بیمارستان آیت الله طالقانی درسال ۱۳۵۷ با ۴۲۰۰۰ متر مربع زیر بنا در ۷ طبقه بنام نقاهتگاه کمک شماره ۲ احداث گردید و در دی ماه سال ۱۳۵۸ پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نام مرکز پزشکی آموزشی و درمانی آیت ا…. طالقانی به دانشگاه شهید بهشتی واگذار گردید.
بیمارستان آیت الله طالقانی به عنوان یک مرکز پزشکی ، آموزشی و درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی فعالیت می نماید.
آدرس پستی بیمارستان آیت الله طالقانی :
تهران – بزرگراه شهید چمران-خیابان یمن -خیابان شهید اعرابی
جنب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
کد پستی بیمارستان: ۱۹۸۵۷۱۱۱۵۱
تلفن بیمارستان: ۲۳۰۳۱۱۱۱ ۲۲۴۳۲۵۶۰–۹
نوبت دهی تلفنی درمانگاه: ۲۳۰۳۱۵۰۵
دور نویس : ۲۲۴۳۲۵۷۰
پست الکترونیکی: taleghanihospital@sbmu.ac.ir
نوبت دهی تلفنی :
بیماران محترم می توانند جهت اخذ نوبت درمانگاه مورد نظر خود همه روزه با شماره تلفن ۲۳۰۳۱۵۰۵ تماس حاصل نمایند و یا جهت نوبتدهی اینترنتی به آدرس http://taleghani.nobat.sbmu.ac.ir مراجعه نمایید.
رسالت (مأموریت ) بیمارستان طالقانی
مرکز Mission پزشکی، آموزشی و درمانی طالقانی بعنوان یکی از بزرگترین مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی
شهید بهشتی با اعتقاد به ارزش های والای انسانی و با برخورداری از پزشکان بنام و کارکنان شایسته به ارائه
خدمات تشخیصی، مراقبتی، درمانی به مراجعین سراسر کشور و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به فراگیران
علوم پزشکی دانشگاه متبوع، برآنست تا به بیماران، بهترین خدمات را مطابق با استانداردهای ملی با استفاده
از تکنولوژی مناسب و رعایت مسائل ایمنی و زیست محیطی ارائه دهد.
چشم انداز (دورنما) بیمارستان آیت الله طالقانی
ما می خواهیم تا سال ۱۴۰۲ ،اولین بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شهید
بهشتی در زمینه کیفیت ارائه خدمات آموزشی و درمانی باشیم.
اهداف کلان
G1 :ارتقای مستمر کیفیت خدمات سلامت G3 : ارتقاء فرهنگ ایمنی بیمار
G2 : ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی G4 : ارتقاء مدیرت بهره وری بیمارستان
G5 :ارتقای مدیریت خطر حوادث و بلایا (مدیریت بحران بیماری کووید ۱۹)
ارزش های محوری بیمارستان آیت الله طالقانی
رعایت اخلاق حرفه ای
تحقق ایمنی بیماران و کارکنان
حقوق بیماران، همراهان، فراگیران، اساتید و کارکنان
رضایتمندی بیماران، همراهان، فراگیران، اساتید و کارکنان
Critical Success Factors (CSF) موفقیت کلیدی عوامل
جلب رضایت بیماران
ارتقاء سطح دانش و مهارتهای کارکنان
مدیران و کارکنان توانمند و با صلاحیت
بهبود مستمر خدمات
افزایش دسترسی جامعه به خدمات مطلوب