Images 1705815261 65Acacdd61A9C Jpg
معرفی کسب و کار

معرفی بهترین کتاب ها برای زندگی بهتر

بهمن ۱, ۱۴۰۲ 3۰47

مطالعه کتاب یکی از روش‌های رسیدن به زندگی بهتر است، البته باید بدانید چه کتابی بخوانید که به این موضوع کمک کند. کتاب‌ها اطلاعات زیادی به ما می‌دهند و دیدگاه افراد را تغییر می‌دهند. اگر شما هم قصد دارید دیدگاه بهتر و تازه‌تری نسبت به زندگی پیدا کنید و مهارت‌های شخصی خود را ارتقا دهید مطالعه کتاب‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم راهگشای مشکلات شما خواهد بود. این کتاب‌ها به بهبود روابط، سبک زندگی، مدیریت زمان و دیدن زندگی بر اساس دیدگاهی تازه کمک می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشید.

در ادامه این مطلب ۵ کتاب از بهترین کتاب‌ها برای زندگی بهتر را نام می‌بریم و با معرفی کتاب و موضوع اصلی کتاب شمارا با این کتب کاربردی آشنا می‌کنیم.

کتاب قدرت شروع ناقص کتابی برای زندگی بهتر

اولین کتاب از فهرست کتاب‌ها برای زندگی بهتر با نام “قدرت شروع ناقص” توسط جیمز کلییر نوشته شده است. کلییر نویسنده کتاب عادت‌های اتمی است که یکی از بهترین کتاب‌های توسعه فردی در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

کتاب قدرت شروع ناقص که یکی از کتاب‌های پرفروش روانشناسی است یک راهنمای کامل و جامع برای غلبه بر کمال‌گرایی و اقدام در جهت رسیدن به اهداف فردی است. کلییر در این کتاب معتقد است که ترس از شکست و میل به کمال‌گرایی و پیروزی مطلق باعث می‌شود اولین قدم را برای رسیدن به آرزوهای خود برنداریم و مدام درگیر اما و اگر‌های زندگی باشیم. وی معتقد است شروعی هرچند ناقص گره‌گشای این موضوع است و می‌تواند عامل رسیدن به موفقیت باشد.

جیمز کلییر در کتاب قدرت شروع ناقص راهکارهایی برای زندگی بهتر به مخاطبین ارائه می‌کند و مثال‌هایی واقعی از افراد را بازگو می‌کند که توانسته‌اند با یک شروع ناقص، به موفقیت دست پیدا کنند. همچنین کلییر تمرینات مختلفی مانند تعیین هدف، تقسیم وظایف به مراحل کوچکتر، مدیریت امور، حفظ انگیزه در طی مسیر و تمرکز را به خوانندگان آموزش می‌دهد.

این کتاب کاربردی می‌تواند شروعی ناقص ولی تاثیرگذار در بهبود شرایط زندگی و حال بهتر شما باشد.

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

از زمان‌های قدیم موضوع شکرگزاری مورد توجه انسان‌ها بوده و شکرگزاری از خداوند بابت نعماتی که به ما داده است یکی از کارهایی است که قطعا والدین شما هم از کودکی به شما آموخته‌اند، شاید در نگاه اول این حرف‌ها رنگ و بوی مذهبی داشته باشد اما مقصود ما اینطور نیست بلکه می‌خواهیم درباره تاثیرات مثبت این ویژگی صحبت کنیم. راندا برن نویسنده کتاب معجزه شکرگزاری معتقد است اگر انسان بابت اتفاقات مثبت زندگی هرچند کوچک باشد از خودش یا از خدا تشکر کند و به طور کلی قدردان باشد می‌تواند زندگی بهتری را تجربه کند. دلیل این اتفاق این است که وقتی بابت هرچیزی شکرگزار باشیم تمام نکات مثبت زندگی را می‌بینیم، درک می‌کنیم و از کنار نعمات و خوبی‌ها به سادگی رد نمی‌شویم.

اگر شما بدانید در طی روز چقدر اتفاقات خوب و مثبت رخ می‌دهد قطعا دیدگاه بهتری نسبت به زندگی پیدا می‌کنید و از بدبینی و مشاهده نیمه خالی لیوان دور خواهید شد. نویسنده کتاب معجزه شکرگزاری در بازه زمانی ۳۰ روز قصد دارد مخاطبین را با خودش همراه کند تا تمرینات شکرگزاری را انجام و به این موضوع “عادت” کنند.

در ادامه این مطلب با بررسی کتاب عادت‌های اتمی به شما می‌گوییم چرا عادت‌های خوب باعث پیشرفت سریع ما در زندگی می‌شوند. معجزه شکرگزاری ۳۰ روزه روشی است که راندا برن برای مخاطبین اختراع کرده و با انجام تمرینات شکرگزاری و مدیتیشن دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر خواهد داد.

کتاب عادت‌های اتمی

زندگی ما بر اساس عادت‌های ما ساخته شده، در نتیجه زندگی بهتر با ایجاد عادت‌های بهتر قابل دسترس است. کتاب عادت‌های اتمی بهترین کتاب توسعه‌فردی برای ایجاد عادت‌های مثبت و سازنده و همچنین حذف عادت‌های منفی و بد است. این کتاب توسط جیمز کلییر نویسنده کتاب قدرت شروع ناقص که در ابتدای مقاله به شما معرفی کردیم نوشته شده است.

عادت‌های اتمی به معنای رفتار‌هایی کوچک هستند که روزانه در حال تکرار هستند ولی دقتی به آن‌ها نمی‌کنیم، برای مثال احتمالا هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید ابتدا نگاهی به گوشی موبایل خودتان می‌اندازید، این موضوع یک عادت است و بر اساس تصمیم گیری لحظه‌ای شما نیست و حتی بدون اینکه بهش فکر بکنید درحال انجامش هستید.

حالا چه می‌شود اگر کارهایی که برای رسیدن به موفقیت و زندگی بهتر لازم است را تبدیل به عادت کنید؟ قطعا نتیجه‌ای شگفت انگیز در انظار شماست چراکه بدون به چالش کشیدن خودتان و از روی عادات روزمره کارهایی که برای موفقیت لازم است را انجام می‌دهید. چه چیزی از این بهتر!

کلییر در کتاب عادت‌های اتمی به مخاطبین یاد می‌دهد چگونه عادات جدید را تشکیل بدهند که مغز نتواند در مقابل آن‌ها مقاومت کند و از اهمال کاری و تبنلی دور شوند. یکی از قوانینی که در این کتاب یاد می‌گیرید قانون ۲ دقیقه است، قانون ۲ دقیقه بدین شکل کار می‌کند که ابتدا باید یک رفتار جدید را به مدت ۲ دقیقه در روز انجام دهید و طی مدت چند روز خیلی سریعتر از قبل برای شما به عادت تبدیل می‌شود.

کتاب باشگاه پنج صبحی ها

کتاب باشگاه پنج صبحی ها یکی از کتاب‌های پرفروش انگیزشی و توسعه‌فردی است که به بررسی تاثیرات سحرخیزی و روش‌های انجام آن می‌پردازد. این کتاب توسط رابین شارما نوشته شده و داستان کتاب شامل ۳ شخصیت اصلی است. فردی ثروتمند، خانم کارآفرین و آقای هنرمند که به طور اتفاقی با یکدیگر آشنا می‌شوند و به توصیه پیرمرد پولدار تصمیم می‌گیرند عضو باشگاه پنج صبحی ها شوند.

کتاب بیانی داستانی دارد و برای مخاطب کاملا جذاب است، با شیوه نگارش روان رابین شارما مطالب و نکات کلیدی کتاب به نقل از شخصیت‌های داستان گفته می‌شود به شکلی که اصلا کتابی خسته‌کننده نیست.

