پرستار سالمندان در منزل
معرفی کسب و کار

چرا سالمندان نیاز به مراقبت دارند؟

فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ 2۰100

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل، اصطلاح گسترده‌ای است که می‌تواند به هر نوع کمکی برای سالمندان اشاره کند. نگهداری از سالمند می‌تواند شامل هر چیزی باشد. نوع مراقبت از سالمند مورد نیاز به شرایط و نیازهای فرد بستگی دارد. انواع مختلفی از مراقبت سالمندان وجود دارد و برای افراد مختلف مناسب است.

پرستار مراقبت در منزل به چه معناست؟

پرستار در منزل، پرسنل بهداشتی واجد شرایطی است که به منزل بیماران معلول، سالمند و افراد نیازمند مراقبت در محیط منزل مراجعه می‌کند و به وظایف پرستاری خود عمل می‌کند. پرستار مراقبت از سالمند در منزل، شخصی است که خدمات پرستاری را به منظور کمک به فرآیندهای بهبودی بیمارانی که نیاز به مراقبت در منزل دارند، ارائه می‌دهد و با این کار کیفیت زندگی آنها را بهبود می‌بخشد. پرستار مراقبت در منزل برمراقبت از فرد با همکاری خانواده بیمار تمرکز دارد.

مراقبت از سالمندان چیست؟

مراقبت از سالمند می‌تواند توسط یکی از اعضای خانواده یا یک پرستار در منزل انجام شود. مراقبت‌های ارائه شده اغلب به صورت مراقبت‌های شخصی و پزشکی و همچنین فعالیت‌های روزمره زندگی مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و آشپزی است. مراقبت از سالمندان به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: مراقبت طولانی مدت و مراقبت کوتاه مدت. مراقبت طولانی مدت از سالمندان عموماً برای کسانی است که برای زندگی روزانه بیش از ۹۰ روز به کمک نیاز دارند. مراقبت‌های کوتاه‌ مدت سالمندان می‌تواند شامل توانبخشی پس از جراحی یا بستری شدن در بیمارستان، استراحت برای مراقبان برای استراحت از مسئولیت تمام وقت، یا اقامت موقت برای کمک به بهبودی فرد از بیماری یا آسیب باشد.

پرستاری در منزل چیست؟

پرستاران مراقبت در منزل قادر به ارائه مراقبت‌های خانگی برای بیماران هستند. این خدمات معمولاً به صورت پس از ترخیص از بیمارستان، درمان بعدی یا هر نیاز پزشکی دیگر بیماران است.

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل چگونه به درستی انجام می‌شود؟

مراقبت از سالمندان یک کار پیچیده و چالش برانگیز است. مراقبت از سالمندان فقط در مورد ارائه خدمات مراقبت اولیه نیست، بلکه به آنها احساس هدف و معنی در زندگی آنها می‌دهد. رایج ترین نوع مراقبت از سالمندان مراقبت در منزل است. این نوع مراقبت شامل کمک به سالمندان در انجام کارهایی مانند تهیه غذا، خرید، نظافت و حمل‌ونقل به قرار ملاقات‌‌های پزشکی می‌شود. این خدمات اغلب توسط اعضای خانواده یا مراقب و پرستار در منزل ارائه می‌شود.

مراقب سالمند در منزل

انواع مراقبت از سالمندان

نوع مراقبت از سالمندان با توجه به نیازهای آنها و میزان مراقبتی که نیاز دارند تعیین می‌شود. انواع مختلفی از مراقبت از سالمندان وجود دارد، مانند مراقبت در منزل، مرکز روزانه، خانه سالمندان و مرکز مراقبت سالمندان. مراقبت در منزل گران‌ترین است، اما همچنین بیشترین استقلال را به سالمندان ارائه می‌دهد. مرکز پزشکی و پرستاری مهر درمان با ارائه خدمات پرستار در منزل و نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل یک گزینه مناسب برای سالمندانی است که می‌خواهند در کنار خانواده خود زندگی کنند.

مراقبت از سالمندان برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک مراقبت از سالمندان برای کسانی که با محدودیت‌های سلامتی و حرکتی مواجه هستند و برای کسانی که به دلیل سن خود با انزوای اجتماعی مواجه هستند، مناسب می‌باشد. مراقبت از سالمندان را می‌توان توسط اعضای خانواده، دوستان یا پرستار در منزل ارائه کرد.

مزایای مراقبت ۲۴ ساعته در منزل چیست؟

مراقبت ۲۴ ساعته باعث کاهش ۶۴ درصدی احتمال خانه نشینی فرد می‌شود که به نوبه خود می‌تواند به کاهش افسردگی و تنهایی کمک کند. در همین حال، باقی ماندن در جایی که سالمندان احساس می ‌کنند با خانواده، جامعه و کارهای روزمره خود ارتباط دارند، می‌تواند آنها را مستقل نگه داشته و اضطراب و استرس را کاهش دهد. مراقبت از سالمندان می‌تواند به مواردی مانند تهیه غذا، مراقبت شخصی و نظافت یا حمایت از حرکات ملایم مانند تمرینات ورزشی کمک کند. مراقبت اختصاصی در منزل اغلب می‌تواند اعتماد به نفس سالمند را که از او حمایت می‌‌شود، تقویت کند.

چه کسی خدمات مراقبت در منزل را ارائه می‌دهد؟

خدمات مراقبت در منزل توسط پرسنلی که تحت خدمات بهداشت و مراقبت در منزل کار می‌کنند، به نام مراقبان بیمار ارائه می‌شود. خدمات مراقبت در منزل، حمایتی است که توسط مراقبانی که دارای گواهی مراقبت در منزل هستند، تجربه چندین ساله در مراقبت از بیمار دارند و در موسسات یا بیمارستان‌هایی که در آن کار می‌کنند و آموزش مراقبت از بیمار را دریافت می‌کنند، به بیمار ارائه می‌شود.

نگهداری از سالمند در منزل

وظیفه پرستار در منزل چیست؟

از جمله وظایف مراقبین در منزل، نظارت بر علائم حیاتی روزانه بیمار (تب، نبض، تنفس، فشار خون)، تزریق انسولین در صورت ابتلا به دیابت و مصرف داروهای وی است. حمایت از فعالیت‌های روزمره زندگی بیمار در منزل، تلاش برای انجام تمرینات برای تقویت عضلات، کمک به بیماران متحرک برای لباس پوشیدن، اصلاح، شانه کردن موها از جمله وظایف پرستار در منزل است. به لطف خدمات مراقبت در منزل، بستگان خانواده می‌توانند با خیال راحت بیماران خود را به مراقبان حرفه‌ای بسپارند. پزشک بیمار ممکن است آزمایش خون روتین در فواصل زمانی معینی را برای بیمار درخواست کند. پرستار خصوصی که خدمات پرستاری در منزل را ارائه می‌ دهد، خون را طبق آزمایش خون مورد نظر در منزل گرفته و به آزمایشگاهی که به آن وابسته است، می‌فرستد.

کلام آخر

آمارها نشان می‌دهد که تقریبا ۸۰ درصد افراد مسن یا بیماران می‌خواهند زندگی خود را در خانه بگذرانند. هر چه افراد مسن‌تر شوند به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. عزیزانی که تا دیروز به تنهایی کارشان را انجام می‌دادند، امروز آنها برای انجام یک کار شخصی به کمک ما نیاز دارند. برخی از سالمندان علاوه بر مراقبت روزانه به مراقبت شبانه نیز نیاز دارند. اما اینها دلایل خوبی برای ترک خانه و رفتن به خانه سالمندان نیست. از طرفی اعضای خانواده نیز برنامه‌های مخصوص به خود را دارند و به دلایلی مانند کار، تحصیل، خانه داری و … نمی‌توانند به صورت شبانه روزی از این عزیزان مراقبت کنند. با خدمات ۲۴ ساعته مراقبت از سالمندان، لازم نیست نگران باشید. زیرا با استخدام پرستار در منزل می‌توانید از آسایش و امنیت عزیزانتان حتی زمانی که خارج از خانه هستید، اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×