سالن رنگ و مش
معرفی کسب و کار

ویژگی‌ های بهترین سالن رنگ و مش

بهمن ۱۰, ۱۴۰۱ 2۰113

امروزه سالن‌ های زیبایی، خدمات گسترده ای را در زمینه ی زیبایی ارائه می دهند. یکی از این موارد ، خدماتی در زمینه زیباسازی مو از جمله کوتاه کردن مو، حالت دادن به مو، هایلایت، رنگ و مش مو و تکنیک‌های بافت مو می باشد. اکثر سالن‌های مو همچنین پاک‌سازی مو و درمان‌های تخصصی موهای آسیب‌دیده را نیز ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم در زمینه رنگ و مش مو و ویژگی های بهترین سالن زیبایی رنگ و مش صحبت کنیم . لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سالن رنگ و مش

رنگ و مش مو چیست؟

مش یک فرآیند رنگ‌ آمیزی مو است که به‌ جای فویل از پوشش‌ های پلاستیکی از پیش‌ ساخته شده استفاده می‌کند. نوارهای پلاستیکی ساخته‌شده از لاتکس رنگ را در داخل خود نگه می‌دارد و دارای مهرهای چسبنده محلول در آب است.
مش همان‌ طور که از نام آن پیداست، کاربرد آسانی دارد و نتایج کاملاً کاملی را ارائه می‌دهد.

برخلاف فرآیند هایلایت کردن فویل که در آن باید روکش‌های فویل را باز کنید تا پیشرفت مو را بررسی کنید، در مش شما می‌توانید پیشرفت فرآیند رنگ کردن موهای خود را از طریق نوارهای رنگی با یک پوشش پلاستیکی شفاف مشاهده کنید.

انواع مش مو

مش مو به چند دسته تقسیم می‌شود. هر یک از این روش‌ ها می‌توانند توسط آرایشگر‌های مختلف به شکل‌ های متفاوتی در سالن زیبایی انجام شوند و کاملاً بستگی به ذوق، سلیقه و خلاقیت آرایشگر دارد.
•    مش هایلایت
•    مش لولایت
•    مش فریزینگ
•    مش سان لایت
•    مش مون لایت
•    مش مووی لایت

ابزار لایت یا رنگ و مش مو

لایت کردن همان مش کردن است. به ایجاد تار‌هایی روشن‌ تر یا تیره‌ تر با ضخامت‌ های مختلف در مو گفته می‌شود. با توجه به اینکه این روش با چه ابزاری انجام می‌شود به سه دسته تقسیم می‌ گردد.
•    مش با ‌شانه
•    مش کلاهی
•    مش با فویل

انواع رنگ و مش یا رنگ مو

بالیاژ

در این روش به مو جلوه‌ ای طبیعی بخشیده می‌شود به‌گونه‌ ای که تفکیک قسمت‌ های رنگ موی طبیعی فرد از قسمت هایلایت شده قابل شناسایی نیست. بالیاژ یک روش سخت در اجرای رنگ و مش مو است اما با این روش رنگ مو همیشه تازگی خود را حفظ خواهد کرد.

آمبره

آمبره کردن مو نوعی مدل هایلایت کردن در رنگ مو است که با استفاده از آن انتهای مو ها روشن‌ تر از قسمت‌ های ریشه‌ای مو می‌شود. با اجرای این روش هر چه به سمت انتهای مو برویم، مو ها با ایجاد سایه‌ روشن، روشن‌ تر می‌شوند و در انتها فقط رنگ روشن می‌ ماند.

آمبره

تفاوت هایلایت و رنگ و مش چیست؟

تفاوت رنگ و کنتراست قسمت‌ های دکلره شده با زمینه در هایلایت تا ۳ درجه اختلاف رنگ است، اما در مش این تفاوت از ۳ درجه بیشتر است.
در مش کردن دسته‌ هایی از موی سر را جدا می‌کنند و با از بین بردن رنگ آن‌ ها به‌ وسیله دکلره و گذاشتن یک رنگ روشن، فرم زیبایی را به رنگ موی فرد می‌دهند. به عمل رنگ کردن دسته‌ های موی دکلره شده در مش اصطلاحاً رنگساژ گفته می‌شود.

تفاوت هایلایت و رنگ و مش

مزایای استفاده از نوارهای مش مو

•    رنگ مش در جای خود باقی می‌ ماند، بنابراین لغزش را به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌ دهد.
•    آن‌ ها سبک‌ تر و راحت‌ تر برای استفاده برای آرایشگر و مشتری هستند.
•    فویل‌ های آلومینیومی آمونیاک را در طول پردازش تسریع می‌کنند، اما نوارهای مش مو آن را به‌ سرعت از بین می‌ برند و به شما کنترل بیشتری می‌ دهند.
•    نوارهای مش مو، برخلاف فویل‌ های آلومینیومی با صدای بلند، بی‌ صدا هستند.
•    مش به شما امکان می‌ دهد بدون برداشتن نوارهای مو، پیشرفت تغییر رنگ را تماشا کنید.
•    لکه نمی‌ کند، بنابراین می‌ توانید بدون نگرانی از واکنش‌ های احتمالی، آن‌ ها را مستقیماً با رنگ‌ ها استفاده کنید.
•    نوارهای شفاف مش به شما این امکان را می‌ دهد که خلاق باشید و در حین استفاده از رنگ‌ های مستقیم، الگو ها و مکان‌ های خود را به تصویر بکشید.

فویل معمولاً برای رنگ‌ سازان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌ خوبی کار می‌کند و سال‌ ها کارکرده است. با این‌حال، بسیاری از آرایشگرها مش را امتحان می‌کنند و آن را دوست دارند.

ویژگی‌ های بهترین سالن رنگ و مش

چندین عنصر برای بهترین سالن زیبایی درجه‌ یک وجود دارد:

باتجربه بودن رنگ‌کار مو

هر کسی که به دنبال بهترین سال رنگ و مش می‌گردد، ابتدا باید به تجربه آرایشگران نگاه کند. یک آرایشگر حرفه‌ای نباید به دنبال انجام سایر زمینه‌ های مورد علاقه باشد، بلکه باید به دنبال انجام کار خوب در حفظ این حرفه باشد. مهر و موم‌ ها تجربه به آرایشگران اجازه می‌دهد تا دانش بیشتری در مورد حرفه خود پیدا کنند. فقط باید به یک آرایشگر مجرب اجازه دهید موهای شما را اصلاح کند. تجربه، تخصص و مهارت می‌آورد.

 آموزش مستمر

صاحب بهترین سالن زیبایی رنگ و مش روند تغییر صنعت مو و مد را درک می‌کند. به همین دلیل، مالک، آرایشگرانی را استخدام می‌کند که به‌ طور مداوم آموزش خود را ادامه دهند. در برخی موارد، صاحب سالن زیبایی از آرایشگران خواسته و به نمایشگاه‌ های مو می‌فرستد تا روشی برای آشنایی با آرایش مو و نحوه انجام آن‌ ها باشد.

داشتن فضای مناسب

داشتن فضای مناسب در سالن برای رنگ کردن مو، به دو دلیل مهم است، اول این‌ که سالن زیبایی باید سیستم تهویه مناسب داشته باشد تا بوی رنگ مو برای آزار دهنده نباشد و دیگر این‌ که باید بخش رنگ و لایت در فضای جداگانه‌ ای انجام شود تا لباس سایر مراجعین با رنگ برخورد نکند.

 داشتن ابزار مناسب رنگ مو

داشتن ابزار مناسب برای رنگ مو ، یکی از اصلی‌ ترین نیازهای بهترین سالن رنگ و مش است. در واقع با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهایی در زمینه رنگ مو تولید شده است که کار آرایشگر را با کیفیت و راحت‌ تر می‌کند.

فضای مناسب شست و شوی مو

فضای مناسب شست و شوی مو ، یکی از ویژگی‌های است که بهترین سالن رنگ و مش باید  آن را رعایت کند. قبل و بعد از رنگ مو لازم است که موی مشتری به‌ خوبی شسته شود به همین جهت باید سرشور به‌ گونه‌ ای انتخاب شود که لباس مشتری به‌ هیچ‌ عنوان خیس نشود.

فضای مناسب شست و شوی مو

سلامت مو مشتری

اگر آرایشگر قبل از دکلره کردن به شما پیشنهاد دارد که چند جلسه تراپی مو انجام دهید تا توان و استقامت لازم برای دکلره کردن را داشته باشد ، خوشحال باشید زیرا با این کار، او حرفه‌ای بودن خود را نشان داده است. اهمیت دادن به سلامت مو مشتری یکی دیگر از ویژگی‌ های بهترین سالن رنگ و مش است.

برای رنگ‌ کار قبل از هر چیزی باید در اولویت باشد. به عبارتی رنگ‌ کار مو حرفه‌ ای باید قبل از رنگ کردن، اگر مو آسیب‌ دیده است آن را با روش‌ های مختلف احیا کند. در زمان رنگ کردن مو، مدام آن را چک کند تا مو آسیب نبیند، و برای رسیدن به پایه رنگ دلخواه سلامت موی شما را به خطر نیندازد.

کیفیت

کیفیت نیز عنصر و ویژگی‌ های مهم یک آرایشگاه خوب است. کیفیت فقط به مدل موی مشتری بر نمی‌گردد، بلکه برای محصولات و تجهیزات سالن زیبایی استفاده می‌شود. این بدان معناست که صاحب آرایشگاه روی کیفیت برتر در تمام سطوح سرمایه‌گذاری کرده است. این برای مشتریان خوب است زیرا محصولات عالی توسط آرایشگرها استفاده می‌شود و درنتیجه مراقبت خوبی از موها ایجاد می‌ گردد.

دستمزد منصفانه

دستمزد منصفانه برای رنگ و مش مو با دستمزد ارزان فرق دارد . در  قیمت‌ گذاری دستمزد رنگ و مش مو، موارد زیر دخیل هستند:
•    قد موی مشتری
•    نوع و میزان مواد استفاده‌ شده
•    زمان اختصاص داده‌ شده برای رنگ و مش
•    تجربه رنگ‌ کار

کلام آخر:

رنگ و مش از تکنیک‌ های متداول رنگ مو است که در آن از دو رنگ برای ایجاد بخش‌ های تیره و روشن استفاده می‌ شود. در این روش  که در آن از دکلره استفاده می‌ شود، می‌ توان با کمک فویل، کلاه مش و… انجام داد. انواع مش بسیار بالا است اما معروف‌ ترین نوع آن، هایلایت است که خود انواعی دارد.
بهترین سالن رنگ و مش خدمات تخصصی ارائه می‌دهند. معمولاً شما به آرایشگاهی می‌روید از کیفیت و کادر مجرب برخوردار باشد. همچنین آرایشگرهای کافی داشته باشد تا انتظار شما زیاد طولانی نشود. برای داشتن بهترین تجربه، می توانید به لیست بهترین آرایشگاه های سایت ایران جابینو مراجعه کنید و پس از مشاهده خدمات سالن زیبایی، ویژگی ها و نظرات کاربران بهترین سالن را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×