شارما معتقد است که برای زندگی در سطح یک دنیا باید مانند این افراد رفتار کنیم، اگر تا ساعت ۹ صبح خواب باشیم و خسته و کسل بیدار شویم آیا امکان دارد همانند فردی مثل مارک زاکربرگ (موئسس فیسبوک و اینستاگرام و…) باشیم، فردی که از ساعت ۵ صبح بیدا شده است و مقداری مدیتیشن کرده تا ذهنش را از افکار منفی و اضافی رها کند، بعد شروع به نرمش و ورزش می‌کند تا با عرق کردن سموم بدن‌ش را دفع کند و آمادگی جسمانی‌اش را حفظ کند، صبحانه‌ای مقوی و مفصل می‌خورد تا انرژی بدن و مغزش را تامین کند، سپس چند صفحه کتاب مطالعه می‌کند تا احساس خوب و تجربیات جدیدی را حس کند، بعد از این موضوع دوش می‌گیرد و تمیز و سرحال آماده شروع روز کاری و برنامه ریزی برای امور هست. تا اینجای قضیه که پیش رفتیم ساعت قبل از ۸ صبح است و شما هنوز خواب هستید. آیا واقعا می‌خواهید در این سطح زندگی کنید؟ پس باید همینگونه رفتار کنید.

البته قصد دارم تجربیات شخصی خودم را در وبسایت زندگی بهتر به شما منتقل کنم، شاید برای خیلی از ما ایرانی‌ها با توجه به سبک زندگی خانوادگی و بسیاری از مسائل دیگر، احتمالا بیدار شدن در ساعت ۵ صبح و انجام همچین اموری ناممکن باشد، مخصوصا اگر ۷ ساعت خواب کافی نداشته باشید مطمئن باشید بعد از مدتی سحرخیزی را کنار می‌گذارید. پس بهتر است فقط روی ساعت بیدار شدن از خواب تمرکز نکنید و از انبوه نکات جالب و کاربردی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها استفاده کنید.

کتاب ۴۸ قانون قدرت

خیلی وقت‌ها برای رسیدن به زندگی بهتر نیازمند قدرت هستیم، اما منظور از قدرت چیست؟ نیرویی ماورایی که زندگی ما را بهبود ببخشد یا نکات و قوانینی که باید در زندگی اجرا کنیم؟ قطعا باید قواعد بازی زندگی را یاد بگیریم تا با نیرومند شدن و کسب قدرت بتوانیم زندگی خود را بهبود بخشیم.

کتاب ۴۸ قانون قدرت نوشته شده توسط رابرت گرین یکی از آن کتاب‌هایی است که هر شخصی باید مطالعه کند تا ابتدا با ماهیت قدرت آشنا شود تا ابتدا خودش را از سایه افراد قدرتمند بیرون کند و مورد سواستفاده آنها قرار نگیرد، دوم اینکه با اتکا به قوانین قدرت وضعیت زندگی خودش را بهبود بخشد.

رابرت گرین نتیجه سال‌ها مطالعه و تحقیق درباره افراد قدرتمند و مشهور دنیا که توسط وی انجام شد را در کتابی که شامل ۴۸ قانون اصلی قدرت است نوشت، این کتاب بعد از انتشار به سرعت به عنوان یکی از پرفروشترین کتاب‌های دنیا تبدیل شد و به قدری مورد توجه شخصیت‌های برجسته قرار گرفت که حتی رپر مشهور آمریکایی (۵۰cent) نیز از این کتاب اعلام حمایت کرد و ماجرا تا آنجا پیش رفت که زندانیان آمریکایی از مقامات درخواست کردند این کتاب را در کتابخانه زندان موجود کنند.

اگر احساس می‌کنید در زندگی قدرت کافی برای تغییرات گسترده را ندارید و نمی‌توانید اوضاع زندگی‌تان را بهتر کنید، حتما کتاب ۴۸ قانون قدرت را مطالعه کنید.

امیداریم معرفی کتاب‌هایی برای زندگی بهتر برای شما مخاطبان عزیز وبسایت زندگی بهتر کاربردی و مفید واقع شده باشد، اگر هنوز مطالعه کتاب را به صورت روزانه انجام نمی‌دهید حتما کتاب عادت‌های اتمی که در ابتدای این مقاله معرفی کردیم را مطالعه کنید، شروع تغییرات در زندگی با تغییر عادت‌های ما شکل می‌گیرد. موفق و پیروز باشید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×