ماساژ در منزل چیست
معرفی کسب و کار

ماساژ در منزل چیست؟ انواع ماساژ، فواید و موارد منع استفاده از ماساژ در خانه

دی ۱۷, ۱۴۰۱ 0۰134

ماساژ درمانی نوعی روش طب مکمل و جایگزین (CAM) است که در بیشتر مواقع برای درمان درد، آسیب دیدگی و سفتی عضلات یا مشکلات روحی و روانی از جمله استرس، اضطراب و افسردگی، استفاده می‌شود. محبوبیت روش‌های ماساژ درمانی روز به روز در حال افزایش است و حتی ماساژ به عنوان یک خدمات حرفه‌ای در خانه ارائه می‌شود.در این مقاله می‌خواهیم در مورد خدمات ماساژ در منزل، انواع ماساژهای قابل ارائه در خانه، مزیت این روش و موارد منع استفاده از ماساژ درمانی برای شما صحبت کنیم.

خدمات ماساژ در منزل چیست؟

خدمات ماساژ در منزل یک سرویس ماساژ حرفه‌ای است که در خانه به مشتریان ارائه می‌شود و در سال‌های اخیر به دلیل راحتی و داشتن مزیت‌های زیاد، رواج پیدا کرده است. در خدمات ماساژ در منزل یا ماساژ سیار، با رزرو وقت قبلی یک ماساژ درمانگر واجد شرایط و کاملا حرفه‌ای به خانه یا محل مورد نظر شما خواهد آمد و ماساژ مورد نیازتان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

انواع ماساژ قابل دریافت در خانه

شما می‌توانید با رزرو وقت قبلی، انواع ماساژ درمانی و ریلکسی را در خانه یا محل مورد نظرتان دریافت کنید. رایج‌ترین ماساژ‌هایی که در منزل ارائه می‌شود، شامل موارد زیر هستند:

خدمات ماساژ سوئدی در منزل

ماساژ سوئدی یکی از محبوب‌ترین ماساژها است که برای افزایش انرژی، کسب آرامش و کمک به بهبود آسیب دیدگی‌ها استفاده می‌شود. ماساژ سوئدی فشار ملایمی به عضلات وارد می‌کند و لایه‌های عضلانی بالاتر را هدف قرار می‌دهد. ماساژ سوئدی در منزل تنش‌های عضلانی را کاهش می‌دهد و به عضلات و ماهیچه‌ها کمک می‌کنند تا آرام شوند و تاثیرات استرس فیزیکی را از بین می‌برد.

خدمات ماساژ شیاتسو در خانه

ماساژ شیاتسو بهترین ماساژ برای کسب آرامش و ریلکسی است. این ماساژ به افزایش جریان خون در بدن، تسکین دردها و بهبود اسهال و تهوع کمک می‌کند. با رزرو یک وقت ماساژ شیاتسو در منزل، می‌توانید این ماساژ ریلکسی را توسط ماسورهای حرفه‌ای و در فضای آرامش بخش منزل خود دریافت کنید.

خدمات ماساژ ورزشی در خانه

ورزشکاران و افرادی که به صورت روزانه کارهای سنگین انجام می‌دهند، می‌توانند با استفاده از ماساژ ورزشی تاثیرات منفی ناشی از فعالیت بدنی را بر روی عضلات و تاندون‌های خود، خنثی کنند. با اعمال فشار سبک و عمیق به ماهیچه‌هایی که نیاز به ریکاوری دارند، تنش‌های موجود در ماهیچه‌های سطحی و عمیق را از بین می‌برد و با افزایش جریان خون باعث انتقال مواد مغذی به ماهیچه‌ها می‌گردد.

با استفاده از خدمات ماساژ ورزشی در خانه، می‌توانید بدون خارج شدن از منزل این ماساژ درمانی را برای ریکاوری ماهیچه‌ها و از بین بردن تاثیر فعالیت‌های سنگین بر روی عضلات و تاندون‌ها، دریافت کنید.

خدمات ماساژ تایلندی در منزل

ماساژ تایلندی یا ماساژ یوگا تایلندی یک ماساژ فول بادی است که به صورت فول بادی و در حالی که لباس کامل بر تن دارید و روی زمین دراز کشیده‌اید، ارائه می‌شود. ماساژ تایلندی در خانه با هدف کاهش سردرد، کاهش کمر درد، افزایش انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی و رفع اضطراب، انجام می‌شود.

خدمات ماساژ تایلندی در منزل

خدمات ماساژ آروماتراپی در منزل

ماساژ آروماتراپی یک روش درمانی چند منظوره محبوب است که با استفاده از روغن‌های ضروری انجام می‌شود. برای انجام ماساژ آروماتراپی روغن‌های ضروری در هوا اسپری می‌شوند یا بعد از رقیق سازی با روغن حامل، به صورت مستقیم بر روی پوست ریخته می‌شوند.

با انجام ماساژ آروماتراپی در منزل می‌توانید خلق و خوی خود را بهبود ببخشید، احساسات خود را تقویت کنید، استرس و اضطراب را کاهش دهید و تنش‌ها و دردهای عضلانی را تسکین دهید.

مزیت استفاده از خدمات ماساژ در منزل

ماساژ درمانی فواید جسمی و روحی زیادی را برای افراد به همراه دارد. از فواید جسمی ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش استرس و افزایش آرامش.
  • کاهش درد و تنش عضلانی.
  • بهبود گردش خون، انرژی و هوشیاری.
  • کاهش ضربان قلب و فشار خون.
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی.

علاوه بر مزیت‌های جسمانی، ماساژ فواید روحی و روانی زیادی را در پی دارد. این مزیت‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • بهبود کیفیت خواب
  • از بین بردن علایم افسردگی
  • کاهش سطح استرس
  • افزایش هرمون‌های حس خوب (سروتونین و دوپامین)
  • کمک به کسب آرامش ذهنی

برای مطالعه کامل فواید ماساژ، مقاله (فواید و مزیت‌های استفاده از ماساژ درمانی) را مطالعه کنید. استفاده از خدمات ماساژ در منزل فواید و مزیت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه به مهم‌ترین فواید استفاده از ماساژ در منزل اشاره خواهیم کرد.

۱-دوری از دردسر و استرس ترافیک

رفت و آمد در شهرهای بزرگ و به خصوص تهران بسیار کلافه کننده است. رانندگی در خیابان‌های شلوغ، ماندن پشت چراغ قرمز و صدای بوق‌های ممتد برای افرادی که دچار استرس هستند، اصلا مناسب نمی‌باشد. با دریافت ماساژ مورد نظرتان در خانه خود، می‌توانید از ترافیک و استرس‌های ناشی از آن در امان بمانید.

۲-صرفه جویی در زمان

زمان برای هر فردی بسیار ارزشمند است. یکی از مزیت‌های بزرگ رزرو ماساژ در منزل و اعزام ماساژور به منزل، صرفه جویی در زمان روزانه است. رفتن و برگشتن به یک مرکز ماساژ زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد که با دریافت ماساژ در خانه می‌توانید آن را صرفه جویی کنید.

۳- آرامش عمیق‌تر

همه افراد در خانه خود آرامش بیشتری را احساس می‌کنند. به همین دلیل است که در هنگام دریافت ماساژ در خانه، آرامش و ریلکسیشن بیشتری را احساس می‌کنید.

۴-داشتن حریم خصوصی بیشتر

یکی از مزیت‌های شگفت انگیز ماساژ در خانه، حفظ حریم خصوصی بیشتر برای افراد است. در خانه نگاه‌های کمتری به شما معطوف است و به راحتی می‌توانید لباس‌های خود را برای ماساژ دربیاورید.

۵-جلسات ماساژ طولانی‌تری داشته باشید

در اکثر مراکز ماساژ و اسپا، جلسات ماساژ محدود به زمان است. با ماساژ خانگی می‌توانید جلسات ماساژ طولانی‌تری را تجربه کنید و از ماساژ خود لذت ببرید.

۶-امکان دوش گرفتن و خوابیدن بلافاصله بعد از ماساژ

امکان دوش گرفتن و خوابیدن بلافاصله بعد از ماساژ، یکی دیگر از فوایدی است که مختص دریافت ماساژ در منزل می‌باشد.

چه افرادی نباید از ماساژ در خانه استفاده کنند؟

ماساژ به عنوان یک دروش درمانی بی خطر شناخته می‌شود. با این حال شرایطی وجود دارد که باید از دریافت ماساژ خودداری کنید. اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید، حتما قبل از دریافت ماساژ با پزشک خود مشورت نمایید. شرایط منع استفاده از ماساژ شامل موارد زیر می‌باشد:

  • افرادی که مبتلا به تب هستند
  • افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند
  • افراد مبتلا به مننژیت
  • استفاده از ماساژ برای افراد مبتلا به هموفیلی شدید توصیه نمی‌شود
  • افرادی که نارسایی پیشرفته کلیه دارند
  • افرادی که دچار پوکی استخوان هستند
  • افرادی که دچار شکستی استخوان هستند
  • افرادی که دارای زخم باز و تازه هستند

شرایط و بیماری‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارند که افراد مبتلا به آن حتما باید از انجام ماساژ خودداری کنند.

هزینه ماساژ در منزل

هزینه خدمات ماساژ در خانه بسته به نوع ماساژ، مدت زمان ماساژ و تجربه ماساژور متفاوت است. ماساژورهای حرفه‌ای از قیمت بیشتری برخوردار هستند، اما تجربه بالایی دارند و می‌توانند دردهای عضلانی شما را تسکین دهند، جریان خون را در ماهیچه‌ها افزایش دهند، جریان لنفاوی را بهبود ببخشند و به شما آرامش ببخشند.

از کجا می‌توان خدمات حرفه‌ای ماساژ در منزل پیدا کرد؟

برای دریافت ماساژ توسط ماسورهای حرفه‌ای در منزل خود، می‌توانید از خدمات ماساژ در منزل مرکز ماساژ لاوندر بهره ببرید.

مرکز ماساژ لاوندر با بهره‌گیری از ماسورهای حرفه‌ای دوره دیده و با تجربه، آماده ارائه انواع ماساژهای ریلکسی و درمانی به شما عزیزان می‌باشد. شما می‌توانید با رزرو وقت، ماساژ مورد نیازتان را توسط بهترین ماسورهای تهران و در فضای آرامش بخش خانه خود دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×