استایل خاص شب یلدا
معرفی کسب و کار

از چه اکسسوری هایی برای یک استایل خاص شب یلدا استفاده کنیم ؟

آذر ۲۰, ۱۴۰۱ 4۲154

آخرین شب از پاییز هر سال که مصادف با ۳۰ امین روز ماه آذر است، شب یلدا نام دارد. ستاره شناسان می‌گویند شب یلدا در نقطه‌ی انقلاب زمستانی خورشید صورت می‌گیرد و این شب از شب‌های قبل و بعد خود یک دقیقه طولانی‌تر و در واقع طولانی‌ترین شب سال است.

شب یلدا از قدیمی‎ترین جشن‌های ایرانی بوده و به شب چله نیز معروف می‌باشد. برگزاری جشن در شب یلدا یکی از رسم‌های زیبای ایرانیان است که آداب مخصوص به خود را دارد. شب یلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که‌ خانواده‌های ایرانی در این شب گرد هم می‌آیند و با صرف شامی فاخر و صرف تنقلات و شیرینی و حافظ خوانی، به استقبال زمستان می‌روند.

طبق افسانه‌های باستانی ایران، تاریکی نماینده اهریمن بود و چون در طولانی‌ترین شب سال، تاریکی اهریمنی بیشتر می‌پاید، ایرانیان آتش می‌افروختند تا تاریکی و عاملان اهریمنی و شیطانی نابوده شده و بگریزند و در ادامه مردم شب را با خوردن و نوشیدن و شادی و پایکوبی جشن می‌گرفتند. این رسم و آیین از گذشته تا به امروز باقی مانده و باستان شناسان معتقدند این آئین به هفت هزار سال پیش بر می‌گردد.

لباس و اکسسوری مناسب شب یلدا

در شب یلدا همانند دیگر مراسم و جشن‌ها، پوشیدن لباس مناسب و استفاده از اکسسوری‌های هماهنگ با تیپ و استایل یکی از چالش‌های همیشگی بانوان می‌باشد. خیلی از افراد به همراه لباس خود از جواهرات و زیورآلات مناسب با نماد این شب مانند انار و هندوانه استفاده می کنند. انواع گردنبند، گوشواره و دستبند با طرح انار و هندوانه امروزه بسیار ترند شده و مورد توجه بانوان جوان قرا گرفته است. به همین منظور اگر به دنبال اکسسوری‌های طلایی مناسب با شب یلدا هستید در ادامه با ما همراه باشید.

زیورآلات مناسب شب یلدا چیست؟

ست کردن زیورآلات و اکسسوری‌های مختلف با لباس و استایل، کار بسیار سخت و در عین حال حساسی است چرا که با یک انتخاب بد شما می‌توانید یک تیپ خوب را به یک فاجعه تبدیل نمائید. اما خبر خوب این است که امروزه به لطف طلا سازان خوش ذوق شما می‌توانید انواع گردنبند طلا و دستبند طلا و سایر زیورآلات طلایی را با طرح و مدل مناسب با شب یلدا تهیه کرده و ازآن‌ها در تکمیل ظاهر و تیپ خود استفاده نمائید. از اکسسوری‌های طلا که می‌تواند به تکمیل یک استایل خاص برای شب یلدا کمک کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گردنبند و پلاک طلا

از محبوب ترین زیورآلات یلدا می توان به گردنبندهای مختلف با تم یلدا اشاره کرد. انار یکی از نمادهای اصلی شب چله می‌باشد، در نتیجه یکی از زیورآلات پر طرفدار شب یلدا گردنبند انار طلا می‌باشد. مدل‌های مختلف و متنوعی از آویز و پلاک با طرح انار وجود دارند که هر یک می‌توانند شکوه و زیبایی خیره کننده‌ای به ظاهر و استایل شما بدهند. بسته به سلیقه خودتان می‌توانید انواع گردنبند با پلاک و آویز را برای ست کردن با لباس خود انتخاب نمائید.

دستبند طلا یلدایی

دستبند‌های یلدایی معمولا از تنوع بالایی برخوردارند، بطوری که شما می‌توانید با هر سلیقه و نظری متناسب با استایل خود یک نمونه زیبا را انتخاب کنید. اما در این میان دستبند انار طلا از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از طرح‌های دیگر می‌توان به انواع دستنبد طلا با پلاک‌های مختلف مانند طرح انار و هندوانه را نام برد. این مدل دستبند‌ها شامل دستبندهای مرواریدی، مکرومه، مهره‌ای و چرم و طلا می‌باشند، که هر کدام جلوه و زیبایی منحصر به فردی به ظاهر و استایل شما می‌دهند.

