همه چیز درباره لمینت سرامیکی دندان

روکش های پرسلین می توانند با تغییر شکل، اندازه و رنگ دندان ها، لبخند شما را به سرعت ارتقا دهند. اگر شما نیز می‌خواهید ظاهر لبخند خود را بهبود بخشیده و جذابیت طبیعی خود را با لمینت سرامیکی افزایش دهید، می توانید به یک مرکز تخصصی شناخته شده مراجعه کنید.

جالب است بدانید که تنها عده کمی از افراد واقعا از ظاهر دهان، دندان ها و لثه های خود راضی هستند. شما نیز ممکن است جزء این دسته افراد باشید و با خود بگویید که ای کاش دندان هایتان کمی متفاوت به نظر می رسید یا لبخندتان کمی درخشان تر بود.

حتی با این وجود، تشخیص اینکه چه نوع تغییراتی را می توانید برای به دست آوردن لبخندی که می خواهید ایجاد کنید، دشوار است. اما آیا دندانپزشکی زیبایی واقعا ارزش وقت و هزینه را دارد؟ لمینت سرامیکی دندان چیست و چه نوع مشکلاتی را می تواند برطرف نماید.

در ادامه با ما همراه باشید تا توضیح دهیم که این ونیرها چه عملکردی دارند و اینکه آیا آنها می توانند به شما کمک کنند یا خیر.

Images 1691665928 64D4C6089Cd32

لمینت سرامیکی دندان چیست و چه مشکلاتی را می تواند برطرف کند؟

ونیرهای سرامیکی پوسته های نازکی از پرسلین هستند که روی سطوح جلویی دندان ها قرار می گیرند. دندانپزشک زیبایی روکش های شما را به گونه ای سفارشی طراحی می نماید تا به صورت یکپارچه با لبخند شما مطابقت داشته و طبیعی به نظر برسد.

درست است که قیمت لمینت دندان از کامپوزیت بالاتر است اما طبیعی تر بوده و مزایای متنوع تری را نسبت به آن ارائه می دهد. در واقع متخصصین می توانند روکش های شما را طوری طراحی کنند که ساختار صورت، رنگ پوست و ظاهر کلی شما را تکمیل نماید.

روکش های پرسلن می توانند بسیاری از مشکلات زیبایی را برطرف کنند، مانند:

  • ترک و شکستگی

  • ناهماهنگی یا کجی خفیف دندان ها

  • تغییر رنگ و لک شدید

  • بدشکلی دندان ها

  • دندان هایی با اندازه های نامنظم

  • شکاف های کوچک یا فاصله ناهموار بین دندان ها

  • دندان های فرسوده

  • خط لثه ناهموار یا لبخند لثه ای

لمینت سرامیکی می تواند ۱۰ تا ۱۵ سال عمر کند البته به شرطی که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

Images 1691665928 64D4C608A7137

فرآیند نصب لمینت دندان

– تشخیص و برنامه ریزی درمان

دندانپزشکان زیبایی بیماران خود را تشویق می کنند تا نقش فعالی در برنامه ریزی لبخند خود داشته باشند. آنها با کمک و مشورت یکدیگر شکل، اندازه و سایه مناسب روکش‌ها را تعیین می کنند تا طبیعی و زیبا به نظر برسند.

– آماده سازی و طراحی

متخصصین از یک فناوری پیشرفته دندانپزشکی استفاده می نمایند تا از دندان ها قالب گیری نموده و آن را برای لابراتوار دندانپزشکی ارسال کنند. دندانپزشک سطح دندان را تغییر شکل می دهد تا اطمینان حاصل کند که روکش به خوبی روی دندان قرار می گیرد.

روکش ها باید ظرف یک یا دو هفته آماده شوند. در ضمن دندانپزشک از روکش های موقت دندان تا آماده شدن روکش های نهایی در اختیار بیماران قرار می دهد. می توانید از اسنپ اسمایل نیز استفاده کنید. اسنپ اسمایل یک قالب اماده است که یم تواند به دلیل نبود زمان کافی به کمک شما بیاید.

– نصب روکش دندان

برای این مرحله ابتدا روکش روی دندان های شما قرار داده می شود تا رنگ و تناسب آن بررسی گردد. در این مرحله، رنگ روکش هنوز قابل تنظیم است. در مرحله بعد، دندان تمیز و پولیش خواهد شد تا فرآیند باندینگ انجام شود.

سپس دندانپزشک سمان مخصوصی را روی روکش قرار می دهد و آن را روی دندان شما می چسباند. زمانی که آن به درستی قرار گرفت، از یک نور مخصوص برای سفت شدن سمان و محکم کردن روکش بهره می گیرد. در نهایت، چسب اضافی را جدا نموده، بایت شما بررسی شده و تنظیمات نهایی انجام می شود.

Images 1691665928 64D4C608A996A

جمع بندی

امروزه افراد بسیاری در سراسر دنیا از ترمیم های دندان نظیر لمینت دندان استفاده می کنند. این ونیرها می‌توانند لبخند شما را متحول کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهند. وقتی لبخندتان را دوست دارید، به احتمال زیاد آن را نشان داده و اجازه می دهید این لبخند و دندان های زیبا بدرخشند.

اگر شما نیز به دنبال یک دندانپزشک ماهر در این زمینه هستید می توانید با مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر محمدی تماس بگیرید تا متخصصین آنجا به شما کمک کنند تا به لبخند رویایی خود برسید. همین امروز با این مرکز تماس بگیرید و یک وقت مشاوره رایگان از دکتر شهاب محمدی دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید