راهنمای خرید کاور تشک و نکات طلایی یک انتخاب خوب

در گذشته افراد، به آسانی تشک های دوخته شده خود را با ملحفه های زیبا و طرح دار پوشش می دادند و با این کار، زیبایی تخت خواب خود را بیشتر از قبل می کردند. اما با روی کار آمدن تشک های آماده طبی و استقبال بی نظیر افراد از آن ها، تشک های قبلی جایگاه خود را در بین مردم به طور قابل توجهی از دست دادند.

از طرفی روکش های موجود بر تشک های آماده، دیگر افراد را از کشیدن ملحفه های زیبا روی تشک بی نیاز کرد. البته باید بدانید که رنگ پارچه های رویه تشک آماده، اغلب سفید است؛ اما با وجود طرح و مدل آن ها و همچنین سایز بزرگ تشک، افراد اصولا آن را به همان شکل اولیه استفاده می کنند.

اما با توجه به این که تمامی پارچه ها بلاخره روزی کثیف می شوند، بنابراین امکان کدر و کثیف شدن تشک آماده هم وجود دارد. قطعا هیچ شخصی نمی تواند تصمین کند که تشک آماده خود را به همان کیفیت و تمیزی اولیه خود نگهداری کند.

از طرفی چالش بزرگی که درباره تشک آماده وجود دارد، عدم شستشو آن است. در داخل تشک های آماده، از الیافت و فنرهای خاصی استفاده شده است که شستشو را تقریبا غیر ممکن می کند.

بنابراین حتی برای این تشک ها هم نیاز به کاور تشک دارید. کاور تشک های مخصوص به تشک آماده، در انواع و طرح های مختلفی تولید می شوند. بنابراین اگر می خواهید انتخاب مناسبی برای خرید روکش تشک داشته باشید، در ادامه این مطلب از یزد نساج همراه ما باشید.

مهمترین نکات برای خرید کاور تشک باکیفیت

Images 1692514224 64E1B7B00D711

کاور تشک، یکی از مهمترین موارد برای جلوگیری از آلودگی تشک و نفوذ رطوبت به داخل آن است. از طرفی اگر می خواهید تشک تخت خواب شما، محل زندگی حشرات موذی قرار نگیرند، حتما به دنبال خرید کاور تشک باشید. اما توجه کنید که در صورت تمایل به هزینه درست برای خرید کارو تشک را انتخاب بهترین و باکیفیت ترین محصول برای تشک تخت خواب، باید به موارد و نکات زیر توجه داشته باشید:

۱.سایز تشک تخت خواب خود را به دقت بررسی کنید.

در وهله اول، باید سایز دقیق تشک تخت خواب خود را اندازه گیری کنید؛ چرا که کاور تشک خیلی گشاد یا خیلی تنگ، سبب ایجاد جلوه ناخوشایند و از بین رفتن نظم تخت خواب می شود.

برای اندازه گیری دقیق، لازم است که ابعاد تشک از جمله طول، عرض و ارتفاع را کاملا بررسی کنید. سپس به عمق تشک و جیب های احتمالی آن برای بالشتک ها توجه کنید و بر اساس آن، محافظ تشک را سفارش دهید. توجه داشته باشید که برای کسب اطلاعات دقیق در این باره، می توانید از برچسب مخصوص به تشک و کاورهای تشک کمک بگیرید.

۲. توجه به نوع کاور تشک

به طور کلی، انواع کاور تشک در دو نوع شش وجهی و پنج وجهی تولید می شوند که باید در هنگام خرید، به آن ها توجه کنید:

  • کاور خوشخواب شش وجهی

برای این مدل از کاورها، زیپ سراسری در نظر گرفته شده است که تشک را به طور یکجا در خود جای می دهد. بنابراین شما از عدم ورود حشرات، گرد و غبار، میکروب ها و رطوبت به داخل تشک مطمئن می شوید. البته پیشنهاد می کنیم که کاورهای تشک را با زیپ های دندانه ریز بخرید.

  • کاور تشک پنج وجهی

محافظ های پنج وجهی، دیگر محافظ یا زیپ برای جایگذاری تشک ندارند؛ اما با وجود کش های موجود در اطراف خود، در زیر تشک ثابت می شوند. به این صورت، دیگر کاور تشک مانند ملحفه روی تخت چروک نمی شود.

البته بهتر است که مدل ۶ وجهی را خریداری کنید؛ چرا که میزان محافظت کاور های پنج وجهی از تشک، خیلی کمتر از کاورهای شش وجهی است. مثلا عایق مناسبی برای رطوبت محسوب می شود؛ اما در برابر ورود حشرات مقاومت خاصی از خود نشان نمی دهد.

۳. جنس کاور تشک را بررسی کنید.

یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد برای بهترین خرید محافظ تشک، توجه به جنس آن است. کاورهای موجود در بازار، اصولا از جنس های زیر ساخته می شوند:

  • کاور تشک پنبه ای

اگر به دنبال کاور تشک نرم برای تخت خواب خود هستید، کاور تشک پنبه ای را به شما پیشنهاد می کنیم. این نوع از پارچه های محافظ، جزو موارد دوستدار محیط زیست به شمار می روند و سبب ایجاد تنفس بیشتر در تخت خواب می شوند. بنابراین برای افراد گرمایی گزینه مناسبی هستند. همچنین میزان تعریق افراد روی این مدل محافظ، بسیار کمتر از محافظ های بلاستیکی است.

  • کاور تشک ابریشمی

این دسته از کاور تشک ها خیلی متداول نیستند؛ چرا که قیمت آن ها خیلی بیشتر از جنس های دیگر است. جنس ابریشمی، بافتی نرم و لطیفی دارد که حس خوبی را برای افراد ایجاد می کند. همچنین برای آن ها که در معرض آلرژی هستند، گزینه مناسبی است. اما به طور کلی با توجه به قیمت بالای آن، کاور تشک ابریشمی را خیلی پیشنهاد نمی کنیم.

  • کاور تشک کتان

کاور تشک کتان دارای بافت بسیار مستحکمی دارد و میزان تعریق را هم کمتر می کند؛ چرا که پارچه کتان، تنفس پذیرتر است. اما نکته منفی آن، جنس بسیار خشک و زبر است. بنابراین اگر به دنبال نرمی و لطافت در تخت خواب خود هستید، این مدل را پیشنهاد نمی کنیم.

  • کاور تشک میکروفایبر

از این جنس برای تولید روتختی و کاور تشک استفاده می شود. جنس میکروفایبر بسیار نازک است و نرمی فوق العاده زیادی دارد. اما پس از چند بار شستشو، ممکن است که کیفیت اولیه خود را از دست بدهد و شل شود.

  • کاور تشک مخمل حبابی

یکی از زیباترین و باکیفیت ترین مدل های پارچه برای کاور تشک، محافظ تشک مخمل است. این محافظ ها در زمستان ها گرمی فوق العاده دلپذیری را ایجاد می کند و در تابستان ها هم سبب ایجاد نرمی و لطافت می شود. همچنین خبر خوب درباره این مدل کاورها، ضد آب بودن آن ها است. از طرفی با هر بار شستشو این مدل کاور، باز هم به همان زیبایی اولیه روی تخت قرار می گیرد و قیمت مقرون به صرفه ای هم نسبت به کاربردهایش دارد.

۴. قیمت کاور تشک

قطعا همه شما برای صرفه جویی در هزینه های مربوط به تعویض تشک، به خرید محافظ تشک اهمیت زیادی می دهید. بنابراین باید قیمت محافظ ها مقرون به صرفه باشد. اما توجه داشته باشید که قیمت کاور تشک، به موارد مختلفی از جمله نوع، اندازه و کاربردهای آن بستگی دارد. اما پیشنهاد می کنیم که به جای توجه زیاد به قیمت، کیفیت را بیشتر مد نظر قرار دهید.

۵. فروشگاه معتبر برای خرید کاور تشک

توجه داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده در قسمت های قبلی، به انتخاب فروشگاه معتبر بستگی دارد؛ چرا که این فروشگاه است که اطلاعات مختلف را درباره کاور تشک به مشتریان ارائه می دهد. پیشنهاد می کنیم که برای اطمینان بیشتر، به سراغ تولیدی های معتبر کاور تشک بروید.

فروشگاه های اینترنتی و حضوری مختلفی از جمله با سلام، دیجی کالا و … در این زمینه فعالیت دارند. اما یزد نساج به عنوان تولید کننده یزدی انواع کاور تشک، تمامی تمرکز خود را برای ساخت کاور تشک با کیفیت و قیمت مناسب به کار می گیرد.

Images 1692514224 64E1B7B0114F8

جان کلام

خرید کاور تشک مناسب و باکیفیت، علاوه بر حفظ زیبایی و تمیزی تخت خواب، شما را از هزینه اضافی برای خرید تشک آماده تا چند سال هم بی نیاز می کند. بنابراین ما در این مطلب، نکات مهم برای خرید بهترین مدل کاور تشک را ارائه کردیم. شما می توانید برا خرید و مشاهده انواع کاور تشک، به وبسایت یزد نساج مراجعه کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید کاور تشک و نکات طلایی یک انتخاب خوب;

  1. سلام . به نظر من کاور تشکی بخرید که برای کسایی که گرمایی هستند مثل من هم مناسب باشه مورد بعدی هم اینکه از مدلهای کشدار یا زیپدار تهیه کنید که اینقدر رختخواب همریخته نباشه و همیشه مرتب باشه 🙂

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید