چگونه خانه دوبلکس شما را پیر می کند؟

خانه های دوبلکس به واسطه سبک مدرن خود برای عموم جذاب هستند. هرچند کیفیت زندگی در آن را باید از ساکنان آن پرسید.

چگونه خانه دوبلکس شما را پیر می کند؟

Images 1684143057 6461Fbd1967A6

خانه دوبلکس یکی از آرزوهایی است که در ذهن خیلی از افراد وجود دارد و هرکسی دلش می‌خواهد در این‌چنین منزلی سکنی بگزیند. خیلی از خانواده‌ها در خانه‌های دوبلکس زندگی می‌کنند و این منازل دارای معماری خاص و زیبا است. در معماری مدرن خانه‌های دوبلکس جایگاه ویژه‌ای دارند و طراحی‌های خاصی برای آن‌ها ارائه می‌شود. این خانه‌ها معمولاً با چندین پله که به زیبایی طراحی می‌شوند، به طبقه بالایی خود راه پیدا می‌کنند. افرادی که درون این خانه‌ها زندگی می‌کنند، معمولاً اعضای خانواده‌ای هستند که شامل مادر، پدر و فرزندان می‌شوند. پله‌ها می‌توانند اثرات مخربی روی هر یک از اعضای خانواده بگذارند که بیشتر آن نیز شامل زنان خانه‌دار و افراد مسن می‌شود. پله پیما می‌تواند در این شرایط از آسیب‌های جدی پله به افراد خانواده کمک کند.

چرا پله برای افراد ضرر دارد؟

پیمودن پله‌ها دو حرکت رفتی و برگشتی دارد که در هرکدام آسیب‌های جدی به بدن افراد وارد می‌کند. در خانه‌های دوبلکس معمولاً قسمتی از خانه مانند سرویس بهداشتی یا اتاق‌خواب‌ها در طبقه بالایی قرار دارند و افراد مجبورند به‌ناچار، روزانه تعدادی پله را به حالت رفتی و برگشتی طی کنند.

در حالت بالا رفتن آسیب جدی به زانو وارد می‌شود و گاهی زانوها فشاری تا حدود ۱۰ برابر را نیز تجربه خواهند کرد. در حرکت برگشت از پله‌ها نیز آسیب جدی به غضروف زانو وارد می‌شود که در مدت‌زمان طولانی می‌تواند آثار مخربی روی سلامت افراد خانواده بگذارد.

وجود پله‌ها در منزل افراد می‌تواند سبب بروز بیماری آرتروز شود که با درد زیادی همراه است و اگر از آن جلوگیری نشود ممکن است نیاز به عمل‌های سخت و سنگین نیز پیدا کند. بالابر برای پله می‌تواند از بروز این اتفاقات پیشگیری کند و سلامت افراد یک خانه را تضمین کند. با وجود پله پیما دیگر نیازی نیست که روزانه تعدادی پله را طی کنید و آسیب جدی به زانوهایتان وارد کنید.

پله برای چه کسانی مضر است؟

Images 1684143057 6461Fbd19Faf9

همان‌طور که گفته شد پیمودن پله بدون پله پیما در حالت رفتی و برگشتی ضررهای زیادی دارد که می‌تواند سلامت افراد را در طولانی‌مدت به خطر بیندازد. پایین آمدن از پله‌های یک خانه دوبلکس برای افرادی که دچار آرتروز مفاصل لگن، آرتروز زانو، پوکی شدید استخوان یا فتق گردن هستند، یک تهدید جدی محسوب شود. افرادی که دارای این بیماری‌ها هستند معمولاً برای بالا رفتن از پله‌ها مشکلی ندارند؛ اما حتماً باید از نرده‌های کنار پله‌ها کمک بگیرند و به آرامی حرکت کنند تا مفاصلشان تحریک نشود. بیشترین آسیبی که به این افراد وارد می‌شود، هنگامی است می‌خواهند با سرعت زیادی حرکت برگشتی از پله‌ها را انجام دهند. بهترین برندهای پله پیما همواره در تلاشند تا جوابی برای این چالش های روزمره داشته باشند.

تردد با سرعت از بالا به پایین، می‌تواند ضربات شدیدی به زانوها، لگن، مچ پا و دیسک‌های کمری وارد کند و این آسیب‌ها تنها به افراد مسن خانواده وارد نمی‌شود؛ بلکه هریک از افراد خانواده در معرض مشکلات این‌چنینی هستند و چه‌بسا وجود پله‌ها در خانه‌های دوبلکس بدون پله پیما سبب پیری زودرس افراد جوان‌تر نیز خواهد شد.

 

کدام‌یک از اعضای منزل بیشتر در معرض خطر هستند؟

خانه‌های دوبلکس با داشتن پله‌هایی که دو طبقه را به هم متصل می‌کند، می‌تواند برای تک تک اعضای خانواده مشکلاتی جدی پدید آورد.

افراد مسن

هریک از افراد مسنی که در این منازل زندگی می‌کنند، دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که پله می‌تواند بسیاری از آن‌ها را تشدید کند. افرادی که دارای ناراحتی‌های قلبی هستند با پیمودن پله‌ها ممکن است دچار فشارهای شدیدی شوند. با توجه به اینکه پله‌های یک منزل دوبلکس را باید در طی روز چندین بار پیمود، ممکن است مشکلات جدی قلبی، تنفسی، بالا رفتن فشار، آرتروز و … در این افراد را تشدید کند. پله پیما مخصوص خانه دوبلکس می‌تواند کمک به‌سزایی در حفظ سلامتی این افراد داشته باشد.

زنان خانه‌دار

معمولاً زنان خانه‌دار بسیار در معرض مشکلات جدی پله‌های خانه دوبلکس هستند؛ زیرا در طول روز برای انجام کارهای خانه باید به تعداد بی‌شماری این پله‌ها را طی کنند. این زنان نسبت به دیگر اعضای خانواده بیشتر پله‌ها را می‌پیمایند؛ زیرا کارهای منزل به دوش آن‌هاست و ناخودآگاه برای مرتب کردن، تمیزی، رسیدگی به دیگر اعضای خانواده و … این پله‌ها را می‌پیمایند. شاید در مدت‌زمان کم، اثرات پله‌های بدون پله پیما به چشم نیاید؛ اما در طی چند سال پله‌ها می‌توانند افراد را پیرتر کنند. دردهای مزمنی که در زانو این زنان پدید می‌آید، ممکن است آن‌ها را از پا درآورده و به عمل‌های سنگین زانو برسانند.

کودکان و نوجوانان

این افراد نیز در خانواده در معرض مشکلات جدی هستند؛ زیرا دارای هیجان زیادی هستند و پیمودن پله‌ها برای آن‌ها ممکن است خطرناک باشد. آن‌ها با سرعت و هیجان زیادی از پله‌ها بالا و پایین می‌روند که سبب می‌شود در طولانی‌مدت روی غضروف زانوهای آن‌ها اثرات مخربی بگذارد. بالابر کنار پله از هیجان آن‌ها می‌کاهد و سبب می‌شود از خطراتی مانند پرت شدن از پله‌ها نیز جلوگیری کند.

پله پیما مخصوص خانه دوبلکس

Images 1684143057 6461Fbd1A2E80

خانه‌های دوبلکس بسیار رؤیایی هستند و هرکسی در ذهن خود علاقه‌مند به داشتن چنین خانه‌ای است؛ بنابراین برای داشتن یک زندگی راحت بدون دغدغه می‌توانید از بالابر برای پله استفاده کنید تا افراد خانواده را از آسیب‌ها مصون بدارید. بالابر کنار پله می‌تواند کمک بزرگی برای افراد مسن و زنان خانه‌داری باشد که مجبورند در طول روز به تعداد زیادی این پله‌ها را بپیمایند.

پله پیما مخصوص خانه دوبلکس از پیری زودرس جلوگیری می‌کند، کودکان و نوجوانان را نیز از آسیب‌های احتمالی محفوظ می‌دارد.

 

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص مضرات پله برای افراد خانواده صحبت کردیم و دیدیم که چگونه حرکت رفت و برگشتی می‌تواند به زانوها آسیب برساند. خانه دوبلکس همیشه رؤیای بسیاری از افراد بوده، اما وجود پله‌ها برای اتصال دو طبقه، دردسرهایی را برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند. افراد مسن معمولاً دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که پیمودن پله بدون پله پیما می‌تواند آن بیماری‌ها را تشدید کند.

زنان خانه‌دار نیز برای انجام کارهای روزمره باید به تعداد بی‌شماری در روز این پله‌ها را طی کنند. البته کودکان و نوجوانان نیز در معرض خطرهایی مانند افتادن از پله‌ها یا آسیب دیدن غضروف زانو در طی زمان هستند.شرکت هایی مانند آلفاتک برای پاسخ به این قبیل چالش های خانه های دوبلکس در حال فعالیت هستند. بالا بر کنار پله می‌تواند کلید حل مشکل خانه‌های دوبلکس باشد و در طی زمان، افراد را از بیماری‌ها دور نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید