رنگ مو
معرفی کسب و کار

۵ + ۵ تا از پردرآمدترین رشته‌های آرایشگری در ایران【 زنانه و مردانه 】

دی ۱۷, ۱۴۰۱ 5۰249

پردرآمدترین رشته‌های آرایشگری کدام است؟ از کجا بدانیم کدام رشته آرایشگری زنانه و کدام رشته آرایشگری مردانه درآمد زیادی دارند؟

۵ + ۵ تا از پردرآمدترین رشته آرایشگری زنانه و مردانه ایران (بروزرسانی جدید)

پردرآمدترین رشته آرایشگری کدام است؟ این ممکن است سؤال بسیاری از شما و کسانی باشد که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند. ابتدا باید گفت که اگر قصد دارید در آرایشگری مشغول به کار شوید، انتخاب درستی کرده‌اید. البته شما به پشتکار، خلاقیت و تخصص بالا نیاز دارید تا بتوانید درآمدهای بالایی از این کار به دست بیاورید.

پردرآمدترین رشته آرایشگری زنانه و مردانه ایران

آرایشگری یک صنعت گسترده است که فرصت‌های شغلی زیادی مانند رنگ‌ کار مو، ناخن ‌کار، فیشیالیست و بسیاری از موارد دیگر دارد. اگر قصد دارید در زمینه آرایشگری کار کنید، باید از رشته‌های پردرآمد آن اطلاع داشته باشید. به همین دلیل در این مطلب ما به بررسی پردرآمدترین رشته آرایشگری زنانه و مردانه در ایران پرداخته‌ایم و شما می‌توانید اطلاعات خوبی از آن به دست بیاورید. همینطور در این مطلب از پیش منتشر شده میتوانید بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه و بهترین سالن زیبایی را بدست بیاورید.

بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه

پردرآمدترین رشته آرایشگری زنانه در ایران

پردرآمدترین رشته آرایشگری زنانه در ایران، طی چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته است. در واقع با تغییرات مد و زیبایی، توجه خانم‌ها به برخی از این رشته‌ها بیشتر شده و همین موضوع نیز سبب افزایش درآمد آرایشگرانی شده که در این حوزه فعالیت می‌کنند. در زیر به بررسی این رشته‌ها خواهیم پرداخت.

 

نکته مهم: بذارید قبل از شروع معرفی ۵ رشته پر درآمد یه تقل خوب بهتون برسونم!!!!!

یکی از پر درآمد ترین رشته های آرایشگری زنانه و مردانه خدمات تاتو هست. شما با آموزش تاتو صورت در آموزشگاه های تتو میتونید چند تا دوره خیلی خوب مثل خدمات میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو رو یاد بگیرید و درآمد خوبی کسب کنید.

 

۱.     رنگ مو

رنگ مو یکی از پردرآمدترین رشته آرایشگری است که قدمت دیرینه‌ای نیز دارد. رنگ موها در گذشته تنوع کمتری داشتند؛ اما امروزه روش‌ها و سبک‌های زیادی برای رنگ‌کردن موها روی کار آمده است. یک متخصص رنگ حرفه‌ای باید درمورد ترکیب رنگ‌ها و انواع روش‌های آن به طور کامل اطلاعات داشته باشد.

خدمات رنگ مو مشتریان زیادی داشته و شما را طی مدت کوتاهی به درآمد بالا می‌رساند. البته نباید از این موضوع غافل شد که کسب درآمد بالا در این حوزه مستلزم داشتن تخصص و مهارت است. این دو ویژگی باعث می‌شود تا نتیجه فوق‌العاده‌ای به دست آورده و رضایت مشتریان بیشتری نیز جلب کنید.

اگر دوست دارید به‌عنوان یک رنگ ‌کار مو فعالیت کنید، لازم است تا ایده و برنامه‌ای برای رسیدن به درآمد بالا، داشته باشید. ابتدا سعی کنید در این حوزه به‌صورت حرفه‌ای و در آموزشگاه‌های معتبر، آموزش ببینید. این به شما کمک می‌کند تا صفر تا صد رنگ مو را یاد بگیرید.

داشتن تجربه نیز یکی از اصولی است که در آرایشگری و رشته رنگ مو سبب افزایش درآمد خواهد شد. علاوه بر موارد گفته شده، این حوزه بسیار متنوع بوده و شما می‌توانید با یادگیری آنها، درآمد خود را افزایش دهید. انواع رنگ مو شامل موارد زیر است:

  • هایلایت مو
  • بی‌بی لایتمو
  • لولایت مو
  • بالیاژ
  • آمبره
  • سامبره
  • فراستینگ
  • کالر ملتینگ
  • لایت پیکسلیشن

۲.     خدمات ناخن

به جرئت می‌توان گفت که خدمات ناخن این روزها به یکی از پرطرفدارترین و پول‌سازترین رشته آرایشگری تبدیل شده است. البته رقابت در این حوزه به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران بسیار بالا بوده و برای موفقیت در آن باید تجربه و مهارت کافی وجود داشته باشد.

درآمد ناخن‌ کارها بسته به تعداد مشتریانی است که برای خدمات ناخن مراجعه می‌کنند. اگر شما هم تصمیم دارید که به‌عنوان یک ناخن‌ کار فعالیت داشته باشید، فراتر از علاقه باید آن را به‌عنوان یک تجارت سودآور ببینید. یعنی شما باید برنامه‌ای برای کسب و کار خود داشته باشید تا از این طریق بتوانید سود بیشتری کسب کنید.

آموزش در آموزشگاه کاشت ناخن حرفه‌ای و داشتن مهارت به موفقیت شما کمک می‌کند اما کافی نیست. در واقع شما باید در کنار افزایش خلاقیت خود، یک بازاریاب خوب باشید. به این معنی که بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کرده و آنها را نگهدارید.

خدمات ناخن در بیشتر سالن‌ها مشابه بوده و از این نظر برای مشتریان از این نظر تفاوتی ندارد که به کدام سالن مراجعه کنند. برای جذب مشتریان بیشتر شما می‌توانید امتیازهایی مانند تخفیف و خدمات رایگان به آنها بدهید. ناخن ‌کارها خدمات مختلفی انجام می‌دهند که دستمزد آنها با یکدیگر تفاوت دارد، این خدمات شامل موارد زیر است:

  • مانیکور ناخن
  • پدیکور ناخن
  • انواع کاشت ناخن (ژلیش، کاشت پودری، کاشت ژله‌ای، کاشت بی‌بی بومر و …)
  • ریموو ناخن
  • لاک زدن
  • تقویت ناخن

میکاپ صورت

۳.     میکاپ صورت

میکاپ عروس در ایران و بسیاری از کشورها جزو پردرآمدترین رشته آرایشگری شناخته می‌شود. علاقه به زیبایی و تغییراتی که هر روز در مد ایجاد می‌شود، سبب تمایل بیشتر بانوان به زیبایی و میکاپ شده است. میکاپ صورت قدمت بسیار زیادی دارد به‌طوری‌که گذشتگان از میوه‌ها، خاکستر چوب، برخی از سنگ‌های معدنی و موارد دیگر برای آرایش صورت خود استفاده می‌کردند.

در چند سال اخیر این صنعت با تغییرات زیادی همراه بوده است. انواع سبک‌ها برای میکاپ روی کار آمده که تغییرات زیادی در صورت ایجاد می‌کنند که باعث شده میکاپ آرتیست‌های کاربلد درآمد بالایی به دست بیاورند. میکاپ آرتیست‌ها در گذشته تنها در شهر خود معروف بودند؛ اما امروزه به لطف پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی و ارتباطات به دست آمده، آنها می‌توانند هنر خود را به همه در سراسر کشور نشان دهند.

برخی از میکاپ آرتیست‌ها با استفاده از صفحات مجازی چون اینستاگرام و تلگرام، مشتریان بیشتری جذب می‌کنند که سبب افزایش درآمد آنها نیز شده است. درآمد میکاپ آرتیست‌ها به‌خصوص زمانی که میکاپ عروس انجام می‌دهند، بسیار بیشتر است.

اگر شما به این رشته علاقه دارید می‌توانید با کار در کنار آرایشگران خبره یا شرکت در کلاس‌ها، آموزش ببینید. البته با شرکت در کلاس‌های آموزشگاه به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی آموزش ببینید. برای ورود به بازار کار می‌توانید مدرک فنی و حرفه‌ای را پس از شرکت در آزمون‌های مربوطه دریافت کنید.

یکی از مزیت‌های مهم داشتن مدرک میکاپ، ورود به بازار کار در مدت‌زمان کوتاه است. علاوه بر این شما با تخصصی که دارید می‌توانید درآمد بیشتری از این کار به دست بیاورید. برای میکاپ صورت خدمات مختلفی انجام می‌شود که برخی از آنها به‌صورت vip بوده و هزینه بیشتری دارد. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود.

  • آرایش چشم
  • فرم دهی به لب
  • تغییرات در زاویه و حجم صورت با متدهای آرایشی
  • انواع سبک‌های آرایش مانند آرایش لایت، آرایش عربی و …

۴.     اکستنشن مژه

اکستنشن مژه یکی از مشاغل پرطرفدار در آرایشگری است. به همین دلیل این رشته جزو مشاغل پردرآمدترین رشته آرایشگری نیز است که پرستیژ کاری خوبی دارد. اگر شما هم به این رشته علاقه دارید می‌توانید در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و سپس شروع به کار کنید.

درآمد این رشته بسته به میزان تجربه و کیفیت کار متفاوت است. البته باید گفت که برای شروع کار در این رشته و رسیدن به یک درآمد خوب حدود ۶ ماه زمان نیاز است. این موضوع نیز تحت تأثیر بسیاری از عوامل مانند تخصص، تجربه، محل آرایشگاه، رضایت مشتریان، تبلیغات و … است.

یک مژه ‌کار هر چه سرعت عمل بیشتری در یادگیری و کار داشته باشد، مشتریان بیشتری جذب کرده و از این روز درآمد بالاتری به دست می‌آورد. خدمات متعددی توسط مژه کارها ارائه می‌شود که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

  • اکستنشن کلاسیک یا تار به تار
  • اکستنشن والیوم
  • ترمیم مژه
  • ریموو مژه
  • پرکردن مژه
  • لیفت و لمینت

۵.     کراتینه مو

کراتینه مو یکی از رشته‌های تخصصی و پردرآمد آرایشگری است. امروزه افراد تمایل بیشتری برای موهای سالم و زیبا دارند، همین موضوع نیز باعث شده تا به کراتین کارها مراجعه کنند.  علاوه بر این، بسیاری از افرادی که موهای خود را رنگ می‌کنند، به دلیل استفاده از مواد شیمایی، آسیب‌پذیری آنها بیشتر می‌شود.

کراتینه مو سبب ترمیم و سلامت بیشتر موها می‌شود و به همین دلیل، تقاضا برای کراتینه مو بیشتر شده و طبیعتاً درآمد نیز افزایش پیدا می‌کند. برای آموزش کراتینه مو می‌توانید در کلاس آموزشگاه‌های آرایشگری معتبر ثبت‌نام کنید.

شرکت در کلاس‌های آموزشگاه کمک می‌کند تا درمورد انواع موها، ویژگی‌های آن، چگونگی کراتینه و مواد مخصوص آن، شناخت کافی به دست بیاورید و به یک کراتین کار حرفه‌ای تبدیل شوید. در پایان کلاس‌ها به شما مدرک معتبر داده می‌شود که به‌وسیله آن بتوانید در سالن‌های زیبایی مشغول به کار شوید.

همکاری با سالن‌های معتبر، آشنایی با تکنیک‌های بهروز، استفاده از تجهیزات باکیفیت و مشتری‌مداری، از جمله مواردی است که در افزایش درآمد کراتینه مو تأثیر می‌گذارد. در کراتینه مو کارهای مختلفی روی موها انجام می‌شود که در بهبود آنها بسیار مؤثر است. این کارها شامل موارد زیر می‌شود:

  • تقویت موها
  • صاف‌کردن موهای وز
  • ترمیم موها
  • جلوگیری از رنگ‌پریدگی مو
  • حفاظت از موها در برابر خشک‌شدن

صاف‌کردن موهای وز

پردرآمدترین رشته آرایشگری مردانه در ایران

پردرآمدترین رشته آرایشگری مردانه در ایران شاید به تصور بسیاری از افراد، کوتاهی مو باشد، اما باید گفت که این تفکر تا حدودی اشتباه است. شاید اگر به ۲۰ یا ۳۰ سال پیش برویم، کوتاهی مو به‌عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در آرایشگری بود. اما در چند سال اخیر با تنوع زیادی که در این حوزه به وجود آمده، نه‌تنها کوتاهی مو، بلکه چندین رشته دیگر نیز جزو پول‌سازترین رشته‌های آرایشگری مردانه شناخته می‌شوند. در ادامه این بخش به بررسی این رشته‌های پردرآمد خواهیم پرداخت.

۱.     کوتاهی مو

کوتاهی مو جزو پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته آرایشگری مردانه است. مردها حداقل ماهی یکبار برای کوتاهی مو به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. اگر شما بخواهید در این رشته کار کنید، می‌توانید با جذب مشتریان بیشتر و تبدیل آنها به مشتریان ثابت، درآمد خوبی به دست بیاورید.

شما برای موفقیت در این رشته آرایشگری و رسیدن به درآمدهای بالاتر باید اطلاعات خود را بهروز کنید. مد و فشن روی رشته کوتاهی مو تأثیر زیادی دارد. به همین دلیل شما به‌عنوان یک آرایشگر باید نحوه کوتاهی مو انواع مدل‌های جدید را یاد گرفته تا بتوانید رضایت مشتریان را جلب کنید.

۲.     گریم صورت

گریم صورت به‌عنوان یکی از پردرآمدترین رشته آرایشگری شناخته می‌شود که اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع گریم صورت تنها مخصوص بانوان نیست و مردها نیز می‌توانند از این متد برای مرتب و جذاب‌تر شدن صورت استفاده کنند.

دامادها دوست دارند در شب عروسی خود بدرخشند و به همین دلیل برای آن هزینه می‌کنند. در گریم داماد از متدهایی مانند مرتب‌کردن ابروها، پاکسازی صورت و … استفاده می‌شود. علاوه بر دامادها، سایر آقایان نیز در مراسم‌های مختلف برای گریم به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

۳.     اکستنشن مو

اکستنشن مو در بین آقایان، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این رشته که جزو پول‌سازترین رشته آرایشگری است، جهت پرپشت کردن و بلندتر کردن مو انجام می‌شود. مردانی که موهای پرپشت ندارند، می‌توانند از این روش برای داشتن موهای پرحجم‌تر استفاده کنند. اکستنشن مو در آقایان سبب جذابیت بیشتر در آنها می‌شود.

دستمزد اکستنشن مو فارغ از کیفیت کار به عوامل دیگری مرتبط است. این اکستنشن‌ها از نظر جنس در انواع طبیعی و مصنوعی موجود هستند. اکستنشن‌های طبیعی هزینه بیشتری دارند. همچنین طول عمر اکستنشن‌ها به‌صورت موقت، نیمه دائمی و دائمی است که هزینه هر یک از آنها متفاوت خواهد بود.

۴.     پاکسازی پوست

همه ما دوست داریم تا پوست سالم و زیبایی داشته باشیم. پاکسازی پوست یکی از رشته‌های آرایشگری است که درآمد بالایی دارد. برای کسب درآمد بیشتر در این رشته بسیار مهم است که دوره‌های آموزشی را گذرانده و مهارت بالایی داشته باشید.

با توجه به اینکه انواع پوست‌ها مانند پوست‌های چرب، خشک و … وجود دارند هرچقدر مهارت و کار شما بهتر باشد، می‌توانید درآمدهای بیشتری از آن به دست بیاورید. خوشبختانه این رشته در حوزه آرایشگاه‌های مردانه هنوز اشباع نشده و به همین دلیل می‌توان در آن به موفقیت رسید.

۵.     رنگ مو

رنگ مو یک رشته‌ پردرآمد آرایشگری برای مردان است. این رشته نیاز به تخصص بالایی دارد و درصورتی‌که آموزش‌های لازم را دیده باشید می‌توانید کارهای باکیفیتی انجام دهید. البته باید گفت که درآمد رنگ موی مردان نسبت به بانوان معمولاً کمتر است. به دلیل اینکه اکثر خانم‌ها موهای بلندتری نسبت به آقایان داشته و از این نظر مواد بیشتر و وقت بیشتری صرف می‌شود.

برای اینکه درآمد بیشتری از این کار به دست بیاورید می‌توانید ابتدا مدرک تخصصی خود را دریافت نموده و در آرایشگاه‌های بزرگ شروع به کار کنید. در واقع اگر سرمایه کافی برای شروع کار ندارید می‌توانید یک صندلی در آرایشگاه‌ها اجاره کنید. علاوه بر این، با سبک‌های مد روز می‌توانید کیفیت کار و همچنین میزان مشتریان خود را افزایش دهید.

رنگ مو

نکات مهم برای افزایش درآمد آرایشگری

شما پس از اینکه مدرک خود را در یک یا چند رشته آرایشگری دریافت نمایید باید شروع به کار کرده و درآمد خود را افزایش دهید. برای رسیدن به درآمدهای بالا در این حوزه که رقبای زیادی نیز وجود دارد باید برخی نکات را رعایت کنید. مهم‌ترین نکات برای افزایش درآمد آرایشگری در زیر بیان شده است.

  • محل مناسبی را انتخاب کنید؛ مسلماً مکان‌های پر رفت و آمد می‌تواند در افزایش درآمد شما در شغل آرایشگری نقش داشته باشد. سعی کنید مکان‌هایی در مرکز شهر برای شروع فعالیت خود انتخاب کنید. علاوه بر این کار در شمال شهر نیز سبب کسب درآمد بیشتر می‌شود.
  • مهارت‌های خود را ارتقا دهید؛ هرچقدر مهارت شما بیشتر باشد، مشتریان بیشتری برای کارهای خود به شما مراجعه می‌کنند. در واقع مشتریان با دیدن کیفیت و مهارت کار شما ترغیب می‌شوند تا شما را به‌عنوان یک آرایشگر خود انتخاب کنند.
  • تبلیغات کنید؛ هیچ‌وقت نمی‌توان قدرت تبلیغات را در پیشرفت کار دست کم گرفت. اما آنچه که در این مورد اهمیت دارد، تبلیغات درست است. در تبلیغات خود با مشتریان صادق باشید و از بسترهای مناسب برای این کار استفاده کنید.
  • برای خدمات نرخ‌گذاری کنید؛ داشتن نرخ برای خدمات آرایشگری، سبب جذب مشتریان خواهد شد. مشتریان از این طریق به شما اعتماد کرده و مراجعه آنها افزایش می‌یابد.

منبع: 

https://techna.news/posts/افزایش-درآمد-سالن-زیبایی-آرایشگاه-عید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×