قبل از خرید شید گاید بلیچ بخوانید

 شید گاید بلیچ از ابزارهای کاربردی در حوزه دندانپزشکی است که فرآیند انتخاب رنگ ترمیم‌های کامپوزیتی و دندان مصنوعی را راحت کرده است. با استفاده از شید گاید بلیچ می‌توان رنگ دقیق دندان را تشخیص داد و بهترین رنگ برای ترمیم آن را انتخاب کرد. اما بهترین انواع شید گاید بلیچ کدام اند؟ چه نکاتی را باید در هنگام خرید شید گاید دندانپزشکی رعایت کرد؟ در ادامه این مطلب درباره خرید شید گاید بلیچ توضیح خواهیم داد.

شید گاید چیست؟

انتخاب رنگ در ترمیم‌های دندانپزشکی فرآیندی حساس و دلهره‌آور است. نور طبیعی، تغییر رنگ ترمیم درون حفره دهان و البته سلیقه بیمار همگی بر رنگ ترمیم‌های دندانپزشکی تاثیر می‌گذارند. یکی از کارهایی که فرآیند انتخاب رنگ را در ترمیم‌ها آسان می‌کند، استفاده از شید گاید بلیچ یا راهنمای نمونه رنگ است. به کمک شید گاید می‌توان بهترین و مناسب‌ترین رنگ برای ترمیم کامپوزیتی، روکش و ایمپلنت را انتخاب کرد.

اکثر شید گایدها زبانه‌هایی شامل رنگ‌های استاندارد دارند. این زبانه‌ها را می‌توان به راحتی روی دندان بیمار قرار داد و به این ترتیب، بین رنگ‌های مختلف و رنگ طبیعی دندان بیمار مقایسه دقیقی انجام داد.

شید گاید از چه جنسی است؟

شید گایدها معمولا از جنس چینی سرامیکی یا پلاستیک فشرده هستند. استفاده از شید گاید تقریبا به یک قرن پیش باز می‌گردد. اولین بار فردی به نام کلارک یک نمونه رنگ از جنس چینی برای مطابقت رنگ‌ها در آزمایشگاه ساخت. پس از آن انواع مختلفی از شید گایدها ساخته و روانه بازار شدند. امروزه با استفاده از شید گاید انتخاب رنگ ترمیم‌های کامپوزیتی بسیار آسان شده است.

کد رنگی روی شید گاید به چه معنا است؟

بر اساس طبقه بندی شرکت ویتا، استاندارد رنگ دندان با حروف A، B، C و D طبقه بندی می‌شود. هر کدام از این حروف شامل ۴ درجه هستند و از شماره ۱ تا ۴ به عنوان روشن‌ترین تا تیره‌ترین رنگ تقسیم بندی می‌شوند. براساس این طبقه بندی:

  • حرف A برای رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای
  • حرف B برای رنگ زرد مایل به قرمز
  • حرف C برای رنگ‌های طیف خاکستری
  • حرف D برای رنگ‌های خاکستری مایل به قرمز

استفاده می‌شود. در هر طبقه با اعداد ۱ تا ۴ درجه روشنی نیز تعیین می‌شود. برای مثال کد B1 روشن‌ترین رنگ زرد مایل به قرمز است.

مطالعه بیشترمعجزه سفیدی دندان با بهترین مواد بلیچینگ هوم و آفیس

چگونه می‌توان از انتخاب رنگ اشتباه جلوگیری کرد؟

برای اینکه انتخاب رنگ دقیق و مناسبی داشته باشید، باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • در انتخاب رنگ سریع باشید، همیشه اولین گزینه بهترین گزینه است. پس از گذشت ۵ تا ۷ ثانیه چشم شما خسته شده و دقت خود را برای انتخاب رنگ از دست می‌دهد.
  • از شید گایدهای استاندارد استفاده کنید.
  • هنگام انتخاب رنگ، دندان‌های مجاور و رنگ آن‌ها را مد نظر قرار دهید
  • هنگام انتخاب رنگ بیمار نباید هیچ گونه آرایشی از جمله رژ لب داشته باشد
  • لباس‌های رنگ روشن هم می‌توانند در فرآیند انتخاب رنگ شما را به اشتباه بیاندازند.
  • انتخاب رنگ را باید در زیر نور خنثی، یعنی نور طبیعی روز انجام دهید.

