ایمپلنت دندان درد دارد
معرفی کسب و کار

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ 171۰440

درد ایمپلنت دندان یکی از نگرانی های افرادی است که می خواهند کاشت دندان انجام دهند. طبیعتا این ترس وجود داشته و بزرگترین سوال این است که آیا ایمپلنت درد دارد و میزان آن چقدر است. ایمپلنت های دندانی بهترین جایگزین دندان های از دست رفته یا آسیب دیده هستند.

این روش درمانی به خودی خود دردناک نیست زیرا با بی حس کردن کامل دهان انجام می شود. اما پس از جراحی و از بین رفتن بی حسی، ممکن است بیمار متوجه درد خفیفی شود. تعداد کمی از بیماران پس از جراحی احساس ناراحتی قابل توجهی می کنند. این درد همچنین ممکن است به دلیل عمل جراحی نامطلوب یا عفونت باشد. در ادامه مقاله بیشتر در مورد اینکه درد ناشی از ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد اشاره خواهیم نمود.

درد ایمپلنت تا چه مدت پس از کاشت دندان ادامه دارد؟

به طور متوسط، بیمار ممکن است حداقل به مدت ده روز در ناحیه تحت درمان، صورت و فک احساس ناراحتی کند. انتظار می رود که تورم و التهاب کمی در این ناحیه وجود داشته باشد اما دندانپزشک ممکن است بهترین مسکن برای درد ایمپلنت و نیز آنتی بیوتیک را تجویز نماید. تورم و درد از روز سوم پس از عمل شروع به کاهش می کند.

به طور کلی، در عرض ۱۴ روز بیمار ممکن است دیگر دردی نداشته باشد و ایمپلنت در نهایت رو به بهبودی رود. اما اگر درد ایمپلنت پس از این مدت زمان ادامه یافت، بیمار باید دندانپزشک خود را در جریان قرار دهد، زیرا این می تواند نشانه عفونت باشد.

ایمپلنت دندان درد دارد

چگونه درد و ناراحتی پس از ایمپلنت دندان را کاهش دهیم؟

در ادامه با چند روش رایج جهت کاهش ناراحتی و به حداکثر رساندن روند بهبودی بعد از ایمپلنت دندان آشنا خواهیم شد:

دستورالعمل های توصیه شده توسط دندانپزشک را پس از جراحی با دقت دنبال کنید. دستورالعمل ها ممکن است شامل مصرف داروهای ضد درد و نیز مصرف آنتی بیوتیک های پیشگیرانه باشد.

– شستشوی منظم به آرامی با محلول آب نمک و گرم ممکن است میکروب ها را از بین ببرد و باعث بهبودی شود.

– اجتناب از غذاهای تند یا ترد در ۱۰ روز اول می تواند از عفونت جلوگیری کند.

– رعایت بهداشت دهان و دندان همیشه توصیه می شود.

– مسواک زدن به آرامی و در نزدیکی محل های ایمپلنت ممکن است از هرگونه عفونت ناشی از آسیب جلوگیری کند

– استفاده از کمپرس سرد طبق دستور دندانپزشک به کنترل درد ایمپلنت کمک می کند. توجه داشته باشید بسیاری از افراد به دلیل قیمت ایمپلنت دندان این کار را با افراد کم تجربه و ناکارامد انجام می دهند که همین امر می تواند موجب درد در ناحیه دندان شود.

ایمپلنت دندان درد دارد

چه عواملی سبب درد بیشتر پس از جراحی ایمپلنت می شوند؟

برخی از عوامل وجود دارند که می توانند شدت درد ایمپلنت را تحت تأثیر قرار دهند، از جمله:

– عفونت

هرگونه عفونت می تواند سبب درد ایمپلنت شود. با این حال، تشخیص به موقع آن و درمان سریع می تواند درد را به خوبی مدیریت نماید.

– لق شدن پایه ایمپلنت

افرادی که دارای تراکم استخوان کافی در فک نیستند، ممکن است با لق شدن پایه ایمپلنت درد بیشتری را تجربه کنند. در این وضعیت، دندانپزشک باید ایمپلنت را برداشته و با روش هایی نظیر پیوند استخوان، کاشت دندان را مجدد انجام دهد.

– پس زدن ایمپلنت

اگر پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان فک بیمار پیوند نخورد، جراحی کاشت دندان با شکست مواجه می شود. در این حالت، ایمپلنت لق شده و بیمار در ناحیه مورد نظر احساس درد و ناراحتی خواهد نمود.

– آسیب رسیدن به عصب دندان

یکی از موارد نادر که در درد ایمپلنت تأثیرگذار می باشد، آسیب رسیدن به رشته های عصبی است. در صورتی که دندانپزشک با اقدامی ناصحیح، به رشته عصبی آسیب وارد کند، بیمار درد شدیدی را احساس خواهد نمود.

آسیب رسیدن به عصب دندان

کلام آخر

انتخاب یک ایمپلنتولوژیست با تجربه برای کاشت دندان می تواند به جز افزایش شانس موفقیت جراحی، با کاهش تضمینی درد نیز همراه باشد. در واقع، برای آن دسته از بیمارانی که نمی دانند درد ایمپلنت دندان تا چه اندازه است، یک کلینیک دندانپزشکی معتبر می تواند تفاوت هایی را در این مسیر ایجاد نماید. شما نیز می توانید با مراجعه به یک دندانپزشک متخصص و با مهارت، کاشت دندان را با بهترین کیفیت و حداقل درد و ناراحتی تجربه کنید. دکتر محمدی یک متخصص بی نظیر در این زمینه است که می تواند شما را در ایمپلنت دندان یاری دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×