هر آنچه که باید در مورد خرید و نحوه انتخاب مانتو زنانه بدانید

فهرست مطالب

 خرید انواع مانتو زنانه در استایل‌های مختلف اسپرت، راحتی، کلاسیک و مجلسی باید با توجه به استانداردها و رعایت اصول مختلف صورت گیرد.

یکی از مهمترین پوشش‌ها برای زنان ایرانی، مانتو است که امروزه با تنوع بسیار بالایی در بازار عرضه می‌شود. مانتو زنانه با طرح‌ها و مدل‌های مختلف، متناسب با نیاز بانوان در شرایط و مکان‌های گوناگون دوخته می‌شود. انتخاب مناسب‌ترین مدل این نوع پوشش در بسیاری از شرایط، کار دشواری است. داشتن اطلاعات و آگاهی لازم در مورد مشخصات مانتوها باعث انتخاب بهتر آن توسط بانوان می‌شود. در ادامه به بررسی کلی مانتوها و نحوه انتخاب آن برای استفاده در شرایط و مکان‌های مختلف می‌پردازیم.

مانتو زنانه

دسته بندی‌های متنوع مدل مانتو زنانه

سلیقه‌ها و شرایط گوناگون بانوان باعث شده است تا تولید کنندگان این حوزه به طراحی و دوخت مدل‌های متنوع مانتو زنانه بپردازند. در ادامه به بررسی دسته بندی‌های گوناگون این نوع پوشش زنانه اشاره خواهیم کرد.

مانتوهای ساده و شیک

یکی از دسته بندی‌های پرطرفدار این پوشش در بین سنین مختلف خانم‌ها، نمونه‌های ساده آن است. انواع مدل‌های ساده مانتو زنانه در نمونه‌های مختلف عرضه می‌شوند که پیچیدگی چندانی در دوخت و مدل ندارند. این نوع از مانتوها را می‌توان در شرایط و مکان‌های گوناگون با توجه به انتخاب افراد استفاده کرد.

مانتوهای اسپرت و دخترانه

مانتوهای اسپرت نیز یکی دیگر از دسته بندی‌های پرطرفدار مانتو در بین خانم‌ها به شمار می‌آیند. این مدل مانتو در نمونه‌های ساده و طرح دار دوخته می‌شوند که معمولا به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مانتوها به دلیل راحتی و ظاهر اسپرتی که دارند، مورد توجه درصد بالایی از دختران و بانوان جوان قرار می‌گیرند.

مانتو مناسب استایل‌های دانشجویی

یکی دیگر از دسته بندی‌های مانتو که تولید کنندگان مانتو زنانه روی آن مانورهای زیادی می‌دهند، نمونه‌های دانشجویی هستند. این مانتوها با توجه به شرایط محیط‌های آموزشی و سلیقه دانشجویان طراحی و دوخته می‌شوند. در دوخت این مانتوها بیشتر از طیف رنگ‌های تیره با استایل‌های ساده و متنوع استفاده می‌شود.

مانتو زنانه مجلسی و رسمی

از بین انواع دسته بندی‌های مانتو زنانه، نمونه‌های مجلسی و رسمی از استایل‌های لاکچری‌تری برخوردارند. این مانتوها مناسب مراسم‌هایی هستند که حالت خودمانی ندارند. استفاده از پارچه‌های لوکس و اکسسواری‌های مختلف در این مانتوها باعث جذابیت بیشتر آن‌ها می‌شود. تنوع رنگ‌های مختلف در این مانتوها باعث می‌شود تا افراد با توجه به شرایط خود بتوانند مناسب‌ترین نمونه را انتخاب کنند.

مانتو و شلوار اداری ماهپار

نمونه مانتوهای یونیفرم

فعالیت گسترده بانوان در حوزه‌های مختلف باعث شده تا شاهد طراحی مانتوهای رسمی یونیفرم نیز باشیم. این دسته بندی مانتو زنانه نیز از استایل رسمی برخوردار است ولی با طرح‌هایی ساده دوخته می‌شود. طرح‌های ساده و رسمی مانتوهای یونیفرم معمولا مناسب محیط‌های کاری بوده و برای مراسم و مجالس خاص کاربرد ندارند.

البته برخی از برندهای لباس زنانه با بهره‌گیری از تیم متخصص و هنرمند توانسته‌اند مانتو شلوارهایی جذاب، با طرح‌هایی زیبا و متفاوت با طرح‌های تکراری و ساده بازار را تولید و عرضه نمایند. تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از این برندهای باسابقه حوزه مد و پوشاک مخصوصا در زمینه تولید مانتو شلوار اداری آشنا کنیم.

مانتوهای بارداری

شرایط خاص بانوان در دوره‌هایی مثل حاملگی باعث شده تا مانتوهای گشاد و راحتی نیز طراحی شود. در این مدل مانتو زنانه از پارچه‌های نخی و راحت استفاده می‌شود که مناسب آب و هوای فصل است. کسانی که به راحتی خود در شرایط و موقعیت‌های گوناگون اهمیت می‌دهند، علاقه زیادی به این دسته بندی مانتوها دارند.

بررسی موارد مهم خرید مانتو متناسب با سن افراد

یکی از مواردی که طراحان و تولید کنندگان مانتو زنانه به آن توجه دارند، میانگین سنی مختلف در خانم‌ها است. هر کدام از مانتوهایی که توسط مراکز تولیدی و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، مناسب یک دوره سنی خاص است. اگرچه محدودیتی در این مورد وجود ندارد و افراد با توجه به سلیقه و روحیات خود می‌توانند مانتو مورد علاقه خود را خریداری کنند. باید این را در نظر داشت که پوشیدن مانتوی متناسب با سن می‌تواند باعث ایجاد ظاهری جذاب‌تر و به‌روزتر شود. به صورت کلی مانتوهای طراحی شده را می‌توان با توجه به سن بانوان در دو دسته بندی مختلف در نظر گرفت.

  • از مناسب‌ترین مدل‌های مانتو برای خانم‌های جوان می‌توان به نمونه‌هایی که دارای رنگ‌های زنده و شاد، طرح‌های فانتزی، اسپرت و معمولا جلوباز هستند، اشاره کرد.
  • خانم‌های میانسال معمولا به دنبال مانتوهای رسمی و مجلسی‌تر هستند که در دوخت آنها از رنگ‌های تیره و طرح‌های رسمی استفاده شده است. طرفداران مانتوهای بلند در این گروه سنی بیشتر از نمونه‌های کوتاه است.

مشخصات مهم در پارچه مانتو زنانه

یکی از مهمترین قسمت‌های مانتو زنانه، نوع پارچه‌ای است که در آن به کار می‌رود. امروزه تولید کنندگان این پوشش پرطرفدار زنانه، از تنوع بالای پارچه در دوخت مانتوها استفاده می‌کنند. هنگام انتخاب هر کدام از نمونه‌های پارچه، باید به برخی از ویژگی‌ها و مشخصات آن توجه داشت که مهمترین آن شامل موارد زیر می‌باشد.

ضخامت پارچه

انتخاب ضخامت پارچه در دوخت مانتو زنانه به صورت مستقیم به شرایط آب و هوایی آن منطقه بستگی دارد. کسانی که در مناطقی با آب و هوای سرد زندگی می‌کنند معمولا سراغ مانتوهایی با پارچه‌های ضخیم می‌روند. مانتوهایی با جنس پارچه‌های پشمی، فوتر و از نوع خزدار جزو مواردی هستند که در فصل‌های سرد سال طرفداران زیادی دارند. برای فصل‌های گرم سال نیز پارچه نخی یک انتخاب بسیار مناسب در انواع نمونه‌های مانتو می‌باشد.

چروک پذیر بودن یا نبودن پارچه مانتو

چروک پذیر بودن پارچه در انواع مانتو زنانه نیز یکی از موارد قابل توجهی است که روی انتخاب مانتو هنگام خرید تاثیرگذار است. چروک پذیر بودن یک مانتو به جنس پارچه‌ای بستگی دارد که در آن به کار رفته است. معمولا پارچه‌های نخی و نرم خیلی زودتر از نمونه‌های دیگر چروک می‌شوند. پارچه‌های ترگال معمولا چروک پذیری کمتری دارند. با توجه به شرایط و نوع استفاده‌ای که از مانتو می‌شود، باید به چروک پذیر بودن یا نبودن آن هنگام خرید توجه داشت.

نرمی و زبری پارچه

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در پارچه انواع مانتو زنانه مشاهده می‌شود، میزان نرمی و زبری است. تمام بانوان به محض دیدن یک مانتوی متناسب با شرایط خود، پارچه آن را لمس می‌کنند. انتخاب پارچه‌های نرم یا زبر یک سلیقه شخصی است که خانم‌ها با توجه به آن اقدام به خرید یک مانتوی مناسب می‌کنند. به دلیل حساس بودن پوست برخی از افراد، انتخاب مانتوهایی با پارچه نرم و لطیف مناسب‌تر از نمونه‌هایی با پارچه‌های خشک و زبر باشد.

طرح دار یا ساده بودن پارچه

انتخاب پارچه طرح دار یا ساده هنگام خرید مانتو زنانه به دو مورد سلیقه شخصی فرد و شرایط مکانی استفاده از مانتو بستگی دارد. امروزه تنوع بالایی در استفاده از پارچه‌های طرح دار در انواع مانتوهای زنانه مشاهده می‌شود. در گذشته از طرح‌های ساده در دوخت مانتوها بیشتر استفاده می‌شد ولی امروزه در تمام دسته بندی‌های مانتو می‌توان پارچه‌های طرح دار را مشاهده کرد.

انتخاب درست مانتو با توجه به ظاهر و رنگ پوست

رنگ پوست نیز از دیگر مواد مهم در انتخاب مدل و رنگ مانتو زنانه می‌باشد. در ادامه به برخی از نکات مهم هنگام خرید انواع نمونه‌های مانتو با توجه به رنگ پوست افراد اشاره خواهیم کرد.

مانتو زنانه مناسب پوست‌های روشن

برای افرادی که دارای رنگ پوست روشن هستند، مناسب‌ترین رنگ‌ها هنگام خرید مانتو شامل رنگ‌های خاکستری، طوسی روشن، قهوه‌ای روشن، سبز، آبی، قرمز تیره و بنفش روشن است. انتخاب رنگ‌های سرد و پاستلی برای این افراد مناسب نیست.

مانتوی مناسب پوست‌های تیره

افراد با رنگ پوست تیره نیز باید در خرید مانتو به نوع رنگی که انتخاب می‌کنند توجه لازم را داشته باشند. این افراد بیشتر رنگ‌ها را می‌توانند بپوشند اما حتما باید تعادل را در ترکیب رنگ استایلشان رعایت کنند.  این افراد بهتر است سراغ رنگ‌ قهوه‌ای نروند.

انتخاب مانتو زنانه مناسب با توجه به اندام

هر کدام از مدل‌های مانتو زنانه با در نظر گرفتن بسیاری از شرایط و ویژگی‌های ظاهری دوخته می‌شود. نوع اندام زنانه از جمله موارد مهمی است که روی انتخاب یک مانتو مناسب تاثیرگذار است. با کمی پرس و جو در دنیای مد می‌توان به ویژگی‌های اندام خانم‌ها در دسته بندی‌های گوناگون پی برد. زنان باید لباس و مانتوهایی را انتخاب کنند که باعث زیباتر شدن ظاهر آنها شود. یعنی ایرادات اندام را پوشانده و مزیت‌ها را بیشتر نشان دهد. در ادامه به برخی از نکات مهم برای انتخاب یک مانتو متناسب با قد بانوان اشاره می‌کنیم.

انتخاب مانتو مناسب برای خانم‌های قد بلند

دامنه انتخاب مانتو زنانه برای بانوانی که قد بلندتری دارند بسیار گسترده‌تر از سایر افراد است. از جمله مدل‌های پیشنهادی مانتو برای این افراد، مانتوهای کمردار و باریک است. امکان پوشیدن انواع مانتوهای بلند و کوتاه برای این افراد وجود دارد و توجه به جزئیات است که باعث زیبایی و جذابیت بیشتر استایل آن‌ها می‌شود. افراد قد بلند در صورتی که نمی‌خواهند قد آنها بلندتر دیده شود، بهتر است از مانتو و شلوار تک رنگ استفاده نکنند.

مانتو مناسب برای خانم‌های قد کوتاه

در انتخاب یک مانتو زنانه مناسب برای بانوان قد کوتاه باید به طرح، رنگ و قد مانتو توجه لازم را داشت. مانتوهایی که قد آنها تا زانو بوده و دارای طرح ساده باشد برای این افراد مناسب است. در نمونه‌های طرح دار نیز باید سراغ مدل‌هایی رفت که طرح آنها حالت عمودی و کشیده دارد. مانتوهای کلوش، گشاد، خیلی بلند و مدل‌های چروکی برای این افراد پیشنهاد نمی‌شود.

نکات انتخاب مانتو متناسب با اندام

طرح مانتو یکی از مواردی است که می‌تواند روی ایجاد یک استایل شیک و به‌روز تاثیرگذار باشد. انتخاب مناسب‌ترین مانتوهای طرح دار باید با توجه به موارد مختلفی صورت گیرد که یکی از این موارد نیز هیکل افراد است. کسانی که اضافه وزن دارند، بهتر است سراغ مانتوهای طرح دار نروند. استفاده از مانتوهایی با رنگ‌های تیره نیز برای این افراد پیشنهاد می‌شود و تا حد ممکن از رنگ‌های جیغ و روشن استفاده نکنند.

خرید مانتو زنانه متناسب با فصل سال

توجه به هر کدام از موارد بالا هنگام انتخاب یک مانتو زنانه مناسب اهمیت دارد و با توجه به فصلی که افراد در آن قرار دارند، می‌تواند متغیر باشد. هر کدام از فصل‌های سال دارای مانتوی مخصوص به خود است. اکثر خانم‌ها برای فصل‌های گرم سال مثل بهار و تابستان، سراغ نمونه‌هایی با جنس نخی و رنگ‌های شاد می‌روند. در نیمه دوم سال نیز تنوع رنگ‌های تیره در بازار مانتو بیشتر است که جنس اکثر آنها نیز از پارچه‌های پشمی انتخاب می‌شود. البته کاربرد مانتو در فصل‌های سرد کمتر بوده و بیشتر از کاپشن و پالتو استفاده می‌شود.

انتخاب مانتو متناسب با مناسبت و موقعیت مکانی

استایل و پوشش هر فردی مستقیما روی خرید مانتو و انتخاب دسته بندی مدل آن تاثیرگذار است. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود بانوان اقدام به خرید یک مدل مناسب مانتو کنند، موقعیت و شرایطی است که در آن حضور دارند. نیاز خانم‌ها به نمونه‌های متنوع مانتو باعث شده تا در بازار عرضه شاهد دسته بندی‌های مختلف این محصول باشیم. هنگام شرکت در مجالس و مناسبت‌های رسمی، بهترین انتخاب، مانتوهای مجلسی است که با سلیقه افراد هماهنگی لازم را دارد. افرادی که با هدف استفاده روزانه از مانتو اقدام به خرید می‌کنند بهتر است سراغ نمونه‌های ساده و نخی بروند. مدل‌های اسپرت و دانشجویی نیز برای افراد شاغل و دانشجویان مناسب ‌هستند.

نکات مهم ست کردن انواع مانتو زنانه با شال و روسری

یکی از مهمترین مواردی که در شیک پوشی باید مورد توجه قرار گیرد، هماهنگی درست لباس‌ها با یکدیگر است. در استفاده از انواع مانتو زنانه نیز این قوانین وجود دارد که باید به درستی و با توجه به رنگ مانتو، از طرح و رنگ‌های مناسب در شال، روسری، شلوار، کیف و کفش استفاده کرد. در ادامه به هماهنگی بین رنگ مانتوها با انواع شال و روسری در طرح و رنگ‌های پرکاربرد می‌پردازیم.

نحوه ست کردن مانتو زنانه سفید

استفاده از رنگ سفید در انواع مانتو زنانه باعث می‌شود تا بتوان آن را با دامنه وسیعی از رنگ‌هاست کرد. سفید یکی از رنگ‌های خنثی به شمار می‌آید که قابلیت ست کردن با تعداد زیادی از رنگ‌ها را دارد. به همین دلیل استفاده از شال و روسری‌هایی با رنگ‌های گرم و سرد مختلف برای ست کردن با مانتوهای سفید امکان پذیر است. بهتر است شال و روسری‌هایی که دارای رنگ‌هایی مثل مشکی، کرم و طیف‌های تیره هستند را با مانتوهای سفید استفاده نکرد. انتخاب رنگ‌های روشن و پاستلی در شال و روسری‌ها می‌تواند جذابیت بالایی به استایل افرادی بدهد که انتخاب آنها مانتو سفید است.

ست کردن مانتو مشکی

مانتو زنانه مشکی مورد پسند درصد بالایی از خانم‌ها در سنین مختلف است. در کمد لباس بسیاری از خانم‌ها می‌توان حداقل یک مدل مانتو مشکی رنگ پیدا کرد که در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ نیز جزو رنگ‌های خنثی به شمار می‌آید که می‌توان با انواع رنگ‌های مختلف شال و روسری ست کرد. هنگام پوشیدن مانتو مشکی بهتر است از شال و روسری‌هایی با رنگ‌های شاد استفاده کرد. رنگ‌های تیره در هماهنگی با مانتو مشکی جذابیت چندانی نداشته و پیشنهاد نمی‌شود.

کاربرد و ست کردن مانتو زنانه طوسی

یکی دیگر از رنگ‌های کاربردی و جذابی که در بسیاری از مدل‌های مانتو زنانه به کار می‌رود، رنگ طوسی است. طوسی جزو رنگ‌های خنثی بوده و در طیف‌های تیره و روشن برای دوخت انواع مانتوهای اسپرت، کلاسیک، مجلسی، راحتی و یونیفرم استفاده می‌شود. می‌توان از شال، روسری و سایر اکسسواری‌های مختلف در انواع رنگ‌ها برای ست کردن با مانتوهای طوسی استفاده کرد. نکته‌ای که هنگام ست کردن مانتو طوسی باید به آن توجه داشت، طیف رنگی آن است. با توجه به طیف رنگی روشن و تیره طوسی می‌توان از انواع رنگ‌ها برای ست کردن با آن استفاده کرد.

مانتو صورتی و کاربرد گسترده آن

امروزه تنوع رنگ‌های روشن در انواع مانتو زنانه بسیار بیشتر از گذشته شده است. یکی از رنگ‌هایی که مورد توجه بسیاری از خانم‌ها در انواع مدل مانتو می‌باشد، طیف‌های مختلف رنگ‌ صورتی است. ترکیب رنگ صورتی و طوسی یکی از ست‌های مورد علاقه بسیاری از بانوان است که در پوشش‌های مختلف می‌توان دید.

انتخاب شال و روسری مناسب برای مانتو آبی زنانه

رنگ آبی را می‌توان در بسیاری از مدل‌های مانتو زنانه مشاهده کرد. آبی یک رنگ پیشنهادی و فوق العاده است که از لحاظ روانشناسی نیز تاثیرات مثبت زیادی روی ذهنیت افراد دارد. کاربرد طیف‌های مختلف این رنگ در استایل‌های گوناگون مانتو زنانه امکان پذیر است و به راحتی می‌توان آن مختلف را مختلف با رنگ‌های مختلف دیگر در شال، روسری و سایر کسسواری‌ها ست کرد. رنگ‌های پیشنهادی برای ست کردن با مانتوهای آبی شامل زرد، صورتی، سبز، زرشکی و… مختلف هستند.

نکات مهم در ست کردن مانتو زنانه با شال و روسری

علاوه بر هماهنگی رنگ که باید بین مانتو زنانه و سایر قسمت‌های پوششی مثل شال و روسری رعایت شود، برخی از نکات دیگر نیز وجود دارند که در ایجاد ظاهری جذاب تاثیرگذارند. مهم‌ترین نکاتی که هنگام ست کردن مانتو با انواع شال و روسری باید در نظر گرفته شوند، شامل موارد زیر می‌باشند.

  • مانتوهای زنانه در نمونه‌های ساده و طرح دار دوخته می‌شوند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. هنگام ست کردن هر کدام از این نمونه‌های مانتو باید به نوع شال و روسری که با آن استفاده می‌شود، توجه داشت. استفاده از شال و روسری‌های ساده با مانتوهای طرح دار باعث ایجاد یک نوع تعادل و جذابیت در ظاهر می‌شود. هنگام پوشیدن مانتوهای ساده نیز بهتر است از شال و روسری‌های طرح دار استفاده کرد.
  • کسانی که دنبال استایل‌های ساده و تک رنگ هستند باید در انتخاب اکسسواری‌های خود توجه کنند. در یک استایل تک رنگ که تمام قسمت‌های پوششی یک رنگ می‌باشد، بهتر است اکسسواری‌های براق و شاین استفاده نشود.
  • کسانی که می‌خواهند ظاهری مدرن و به‌روز داشته باشند، بهتر است رنگ مانتو، شال و روسری خود را از بین رنگ‌های سال انتخاب کنند.
  • یکی از بهترین انتخاب‌های رنگی در مانتو و سایر قسمت‌های پوششی مرتبط با آن، رنگ‌های پاستلی می‌باشند. این رنگ‌ها به راحتی با یکدیگر ست شده و باعث ایجاد ظاهری شیک و به‌روز می‌شوند.

مانتو شلوار اداری قیمت مناسب ماهپار

بهترین روش خرید مانتو زنانه

روش‌های مختلفی برای خرید مانتو زنانه وجود دارد که یکی از این روش‌های پرطرفدار در بین بانوان، استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی مختلف است. سایت ماهپار یکی از مراکز فعال در زمینه فروش انواع پوشاک زنانه از جمله انواع مانتو شلوار اداری، بارانی و پالتو زنانه و … است. برند ماهپار توانسته با تولید یونیفرم‌های جذاب، شیک و خاص، رنگ و بویی دوباره به استایل کاری زنان بدهد. این سایت شرایط خرید تک و عمده را برای کاربران در سراسر کشور فراهم کرده است. بانوان با سلیقه‌ها و سبک‌های متنوع پوششی می‌توانند از انواع مانتو شلوارهای سایت ماهپار دیدن کرده و مناسب‌ترین آن را ثبت سفارش بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید