روش‌های نوین و غیرتهاجمی در درمان هموروئید

هموروئید یا همان بواسیر نام مشکلی است که امروزه بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و از وجود آن رنج می برند. این بیماری ، عاملی است که موجب تورم و التهاب رگ های شریانی در ناحیه پرده کمری شده و در نهایت موجب بروز علائمی مانند خونریزی ، سوزش و درد در ناحیه تحتانی شکم و ایجاد ضایعه در صورتی که تشدید شود ، می گردد. درمان این بیماری می تواند به روش های مختلفی انجام گیرد و نتایج مختلفی حاصل شود. از جمله تکنیک های پیشرفته و جدیدی که امروزه افراد بسیار زیادی با استفاده از آن ها درمان پیدا کرده و به نتایج مطلوبی دست پیدا کرده اند. در ادامه به برخی از این روش های نوین و غیرتهاجمی خواهیم پرداخت.

https://shafacliniconline.com/

Images_1692612983_64E33977115D7.Jpg

 

تاثیر تکنولوژی در درمان بواسیر

علم و تکنولوژی به طور گسترده ای در بهبود و درمان بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد. مواردی که می تواند تاثیرات مثبت تکنولوژی را در درمان بیماری های نشیمنگاهی نشان دهد ، عبارت اند از :

  • بررسی بهتر : استفاده از دستگاه های دیجیتال برای تهیه تصاویر درست به پزشکان و متخصصان کمک می کند تا به طور دقیق تری روش های درمانی را ارزیابی کنند و نتایج را ثبت کنند.
  • تحقیقات پیشرفته تر : تکنولوژی های مختلفی همانند تحقیقات رباتیک و جراحی های لیزری وجود دارند که این امکان را برای پزشک و بیمار فراهم می کنند تا مشکل ایجاد شده درمان شود. به عنوان مثال استفاده از ربات های جراحی ، عملکردی دقیق تر و کنترل شده تر در زمان جراحی و درمان دارند.
  • سیستم های ارتباط از راه دور : بهره گیری از تکنولوژی ارتباطات درمانی این امکان را به پزشکان و بیماران می دهند تا برای مشاوره و درمان نیازی به مراجعه حضوری نباشد و از راه دور نیز بیمار بتواند با پزشک خود صحبت کند و مشکلاتش را بیان کند. با اینکار بیمار بدون اینکه از خانه خود خارج شود از طریق تلفن همراه با پزشک در ارتباط می باشد.

تمام این تکنولوژی ها و پیشرفت های که صورت می گیرد به  پزشکان و بیماران اجازه می دهند تا درمان بواسیر بهبود بخشد و کیفیت زندگی بیماران بهبودی قابل توجهی داشته باشد.

روش های جدید در درمان بیماری های نشیمنگاهی

یکی از روش های نوین در درمان بیماری هموروئید و سایر بیماری ها مانند فیشر ، زگیل تناسلی و کیست مویی لیزر می باشد. این تکنیک بر پایه اتلاف انرژی لیزر در ناحیه توده هموروئیدی کار می کند و منجر به خشک شدن و لخته خون در این ناحیه می شود. برای انجام این تکنیک ، یک ابزار لیزر دقیق به رگ هموروئیدی هدایت می شود تا با استفاده از نور لیزر ، بافت های آسیب دیده را برش دهد و تحلیل نماید. این تکنیک به دلیل قابلیت استفاده دوباره یا چندین باره در یک جلسه ، به طور گسترده ای برای درمان بیماری های نشیمنگاهی استفاده می شود. لازم به ذکر است در این روش نیازی به بیهوشی یا طی کردن دوره نقاهت طولانی نیست. چرا که این فرایند با استفاده از دارو بی حسی موضعی قابل انجام بوده و به دلیل اینکه نیازی به تیغ جراحی و بخیه ندارد بیمار می تواند بعد از درمان به منزل باز گردد و به انجام امور روز مره خود بپردازد.

استفاده از تکنولوژی های راهبردی یکی دیگر از روش های نوین درمان بیماری های نشیمنگاهی محسوب می شود. در این تکنیک ، موادی حاوی دارو یا ترکیبات دارویی بر روی سطح پوست ناحیه تحت درمان تزریق می شوند. این مواد به طور مستقیم بر روی توده های هموروئیدی قرار می گیرند و از عوارض کمتری نسبت به روش های درمانی دیگر دارند. با استفاده از این تکنیک می توان درد و التهابات ایجاد شده بر اثر بیماری بواسیر را کاهش داد و بهبود بخشید. به منظور آگاهی از بهترین روش درمانی مناسب شما بهتر است به صورت حضوری به پزشک خود مراجعه نماید و تحت معاینه قرار بگیرید.

علاوه بر روش های نوین ، روش های غیر تهاجمی نیز در درمان این نوع بیماری ها به کار می روند که تاثیراتشان کمتر از روش های درمانی نوین مانند لیزر نیست. یکی از این روش های استفاده از دستگاه های سرد می باشد که زائده بیرون آمده را منجمد کرده و از بین میبرد. این دستگاه ها معمولا از دستگاه هایی با قدرت جریان بالا تشکیل شده اند که باعث جمع شدن رگ های وریدی می شوند. با استفاده از این تکنیک تورم و احساس درد در ناحیه تحت درمان به طور مشهود و قابل توجه ای کاهش پیدا می کند.

روش های دیگری که درمان هموروئید با استفاده از آن انجام می پذیرد و بیمار از شر درد و ناراحتی های به وجود آمده از این بیماری خلاص می شود استفاده از دارو ها یا ژل های موضعی می باشد. این دارو ها می توانند عوارض بسیار کمتری داشته باشند و به راحتی در منزل توسط بیمار قابل استفاده باشند. درمان این نوع بیماری ها با این نوع دارو ها معمولا برای درمان علائم آن مانند درد ، خونریزی ، سوزش و خارش استفاده می گردد و می تواند در مواردی که هموروئید به طور خفیف تری رخ داده است موثر باشد.

نتیجه گیری

به طور کلی، روش‌های نوین و غیرتهاجمی در درمان هموروئید راه‌هایی نوین و کارآمد برای مدیریت و درمان این بیماری هستند. این روش‌ها می‌توانند عوارض کمتری داشته باشند و به عنوان یک جایگزین برای روش‌های سنتی درمان هموروئید استفاده شوند. با این حال، همواره توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر روش درمانی، با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی برای شما انتخاب شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید