قیمت ارزهای دیجیتال
معرفی کسب و کار

بهترین راه چک کردن لحظه ای قیمت ارزهای دیجیتال

فروردین ۱۲, ۱۴۰۲ 2۰147

اگر شما هم جز افرادی هستید که در بازار ارز دیجیتال فعالیت میکنید، چه به عنوان یک تریدر، سرمایه گذار یا حتی یک ماینر، حتما به دنبال وبسایتی بودید که قیمت ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه ای چک کنید. اپلیکیشن‌ها  و وبسایت‌های مختلفی برای رصد قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارند. اما همه آنها از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. در این مقاله قصد داریم تا وبسایت های معتبر و رسمی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

 

مقدمه ای بر وب‌سایت‌های ردیاب قیمت ارز دیجیتال

وبسایت‌های ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال باید از داده‌های قابل اعتماد استفاده کنند و به طور مداوم داده‌های خود را به روز کنند.

وب‌سایت برتر ردیاب قیمت ارز دیجیتال (Tracker)، علاوه بر اطلاعاتی در مورد ارزش بازار، حجم معاملات، نمودارهای قیمت و انواع دیگر داده‌ها، قیمت جاری ارزهای دیجیتال را نیز رصد می‌کند.

دقت قیمت یک وبسایت ردیاب می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تصمیمات سرمایه گذار داشته باشد. به همین دلیل، سرمایه گذاران باید پلتفرم ردیاب قیمت خود را با دقت انتخاب کنند.

کوین مارکت کپ ((CoinMarketCap معروف‌ترین سایت برای چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال در صنعت کریپتو است.

وب‌سایت ردیاب قیمت ارز دیجیتال چیست؟

ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال یا Cryptocurrency Price Tracker، ارزش فعلی ارزهای دیجیتال و توکن‌های مختلف را ردیابی می‌کند. بسیاری از این پلتفرم‌ها داده‌های تاریخی یک ارز را نیز ارائه می‌دهند و به کاربران امکان می‌دهند قیمت‌های فعلی را با قیمت‌های قدیمی تر مقایسه کنند. برخی از این سرویس‌ها ابزاری دارند که به کاربران اجازه می‌دهد عملکرد چند ارز دیجیتال را در مقابل یکدیگر مشاهده کنند.

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما دقت ردیاب قیمت که سرمایه گذار تصمیم به استفاده از آن می‌گیرد، تأثیر قابل توجهی بر تصمیمات او خواهد داشت. وبسایتی که به طور مداوم به روز می‌شود و از داده‌های قابل اعتماد برای محاسبه مقادیر خود استفاده می‌کند، واضح است که معتبرتر است.

با این حال، هنگام انتخاب یک ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال، ملاحظات زیادی وجود دارد، از جمله سهولت استفاده کاربر، دامنه ارزهای دیجیتال و توکن‌های تحت پوشش، و مجموعه ابزارها و اطلاعات اضافی موجود.

ردیاب‌های قیمت طیف وسیعی از اطلاعات از جمله قیمت‌های معاملات روزانه، ارزش بازار، حجم معاملات و نمودارهای قیمت را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

در ادامه به معرفی پنج وبسایت برای چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت:

کوین مارکت کپ ((CoinMarketCap

کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ اولین و معروف‌ترین وب‌سایت برای چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال در جهان است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا این سایت برترین سایت در زمینه ردیابی قیمت رمزارزها است.

این سایت که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، نسبتا کاربرپسند است و ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر را بر اساس ارزش بازار فهرست می‌کند.

 

برای هر ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ارزش بازار فعلی، قیمت، حجم معاملات ۲۴ ساعته، عرضه در گردش، درصد تغییر قیمت در ۲۴ ساعت گذشته و نمودار قیمت هفت روزه وجود دارد. به عنوان مثال، BNB در ۴ سپتامبر ۲۰۲۱ با ارزش بازار ۸۳.۳ میلیارد دلار به عنوان چهارمین ارز دیجیتال بزرگ رتبه‌بندی شد. طبق وب‌سایت کوین مارکت کپ، در آن تاریخ این توکن با قیمت ۴۹۷ دلار با ۲.۳ میلیارد دلار حجم معاملاتی معامله می‌شد.

اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال همچنین شامل نمودارهای تاریخی در بازه‌های زمانی مختلف، عرضه کل و موارد دیگر است.

سرمایه گذاران همچنین می‌توانند قیمت یک ارز را در چندین صرافی به طور همزمان مقایسه کنند و به آنها امکان می‌دهد بهترین گزینه را برای خرید یا فروش تعیین کنند. علاوه بر این، CoinMarketCap همچنین ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده (آنهایی که فراتر از ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر هستند) را فهرست می‌کند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزدیجیتال دوج کوین و شیبا چطور پیش‌بینی می‌شود؟

کریپتو اسلیت (CryptoSlate)

کریپتو اسلیت که از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را شروع کرد، برای فضای نوپدید دارایی‌های دیجیتال خدمت می‌کرد. هدف این وب‌سایت ارائه یک نمای کلی از بازار ارزهای دیجیتال با تمرکز بر بیت کوین، دیفای، NFT و وب ۳ است.

کریپتو اسلیت گروهی متشکل از روزنامه‌نگاران و پژوهشگران است که به ارائه یک نمای کلی هوشمندانه و ساده‌شده از دارایی‌های کریپتو و صنعت وب ۳ اختصاص داده شده است.

 

CryptoSlate یک سازمان مستقل است که در ایالات متحده ثبت شده است و تحت مالکیت یا اداره هیچ شرکتی در فضای بلاک چین نیست. شما می‌تواند قیمت انواع ارزهای دیجیتال را از این وب‌سایت ردیابی کنید.

 

کوین لیب Coinlib))

در حالی که CoinMarketCap ممکن است معروف‌ترین وب‌سایت برای چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال باشد، وب سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که خدمات رقابتی ارائه می‌دهند. اگرچه Coinlib یک سایت کمتر شناخته شده است، اما چندین ابزار مفید فراتر از سیستم ردیاب قیمت ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه بیت کوین همچنان محبوب ترین و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است، کوین لیب شاخص«سلطه بیت کوین» یا Bitcoin Dominance را در بالای صفحه خود قرار داده است. این رقم، همراه با ارزش بازار و مجموعه‌ای از داده‌ها برای هر ارز دیجیتال جداگانه، در لحظه به‌روزرسانی می‌شود.

کوین لیب همچنین دارای یک ابزار مقایسه است که به کاربران اجازه می‌دهد تا جزییات و آمار چهار توکن را در کنار یکدیگر مشاهده کنند.

کوین لیب همچنین یک ابزار به نام پرایس اکسپلورر (Price Explorer) ارائه می‌دهد که می‌تواند به سرمایه‌گذاران در شناسایی فرصت‌های آربیتراژ کمک کند.

بیتگور

بیتگور

بیتگور(Bitgur) در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و طبق وب سایت آن، به صرافی‌های مختلفی متصل است.

این سایت یک ابزار فیلتر مفید ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را بر اساس نوع، سال و فناوری فیلتر کنند.

این بدان معناست که سرمایه‌گذارانی که روی یک ارز خاص تمرکز دارند، می‌توانند سرچ‌های خود را دقیق انجام بدهند. بیتگور همچنین ابزار پیش‌بینی کارمزد BTC، شاخص نوسانات و یک واچ‌لیست (Watchlist) مشابه بروکرها را ارائه می‌کند.

صرافی تبدیل

آخرین گزینه‎ای که جایش در این لیست خالی است وبسایت صرافی تبدیل است. صرافی ایرانی و معتبر تبدیل، علاوه بر ارائه خدمات معامله گری با قابلیت سفارش گذاری، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را نیز در صفحه اول خود به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از طیف متنوعی از خدمات در این صرافی بهره مند شوید.

جمع بندی

در حالی که دقت و قابل اطمینان بودن دو معیار مهم در هنگام انتخاب یک وب‌سایت ردیاب قیمت ارز دیجیتال است، در این مقاله مشخص شد که خدمات و ویژگی‌های زیادی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. از آنجایی که تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال تقریباً همیشگی است، ممکن است چک کردن چندین سایت امکان پذیر نباشد. با این حال، انتخاب از میان ویژگی‌های مختلف موجود در فهرست بالا، راه خوبی برای جمع‌آوری اطلاعات قبل از خرید یا فروش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×