عیب یابی یخچال دوو تنها با ۳ ترفند !

یخچال جزو بزرگ ترین و البته گران ترین وسایل آشپزخانه به شمار می رود که خرابی آن می تواند نگرانی زیادی در دل افراد ایجاد کند و اغلب آن ها نیز تصور می کنند که مشکل از موتور یخچال است. در حالی که همیشه هم چنین نیست. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با ۳ ترفند ساده، عیب یابی را انجام دهید و در صورتی که مشکل حل نشد می توانید از نمایندگی تعمیرات دوو در کرج کمک بگیرید.

 Images 1709115651 65Df0903985Eb

قبل از تعمیر ، عیب یابی کنید !

موارد زیادی وجود دارند که نشان دهنده خرابی یخچال هستند. به طور مثال گرم شدن فضای داخلی، سروصدای زیاد، اتومات نکردن و … جزو عواملی هستند که افراد را نگران می کنند. اما همیشه موضوع پیچیده نیست و شما می توانید با چند ترفند ساده عیب یابی یخچال را انجام دهید. اگر بعد از مطالعه این مطلب نتوانستید مشکل دستگاه را رفع کنید می توانید از نمایندگی ” الوتکنیک” کمک بگیرید.

الوتکنیک علاوه بر تعمیرات لوازم برند دوو، به عنوان نمایندگی تعمیرات اسنوا در کرج نیز شناخته می شود که به جز ارائه خدمات در کرج، به همشهریان خود در استان تهران و حومه نیز کمک می کند و تکنسین های خود را به محل آن ها اعزام می کند. تمام تعمیرکارانی که در این مرکز فعالیت می کنند از ابزارهای دقیق و پیشرفته برای عیب یابی استفاده می کنند.

چک کردن برق یخچال

نخستین ترفندی که برای عیب یابی یخچال دوو وجود دارد، چک کردن برق آن است. در اغلب مواقع وجود یک ایراد کوچک در کابل برق یا پریز از عملکرد صحیح دستگاه جلوگیری می کند. همچنین شل بودن و عدم اتصال صحیح دوشاخه به پریز مشکلات دیگری از جمله روشن نشدن یخچال را در پی خواهد داشت. قبل از هر کاری این موضوع را چک کنید و در صورتی که شاهد خرابی هایی همچون خراش، پوسیدگی، پارگی و … بر روی کابل بودید باید آن را تعویض کنید. در این شرایط بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

بررسی دمای یخچال

دومین ترفندی که وجود دارد بررسی کردن دمای یخچال می باشد. منشا بسیاری از اختلالات دستگاه، نرسیدن دما به حد نرمال است. به طور مثال بالا بودن دما باعث گرم شدن فضای داخلی یخچال فریزر، آب شدن مواد غذایی و در نهایت فساد آن ها خواهد شد. همچنین پایین بودن بیش از حد دما، عاملی برای یخ زدن مواد غذایی درون یخچال محسوب می شود. دمای نرمال برای یخچال فریزر دوو در دفترچه راهنمای آن ذکر شده است. اما به طور کلی دمای یخچال بین ۲ الی ۴ درجه سانتی گراد و دمای فریزر بین ۱۴ الی ۱۶ درجه زیر صفر می باشد. اگر بعد از تنظیم دما همچنان شاهد مشکل در عملکرد دستگاه بودید می توانید بر روی کمک نمایندگی های معتبر حساب ویژه ای باز کنید.

 Images 1709115669 65Df0915Bfe7A

چک کردن لاستیک دور درب

شاید به نظر ساده بیاید اما لاستیک دور درب، نقش مهمی در عملکرد یخچال دارد و مانع از ورودی هوای خارجی به درون آن می شود. به مرور زمان و یا به دلیل استفاده نادرست، لاستیک دور درب یخچال آسیب می بیند و ممکن است دچار پارگی شود. در این شرایط فرآیند خنک سازی به خوبی انجام نمی شود و در نهایت میزان مصرف انرژی افزایش چشمگیری پیدا می کند.

خرابی لاستیک دور درب عاملی برای ایجاد برفک نیز محسوب می شود. چون هوای بیرون اگر مرطوب باشد و به درون یخچال نفوذ کند تبدیل به یخ می شود. تعویض لاستیک کار دشواری نیست و اغلب افراد می توانند آن را انجام دهند. اما قبل از اطمینان از خرابی آن باید یک آزمایش انجام دهید.

اگر لاستیک سالم باشد هنگامی که درب یخچال را می بندید، به خوبی به بدنه می چسبد و هیچ راه نفوذی باقی نمی گذارد. پیشنهاد می کنیم یک کاغذ میان لاستیک و بدنه یخچال قرار دهید و درب را روی آن ببندید. اکنون تلاش کنید که کاغذ را به آرامی خارج کنید. اگر کاغذ به سختی خارج می شود نشان دهنده سالم بودن لاستیک است. اما اگر خیلی راحت و بدون هیچ فشاری خارج شد یعنی لاستیک فرسوده و خراب است و باید آن را تعویض کنید.

 Images 1709115678 65Df091E66Cf4

سایر ترفندها برای عیب یابی یخچال

در بخش قبل به ۳ ترفند مهم اشاره کردیم اما موضوع به همین جا ختم نمی شود. زیرا اقدامات دیگری نیاز است که قبل از تماس با تکنسین ها و نمایندگی ها باید آن ها را انجام دهید:

  • تمیز کردن کندانسور یخچال: کندانسور همان لوله هایی هستند که در پشت یخچال تعبیه شده اند و معمولا در معرض آلودگی قرار دارند. از آنجایی که یخچال به دیوار چسبیده و فاصله کمی با آن دارد به راحتی نمی توان کندانسور را تمیز کرد و موضوع باعث می شود که فرآیند کندانس به خوبی انجام نشود و چرخه تبرید دچار مشکل شود. کندانسور را تمیز کنید و شاهد رفع بسیاری از مشکلات باشید !
  • سبک کردن داخل یخچال: یکی از اشتباهات رایجی که توسط خانم های خانه دار انجام می شود این است که حجم زیادی از مواد غذایی را درون یخچال قرار می دهند. این موضوع قدرت عملکردی یخچال را کاهش می دهد. پیشنهاد می کنیم ظروف سنگین را از یخچال خارج کنید و از چیدمان سایر ظروف در برابر دریچه تهویه هوا خودداری کنید.
  • اطمینان از نصب درست یخچال: نصب یخچال یک امر تخصصی و حساس است که اگر به درستی انجام نشود در روند کاری دستگاه اختلالات زیادی رخ خواهد داد. مثلا اگر یخچال تراز نباشد مشکلاتی مانند سروصدای زیاد ایجاد خواهد شد. همچنین نصب آن در مکان های گرم، نزدیک وسایل گرمایشی، مقابل تابش نور خورشید و … عاملی در اختلال عملکرد محسوب می شود.

مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم توسط افراد مبتدی قابل انجام است. در صورتی که تکنسین ها به محل شما اعزام شوند مواردی همچون دیفراست، میزان گاز یخچال، فن و … را نیز بررسی می کنند تا مشکل فنی دستگاه را پیدا کنند. در صورتی که مشکلتان حل نشد شما میتوانید به نمایندگی دوو مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید