آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟
معرفی کسب و کار

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

دی ۱, ۱۴۰۱ 5۰105

آیا یادگیری ترکی سخت است؟ چند نکته مهم برای تجربه یادگیری بهتر ترکی استانبولی چیست؟ چه مدت طول می کشد تا به زبان ترکی روان صحبت کنیم؟

اینها تعدادی از سوالات متداول بسیاری از افرادی است که علاقه مند به یادگیری زبان ترکی هستند.

زبان ترکی قطعا سخت نیست، اما متفاوت است. این زبان از یک خانواده زبانی متفاوت می آید و بنابراین ساختار دستوری و واژگان متفاوتی دارد. اما از جنبه مثبت، ترکی آوایی و منظم است. گرامر آن فرمولی و فوق العاده منطقی است. از این رو، تنها چیزی که نیاز دارید رویکرد درست است. هنگامی که منطق ترکی را درک کنید، یادگیری ترکی آسان و سرگرم کننده می شود.

در واقع، یادگیری ترکی نسبت به بسیاری از زبان‌ های غیر غربی، از جمله روسی، عربی و چینی آسان ‌تر است. همچنین زمان کوتاه تری برای یادگیری ترکی نسبت به بسیاری از زبان های غیر غربی نیاز است.

چرا یادگیری ترکی سخت نیست؟

دستور زبان ترکی فوق العاده منطقی و منظم است. تقریبا هیچ بی نظمی وجود ندارد. فرمولی است. بنابراین، یادگیری ترکی مانند کنار هم قرار دادن قطعات لگو است. هنگامی که پسوندها و قوانین را به خوبی یاد گرفتید، می توانید بقیه را پیش بینی کنید و به ساختن ادامه دهید. به طور مشابه، شما همچنین می توانید کلمات را به راحتی تجزیه و تحلیل کنید. همه چیز فوق العاده منطقی و سرراست است. مانند زبان انگلیسی نیست که فرد مجبور باشد به سادگی بی نظمی ها را به خاطر بسپارد، زیرا آنها با هیچ قواعد گرامری مطابقت ندارند.

زبان ترکی از الفبای لاتین استفاده می کند و آوایی است. به عبارت دیگر شما کلمات ترکی را دقیقاً همان طور که می نویسید تلفظ می کنید. بنابراین اولین قدم در یادگیری زبان ترکی باید یادگیری صحیح الفبا و صداها باشد. هنگامی که آنها را به خوبی یاد گرفتید، می توانید شروع به خواندن و تلفظ تک تک کلمات کنید، همانطور که یک ترک زبان بومی این کار را انجام می دهد.

ترکی عضوی از خانواده زبان های ترکی است و بنابراین ساختار دستور زبانی متفاوتی نسبت به زبان های لاتین و ژرمنی مانند انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی دارد. با این حال، خبر خوب این است که ترکی حدود ۶۰۰۰ وام واژه از زبان های فرانسوی، انگلیسی و لاتین دارد که با درج وام واژه های عربی و فارسی این تعداد از ۱۰۰۰۰ فراتر می رود. بر این اساس، گویشوران هر یک از این زبان‌ ها به وضوح با یادگیری ترکی زمان آسان‌ تری خواهند داشت.

جنسیت و حرف تعریف در ترکی وجود ندارد. در نتیجه، تنها یک نسخه از هر کلمه وجود دارد که باعث می شود کمتر گیج کننده باشد و یادگیری و به خاطر سپردن آن آسان تر شود.

چالش های یادگیری زبان ترکی استانبولی

ترکی یک زبان متصل با ساختاری مشابه به ژاپنی و کره ای در آسیا و فنلاندی و مجارستانی در اروپا است. ساختار متفاوتی نسبت به زبان های لاتین و ژرمنی مانند انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی دارد. بنابراین، زبان مادری عمدتاً این زبان ها ممکن است در آغاز کار نسبتاً سخت تری با یادگیری ترکی داشته باشند. اما، این معمولاً با گذشت زمان تغییر می کند، زمانی که آنها منطق واضح و سرراست زبان ترکی را دریابند. در مقابل، گویشوران بومی سایر زبان‌ها، از جمله اما نه محدود به روسی، عربی و ژاپنی، معمولاً با یادگیری ترکی زمان آسان‌ تری دارند.

فعل به ترتیب کلمات ترکی در انتهای جمله قرار می گیرد. از آنجایی که فعل در دستور زبان ترکی بیشترین وزن را در یک جمله دارد، قبل از پایان جمله نمی توان معنی کامل آن را کاملاً درک کرد. در نتیجه، این فقط به معنای کار بیشتر برای مغز است زیرا فرد باید کل جمله را در ذهن خود نگه دارد و پس از پایان دوباره آن را تجدید نظر کند.

تحقیقات نشان داد که مغز ترک زبانان بومی در مقایسه با فرآیند تک مرحله ای در زبان هایی مانند انگلیسی و آلمانی، فرآیندی دو مرحله ای برای درک یک جمله انجام می دهد. اما کل این فرآیند تنها کسری کوچک از ثانیه در مغز طول می کشد و اگرچه ممکن است در ابتدا یک چالش به نظر برسد، معمولا زمان زیادی طول نمی کشد تا با تمرین به آن عادت کنید.

چه مدت طول می کشد تا به زبان ترکی استانبولی روان صحبت کنیم؟

موسسه خدمات خارجی ایالات متحده همه زبان ها را بر اساس سختی رتبه بندی کرد. سپس شماره ای را تعیین کردند که چقدر طول می کشد تا به آن مسلط شوید و ممکن است ترکی شما را شگفت زده کند. به گفته آنها زبان ترکی جزو زبان های دسته چهارم است. این بدان معناست که برای رسیدن به تسلط به زبان ترکی به ۴۴ هفته یا ۱۱۰۰ ساعت زمان نیاز دارید.

اما، لطفا این اعداد را جدی نگیرید. موسسه خدمات خارجی شما را نمی شناسد. آنها انگیزه، اشتیاق و زبان اول شما را نمی دانند. و مطمئناً نمی دانند که آیا شما از روش های یادگیری زبان مناسب استفاده می کنید یا خیر.

آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا با سابقه بیش از ۱۵ سال آموزش زبان های خارجی دارای دپارتمان مجزا برای آموزش زبان ترکی استانبولی می باشد.

این آموزشگاه با توجه به اهمیت این زبان به صورت جدی با تشکیل یک تیم حرفه ای به آموزش این زبان به صورت حضوری و آنلاین به شکل های گروهی، نیمه گروهی و خصوصی پرداخته است.

کلاس های زبان ترکی با استفاده از بهترین اساتید و منابع آموزشی و با بهره گیری از بهترین متدهای آموزشی توسط موسسه زبان دهخدا برگزار می شوند.

کلاس های آنلاین در بستر اختصاصی موسسه برگزار می شوند که دارای تمامی امکانات یک کلاس آموزشی می باشند که یک شبیه ساز بسیار خوب از کلاس حضوری هستند.

کلاس های زبان ترکی با تمرکز بر روی مهارت گفتاری به آموزش ۳ مهارت دیگر زبان ترکی به صورت همزمان می پردازند که برای شرکت در این کلاس ها تعیین سطح و مشاوره به صورت رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×