انگشتر طلا

انگشتر طلا از جمله زیورهایی است که همیشه در دستان بانوان خودنمایی کرده و می‌درخشد. امروزه انواع انگشتر طلا با طرح‌های یلدایی مانند: انار، هندوانه، نوشته مخصوص شب یلدا و صدها طرح و مدل دیگر به بازار عرضه شده‌اند که هر یک می‌توانند درخشش خوبی در انگشتان شما داشته باشند.

گوشواره طلا

حتما شما هم با من موافق هستید که، گوشواره از آن دست زیورآلاتی است که از کوچک و بزرگ عاشق آن هستند. مخصوصا اگر با طرح‌های فانتزی مانند انار و هندوانه طراحی شده باشند، در این صورت علاوه بر زیبایی خیره کننده‌ای که خواهند داشت، در افزایش جلوه و زیبایی ظاهر شما نیز بسیار موثر هستند. انواع طرح و مدل گوشواره از میخی گرفته تا حلقه‌ای وآویزدار در گالری روبی مناسب سلیقه‌های مختلف وجود دارند. انواع مدل گوشواره انار طلا از محبوب‌ترین مدل‌های مناسب برای شب یلداست.

نیم ست طلا شب یلدا

معمولا شامل دو جزء از یک ست کامل که شامل گردنبند، گوشواره یا دستبند طلا هستند، می باشد. نیم ست‌ها بسیار مورد توجه بانوان جوان و شیک پوش هستند. یکی از زیورآلاتی که درشب یلدا بسیار پرطرفدار است همین نیم ست‌ها هستند. از جواهرات و سنگ‌های متنوعی برای ساخت این اکسسوری‌ها می‌توان استفاده کرد که از آن جمله می‌توان به یاقوت سرخ اشاره نمود که به دلیل شباهت رنگی که با میوه انار دارد، در طراحی جواهرات یلدایی کاربرد ویژه‌ای دارند.

علاوه بر تمام مواردی که بر شمردیم، مدل‌ها و طرح‌های دیگری از زیورآلات هستند که می‌توانید برای تکمیل استایل خود استفاده نمائید. از آن دسته می‌توان به انواع آویز ساعت طلا با طرح انار، پابند و زنجیر و پلاک شعر حافظ و… اشاره کرد.

نحوه خرید زیورآلات شب یلدا

طرح های متنوعی از زیورآلات مخصوص شب یلدا در بازار وجود دارند که می‌توانید از فروشگاههای طلا و جواهر معتبر خریداری کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه‌ای به خرید حضوری ندارید یا فرصت‌تان محدود است، می‌توانید به راحتی و با آسودگی خاطر از فروشگاه‌های اینترنتی خرید نمائید. شما می‌توانید برای داشتن یک خرید مطئمن و آسان از سایت فروشگاههایی مانند گالری طلا روبی، که دارای تنوع زیادی در طرح و مدل هستند استفاده نمائید. در گالری روبی به دلیل تنوع طرح و مدل محصولات علاوه بر این که دست شما برای انتخاب بازاست، شما می‌توانید انواع زیورآلات مانند دستبند طلا، گردنبند طلا و… را بانمادهای مختلف شب یلدا و با تضمین کیفیت محصولات خریداری نمائید.

نحوه خرید زیورآلات شب یلدا

کلام آخر

داشتن یک ظاهر خاص و منحصر به فرد نیاز به صرف وقت و زمان دارد. اگر می‌خواهید در یک مهمانی خاص مانند شب یلدا با تیپ و استایل منحصر به فرد و زیبایی بدرخشید، لازم است با اصول لباس پوشیدن و ست کردن اکسسوری‌های مناسب با آن آشنا باشید. این لوازم ممکن است در وهله اول خیلی مهم به نظر نرسند، اما در واقع مهم‌ترین بخش پوشش شما محسوب می‌شوند. چرا که بدون آنها لباس‌ها کامل نمی‌شوند. اکسسوری‌ها در واقع می توانند شامل، زیورآلات، کیف و کفش، کمربند و … باشند. بنابراین اکسسوری ها مهم‌ترین بخش در تکمیل استایل شما محسوب می‌شوند.

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. امیر

    جوووون؟!استایل خاص شب یلدا ؟؟
    آنقدر بیکارین؟

    • پیام غلامرضایی

      متن مربوط به رپورتاژ آگهی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×