چهارشنبه سوری
معرفی کسب و کار

چهارشنبه سوری ۱۴۰۱ با دنیایی از تکنولوژی

اسفند ۱۱, ۱۴۰۱ 3۰141

یکی از رویدادهای جذاب و فوق العاده به یاد ماندنی قبل از شروع سال نو و عید ایرانیان، چهارشنبه سوری است که در این رویداد باستانی افراد در کنار خانواده خود رسم دیرینه را با برگذاری آداب خاص این شب، خاطره سازی می کنند. چهارشنبه به عنوان آخرین سه شنبه سال، با آغوشی پر از نور، رنگی نو  به شادی مردم بپاشد. هوا تاریک می شود اما جشنواره ای از نور در شهرهای ایران برپا میشود.  بد نیست که رسومی که در این شب برپامیشود به طور کلی بدانید:

بوته افروزی

در ایران رسم بر این است که هر خانواده بوته های خار و گزنی را که از پیش تهیه کرده اند، روی بام یا زمین حیاط خانه وکپه می کنند. با غروب آفتاب زن و مرد و پیر و جوان دور هم جمع می شوند و بوته ها را آتش می زنند. در این هنگام از بزرگ تا کوچک هر کدام سه بار از روی بوته های افروخته می پرند، تا مگر ضعف و زردی ناشی از بیماری و غم و محنت را از خود بزدایند و سلامت و سرخی و شادی به هستی خود بخشند. مردم در حال پریدن از روی آتش ترانه هایی می خوانند.

کوزه شکنی

کوزه شکنی نیز جزو سنت های فراموش شده این جشن باستانی محسوب می شود. بعد از درست کردن آتش و پریدن از روی آن، مقداری نمک به دلیل شور چشمی، یک سکه به نشانه تنگ دستی و به اندازه کاقی ذغال به دلیل سیاه بختی در کوزه ای سفالی می انداختند. سپس هریک از اعضای خانواده کوزه را یک بار دور سرش می چرخاند و نفر آخر کوزه را به بام خانه می برد و به کوچه می افکند و در همین حال می گوید:

درد و بلای خانه را ریختم تو کوچه

غذاها و خوراکی‌های مخصوص چهارشنبه سوری

از مهم‌ترین خوراکی‌های این مراسم، آجیل مشکل‌گشا، آجیل هفت مغز یا همان آجیل چهارشنبه سوری  هستند. البته در گذشته چنین رسم بوده تا هر یک از اعضای خانواده، مقداری تخمه یا آجیل که در خانه خود دارد را بیاورد و روی هم می ریختند.

غم برو شادی بیا ، محنت برو روزی بیا

تقویم ایرانیان سرشار از اعیاد و روزهای شاد است، به خصوص قبل از رسیدن فصل بهار که مراسم های مخصوص ماه اسفند یا اسپند برای آماده سازی نوروز و رستاخیز فصل ها برگزار میشود . شب چهارشنبه سوری یکی از هیجان انگیز ترین مراسم های ایرانیان باستانی است که شما میتوانید با رقص و پایکوبی آن را برپاکنید .

هر پایکوبی نیز به لوازم مورد نظر خود نیاز دارد که یکی از مهمترین های آن در این زمان  اسپیکر است .  شما عزیزان میتوانید  با اسپیکر های حرفه ای جی بی ال  از موسیقی های شاد شب خود در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید .

حتما برای ثبت این شب به یاد ماندنی باید تا میتوانید عکس و فیلم تهیه کنید . عکس های یادگاری کنار خانواده ، فیلم گرفتن از صحنه های هیجان  انگیز مثل پریدن از روی آتش و … پس حتما به یک گوشی هوشمند با رزولیشن بالا در عکاسی و فیلم برداری نیاز پیدا میکنید . ! پیشنهاد ما  به شما عزیزان خرید گوشی با کیفیت قبل از فرا رسیدن شب چهارشنبه سوری است .

درست است که دوربین های حرفه ای زیادی در بازار است ولی شما با خرید گوشی های حرفه ای که دوربین عکاسی خوب و با کیفیت بالا دارند، با یک تیر دو نشان می زنید. بد نیست که چند نمونه از گوشی های هوشمند و با کیفیت را در بازار به شما در این جا معرفی نمود؛

گوشی سامسونگ  A52 s

گوشی A52s از همان‌ گوشی‌هایی است که از ویژگی های فوق العاده همراه با قیمت مناسب وجود دارد؛ حالا چرا باید این گوشی را انتخاب کنید:

  • نوع پردازنده – CPU Qualcomm Snapdragon 778G 5G (6 nm) هشت هسته ای – یک هسته ی ۲.۴ گیگاهرتز Kryo 670 Prime و سه هسته ۲.۲ گیگاهرتز Kryo 670 Gold به همراه چهارهسته ۱.۹ گیگاهرتز Kryo 670 Silver
  • تعداد هسته پردازشگر:هشت هسته
  • پردازنده گرافیکی – GPU Adreno 642L
  • تعداد سیم‌کارت : دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال ( خشاب سیم کارت با کارت حافظه یکسان است – هیبریدی)
  • کیفیت دوربین : دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۵ مگاپیکسل + ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل : Android OS, v11 – این نسخه برای زمانی است که این گوشی معرفی شده است و ممکن است در هنگام خرید شما، آپدیت جدیدتری برای آن آمده باشد و به اندروید ورژن بالاتر ارتقا پیدا کند.
  • ابعاد / وزن: ۹ × ۷۵.۱ × ۸.۴ میلی متر / ۱۸۹ گرم
  • ساختار بدنه: جلو شیشه‌ای (Gorilla Glass 5) و پشت پلاستیکی

البته شما میتوانید در اینجا به جای مدل ۵۲ s  گزینه ۵۳  نیز مناسب می باشد.

خرید محصولات دیجیتالی

گوشی سامسونگ  A53

  • نوع پردازنده – CPU Exynos 1280 / هشت هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز)
  • تعداد هسته پردازشگر:هشت هسته
  • پردازنده گرافیکی – GPU Mali-G68
  • تعداد سیم‌کارت: دو سیم‌کارت / نانو سیم / هیبریدی (نانو-سیم، همزمان فعال (dual stand-by))
  • کیفیت دوربین : چهارگانه ۶۴ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۵ مگاپیکسل + ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل: Android OS, v12 – این نسخه برای زمانی است که این گوشی معرفی شده است و ممکن است درهنگام خرید شما، آپدیت جدیدتری برای آن آمده باشد و به اندروید ورژن بالاتر ارتقا پیداکند. /رابط کاربری – One UI 4
  • ابعاد / وزن: ۶ × ۷۴.۸ × ۸.۱ میلی متر / وزن ۱۸۹ گرم

کلام آخر

از اینرو برای شب چهارشنبه سوری ۱۴۰۲ میتوانید با داشتن بهترین گوشی های هوشمند، میتوانید  یک خاطره به یاد ماندنی بسازید. از طرفی شما برای خرید بهترین گوشی ها، میتوانید از وب سایت های مطمئنی مانند دومان شاپ اعتماد کنید و انتخاب رضایت بخشی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×