راهنمای نصب فلاش تانک توکار در توالت‌های ایرانی

در دهه‌های اخیر، با توجه به رشد جمعیت جهانی و کاهش منابع آب، مدیریت بهتر مصرف آب از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و در طراحی داخلی ساختمان‌ها و مراکز تجاری و پر رفت و آمد از بهینه‌ترین سیستم‌ها برای مصرف آب استفاده می‌شود. بیشترین مصرف آب معمولا در سرویس بهداشتی و به خصوص در توالت‌ها اتفاق می‌افتد. در سال‌های اخیر تجهیزاتی مانند فلاش تانک برای حفظ بهداشت و مصرف بهینه آب در سرویس بهداشتی تبدیل به یکی از بخش‌های ضروری توالت شد. به‌طور مشخص در توالت ایرانی یکی از مهم‌ترین مسائل، رعایت بهداشت توالت است زیرا توالت‌های ایرانی به دلیل مکانیزمی که دارند نیاز به شستشوی دائم دارند و وجود فلاش تانک در آن‌ها ضروری است. با گذشت زمان و پیشرفته‌تر شدن تجهیزات ساختمان، فلاش تانک‌های روکار جای خود را به فلاش تانک‌های توکار دادند. در این مقاله به مزایای فلاش تانک‌های توکار و نحوه نصب فلاش تانک توکار توالت ایرانی خواهیم پرداخت و به شما کمک می‌کنیم تا مراحل نصب این نوع فلاش تانک را به راحتی طی کنید.

چرا باید از فلاش تانک‌های توکار استفاده کنیم؟

شاید از خودتان بپرسید که چرا باید از فلاش تانک توکار در توالت ایرانی استفاده کنیم و دلایل این کار چیست؟ در ادامه این بخش به مهم‌ترین مزایای استفاده از فلاش تانک توکار خواهیم پرداخت و توضیح مختصری از آن به شما می‌دهیم.

صرفه‌جویی در مصرف آب

یکی از مزایای اصلی استفاده از فلاش تانک توکار، صرفه‌جویی در مصرف آب است. با استفاده از فناوری‌های نوین، فلاش تانک توکار قادر است به صورت دقیق و بهینه حجم آب مورد نیاز برای شستشوی کاسه توالت را تعیین کند. این به معنای کاهش مصرف آب در هر بار استفاده از توالت می‌باشد. در نتیجه، به طور قابل توجهی میزان آب مصرفی کاهش یافته و از طرفی باعث رعایت بهداشت توالت شما می‌شود. فلاش تانک توکار با اشغال فضای بسیار کم در دستشویی باعث می‌شود که حتی در فضاهای کم، تنها با یک کلید بتوانید از وجود فلاش تانک در سرویس بهداشتی خود بهره‌مند شوید. در سرویس بهداشتی‌های سنتی، ممکن است بخشی از آب به طور ناخواسته و هدر رفته و یا افراد آب گیری توالت را فراموش کنند، اما با فلاش تانک توکار، مقدار دقیقی از آب برای شستشو توالت استفاده می‌شود و به دلیل سهولت در آب گیری توالت، افراد رغبت بیشتری به انجام آن خواهند داشت.

صرفه‌جویی اقتصادی

استفاده از فلاش تانک توکار منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به مصرف آب می‌شود. با کاهش مصرف آب در توالت، هزینه‌های مربوط به قبض آب کاهش می‌یابد. این امر به خانواده‌ها و مجتمع‌ها امکان می‌دهد تا هزینه‌های مربوط به مصرف آب را به طور قابل توجهی کاهش داده و هزینه کمتری برای قبض خود پرداخت کنند.

فضا و صدای کمتر

فلاش تانک‌های توکار به دلیل اینکه داخل دیوار گذاشته می‌شوند فضای کمتری اشغال میکنند و همچنین صدای کمتری تولید می‌کنند و تنها با یک کلید می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این فلاش تانک‌ها تمام مزایای نوع روکار را دارند اما با این تفاوت که در فضای‌های کم کاربرد بیشتری دارند ولی کمی گران‌تر هستند.

22E82524 D103 4C24 9Dd4 7Ce570403Caa

با توضیحاتی که دادیم ممکن است علاقه‌مند به نصب فلاش تانک توکار برای سرویس بهداشتی خود شده باشید. انواع فلاش تانک توکار از برندهای مختلف را میتوانید بخرید

اما برند فلاش تانک ایران از محبوب ترین برندهای ایرانی فلاش تانک است. شما میتوانید لیست قیمت فلاش تانک ایران را همراه با تخفیفات ویژه در سایت چارسو مشاهده کنید.

در ادامه به نحوه نصب فلاش تانک توکار توالت ایرانی خواهیم پرداخت و قدم به قدم همراه شما خواهیم بود.

نحوه نصب فلاش تانک توکار توالت ایرانی

برای نصب راحت و آسان فلاش تانک توکار سعی می‌کنیم تمام مراحل را قدم به قدم توضیح داده و نکات مربوط به هر مرحله را نیز برای شما توضیح دهیم.

  1. ابتدا بسته بندی فلاش تانک خود را باز کرده و تمام قطعات را مرتب کنار هم بچینید.
  2. محل نصب فلاش تانک را مشخص کنید یا اگر از قبل جایی را برای آن اختصاص داده‌اید بررسی کنید که آیا اندازه فلاش تانک شما با محل نصب همخوانی دارد یا خیر. اندازه استاندارد برای نصب فلاش تانک معمولا ۱۸۰ سانتی متر بالاتر از کف توالت شما است. توجه کنید که علاوه بر فلاش تانک محل عبور لوله‌ها نیز باید در دیوار کنده شده باشد تا لوله ها نیز از درون دیوار عبور کنند.
  3. آب ورودی به مخزن فلاش تانک باید به لوله‌های آب سرد متصل باشد پس حتما در زمان نصب با دقت بررسی کنید که مخزن به لوله‌های آب سرد متصل شده باشد.
  4. بست‌های مخزن آب فلاش تانک را با کمک دریل و رول‌پلاک روی دیوار محکم کرده و پیچ‌ها را محکم ببندید.
  5. کاسه توالت را نصب کنید و اگر از پیش کار نصب را انجام داده‌اید، لوله آب سرد را با زانو روی مخزن فلاش تانک کشیده و درب محافظ کلید مخزن را بردارید.
  6. شیر داخل مخزن را با نوار تفلن به لوله آب سرد متصل کنید و مطمئن شوید که نشتی وجود نداشته باشد. پس از اتصال آب سرد به شیر مخزن، درب محافظ فلاش تانک را ببندید.
  7. پس از اطمینان از عدم وجود نشتی و تراز درست فلاش تانک، کاشی کاری و سیمانکاری توالت را تکمیل کنید و توسط یک کاتر لبه‌های اضافی به جا مانده از کلید محافظ را تراش دهید.
  8. برای اطمینان از عدم وجود نشتی می‌توانید خروجی فلاش تانک را پیش از کاشی کاری چند بار تست کنید.

70677135 Fcde 4740 8167 50Bc58Bd7Efe

کلام آخر

در این مقاله به مزایا و نحوه نصب فلاش تانک توکار توالت ایرانی پرداختیم و تمام مراحل را قدم به قدم برای شما توضیح دادیم. پیش از خرید فلاش تانک حتما توجه داشته باشید که برندی که خریداری می‌کنید سابقه کافی در تولید دارد و خدمات پس از فروش فلاش تانک را از فروشنده سوال کنید. کیفیت فلاش تانک خریداری شده در ماندگاری آن تاثیر دارد و باعث جلوگیری از به وجود آمدن خرابی‌های آتی می‌شود. برای نصب صحیح فلاش تانک توکار حتما پس از انجام کار تست‌های نشتی را انجام دهید تا از نم زدگی و خرابی توالت پیشگیری کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید