بررسی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی
معرفی کسب و کار

بررسی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

آبان ۲۹, ۱۴۰۱ 3۰159

سیستم تصفیه آب شهری قادر به پاکسازی تمام آلاینده ها و مواد مضر آب نیست و استفاده طولانی مدت از آب لوله کشی تصفیه نشده باعث بیماری های خطرناکی برای انسان می شود. بنابراین با استفاده از دستگاه تصفیه آب، آبی بهداشتی و سالم در اختیار خواهید داشت .به دلیل آلودگی های آب شهری، امروزه ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب شهری بیشتر از قبل شده است. این دستگاه ها در انواع مختلفی عرضه می شوند و شما بر حسب مکانی که زندگی می کنید و یا محل کارتان باید برای تهیه دستگاه مناسب خود، ابتدا با انواع آن ها آشنا شوید. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

بررسی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع آب تصفیه کن خانگی

تصفیه آب قلیایی:
آب اسیدی بسیار برای بدن مضر است. با استفاده از فیلتر قلیایی در دستگاه های اسمز معکوس می توان مواد معدنی مفید را نیز به آب اضافه کرد. آب قلیایی خواص آنتی اکسیدانی دارد و برای کاهش مشکلات گواشی و قند و چربی بدن بسیار مفید است. پوست را شاداب می کند و هم چنین متابولیسم بدن را افزایش می دهد. دستگاه تصفیه آب قلیایی برای از بین آلاینده های آب و حفظ مواد معدنی آن ماسب ترین دستگاه می باشد.دستگاه تصفیه آب قلیایی که از روش اسمز معکوس برای تصفیه سازی آب استفاده می کند، دارای یک فیلتر قلیایی است که با افزایش ph آب، اسید موجود درآن را کاهش می دهد و آن را قلیایی می کند.

تصفیه آب اسمز معکوس:
 دستگاه های اسمز معکوس که بهترین تصفیه آب خانگی می باشند از چندین فیلتر، یک پمپ و یک مخزن و قطعات زیاد دیگری تشکیل شده اند. کارایی تصفیه آب اسمز معکوس نسبت به روش های دیگر بسیار موثر تر و قوی تر است و آب را از تمام آلاینده های فیزیکی و حتی باکتری ها پاکسازی می کند.اسمز معکوس پیشرفته ترین مکانیزم برای تصفیه سازی آب است که در طی فرایندی توسط فشار آب خانگی و فشار دادن آب شیر از درون یک غشای نیمه تراوا، مواد غیر آلی و املاح مضر محلول در آب از بین می روند. فیلتر ممبران در دستگاه های اسمز معکوس نقش اصلی را دارند و کار اسمز معکوس را این فیلتر انجام می دهد. آب با عبور از غشای این فیلتر تمامی آلودگی ها و املاح مضر آب را از بین می برد.

مراحل و فیلترهای دستگاه تصفیه آب بدین شرح می باشد:
در مرحله اول فیلتر پروپیلن دارای قطر ۵ میکرون است و موادی که از این قطر بزرگتر باشند از منافذ این فیلتر در این مرحله عبور خواهند کرد و تصفیه نمی شوند. با منافذ بسیاری که دارد از ورود شن و ماسه و مواد درشت تر آب جلوگیری می کند.
در مرحله دوم فیلتر کربنی، مواد شیمیایی و سمی آب را از بین می برد و بو و طعم نا خوشایند آب را حذف می کند.
در مرحله سوم فیلتر کربن بلاک موادی که از دو مرحله ی قبل تصفیه نشده است را از بین می برد.
فیلتر ممبران در مرحله چهارم نقش اصلی را دارد و با منافذ ۰۰۰۱/۰ میکرون خود، تنها اجازه عبور مولکول های آب را می دهد و تمامی املاح و مواد مضر آب را از بین می برد.
فیلتر پست کربن در مرحله پنجم آبی که از طریق فیلتر ممبران وارد مخزن شده است را از هر گونه مواد مضر باقی مانده در آن پاکسازی می کند و اگر آب هنوز بو و طعم بدی داشته باشد آن را بهبود می بخشد.
در قبل گفتیم که چون فیلتر ممبران تمام املاح آب را از بین می برد، یک فیلتر مینرال در مرحله ششم به دستگاه اضافه می کنند تا این مواد معدنی مفید به آب بازگردد.

این دستگاه ها دارای مراحل مختلفی هستند که در هر مرحله یک فیلتر وظیفه ی خاصی را بر عهده دارد. دستگاه های اسمز معکوس حداقل در ۵ مرحله آب را تصفیه می کنند و چون فیلتر ممبران تمامی املاح آب را از بین می برد، یک فیلتر مینرال یا قلیایی به دستگاه اضافه می کنند تا مواد معدنی مفید بدن را به آب بازگرداند.
بنابراین دستگاه های ۶ مرحله ای اسمز معکوس یک دستگاه کامل می باشد و از کیفیت آب خروجی آن مطمئن خواهید بود. دستگاه های ۷ یا ۸ مرحله ای نیز وجود دارند که با اضافه شدن یک یا دو فیلتر دیگر کارایی دستگاه را بیشتر می کنند. این دستگاه ها در انواع زیر سینکی و رومیزی و دیواری در بازار عرضه می شوند. قیمت دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نسبت به دیگر دستگاه ها بیشتر است.

انواع آب تصفیه کن خانگی

تصفیه آب اولترا فیلتراسیون:
در دستگاه های اولترافیلتراسیون پمپی وجود ندارد و از فشار هیدرواستاتیکی آب استفاده می شود. د اصل فیلتر های پشت سرهم این دستگاه ها کار تصفیه آب را انجام می دهند. دستگاه های اولترا فیلتراسیون UF به خوبی نمی توانند املاح موجود در آب را از بین ببرند در نتیجه به عنوان آب شیرین کن نمی توان از آن استفاده کرد و تنها راه حل برای این مشکل استفاده از روش اسمز معکوس است. هم چنین در از بین بردن برخی از باکتری ها و میکروب ها قدرت اسمز معکوس را ندارد. فیلتر های اولترا فیلتراسیون ارزان تر از دستگاه های دیگر است و به همین علت قیمت این دستگاه نیز پایین تر از دستگاه های اسمز معکوس می باشد. روش اولترا فیلتراسیون بهترین روش برای جذب رسوبات است. در لحظه نیاز آب را تصفیه می کند و چون از برق استفاده نمی کند بسیار کم مصرف است. به راحتی نصب می شود و فضای کمی را در زیر سینک آشپزخانه می گیرد.اولترا فیلتراسیون روشی است که در آن مواد و ذرات جامد معلق در آب از آن جدا می شوند. این روش مشابه اسمز معکوس است اما تفاوتی که دارد د فیلتر ممبران است.

تصفیه آب فرا بنفش:
فیلتر تصفیه اب uv  یا همان فرابنفش با ساختن اشعه یو وی توسط یک لامپ درون دستگاه، بر DNA میکروارگانیسم ها اثر می گذارد و مانع از تکثیر آن ها می شود.این دستگاه خواص شیمیایی آب را تغییر نمی دهد و هیچ گونه ضرری برای انسان ندارد.دستگاه های اسمز معکوس با اضافه کردن فیلتر فرا بنفش در مرحله آخر، می توانند تا ۹۹.۹۹ درصد موجودات زنده آب مثل ویروس ها و میکروب ها را از بین ببرد.

 تصفیه آب اکسیژن ساز:
آب اکسیژن دار بهتر جذب بدن می شود و و سوخت و ساز آن را افزایش می دهد. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای شادابی پوست و مو نیز بسایر مفید است. به تقویت اعصاب و منظم شدن ضربان قلب نیز کمک می کند. فیلتر اکسیژن ساز باعث کاهش سختی آب نیز می شود و ضرری برای انسان ندارد.دستگاه های تصفیه آب اکسیژن ساز نیز از انواع دستگاه های اسمز معکوس می باشند که علاوه بر فیلتر های اصلی اسمز معکوس، دارای یک فیلتر اینفرارد یا مادون قرمز نیز هست. این فیلتر با شکستن ساختار مولکولی آب، سطح اکسیژن آب را افزایش می دهد. در این فیلتر از هیچ اشعه ای استفاده نمی شود و مواد بیوسرامیکی داخل آب این خاصیت مادون قرمز را ایجاد می کند.

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب

با خرید دستگاه تصفیه آب از نمایندگی های معتبر تصفیه آب مثل تصفیه آسا و مینروا فیلتر ، می توانید به راحتی از بروز بیماری های خطرناک جلوگیری کنید و خود و خانواده تان را در برابر عفونت ها و باکتری ها بیمه کرده و مانع از ورود مواد شیمیایی و املاح به بدن خود شوید. فیلتر های تصفیه آب با حذف تمام آلاینده ها و حفظ مواد معدنی آن، شما را از خرید بطری های آب معدنی بی نیاز می کند و در نتیجه در هزینه های شما نیز صرفه جویی خواهد شد.با خرید دستگاه آب تصفیه کن، سلامتی بدن خود را تضمین خواهید کرد. نوشیدن آب سالم و تصفیه شده سیستم گوارشی شما را تقویت می کند و در کاهش وزن شما موثر است. پوست شما را سر زنده می کند و انرژی بیشتری در روز به شما می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×