شید گاید بلیچ ایوکلار

معرفی چند نمونه از بهترین انواع شید گاید بلیچ

در این قسمت به معرفی چند تا از بهترین انواع شید گاید می‌پردازیم. پس اگر قصد خرید شید گاید دارید ولی نمی‌دانید کدام مدل کیفیت بهتری دارد، مدل‌های زیر را در لیست خریدهای خود قرار دهید:

شید گاید بلیچ برند ایوکلار

شید گاید بلیچ یکی از بهترین مدل‌های شید گاید در بازار است. این شید گاید قابلیت ضد عفونی و استریلیزاسیون با اتوکلاو هم دارد. رنگ‌بندی متنوع، استحکام و مقاومت از جمله مزایای مهم این محصول هستند. شید گاید بلیچ شامل ۴ شید بلیچ از BL1 تا BL4 است.

شید گاید بلیچ برند ویتا

شید گاید بلیچ ویتا شامل رنگ‌های بلیچ بوده و می‌توان آن را با اتوکلاو ضد عفونی کرد. برای انتخاب رنگ با این شید گاید، آن را در فاصله ۲۵ سانتی‌متری دندان بیمار قرار داده و در عرض چند ثانیه شبیه‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

شید گاید کلاسیک برند ویتا

بدون تردید شید گاید کلاسیک ویتا، از بهترین مدل‌های شید گاید است. گاید کلاسیک ویتا شامل رنگ‌های کام و بلیچ است:

A1_A4 (رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای)

B1_B4 ( رنگ قرمز مایل به زرد)

C1_C4 ( رنگ‌های طیف خاکستری)

D2_D4 ( رنگ قرمز مایل به خاکستری)

این شید گاید نیز قابل اتوکلاو بوده و می‌توانید پس از هر بار استفاده آن را ضد عفونی کنید. توجه کنید که برای ضد عفونی شید گاید بهتر است از مواد ضد عفونی کننده و اسپری‌های توصیه شده توسط تولید کننده استفاده کنید.

شید گاید کامل ایوکلار

شید گاید کامل برند ایوکلار کیفیت بسیار خوبی دارد و شامل رنگ‌های کامل و بلیچ است. این شید گاید حاوی دو ماژول ۱۶ شید برای رنگ‌های A ، B ، C و D، به همراه ۴ شید بلیچ BL 1 تا BL 4 است. شید گاید کامل ایوکلار قابلیت ضد عفونی و استریلیزاسیون با اتوکلاو دارد و به تشخیص رنگ راحت‌تر در ترمیم‌ها به شما کمک می‌کند.

بهترین مدل‌های شید گاید باید از فروشگاه‌های معتبری چون دنتیوا تهیه کنید. به این ترتیب از کیفیت و استاندارد بودن شید گاید اطمینان کامل داشته و بهترین رنگ را برای ترمیم‌های کامپوزیتی انتخاب می‌کنید.

دنتیوا دستیار اول مطب شما

فرقی نمی‌کند چندین سال تجربه داشته باشید یا به تازگی شروع به کار کرده باشید، مهم‌ترین نکته برای تضمین کیفیت کار شما انتخاب بهترین ابزار و مواد اولیه دندانپزشکی است. برای خرید بهترین ابزار و مواد اولیه دندانپزشکی، باید اقلام مورد نیاز خود از جمله شید گاید بلیچ را از فروشگاه‌های معتبری چون دنتیوا تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی مواد و تجهیزات دندانپزشکی دنتیوا فروشگاهی معتبر است که می‌توانید تمامی نیازهای مطب دندانپزشکی خود را از آن تهیه کنید.

فروشگاه دنتیوا مجموعه کاملی از بهترین برندهای حوزه دندانپزشکی برای اقلام مصرفی، تجهیزات، لوازم عمومی، اندودانتیکس، پروتز و ترمیمی و زیبایی را فراهم کرده است. شما می‌توانید تنها در عرض چند دقیقه تمامی نیازهای مطب خود را برطرف کنید. از مزایای خرید از فروشگاه دنتیوا می‌توان به پشتیبانی عالی و ۲۴ ساعته، ارسال سریع، تضمین کیفیت، تضمین قیمت، پرداخت آسان و ۷ روز ضمانت بازگشت کالا اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید شید گاید بلیچ، به سایت فروشگاه دنتیوا به آدرس dentiwa.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید