سرخ کن غذا را بدون روغن می پزد ؟
معرفی کسب و کار

بررسی تمام مزایا و معایب سرخ کن

اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۲ 2۰122

سرخ کن بدون روغن دستگاهی با امکانات پخت بسیار زیاد است و نیز سرعت عملکرد خیلی مطلوبی دارد. این دستگاه کاربردی و قدرتمند بیشتر از سایر ابزارهای پخت و پز مورد توجه قرار گرفته است. آیا واقعا ارزش خرید دارد و کیفیت پخت آن در چه سطحی قرار دارد؟ در این مطلب به معایب و مزایای سرخ کن خواهیم پرداخت.

بررسی تمام مزایا و معایب سرخ کن

سرخ کن چیست ؟

بهترین پاسخ به پرسش سرخ کن چیست این است:

سرخ کن دستگاهی است با نام رسمی Air Fryer که برای پخت مواد غذایی از  «حرارت خشک» بهره می‌گیرد و فناوری جریان حرارت حرفه‌ای و پیشرفته‌ای دارد.

به همین واسطه، غذای پخته شده در این دستگاه کاملا ترد و بسیار سرخ خواهد بود. این نوع عملکرد میزان استفاده از روغن در سرخ کن را به نسبت سایر روش‌ها و ابزارهای پخت کاهش می‌دهد.

درواقع یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت دستگاه سرخ کن «عنوان بدون روغن» آن است. دستگاه‌های سرخ کن بدون روغن با استفاده از جریان حرارت در سطح محفظه و فناوری پخش یکنواخت آن، مواد غذایی را سریع و با کیفیت خواهند پخت.

اولین سوالی که قبل از انتخاب و خرید سرخ کن ذهن خریدار را درگیر می‌کند این است که آیا واقعا سرخ کن قابلیت پخت بدون روغن دارد؟

بعد از پاسخ به این سوال مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معایب سرخ کن بدون روغن

سرخ کن غذا را بدون روغن می پزد ؟

اگرچه عنوان «بدون روغن» در مشخصات دستگاه‌های سرخ کن درج شده است اما حداقل به یک قاشق غذاخوری برای ترد کردن و پخت با کیفیت غذا نیاز دارند.

در واقع هیچ غذایی بدون روغن سرخ نخواهد شد و روغن نیاز اصلی برای طبخ این دسته از غذاها است. سرخ کن فقط میزان استفاده از روغن را در مقایسه با سایر ابزارها و دستگاه‌های برقی کاهش می‌دهید؛ فقط همین!

میزان استفاده از روغن در سرخ کن‌های مختلف وابسته به نوع عملکرد، سیستم جریان حرارت و قدرت دستگاه است که در مشخصات هر دستگاه می‌توانید به آن پی ببرید.

سرخ کن مانند هر دستگاه دیگری معایب و مزایایی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

سرخ کن غذا را بدون روغن می پزد ؟

مزایای سرخ کن بدون روغن

علی‌رغم این که برچسب بدون روغن در دستگاه‌های سرخ کن بیشتر جنبه تجاری دارد و در عمل نیاز برای پخت وعده‌های غذایی نیاز به استفاده از روغن دارید؛ اما قطعا این دستگاه روش پخت سالمی دارد و میزان چربی غذا را بسیار کاهش می‌دهد.

مهم‌ترین مزایای سرخ کن بدون روغن عبارتند از:

  • پخت با چربی کمتر به نسبت سایر ابزارها و دستگاه‌ها
  • در نتیجه صرفه جویی در مصرف روغن
  • مجهز به برنامه پخت متنوع (در مدل‌های پیشرفته)
  • طراحی ساده و استفاده راحت
  • فرایند پخت بسیار حرفه‌ای و تمیز: بدون بو، بخار و جمع‌شدن روغن در اطراف دستگاه
  • شستشوی راحت

قطعا با این مزایا ارزش خرید سرخ کن در بالاترین سطح قرار دارد؛ اما این دستگاه معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

معایب سرخ کن بدون روغن

سرخ کن دستگاهی بی عیب نیست و معایب آن شامل موارد زیر است:

  • فرایند پخت را کندتر از برخی از دستگاه‌های پخت طی می‌کنند
  • قیمت بالاتر به نسبت خیلی از ابزارها و دستگاه‌های پخت
  • قطعا غذایی که به روش سنتی پخته می‌شود تردتر و سرخ‌شده‌تر است (به واسطه غوطه‌ور شدن در مقدار زیادی روغن)؛ اما همان‌طور که گفته شد، سلامت غذا با استفاده از روغن زیاد کاهش می‌یابد.

در این مطلب به پرسش پرتکرار سرخ کن چیست پاسخ و معایب و مزایای این دستگاه پرفروش را مورد بررسی قرار دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×