پارچه لینن
معرفی کسب و کار

آشنایی با پارچه لینن سوزن دوزی و دو پارچه تابستانی دیگر

فروردین ۲۰, ۱۴۰۲ 3۰217

 بهترین پارچه های تابستانی باید ویژگی های مشخصی داشته باشند تا بتوان از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کرد. در حقیقت کاربردی بودن نیز به اندازه سبک و خنک بودن این پارچه های اهمیت دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی ۳ پارچه جذاب و فوق العاده برای روزهای گرم بهار و تابستان بپردازیم.

لباس های سبک و رنگارنگ تابستان، یکی از جذابیت های این فصل دوست داشتنی هستند. با فرارسیدن روزهای گرم افراد به دنبال پارچه هایی می گردند که بتوانند تمام روز بپوشند و نگران تعریق زیاد و گرما نباشند. از آنجایی که در روزهای گرم تنها می شود یک لایه لباس بر تن کرد، زیبایی آن نیز اهمیت بسیاری دارد.

بهترین پارچه های تابستانی باید ویژگی های مشخصی داشته باشند تا بتوان از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کرد. در حقیقت کاربردی بودن نیز به اندازه سبک و خنک بودن این پارچه های اهمیت دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی ۳ پارچه جذاب و فوق العاده برای روزهای گرم بهار و تابستان بپردازیم. اگر مایلید با پارچه لینن سوزن دوزی، پارچه شانتون نخی و پارچه وال خامه دوزی بیشتر آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما سودمند خواهد بود.

پارچه لینن سوزن دوزی، جذاب ترین پارچه تابستان

پارچه لینن

پارچه لینن یکی از محبوب ترین پارچه های تابستان است. این پارچه با تنوع فوق العاده ای که دارد، می تواند توجه هر شخص با هر سلیقه ای را به خود جلب کند. اگر طرفدار استایل مینیمال هستید، انواع لینن ساده برای شما مناسب است. اما اگر مایلید با یک مانتو یا شومیز خاص تغییری در استایل ساده خود ایجاد کنید، خرید پارچه لینن سوزن دوزی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این پارچه نیز تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارد.

شما می توانید از مدل های سنتی آن که طرح های اسلیمی و رنگارنگ دارد، در استایل روزمره و کژوال استفاده نمایید. مدل هایی که در طراحی آن از انواع الیاف لمه و پولک و آینه استفاده شده است، برای محیط های رسمی کاملا مناسب هستند.

در حقیقت طرح های دوست داشتنی پارچه لینن سوزن دوزی، به شما این امکان را می دهد که در هر فضایی از پوشیدن آن لذت ببرید. علاوه بر این، برای دوخت لباس های مختلف نیز کاملا مناسب است.

بسته به جسارت و خلاقیتی که در پوشیدن لباس دارید، می توانید از این پارچه برای دوخت انواع پیراهن، مانتو و شلوار استفاده کنید. سارافون های مجلسی اورسایز و کفتان نیز جزو لباس هایی هستند که با پارچه لینن سوزن دوزی می توانید طراحی کنید. به طور کلی اگر استایلی کژوال، ساده و راحت دارید، مدل های مختلف این پارچه تمام نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

ویژگی های پارچه لینن سوزن دوزی

اگر قصد خرید پارچه لینن سوزن دوزی را دارید، آشنایی با ویژگی های منحصر به فرد آن به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید.

سبک با تنفس پذیری بالا

معمولا پارچه های سوزن دوزی وزن بالایی دارند. اما پارچه لینن بسیار سبک و خنک است. در واقع نوع بافت پارچه لینن به صورتی است که هوا به راحتی از میان الیاف آن عبور می کند. این دو ویژگی فوق العاده باعث شده است این پارچه به عنوان پرفروش ترین پارچه تابستانی شناخته شود. اگر در روزهای گرم نگران تعریق زیاد هستید، این پارچه می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

تنوع خیره کننده

در هنگام خرید پارچه لینن سوزن دوزی با دنیایی از طرح و رنگ مواجه خواهید شد. در تولید این پارچه فریبنده از الیاف مختلفی استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت هم در طرح و هم در نوع الیاف سوزن دوزی به کار رفته، تنوع بی نظیری دارد. این تنوع می تواند استایل شما را دگرگون کند و به شما امکان طراحی و دوخت لباس های خلاقانه ای را بدهد.

پارچه لینن سوزن دوزی، بادوام و مقاوم

پارچه لینن سوزن دوزی

پارچه های دارای الیاف طبیعی معمولا دوام بالایی دارند. لینن نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما به راحتی می توانید این پارچه را به دفعات بشویید و از کیفیت بافت آن لذت ببرید. البته پارچه لینن سوزن دوزی به دلیل دارا بودن تزئینات و الیاف ظریف، نیاز به نگهداری بیشتری دارد. به عنوان مثال، برای مراقبت از سوزن دوزی های این پارچه بهتر است آن را به صورت دستی بشویید. اگر قصد شستشوی آن در ماشین لباسشویی را دارید، باید لباس را پشت و رو کنید.

لطیف و ضد حساسیت

اگر پوست حساسی دارید، لینن برای روزهای گرم بهترین دوست شما است. این پارچه با دارا بودن الیاف طبیعی، کاملا ضد حساسیت است. در هنگام لمس این پارچه نیز خواهید دید که زیردستی برجسته اما کاملا لطیف دارد. البته الیاف به کار رفته در سوزن دوزی های این پارچه می تواند اندکی در میزان لطافت آن موثر باشد.

پارچه شانتون نخی، ساده اما کاربردی

احتمالا تا به حال بارها نام پارچه شانتون نخی را شنیدید. این پارچه یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای سبک تابستانی است. بافتی شبیه به پارچه های کنفی و لینن دارد اما بسیار لطیف تر و نازک تر از این پارچه ها است. در واقع به همین دلیل استفاده از آن برای دوخت مانتو و شلوارهای ساده طرفداران بسیاری دارد.

این پارچه زیر دستی بسیار نرم و لطیف دارد. کیفیت پارچه شانتون نخی معمولا در گرو میزان الیاف طبیعی به کار رفته در آن است. زیرا همه مدل های پارچه شانتون دارای میزانی الیاف مصنوعی و پلی استر هستند. اما آنچه شانتون نخ را از سایر مدل ها متمایز می کند، درصد بالای الیاف پنبه ای به کار رفته در آن است.

پارچه شانتون نخی

پارچه شانتون نخی کاملا ساده و تک رنگ است. اما با توجه به رنگ های به کار رفته در آن ممکن است شانتون دو نخ یا سه نخ نیز باشد. در حقیقت در تولید بعضی از مدل های این پارچه از دو یا سه نخ با رنگ های مشابه استفاده می شود. ترکیب رنگ این نخ ها به شکل چشمگیری، به زیبایی این پارچه می افزایند.

بد نیست بدانید، از این پارچه دوست داشتنی می توانید برای دوخت لباس های مختلفی استفاده کنید. پارچه شانتون نخی برای دوخت انواع مانتو، شومیز و شلوار مناسب است. از آنجایی که می توان به راحتی روی این پارچه گلدوزی انجام داد، شما می توانید یک مانتو ساده با آن طراحی کنید و با اضافه کردن چند گلدوزی کوچک یک مانتوی خاص داشته باشید.

ویژگی های پارچه شانتون نخی

اگر به دنبال پارچه ای ساده و شیک برای دوخت مانتویی خنک و تابستانی هستید، خرید پارچه شانتون نخ برای شما مناسب خواهد بود. آشنایی با ویژگی های این پارچه پرکاربرد، می تواند به شما کمک کند تجربه خرید بهتری داشته باشید.

پارچه شانتون نخی، سبک و خنک

مهمترین ویژگی پارچه های تابستانی، وزن اندک و تنفس پذیری بالای آنها است. پارچه شانتون نخی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیار سبک و خنک است. در واقع به همین دلیل به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت مانتو تابستانی شناخته می شود.

رنگبندی فوق العاده

اگر طرفدار استایل رسمی هستید، به یک پارچه ساده و تک رنگ برای روزهای گرم نیاز خواهید داشت. پارچه شانتون نخی با داشتن رنگبندی متنوع به شما این امکان را می دهد که بتوانید از آن در استایل های مختلفی استفاده کنید. با توجه به الیاف و بافت این پارچه، انواع پارچه شانتون چاپی نیز در بازار موجود است. این پارچه طرحدار نیز طرفداران بسیاری داشته و برای دوخت لباس های خنک ایده آل به نظر می رسد.

بادوام و ماندگار

همانطور که اشاره شد، پارچه شانتون نخی حاوی درصد کمی الیاف مصنوعی نیز هست. ترکیب الیاف نخ و پلی استر یک پارچه باکیفیت و مقاوم می سازد. در نتیجه شما می توانید یک مانتوی دوخته شده با این پارچه را به راحتی در استایل روزمره خود استفاده نمایید و به دفعات بشویید. بافت این پارچه پرز نمی دهد و گلوله گلوله نمی شود. طرح و رنگ شانتون چاپی نیز بر اثر استفاده و شستشو تغییر پیدا نخواهد کرد.

چروک پذیری اندک

یکی از ویژگی هایی که پارچه شانتون نخی را به گزینه ای فوق العاده برای استفاده روزمره در روزهای گرم تبدیل کرده، مقاومت آن در برابر چین و چروک است. به همین دلیل شما می توانید از این پارچه برای دوخت مانتوهای رسمی و اداری استفاده کنید و نگران چروک شدن آن در طی روز نباشید. البته این پارچه به سرعت نیز اتو کشی شده و مشکلی از این بابت نیز نخواهید داشت.

ایستایی جذاب پارچه شانتون نخی

این پارچه مانند سایر پارچه های نخی و تابستانی، ایستایی متوسطی دارد. در حقیقت ایستایی خاص و جذاب این پارچه یکی از دیگر ویژگی هایی است که آن را به گزینه ای فوق العاده برای دوخت مانتو روزمره تبدیل کرده است. ایستایی پارچه شانتون کمک می کند بتوانید ایرادهای اندامی خود را بپوشانید.

کاربردی در همه فصول

به عنوان آخرین ویژگی اجازه دهید اشاره کنیم که این پارچه برای تمام فصل های سال مناسب است. یک مانتو یا شومیز شانتون را می توانید به راحتی در تمام روزهای فصل تابستان بپوشید. در فصول سرد نیز می توانید با پوشیدن آن زیر لباس های گرم، از تعریق بیش از حد جلوگیری نمایید.

پارچه وال خامه دوزی، مطابق مد روز

همانطور که از نام این پارچه پیداست، زمینه آن از پارچه وال تهیه شده است. پارچه وال یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارین پارچه های نخی در سراسر جهان محسوب می شود. در تولید این پارچه از الیاف نخ و پنبه استفاده می شود.

در نتیجه بسیار سبک و لطیف است. سوزن دوزی های سطح این پارچه معمولا با کمک ماشین های پیشرفته به شکل متقارن یا نامتقارنی ایجاد می شود. الیاف سوزن دوزی ها نیز معمولا پلی استر و یا پنبه است. این سوزن دوزی ها دوام بالایی دارند و به رنگ زمینه پارچه هستند. در واقع پارچه وال خامه دوزی در بیشتر موارد یک پارچه تک رنگ است که سوزن دوزی های برجسته روی آن، زیبایی اش را صد چندان کرده است.

پارچه وال خامه دوزی

البته سوزن دوزی های چند رنگ با رنگ های متضاد نیز روی این پارچه انجام می شود. به این مدل پارچه وال خامه دوزی، خامه دوزی مولتی کالر نیز گفته می شود. با توجه به طرح سوزن دوزی شده، حفره هایی نیز روی این پارچه ایجاد می شود. این حفره ها تزئینی بوده و تنفس پذیری این پارچه را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

جذب رطوبت پارچه پارچه وال خامه دوزی نیز بسیار بالاست و شما می توانید از آن برای دوخت لباس های خانگی نیز استفاده نمایید. انواع مانتوهای بهاره، پیراهن های کژوال و شومیز را نیز می توانید با این پارچه زیبا و مد روز، طراحی کنید.

ویژگی های پارچه وال خامه دوزی

ویژگی های پارچه وال خامه دوزی

این پارچه به عنوان یکی از پارچه های ترند سالهای اخیر شناخته می شود. اگر به دنبال پارچه ای مناسب برای دوخت یک مانتو بهاره شیک یا شومیز کاربردی هستید، قیمت پارچه وال خامه دوزی می تواند برای شما مناسب باشد. در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه بپردازیم تا بتوانید انتخاب دقیق تری داشته باشید.

متنوع و کاربردی

پارچه وال خامه دوزی از نظر طرح و رنگ، تنوع بی نظیری دارد. در حقیقت این پارچه بسیار ساده و همزمان بسیار شیک و ظریف است. به همین دلیل می توانید از آن برای طراحی لباس های مختلف مناسب استایل نیمه رسمی و کژوال استفاده کنید.

دوام فوق العاده

پارچه های نخ و پنبه معمولا تا سالها کیفیت روز اول خود را از نظر بافت و رنگ حفظ می کنند. البته ممکن است بخشی از خامه دوزی های این پارچه اندکی حساس باشد، اما با مراقبت صحیح می توانید از آنها نیز به خوبی محافظت کنید. به طور کلی، پشت و رو شستن چنین لباس هایی، تاثیر بسیاری در افزایش عمر مفید آنها دارد.

سبک و زیبا

معمولا پارچه های خامه دوزی شده اندکی سنگین هستند. اما پارچه وال خامه دوزی به دلیل جنس بسیار سبک زمینه و خامه دوزی های بسیار ظریف، کاملا سبک است. به همین دلیل شما می توانید از آن برای دوخت لباس های راحتی خانگی نیز استفاده نمایید. البته فراموش نکنید، ممکن است به آستری از جنس وال ساده برای دوخت لباس های راحتی نیاز داشته باشید.

ضد حساسیت با چروک پذیری متوسط

پارچه وال خامه دوزی به حدی سبک، نرم و لطیف است که می توانید از آن برای دوخت لباس کودک نیز استفاده کنید. در حقیقت اگر پوست حساسی دارید، این پارچه بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. چروک پذیری پارچه وال نیز متوسط و در بعضی موارد بسیار است. اما نیاز به نگرانی نیست، زیرا به راحتی اتو می شود. علاوه بر این، اگر پس از شستشو به صورت صاف آویزان شود، نیاز به اتو کشی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×