انتخاب و خرید عطر ادکلن
معرفی کسب و کار - آرایش و زیبایی

مهمترین نکات خرید عطر و ادکلن که باید بدانید!

اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ 2۰135

یکی از مواردی که امروزه زیاد به چشم می آید، این است که اغلب افراد تفاوت میان عطر و ادکلن را نمی‌شناسند و از این واژه ها در جای نامناسب استفاده می‌کنند. اکثریت افراد تصور دارند که ادکلن، در واقع همان عطر مارک دار است. اما این مورد کاملا اشتباه و تصوری غلط است. عطرها دارای ترکیبات متعدد در یک فرمول واحد هستند و حتی ممکن است که رایحه قوی تر از ادکلن را به همراه داشته باشند زیرا عطر دارای اسانس روغنی بوده که باعث افزایش غلظت محصول می‌شود و در نهایت ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

تا پایان این متن نکات مهمی را در رابطه با خرید عطر و ادکلن در اختیار شما می‌گذاریم که بتوانید بهترین و جذاب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

عطر و ادکلن

آشنایی مختصر با عطر و ادکلن

شاید تا به حال به این مورد توجه نکرده باشید که عطر و ادکلن از چه ترکیباتی ساخته می‌شوند و چرا ماندگاری هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت است. جالب است بدانید که در صنعت عطرسازی، از بخش های مختلف گیاهان نظیر ساقه، برگ، گل و این قبیل موارد استفاده می‌کنند.

برخی از این گیاهان به دلیل رایحه های فوق العاده دارای طرفداران بیشتری هستند و به همین دلیل از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می‌باشند. به طور کلی عطر تشکیل شده از ترکیبات معطر و نگهدارنده و اسانس های روغنی و مقداری الکل می‌باشد که با رایحه مطبوع در هوا پراکنده می‌شود.

ادکلن ها نسبت به انواع عطر دارای اسانس روغنی کمتری بوده و نهایت حدود ۸ درصد اسانس خالص است. ادکلن ها دارای مقادیر بیشتری الکل هستند و به همین دلیل از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار هستند. ماندگاری و دوام رایحه انواع ادکلن ها حدود ۲ الی ۴ ساعت است.

آشنایی با انواع عطرها

بسیاری از خانم ها و آقایان که از انواع عطر ها استفاده می‌کنند، هنوز این مورد را دقیقا نمی‌دانند که عبارت پرفیوم تنها مختص به بانوان نیست بلکه این اصطلاحات در واقع نشان دهنده غلظت عطرها و اسانس هایشان است. در این قسمت به تفاوت آن ها اشاره خواهیم داشت:

انواع عطر ادکلن

  • پرفیوم: واژه پرفیوم به این معناست که ۲۰ الی ۴۰ درصد دارای اسانس روغنی و خالص هستند. عطر و ادکلن های پرفیوم دارای ماندگاری نسبتا خوبی هستند و حدود ۶ الی ۸ دوام دارند.
  • ادوپرفیوم: این نوع عطر ها نسبت به نوع پرفیوم دارای غلظت کمتری هستند و علاوه بر اینکه بوی ملایم تری دارند، دارای قیمت های کمتری نیز هستند. ادوپرفیوم ها تا ۲۰ درصد حاوی عصاره خالص هستند اما درصد الکل آن ها هم زیاد است.
  • ادوتویلت: ادوتویلت که با عبارت EDT شاخته می‌شود، دارای نهایتا ۱۵ درصد اسانس خالص بوده و افراد نباید از این مدل عطرها توقع ماندگاری زیادی داشته باشند. در عطر نوع اوتویلت، به نت های ابتدایی توجه بسیاری شده و از نظر قیمت مناسب تر از سایر انواع عطر و ادکلن می‌باشد.
  • اوفرش: این نوع عطرها معمولا مورد پسند افرادی هستند که بوی بسیار ملایم را می‌پسندند و برای استفاده روزانه انتخاب مناسبی می‌باشد.

خرید عطر و ادکلن برای بسیاری از افراد سخت و پر چالش است زیرا نمی‌دانند چه رایحه ای دارای ماندگاری بیشتر است. گاهی بعضی اشخاص عطر و ادکلن را از فروشگاه های اینترنتی سفارش می‌دهند. پوست کالا یکی از فروشگاه های های معتبر در عرصه محصولات بهداشتی و مراقبتی است که عطر های بسیار با کیفیت و ماندگاری را ارائه می‌دهند. شما برای خرید یک عطر از فروشگاه های اینترنتی، ابتدا باید توجه کنید که به رایحه شیرین و گرم علاقه دارید و یا رایحه خنک و ملایم و یا تند و تلخ را می‌پسندید.

محبوب ترین عطر و ادکلن زنانه

عطر و ادکلن های زنانه معمولا دارای رایحه های گرم و شیرین هستند که می‌توان لانکوم، ورساچه و بسیاری موارد دیگر را از این دسته شناخت. خانم ها در زمان خرید عطر و ادکلن، بیشتر به ماندگاری رایحه و خط بوی به جا مانده توجه می‌کنند.

ناگفته نماند که بانوان بسیاری نیز اظهار دارند که عطر و ادکلن مردانه را بیشتر می‌پسندند زیرا اغلب دارای رایحه های خنک با ماندگاری بالا هستند. عطر و ادکلن با رایحه شیرین، پخش بوی بالایی دارند، زیرا غلظت این عطرها زیاد است و اسانس خالص بیشتری را شامل می‌شوند.

محبوب ترین عطر و ادکلن مردانه

امروزه برند های عطر و ادکلن نسبت به گذشته شناخته شده تر هستند اما برخی از آن ها کاملا معروف است. عطر و ادکلن مردانه معمولا دارای رایحه چوبی و آروماتیک هستند و به همین دلیل است که جذابیت چند برابری نسبت به عطرهای زنانه دارند. اگر به بوهای گرم و تلخ علاقه دارید، باید یکی از عطر های ادو تویلت مردانه را انتخاب کنید تا پخش بوی خاص را تجربه کنید.

مهمترین نکات خرید عطر و ادکلن

این نکته بسیار مهم است که عطر خود را متناسب با فصل جاری مانند زمستان و بهار و …. انتخاب نمایید و جذابیت خود را چند برابر کنید. بعضی افراد ترجیح می‌دهند که عطر و ادکلنی را برای خود برگزینند که بتوانند در همه روز های سال استفاده کنند زیرا این اشخاص علاقمند هستند که همیشه یک بوی ماندگار داشته باشند و برای رایحه های مختلف مشتاق نیستند.

مهمترین نکته برای خرید عطر و ادکلن این است که رایحه ای با اصلات را انتخاب نمایید که بتوانید در محیط های مختلف اعم از محیط کاری، محیط دورهمی، محیط اداری و …. از آن استفاده کنید.

انتخاب و خرید عطر ادکلن

جالب است بدانید که هر شخص می‌تواند بسته به شخصیت و نوع رفتاری و همچنین روحیه خود، عطر مورد نظر را انتخاب نمایند. به عنوان مثال اگر شما دارای یک روحیه و شخصیت آرام هستید، می‌توانید با نوع رایحه عطر و ادکلن، تا حدودی خود را به اطرافیان معرفی کنید.

امروزه عطر هایی با ساختار طبیعی با طرفداران بیشتری رو به رو بوده و برای استفاده روزانه نیز مناسب تر از سایر ساختار مصنوعی عطر ها می‌باشد. لازم به ذکر است که در زمان خرید عطر و ادکلن، به ویژگی هایی که فروشنده از عطر مورد نظر به شما معرفی می‌کند، توجه نمایید زیرا شاید ماهیت نت های آن با روحیه شما سازگار نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×