تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

قطعا می دانید که انرژی یکی از مهم ترین بخش زندگی امروزی می باشد.به صورت معمول ما وقت زیادی در منزل برای استراحت،کار،خوردن غذا و بسیاری دیگر از موارد میگذرانیم.پس قطعا نوع چینش یا همان دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی در روحیه هر فرد دارد .قابل ذکر می باشد روانشناسان این موضوع را بهد صورت کاکل تایید می کند.قرار گرفتن اجزا در کنار هم بدون در نظر گرفتن رنگ و زیبایی شناختی در خانه سبب بی نظمی در ذهن شما و ماهش انرژی به مقداری زیبادی می باشد.پس همیشه این نکته در ذهن خود داشته باشید مرتب و منظم بودن در کنار زیبای حس خوبی بهش ما عزیزان می دهد.

معنی دکوراسیون داخلی چیست و ما به آن چه نیازی  داریم؟

یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان که مانند خیلی از موارد مدل سازی می شود دکوراسیون داخلی می باشد دلیل این موضوع هم این می باشد که بتواند با یک طراحی مناسب در نقشه کشی یک دیزاین بسیار مناسب داشته باشد . قبل از هر چیزی بهتر است راجب واژه دکوراسیون داخلی بل شما عزیزان صحبت کنیم،پس از گسترش معماری در سبب شد که در بازار کار هر کشوری این بخش از ساختمان سازی را یک صنعت مستقل بدانند.به صورت کلی معنای این واژه را می توان هنر علم و ارتقای فضای داخلی آپارتمان ها ،مغازه ها و ….دانست.

به کسی کار دکوراسیون داخلی انجام می دهد در اصطلاح دکوراتور گفته می شود.

واژه دکوراسیون داخلی در قرن نوزدهم و بیشتم شناخته شد و پا به ارصه ظهور گذاشت.

دکوراسیون داخلی چه نقشی در سلامتی ذهن و روح ما دارد؟

همانطور که همگی ما میدانیم بیشتر وقت شبانه روز ما در خانه شخصی خودمان سپری میشود.با یک نگاهی سطی می توانیم درک کنیم که دکوراسیون می تواند کمک بسیاری به ما در جهت داشت یک احساس با به قول جوانان امروزی یک وایب بسیار مناسب دریافت کنیم  تا یک هفته کاری یا یک روز زیبا برای وخودمان بسازیم.

در برخی از موارد زمانی که شما وارد یک محیط درجهت انجام امور کاری خود می شوید .سریعا انرژی شما تخلیه میشود یا پس ازشروع انرژی ادامه دادن ندارید به راحتی می توانید با اضافه کردن یا کم کردن برخی از اجزا یا تغییر برخی از رنگ ها به راحتی انرژی خود را به حالت اول برگردانید.

یکی از مهم ترین نکاتی صاحبان کار می بایست به آن توجه داشته باشد.طراحی یک محیط بسیار زیبا،راحت و پر انرژِی برای کارمندان خود می باشد.به عنوان مثال می توانید در زمینه فعالیت خود شرکت های موفق را سرچ کند و با الگو گرفتن از آن ها می توانید یک دکور بسیار مناسب برای خود تهیه کنید.

اعمال کردن سلیقه شخصی در برخی از موارد در دکوراسیون داخلی اداری در صورت نداشتن مهار کافی سبب نتیجه برعکس میشود.

مهارت در انتخاب رنگ دیگر موردی می باشد کمی می بایست در انتخاب آن دقت کنیم.برخی از شرکت با انتخاب یک رنگ سازمانی نامناسب و بدون گرفتن یک مشاوره مناسب در انتخاب دچار چالش در ادامه راه می شود.درست است شاید این موضوع برای بسیار مهم نباشد اما در نهایت موضوع سبب می شود بازده کارمند های شما در طی زمان کمتر شود.

دقت کردن در برخی از مسائل ساده و عجله نکردن در تصیمیم گیری دلیلی مستقیم در موفق شدن کسب کار شما می باشد.

نتیجه گیری مهم در موارد بالا:

نظم به تنهای نمی تواند سبب به وجود آوردن انرژی در شما شود.کنار هم قرار دادن اجزای و رنگ مناسب سبب میشود اتفاق مناسب تری برای شما بیوفتد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

استفاده از طبیعت در دکوراسیون داخلی

دیگر عاملی که سبب می شود انرژی شما بیشتر بیشتر شود استفاده از مواد طبیعی در مانند چوب،سنگ طبیعی،گل و گیاه سبب می شود علاوه بر دفع انرژی منفی و بالا رفتن انرژی میشود.

عواملی مختلفی در دکوراسیون داخلی وجود دارد مانند مبل ها،فرش،پرده ها و … که در این بخش به آن می پردازیم.

مبلمان

یکی از مهم ترین مواردی که بیشترین فضا را در خانه اشغال می کند مبل ها هستند میشه گفت اولین قسمت بعد  در دیدی می باشد مبل است.خیلی مهم می باشد در انتخاب رنگ و مدل این بخش از واسیل خانه شمادقت بسیاربالای داشته باشد تا بتوانید محیط گرم و پر انرژی برای خود داشته باشید.مبل عموما از جنس چوب و ام دی اف می باشند و باف رویه آن ها از پارچه های مختلف می باشد.شما می اوانید با توجه به طراحی که دارید جنس و رنگ پارچه خود را انتخاب کنید.

پرده ها

دراین بخش نیز می تواتنید انتخاب های بسیار گوناگونی داشته باشید.اما بهتر است با توجه به دیزاین کلی خانه خود انتخاب کنید.

فرش

در بیشتر مواقع فرش و پرده را از یک رنگ انتخاب می کنند تا بک تناسب مناسب داشته باشید

.

.

.

و بسیاری از موارد دیگر که می توانید صفرتا صد دکوراسیون داخلی را وب سایت پنجدری مشاهده کنید.

Images 1689061756 64Ad097Ce6246

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ اصلی ترین مورد در دکوراسیون داخلی می باشد توصیه میشود از بهترین رنگ که حس زیبایی به شما میده استافده کنید.

رنگ زرد: یک رنگ مثبت همراه با شادی و نور، این رنگ بیشتر موارد استفاده در اتاق های کودک در بخش کمد دیواری دارد اما در برخی از موارد به علت داشتن انرژی بسیار بالا این رنگ در باشگاه ها ،کافه و … مورد استافده قرار میگرد..

رنگ آبی: آبی یک رنگ آرامش‌بخش است که بیشتر در حمام کاربرد دارد.

یکی از کاربردی ترین رنگ های که می توانید ببنید .آبی پر طرفدارترین رنگ در سازمان ها و شرکت های دیجیتال می باشدکه بیشترین استافده دارد.در زمان مشاهده این این رنگ به شما حس طبیعیت را به راحتی به شما منتقل می کند.در دکوراسیون داخلیدنیز بیشتر در دکوراسیون اتاق خواب  ها و طیف های خاص این رنگ به عنوان مین رنگ رد دکوراسیون خانه استفاده می شود.

رنگ قرمز: قرمز رنگ قوی است که به‌ شدت با احساسات پرشوری مانند عشق و عصبانیت مرتبط می‌شود. از این رنگ نباید بیش از حد یا به‌ صورت غالب استفاده شود. بهتر است رنگ قرمز برای ظریف‌کاری یا قسمت‌های کوچک از خانه، محل کار یا وسایل در نظر گرفته شود.

رنگ بنفش: رنگ بنفش رنگ دیگری است که با احساسات پرشور ارتباط دارد. از این رنگ برای فضاهای تجملی و سلطنتی بیشتر استفاده می‌شود با این‌ حال مانند قرمز بهتر است که در قسمت‌های کوچک و خاص آن را به‌ کار برد.

از ترکیب رنگ زرد و طوسی در دکوراسیون خانه

رنگ نارنجی: نارنجی یک رنگ گرم است که یادآورد موفقیت و پشتکار و مرتبط با نسل جوان است. یک رنگ قوی احساس انرژی، خلاقیت و نوآوری را تقویت می‌کند، با این‌حال استفاده بیش از اندازه از این رنگ در دکوراسیون می‌تواند اثری برعکس داشته باشد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ سبز: جالب است بدانید که راحت‌ترین رنگی که در فرآیند دیدن، چشم آن را به سرعت می‌بیند، رنگ سبز است. رنگ سبز رنگ راحتی و مرتبط با طبیعت است که استرس را به‌ شدت کاهش می‌دهد و بهتر است در بیشتر اتاق‌های خانه و لوازم در حد تعادل از آن استفاده شود. رنگ سبز را به‌راحتی می‌توانید با رنگ‌های دیگر ترکیب و فضای مناسبی ایجاد کنید.

رنگ سفید:  رنگ سفید نماد تمیزی، با روح، جذاب و محبوب جهانی است که با اکثر رنگ‌ها به‌خوبی ترکیب می‌شود. تنها نکته‌ی منفی رنگ سفید زود کثیف شدن آن است.

رنگ طوسی: رنگ طوسی احساس آرامش و راحتی را تقویت می‌کند. این رنگ برای اتاق‌های نشمین، دفتر کاری و حمام بسیار مناسب است.

ترکیب رنگی سفید و طوسی

یکی از پر انتخاب ترین رنگ ها در دکوراسیون ترکیب دو رنگ خنثی سفید و طوسی می باشد.ترکیب این دو رنگ در سبک نئوکلاسیک بسیار زیبا می باشد.

رنگ سیاه:رنگ سیاه با این‌ که در دسته‌ی رنگ‌های قدرتمند قرار می‌گیرد اما استفاده‌ی بیش از حد آن فضا و محیط را سنگین می‌کند. بهتر است این رنگ را با ترکیب رنگ‌های دیگر در حد متوسط به‌کار ببرید. این رنگ بیشتر در مراسم رسمی مانند یادبود، ختم و… کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید