ویدئو پروژکتور
معرفی کسب و کار

ویدئو پروژکتور اپسون بخریم یا بنکیو؟

بهمن ۱۸, ۱۴۰۱ 4۰120

شرح کامل ویدیو پروژکتور : رشد تکنولوژی در ساخت پروژکتور‌های مختلف، خصوصا در چند سال اخیر به وضوح قابل مشاهده است. برند‌های مختلف مطالعات زیادی را در زمینه‌ی بهبود شرایط نمایش محتوا از طریق این دستگاه انجام داده‌اند و نتیجه آن دستگاه‌هایی بوده است که هر یک قابلیت خاص و منحصر به فردی را برای مشتری به همراه دارند.

تولیدات دو شرکت اپسون و بنکیو در دنیای دیتا پروژکتورها، سبب ساخت و ورود محصولاتی شده است که بازار چنین سیستم‌های نمایشی را تقریبا به انحصار خود در آورده است. این دو برند به شدت در زمینه‌ی طراحی و تولید ویدئو پروژکتور پیشتاز هستند و هر یک از آنها مزایای رقابتی خاص خود را برای مشتریان به همراه خواهند داشت.

ویدئو پروژکتور اپسون چیست؟

برند اپسون را باید یکی از برترین و خاص‌ترین شرکت‌های تولید کننده پروژکتور در دنیا معرفی کرد. یک نام بسیار پرقدمت و اصیل که سال‌هاست در این زمینه به فعالیت مشغول می‌باشد و اولین دیتا پروژکتور بازار نیز از همین برند ارائه شده‌اند. به همین دلیل است که به جرات می‌توان اپسون را پدر صنعت پروژکتور در دنیا نامید.

این شرکت که ایده‌پرداز و سازنده تکنولوژی ۳LCD برای منابع نوری سیستم‌های نمایشی پروژکتوری است، همواره چند آیتم مهم را در تولیدات خود مد نظر داشته است:

  • شدت روشنایی انواع دیتا پروژکتور اپسون در مقایسه با نمونه‌های موجود در بازار کاملا برتری دارند. این موضوع و آیتم را می‌توان خط قرمز شرکت معرفی کرد که تلاش می‌کند در تمامی تولیدات خود تا حد امکان رعایت کند.
  • استفاده از ایده‌های نوین و انحصاری برای ارائه کیفیت و راندمان بالا، از جمله فاکتورهایی است که در کم‌تر شرکتی دیده می‌شود و معمولا دنباله‌رو می‌باشند. در حالی که اپسون در اغلب موارد به عنوان پیشرو بوده و معرفی‌ کننده بهترین تحولات در سازوکار عملکرد دستگاه‌های پروژکتور است.
  • معمولا وضوح را با فاکتور کنتراست ارتقاء می‌دهند و اپسون مطابق با تمام شرکت‌های ژاپنی، حساسیت عجیبی بر روی وضوح و کیفیت تصویر دارد که آن را هم از طریق تراکم پیکسلی و البته کنتراست بالا برای مخاطب فراهم کرده است.

ویدئو پروژکتور اپسون چیست؟

مشخصات دیتا پروژکتور بنکیو

این برند یکی از تازه‌ترین نام‌های مطرح در بازارهای جهانی برای محصولات تکنولوژیک می‌باشد. تنها ۲۲ سال از عمر این شرکت می‌گذرد و توانسته با اتخاذ سیاست‌های بی‌نظیر در عرصه تولید و توزیع، به سرعت جای خوبی برای خود در میان غول‌های صنعتی الکترونیک دست و پا کند. مهم‌ترین ویژگی انواع ویدیو پروژکتور بنکیو تناسب کم‌نظیر کیفیت و قیمت برای این سیستم‌های نمایشی است.

این برند همواره به عنوان یکی از مشتری محورترین نام‌های صنعتی بوده است که تلاش می‌کند تقریبا اغلب سلایق و سطوح مشتریان در هر شرایط مالی و اقتصادی را پوشش دهد. شاید به همین دلیل است که محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بازار دارد. البته شایان ذکر است که بنکیو در چند سال اخیر کاملا بر روی محصولات ویژه و سطح بالا نیز تمرکز کرده و تولیدات به شدت پرقابلیتی را برای کاربران ارائه کرده است تا در این حوزه هم میدان رقابت را خالی نکرده باشد.

اصلی‌ترین هدف بنکیو در طراحی و ساخت ویدئو پروژکتورهای خود، ارتقای کیفیت تصویر است تا در حالی که این چالش را به خوبی مدیریت می‌کند، طول عمر لامپ را برای کاهش هزینه‌های مشتری نیز به خوبی متعادل کند. شدت روشنایی، عمق رنگ، قیمت بسیار ایده‌آل و ظاهر زیبا از جمله دیگر ویژگی‌های خاص BenQ Projector می‌باشند.

مقایسه پروژکتور اپسون و بنکیو

در مورد مقایسه شرکت‌های اپسون و بنکیو پرواستور برخی از ویژگی‌ها و مشخصات فنی و ظاهری آنها را به صورت نکات زیر شرح داده است :

۱. سابقه فعالیت و شهرت برند : اپسون یک نام شناخته شده و بسیار قدیمی ژاپنی است که کار خود را از سال‌ها پیش آغاز کرده است و تجربه بالایی در زمینه تولید پروژکتور دارد. بنکیو دقیقا نقطه مقابل این حالت بوده و عمر چندانی ندارد. نمی‌توان سابقه را به صورت صرف به عنوان یک مزیت محسوب کرد چون بنکیو توانسته زودتر به مقصدی برسد که اپسون سال‌ها در پی آن بوده است. اما در هر صورت نام اپسون اعتماد بیشتری را در مشتری خلق می‌کند و قطعا سطح قیمت پروژکتور اپسون نسبت به بنکیو بالاتر است.

۲. مدل‌های تولید و توزیع : بنکیو یکی از قدرتمندترین شبکه‌های فروش و توزیع را در دنیای الکترونیک و محصولاتی مانند پروژکتور دارد. آنها از اولین نام‌هایی بودند که اقدام به تولید ویدئو پروژکتور خانگی کردند و همراه با این موضوع، توان مشتری برای خرید را بیش از اپسون مدنظر قرار می‌دهند. از سوی دیگر توجه داشته باشید که اپسون تا عمق دورترین نقطه دنیا نفوذ کرده و سال هاست که محصولاتش در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

۳. طول عمر دستگاه : هر دو سیستم تولید شده در برندهای مورد اشاره، دارای طول عمر زیادی از لحاظ منبع نور و لامپ هستند. این بزرگ‌ترین بخش هزینه‌های جانبی کاربر در سال‌های استفاده از ویدئو پروژکتور است و البته بنکیو همت بیشتری بر روی به صرفه بودن سیستم نمایشی دارد.

۴. تنوع محصولات : قطعا بنکیو تعداد محصولات بسیار بیشتری دارد. این برند معتبر توانسته برای هر یک از نیازهای کاربران اقدام به ساخت چندین کالای برجسته کند. به طور مثال در زمینه محصولات خانگی تنوع کم‌نظیری در رقابت با اپسون و سایر نام‌های بزرگ دارد. به همین دلیل است که احتمال خرید و رسیدن به گزینه مورد نظر در گستره تولیدات بنکیو بیشتر از اپسون خواهد بود.

مقایسه پروژکتور اپسون و بنکیو

۵. کیفیت تصویر : شما باید تعیین کنید که چه مقدار هزینه در مورد خرید پروژکتور خواهید کرد؟ بدیهی است که هر چه قیمت پروژکتور بالاتر باشد، میزان کیفیت تصویر و تراکم پیکسلی آن نیز بیشتر خواهد بود. اپسون در این زمینه دست بالا را دارد و تقریبا انواع ویدئو پروژکتور اپسون حتی در میان رده‌ها، دارای حداقل‌های بهینه برای مشاهده یک محتوای باکیفیت و ایده‌آل را خواهند داشت.

۶. کنتراست و عمق رنگ : کنتراست یکی از فاکتورهای به شدت تاثیرگذار در قیمت دستگاه است. به همین دلیل همواره تلاش می‌شود که تعادل مناسبی میان این فاکتور و تراکم پیکسلی وجود داشته باشد. بنکیو معمولا کنتراست بالا را برای پروژکتورهایی با رزولوشن متوسط در نظر می‌گیرد تا حدودی خلاء مورد نظر را جبران کند. اپسون اما این تعادل را چندان مدنظر قرار نمی‌دهد و معمولا دستگاه‌های سطح بالاتر از میان رده‌های بنکیو به بازار ارائه کرده است.

۷. انواع ویدیو پروژکتورها : بنکیو یکی از تخصصی‌ترین تولیدکنندگان پروژکتورهای بازی برای کاربران است. آنها در زمینه گیمینگ به رشد بی‌نظیری دست پیدا کرده‌اند و در چند سال اخیر مدل‌های فوق‌العاده سطح بالایی برای رضایت کاربران گیمر خود ارائه می‌کنند. اپسون نیز بیشتر توان فنی و مهندسی خود را برای تولید دیتا پروژکتور اداری و خانگی متمرکز کرده است و توصیه بسیاری از فروشندگان کاربلد در بازار، استفاده از برند اپسون برای این دو کاربرد است.

۸. قیمت : بنکیو و محصولات نمایشی آن خصوصا در زمینه پروژکتورها به شدت خوش قیمت هستند. مشخصات فنی و ظاهری این محصولات به شیوه‌ای تعیین شده است که با یک مقایسه سرانگشتی با نمونه‌های مشابه به برتری کامل آنها پی خواهیم برد. علیرغم سطوح قیمتی بالاتر Epson Projector کیفیت ساخت و تولید آن بسیار بالا می‌باشد. این موضوع همان چیزی است که سال‌ها به عنوان مزیت رقابتی ژاپنی‌ها در دنیای تکنولوژی معرفی می‌شد.

۹. درگاه‌ها و اتصال جانبی : هر دو برند در این آیتم از بهترین‌های بازار می‌باشند. انواع درگاه‌های به کار گرفته شده در ساختار فیزیکی پروژکتور سبب می‌شود که محدودیت‌های اتصال از بین برود و حتی استفاده از امکان اتصال بی سیم هم در برخی از مدل‌ها به صورت داخلی و در برخی دیگر با استفاده از دانگل‌ها فراهم شده است.

مرجع خرید پروژکتور پرو استور

مرجع خرید پروژکتور پرو استور

به تصویر کشیدن صحنه‌های شگفت‌انگیز بازی‌‌ها، مشاهده مطالب آموزشی و محتویات درسی و یا نمایش اسلایدها در سالن همایش و سمینارها و ده‌ها موارد دیگر همگی تکالیفی هستند که انواع پروژکتور از برند اپسون و بنکیو از پس آنها برمی‌آیند. با این وجود، همان‌گونه که پیشتر هم ذکر شد، برای انتخاب بهترین گزینه لازم است تا به نکاتی همچون محل قرار‌گیری دستگاه و یا کاربرد اصلی آن توجه داشته باشید.

با بررسی این موارد می‌توانید به ویژگی‌های مهمی مانند، اندازه صفحه نمایش، فاصله‌ی پرتاب و روشنایی مورد نیاز اشراف کامل داشته باشید. اما اگر این‌ کار برای شما مقدور نبود، باز هم جای نگرانی نیست. مشاوران ما در پرو استور آماده هستند تا در تمامی مراحل و در صورت نیاز راهنمایی کاملی را در اختیارتان قرار دهند. جهت ارتباط با مجموعه ما می‌توانید با شماره ۵۲۴۷۲۰۰۰ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان پرواستور استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×