مشاوره زناشویی تلفنی

چرا از مشاوره زناشویی تلفنی استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین دغدغه های اکثر زوجین نیز حل مشکلات و اختلافاتشان خصوصا در مسائل جنسی و زناشویی می باشد که اگر زوجین این مشکلات را نادیده بگیرند و به حل شدن این مشکلات اهمیت ندهند ممکن است میزان اختلافاتشان از بعد مسائل جنسی نیز به سمت روابط عاطفی ایشان کشیده شده و به طور کل رابطه شان مختل گردد.

بنابراین مهم است که از جلسات مشاوره زناشویی تلفنی، حضوری و آنلاین بهره مند شد تا بتوان به خوبی با کمک درمانگر به حل اختلافات زناشویی پرداخت.

Images_1689152529_64Ae6C11E5312.Jpg

رایج ترین مشکلات زناشویی چیست؟

مشکلات جنسی

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مشکلات زناشویی نیز مشکلات جنسی می باشد که در صورت عدم حل شدن نیز این مشکل می تواند بر سایر ابعاد زندگی مشترک زوجین تاثیراتی منفی به همراه داشته باشد.

فرضا یکی از دغدغه هایی که اغلب زوجین در مشاوره تلفنی با مشاورین روانشناس در میان می گذارند این است که نمی دانند چگونه می توانند هم خود و همسرشان در رابطه جنسی به لذت رسیده و نیازهای جنسی یکدیگر را به خوبی ارضاء کنند.

طبیعتا زمانی که زوجین بدانند به چه شکل می توانند کیفیت روابط جنسی خود را افزایش داده و بیشتر از سکس و رابطه جنسی شان لذت ببرند ذهن آرام تر و رابطه سالم تری خواهند داشت..

حال این زوجین را با زوجینی که نمی دانند در رابطه جنسی شان از همسر خود چه انتظاری دارند یا نمی دانند چطور می توانند خود و همسرشان به لذت جنسی برسند، مقایسه کنید..هم در کیفیت رابطه جنسی و هم کیفیت برقراری روابط عاطفی..

مسلما زوجینی که رابطه جنسی با کیفیت و لذت بخشی را دارند رابطه عاطفی نزدیک و صمیمانه ای تری هم با هم دارند و بهتر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند..

در حالیکه وقتی زوجین در برقراری رابطه جنسی با یکدیگر مشکل داشته باشند به مرور این مشکل ابعاد گسترده تری پیدا می کند فرضا زوجین بر سر کوچک ترین مسائل به مشکل خورده و نمی توانند با یکدیگر در تصمیم گیری ها و..سازگاری داشته باشند.

مشکلات اخلاقی همسر

از دیگر عللی که سبب می گردد زوجین بخواهند از جلسات مشاوره زناشویی تلفنی و حضوری بهره مند گردند این است که همسرشان به خوبی با وی ارتباط برقرار نکرده و همچنین بسیار بدگمان و شکاک است؛ همچنین از دیگر مشکلات اخلاقی همسر نیز اجتماعی نبودن وی و خجالتی بودنش می باشد و..که اغلب زوجین بدین سبب با یکدیگر به اختلاف خورده و نمی توانند رابطه عاطفی خوبی با یکدیگر برقرار کنند.

چه بسا مهم است که در صورت وجود این مشکلات اخلاقی مثل بدگمانی، ساکت و بدون حرف، بددهن و..نیز از جلسات مشاوره زناشویی بهره مند شد.

عدم برقراری رابطه عاطفی

همانطور که اشاره کردیم بسیار مهم است که زوجین رابطه عاطفی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند به خوبی علایق یکدیگر را شناخته و به هم نزدیک تر شوند چه بسا زمانی که زوجین نتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند به مرور نمی توانند با هم در خصوص نیازها و حتی مشکلاتشان حرف بزنند، نمی توانند از جملات عاشقانه استفاده کرده و حتی یکدیگر را عاشقانه در آغوش بگیرند و..

شاید برخی زوجین از اهمیت بالا بودن کیفیت رابطه عاطفی غافل باشند در حالی که وقتی زوجین رابطه عاطفی خوبی با هم داشته باشند می توانند به خوبی مشکلاتشان را حل کرده و همچنین رابطه جنسی باکیفیت تری داشته باشند زیرا همانطور که بیان نمودیم کیفیت رابطه جنسی و رابطه عاطفی بسیار به هم وابسته هستند و خوب است که زوجین به این مساله توجه کنند.

Images_1689152540_64Ae6C1C8C52A.jpg

چرا مشاوره زناشویی تلفنی مهم است؟

همانطور که بیان گردید برخی زوجین حتی خودشان هم نمی دانند چه انتظاری از همسرشان در رابطه جنسی دارند..حتی با یکدیگر در خصوص بهتر شدن کیفیت رابطه جنسی شان با یکدیگر صحبت نکرده و نمی دانند آیا همسرشان از رابطه جنسی شان رضایت خاطر دارد یا خیر..

بنابراین درمی یابیم هر چه زوجین بتوانند درباره کیفیت رابطه جنسی، میزان رضایت و حتی انتظاراتشان صحبت کنند می توانند رابطه جنسی و عاطفی بهتر و نزدیک تری داشته باشند چنانچه درمی یابند که علاقه همسرشان در رابطه جنسی چیست!

چگونه به لذت جنسی می رسند و..همه اینها می توانند سبب گردند که حتی فارغ از رابطه جنسی نیز زن و مرد علایق و خواسته های یکدیگر را بهتر بشناسند و زندگی سالم تر، عاشقانه تر و پایدارتری را رقم بزنند.

حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا خوب است که زوجین از مشاوره زناشویی تلفنی بهره مند شوند؟ چه بسا باید بیان داریم گاهی اوقات زوجین به جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی شان نیازمند راهنمایی سکس تراپ و مشاور زناشویی می شوند..

ولیکن از مرجعه حضوری و صحبت درباره این امر خجالت زده می شوند، در این زمان نیز اغلب زوجین از مشاوره تلفنی بهره مند شده و به صورت غیر حضوری و تلفنی با مشاور زناشویی صحبت می کنند چرا که بدون اینکه خجالت بکشند می توانند به راحتی حرف هایشان را به درمانگر بگویند.

مزایای مشاوره زناشویی تلفنی چیست؟

در این بخش قصد داریم به برخی از مهم ترین مزایای بهره مندی از جلسات مشاوره زناشویی تلفنی اشاره کنیم:

  • عدم نیاز به رفت و آمد کردن جهت حضور در کلینیک
  • دسترسی راحت تر به روانشناس و مشاور زناشویی
  • صرفه جویی شدن در وقت
  • پرداخت میزان هزینه کمتر با احتساب عدم هزینه رفت و آمد با وسایل نقلیه و..
  • امکان صحبت از مشکلات زناشویی بدون خجالت زدگی و شناخته شدن
  • نیازی به منتظر ماندن جهت بهره مندی از جلسه حضوری نیست
  • می توان سریع تر با روانشناس مشاور در ارتباط بود
  • بهره مندی از جلسات مشاوره تلفنی می تواند به زوجین کمک کند تا بتوانند مشکلات خود را به خوبی با کمک روانشناس حل کنند.
  • زوجینی که شاغل هستند و یا به هر دلیلی نمی توانند از جلسات مشاوره زناشویی حضوری بهره مند گردند می توانند به خوبی از جلسات مشاوره آنلاین و تلفنی بهره مند گردند.
  • افرادی که شناخته شده هستند  و تمایلی ندارند با حضور در جلسات مشاوره روانشناسی هویتشان مشخص گردد می توانند به خوبی از جلسات مشاوره زناشویی تلفنی بهره مند گردند.
  • کیفیت جلسات مشاوره تلفنی تفاوتی با کیفیت مشاوره زناشویی حضوری ندارد و زوجین می توانند به خوبی از تخصص روانشناس و مشاور بهره مند گردند.

Images_1689152551_64Ae6C272928D.jpg

نکاتی درباره جلسات مشاوره زناشوی تلفنی

شاید سوال پیش آید که زوجین در جلسات مشاوره زناشویی تلفنی چه چیزی را می آموزند به همین سبب قصد داریم به برخی از این مسائل اشاره کنیم.

زوجین  نیزبا کمک روانشناس می آموزند که چگونه ناراحتی ها و انتظاراتشان از یکدیگر را بدون بروز تنش و اختلاف بیان دارند.

در این جلسات به مانند جلسات مشاوره حضوری ناراحتی ها و مشکلاتی که زوجین از قبل داشته اند و به هر دلیلی این دلخوری ها سرکوب شده و نهتفه بودند آشکار شده و به کمک مشاور نیز این مشکلات بررسی و حل می شوند.

زوجین می آموزند که به هنگام بروز مشکلات بتوانند اختلاف خود را از زوایای دیگر دیده و بسنجند.این جلسات به زوجین کمک می کند چگونه تعارضات و مشکلاتشان را به صورت منطقی با یکدیگر حل کنند.

و..

آیا مشاوره زناشویی قبل از ازدواج امکان پذیر است؟

بله زوجین می توانند پیش از ازدواج برای برقراری ارتباط زناشویی بهتر از جلسات مشاوره زناشویی تلفنی و حضوری بهره مند گردند چرا که زوجین می تواند اطلاعات کاملا مفیدی به دست آورده و ازدواج خوبی داشته باشند.

چنانچه در جلسات مشاوره زناشویی تلفنی چالش ها و اتفاقات احتمالی از سوی مشاور روانشناس و همچنین راه های حل و بهبود وضعیت ارائه می گردد تا در صورت بروز احتمالی این چالش ها، زوجین بتوانند به خوبی در این موقعیت واکنش نشان دهند.

جلسات مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین به زوجین کمک می کند تا به شناخت خوبی از یکدیگر رسیده و در موقعیت های متعدد بهتر یکدیگر را درک کنند  ولیکن اگر زوجین شناخت خوبی از هم نداشته باشند نمی توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به خوبی هم را درک کرده و مشکلاتشان را با کمک یکدیگر حل سازند.

این نیز سبب می گردد زوجین دچار مشکلات عاطفی و جنسی شوند در حالیکه وقتی زوجین پیش از شروع زندگی مشترک بتوانند با کمک روانشناس به شناخت بهتری از خود و خواسته ها و علایقشان و همچنین همسرشان برسند رابطه عاطفی و جنسی بهتری خواهند داشت چرا که از انتظارات، علایق و خواسته های خود و یکدیگر مطلع هستند.

مشاوره زناشویی تلفنی و حضوری پیش از ازدواج، کمک می کند زوجین بتوانند مهارت های حل مساله را فرا گرفته و ارتباط بهتری با هم داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید