، معمولاً در ابتدا و انتهای شاخه های ترمووود ترک های ریز و درشت مشاهده می شود که علاوه بر تاثیر بر ظاهر محصول، دوام آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

خرید ترموود

اگر به دنبال خرید ترمووود هستید، علاوه بر خرید از شرکت هایی مانند آوا چوب بدون واسطه، می توانید در هنگام خرید ترمووود را در اندازه و ضخامت کمتر انتخاب کنید تا قیمت نهایی ترموود ارزانتر و مناسبتر باشد. اگرچه قیمت ترموود ایرانی نسبت به نمونه های فنلاندی کمتر است، اما انتخاب ضخامت های کمتر همچنان می تواند موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×