بلفاروپلاستی
معرفی کسب و کار - آرایش و زیبایی

بلفاروپلاستی؛ بهترین عمل زیبایی برای رفع افتادگی پلک چشم

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۲ 2۰161

افتادگی پلک می تواند تاثیر زیادی روی ظاهر چشم ها داشته باشد. بسیاری از خانم ها و آقایان که با این مشکل مواجه می شوند، به دنبال راه حلی برای رفع آن هستند تا بتوانند علاوه بر حفظ زیبایی چشم های خودشان، دید خود را نیز وسیع کنند. بلفاروپلاستی یک روش زیبایی است که می تواند برای رفع افتادگی پلک مورد استفاده قرار گیرد. این روش کاملا ایمن است و می تواند در مراکز زیبایی مختلف و زیر نظر پزشک انجام شود.

بلفاروپلاستی چیست و چرا انجام می شود؟

افتادگی پلک یکی از مشکلات رایج است که در اثر افزایش سن رخ می دهد. در اثر بروز این مشکلف پلک به سمت پایین متمایل می شود، به طوری که هنگام مشاهده چشم ها احساس می کنید بخشی از پلک روی چشم ها افتاده است. به همین خاطر افرادی که به زیبایی و سلامت خودشان اهمیت می دهند، می توانند از تکنیک بلفاروپلاستی برای حفظ زیبایی چهره خود استفاده کنند و افتادگی پلک را برطرف نمایند.

البته در اکثر مواقع بلفاروپلاستی برای افتادگی پلک بالا انجام می شود؛ اما گاهی اوقات این عمل جراحی برای پلک پایین نیز قابل انجام است. در چنین شرایطی افراد با پف زیر چشم مواجه شده اند که بسیار برای آن ها آزاردهنده است. در این صورت می توان چربی های اضافه زیر چشم را برداشت و پف دور چشم را برطرف کرد.

این عمل جراحی در بازه های سنی مختلفی قابل انجام است. اما معمولا به دلیل اینکه افراد بالای ۴۰ یا ۵۰ سال با این مشکل مواجه می شوند، این عمل در افراد میان سال و مسن انجام می شود. این عمل جراحی به مدت ۱۰ سال اثربخشی خود را حفظ خواهد کرد. اما پس از گذشت چند سال به دلیل افزایش چربی در دور چشم، مجددا ممکن است پلک دچار افتادگی شود که کاملا طبیعی خواهد بود.

انجام بلفاروپلاستی

نحوه انجام این عمل چگونه است؟

برای انجام بلفاروپلاستی، نیازی به بیهوشی کامل نیست و می توان با یک داروی بی حسی ساده این عمل جراحی را انجام داد. در ابتدا پزشک شرایط چشم و افتادگی پلک را بررسی می کند و بر اساس آن میزان حجمی از چربی که باید از بالای چشم برداشته شود، مشخص خواهد شد. سپس، پزشک با ایجاد یک برش کوچک بالای پلک، بخش های اضافی چربی را از پلک خارج می کند و مجددا با یک بخیه ظریف زخم را می پوشاند.

انجام این عمل جراحی بدون درد و خونریزی زیاد قابل انجام است. معمولا نیازی به بیهوشی کامل برای انجام بلفاروپلاستی نیست. ولی بیمارانی که ترس بسیار شدیدی دارند، می توانند مطابق با نظر پزشک با بیهوشی کامل این عمل زیبایی را انجام دهند. پس از انجام این عمل بیمار می تواند به خانه برود و کارهای سبک روزمره خود را انجام دهید. البته احتمال بروز یک سری عوارض محدود پس از انجام بلفاروپلاستی وجود دارد.

مراقبت های قبل از انجام بلفاروپلاستی

قبل از انجام بلفاروپلاستی نیازی به انجام اقدامات خاصی نیست. چون این عمل سرپایی بوده و در حدود ۲ الی ۳ ساعت طول می کشد. اما به دلیل اینکه این عمل جراحی به صورت تهاجمی انجام می شود، حتما باید قبل از انجام آن با پزشک در مورد داروهای مصرفی خود مشورت کنید. داروهایی مانند داروهای رقیق کننده خون می توانند باعث ایجاد احتمال خونریزی در حین انجام عمل جراحی شوند. بنابراین، باید سعی کنید که تا دو هفته قبل از انجام عمل جراحی، از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، مصرف دخانیات است. دخانیات می توانند باعث ایجاد عوارض بعد از انجام عمل شوند. بنابراین تا دو هفته قبل از عمل، از مصرف دخانیات خودداری کنید. در صورت داشتن هر گونه مشکل پوستی و بیماری زمینه ای، با پزشکی که قرار است این عمل جراحی را انجام دهد، مشورت کنید.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

همانطور که اشاره کردیم، عمل بلفاروپلاستی پلک در حدود ۲ الی ۳ ساعت انجام می شود و پس از آن می توان به خانه رفت و کارهای روزمره مانند آشپزی، تمیزکاری و … را انجام داد. البته بهتر است که از انجام کارهای سنگین پس از عمل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید مستقیم جلوگیری کنید. رعایت نکات زیر بعد از انجام این عمل در بهترین کلینیک بلفاروپلاستی به شما کمک می کند تا خیالتان از بابت عوارض این عمل جراحی راحت شود.

  • تا چند روز پس از عمل از کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم و التهاب پلک شما کاهش پیدا کند.
  • ۷ الی ۱۰ روز پس از بلفاروپلاستی می توانید به فعالیت های عادی خودتان بازگردید.
  • لنزهای تماسی چشم تا چند هفته پس از انجام این عمل در چشم ها قابل استفاده نیستند و حتما باید از عینک های طبی استفاده کنید.
  • عینک آفتابی بزرگ که روی پلک های شما را پوشش دهد، می تواند بهترین گزینه برای کاهش عوارض بلفاروپلاستی باشد.
  • در صورتی که پزشک پماد یا داروی خاصی را برای کاهش تورم، جلوگیری از عفونت و … پیشنهاد کرده است، حتما از آن ها استفاده کنید و مطابق با نظر پزشک خود پیش بروید.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون پس از انجام این عمل نیز باید مطابق با نظر پزشک انجام شود.

عوارض این عمل جراحی چیست؟

عوارض بلفاروپلاستی بسیار محدود بوده و شامل کبودی در ناحیه جراحی شده، درد و یا سوزش در آن ناحیه است. اگر این عمل زیبایی را در یک کلینیک زیبایی معتبر انجام دهید و حتما زیر نظر پزشک عمل کنید، می توانید بدون عارضه شاهد زیبایی چشم های خودتان باشید. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی از قبیل کاهش کیفیت بینایی، عفونت، به وجود آمدن اسکار در ناحیه بالای چشم و … پس از انجام این عمل جراحی به وجود بیایند.

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک بلفاروپلاستی

کلینیک زیبایی آی گل یکی از بهترین کلینیک های زیبایی است که به شما تمامی خدماتی که با آن ها زیباتر و جوان تر می شوید را ارائه می کند. در این کلینیک زیبایی می توانید از خدمات مختلفی مانند لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس و جراحی بلفاروپلاستی استفاده کنید و زیبایی خود را چندین برابر نمایید. پزشکان و افراد باتجربه و متخصصی در حوزه زیبایی در این کلینیک حضور دارند تا به شما برای حفظ زیبایی چهره کمک کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی آی گل به آدرس https://aygolclinic.com/ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×