صندلی غذا
معرفی کسب و کار

معرفی انواع مدل های صندلی غذا و بررسی مزایا و معایب هر کدام

فروردین ۹, ۱۴۰۲ 3۰123

صندلی غذای کودک یکی از اقلام مهم و ضروری در سیسمونی محسوب می‌شود و از جمله وسایلی است که کودک مدت زمان نسبتاً زیادی از آن استفاده می‌کند. به همین دلیل، لازم است پیش از آن که والدین اقدام به تهیه‌ی این وسیله کنند با انواع مدل‌های آن آشنا شوند و با آگاهی از قابلیت‌های هرکدام و با توجه به این که کدام مدل پاسخگوی نیازهایشان است، دست به انتخاب بزنند. در این مقاله انواع مدل‌های صندلی غذای کودک معرفی شده و به مزایا و معایب هر کدام از این مدل‌ها اشاره شده است.

 

کاربرد عمومی صندلی غذا

صندلی غذا خوری کودک محیطی امن و آرام و اختصاصی و در عین حال جذاب برای غذا خوردن کودک ایجاد می‌کند. به این ترتیب در این فضا، کودک نسبت به خوردن غذا شرطی می‌شود و مادر و پدر می‌توانند به راحتی و بدون دردسر به کودک خود غذا بدهند. طبیعتا در این شرایط کودک بیشترین همکاری را با مادر و پدرش می‌کند و کمتر بدقلقی می‌کند و میل به یادگیری غذا خوردن در وی ایجاد می‌شود. از این رو، با استفاده از صندلی غذا آرام آرام کودک انگیزه پیدا می‌کند که در فرآیند غذا خوردن مشارکت داشته باشد و این مهارت را بیاموزد. به علاوه، صندلی غذای کودک این امکان را فراهم می‌کند که والدین غذای خود را در کنار کودک صرف کنند و به این ترتیب هنگام صرف وعده‌های غذا کل اعضای خانواده دور یکدیگر جمع شوند.

انواع صندلی غذا

اولین گام برای خرید یک صندلی غذای مناسب، انتخاب از میان انواع مدل‌های صندلی غذا است. صندلی‌های غذا به لحاظ مدل و کاربرد به پنج دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند:

۱. صندلی غذای استاندارد (که به آن ساده و یا سنتی نیز می‌گویند)

۲. صندلی غذای قابل تنظیم (که به آن منعطف نیز می‌گویند)

۳. صندلی غذای بوستر

۴. صندلی غذای متصل شونده به میز

۵. صندلی غذای چند منظوره

سیسمونی

صندلی غذای استاندارد

به این مدل از صندلی غذا، صندلی غذای سنتی یا ساده نیز می‌گویند. این مدل طراحی ساده‌ای دارد و در جنس‌های مختلفی از قبیل چوبی، پلاستیکی و فلزی ساخته می‌شود. این مدل از صندلی غذای کودک، ویژگی‌های مدل‌های پیشرفته‌تر همچون قابلیت تا شدن را ندارد و معمولاً در یک حالت ثابت قرار می‌گیرد. بنابراین بهترین جایی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد محیط خانه است. در مقابل، این مدل پیچیدگی‌های فنی کمتری دارد و از این رو احتمال خراب شدن آن بسیار پایین است. مهم‌تر از هر چیز، صندلی غذای ساده در مقایسه با سایر مدل‌ها پایین‌ترین قیمت را دارد.

صندلی غذای قابل تنظیم

برخلاف صندلی غذای ساده، این نوع از صندلی غذا آن حالت ثابت را ندارد و به قابلیت‌هایی همچون تنظیم ارتفاع، تنظیم سینی، تنظیم پشتی و تنظیم محل قرارگیری پا مجهز است. به این ترتیب، علاوه بر اینکه کودک می‌تواند در کنار میز غذاخوری خانه همراه با خانواده غذایش را بخورد، می‌تواند در موقعیت‌های دیگری همچون تماشای تلویزیون نیز از این صندلی استفاده کند. به دلیل برخورداری از این قابلیت‌ها، کودک هنگام نشستن روی این مدل از صندلی غذا احساس راحتی بیشتری را تجربه می‌کند. با این وجود قیمت این مدل در مقایسه با صندلی غذای ساده مقداری بیشتر است. همچنین اگر کیفیت تولید خوب نباشد، برخی قابلیت‌های این مدل از صندلی غذا ممکن است دچار خرابی شود.

صندلی غذای بوستر

صندلی‌های بوستر یک صندلی کوچک مانند صندلی نگه دارنده بچه برای ماشین است که در واقع روی صندلی عادی مخصوص بزرگسالان نصب می‌شود. علاوه بر آن، جلوی صندلی غذای بوستر یک میز برای غذا خوردن کودک قرار داده شده است. مزیت این نوع از صندلی غذا، کوچکی و حمل و نقل آسان آن است اما نکته‌ای که دارد این است که اگر این مدل از صندلی زیاد از حد سبک باشد، خطر واژگونی کودک وجود دارد. بنابراین هنگام خرید باید مراقب بود که مدل مد نظر استانداردهای ایمنی لازم را رعایت کرده باشد.

صندلی غذا خوری کودک

صندلی غذای متصل شونده به میز

این مدل از صندلی غذا نیز مانند مدل بوستر کوچک و کم‌حجم است و از طریق دو دستگیره که در جناحین آن تعبیه شده است به میز غذاخوری متصل می‌شود، به‌گونه که میز غذاخوری مقابل کودک قرار می‌گیرد و کودک خود روی هوا معلق است. در خصوص این مدل باید این نکته را مد نظر قرار داد که ظرفیت تحمل وزن این مدل چندان زیاد نیست و نهایتاً تا ۱۶ کیلوگرم وزن را می‌تواند تحمل کند. بنابراین تنها برای ماه‌های نخست پس از تولد کودک قابل استفاده خواهد بود.

صندلی غذای چند منظوره

صندلی غذای چند منظوره به گونه‌ای طراحی شده است که کاربردهای دیگری هم داشته باشد. مشخصه‌ی اصلی این مدل این است که با بزرگ‌تر شدن کودکان و رشد جثه‌شان کماکان می‌توان از آن استفاده کرد؛ به این صورت که می‌توان میز جلوی آن را جدا کرد تا کودک فقط روی صندلی بنشیند و روی میز غذاخوری غذایش را بخورد. همچنین در برخی مدل‌های پیشرفته‌تر این صندلی غذا قابلیت تبدیل شدن به تاب و گهواره را نیز دارد. در برخی مدل‌های دیگر نیز ساختمان صندلی غذای کودک به گونه‌ای طراحی شده است که قسمت صندلی روی یک سازه که شبیه میز است سوار شده و هر زمان که لازم بود می‌توان این دو قسمت را از هم جدا کرد و میز و صندلی را مقابل یکدیگر قرار داد تا کودک روی میز و صندلی مخصوص خودش غذایش را بخورد.

صندلی غذ

خرید از فروشگاه معتبر

نهایتاً با توجه به نکاتی که ذکر شد، والدین باید بسته به محیط خانه، نیازهای خود و کودکشان، مدت زمانی که در نظر دارند از صندلی غذا استفاده کنند و از همه مهم‌تر بودجه‌ای که دارند دست به انتخاب بزنند. همواره توصیه می‌شود که اگر قصد خرید صندلی غذا دارید از فروشندگان معتبری که کالاهای اصل می‌فروشند خرید کند. برای مثال در فروشگاه سیسمونی نی نی لیست انواع صندلی غذاهای کودک از بهترین برندهای موجود در بازار با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه به آدرس ninilist.com کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×