بررسی ۷ دستگاه برتر برش لیزر

این روزها استفاده از دستگاه‌های برش لیزری یکی از ضروری‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین فاکتورها برای شروع کسب و کار شما محسوب می‌شود. برای درک بهتر اهمیت این دستگاه باید کاربردهای آن را بهتر بشناسیم پس ابتدا سراغ شناخت خود این دستگاه می‌رویم. در این مطلب با بررسی نکات لازم به معرفی ۷ برند پرفروش تولید دستگاه برش لیزر در کنار شما هستیم.

برش لیزری چیست؟

دستگاه برش لیزری با نام لیزرکات ( (Laser Cutنیز شناخته می‌شود. دستگاه برش لیزری به ما امکان برشکاری، سوراخکاری و حکاکی بر روی سطوح مختلف شامل فلزات و غیر فلزات را می‌دهد.

تا قبل از دستگاه‌های برش لیزری، فرآیند برشکاری دقت و سرعت کمتری داشت اما با پیشرفت تکنولوژی در زمینه برش‌های لیزری این روش یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین روش‌های برشکاری محسوب می‌شود.

فرآیند حکاکی بر روی سطوح مختلف مانند فلزات همواره یکی از چالش‌های مهم در صنعت بوده است. با گسترش استفاده از دستگاه‌های برش لیزری حکاکی بر روی سطوح مختلف با دقت و سرعت بالاتری امکان‌پذیر است.

برند‌های مختلف تولیدکننده دستگاه‌های برش لیزری هر ساله با بروزرسانی‌های جدید در دستگاه‌ها رقابت شدید دارند. این روزها استفاده از دستگاه‌های برش لیزری به قدری گسترده شده است که در کنار دستگاه‌های صنعتی، برخی از دستگاه‌ها برای استفاده کسب‌ و کارهای کوچک، کارگاه‌های معماری و طراحی و مشاغل خانگی شده‌اند. این دستگاه‌ها اغلب ابعاد و قیمت کمتری دارند و به شدت برای کسب و کارهای کوچک توصیه می‌شود.

Shape2

انواع دستگاه‌های برش لیزر

دستگاه‌های برش لیزری با توجه به ساختاری که دارند به دو نوع برش لیزری فلزات و برش لیزری غیر فلزات تقسیم می‌شوند. این تقسیم بندی بر اساس نوع لیزری تابشی به جسم است.

 

بهترین شرکت‌های تولید دستگاه برش لیزر در سال ۲۰۲۳

به طور کلی کشور چین از پیشتازان اصلی در زمینه تولید دستگاه‌های برش لیزری محسوب می‌شود.

شرکت HGTECH

این شرکت یکی از تخصصی‌ترین شرکت‌ها در زمینه تجهیزات لیزری محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۹ در چین تاسیس شده است. این شرکت با پشتوانه مراکز دانشگاهی معتبر چین همواره یک از اصلی‌ترین و پیشتازان در زمینه تولید تجهیزات لیزری است.

شرکت Trumpf

این شرکت در سال ۱۹۲۳ در کشور آلمان تاسیس شد. این شرکت در سه زمینه اصلی شامل قطعات و ابزار ماشینی، قطعات الکترونیکی و تجهیزات لیزری فعالیت می‌کند. شرکت Trumpf یکی از پیشتازان در زمینه تولید تجهیزات لیزری است. بر اساس آمار منتشر شده این شرکت پرفروش‌ترین محصولات در زمینه انواع دستگاه‌های برش لیزری را دارد. شرکت دیگری با همین نام در سال ۲۰۰۰ در کشور چین تاسیس شد که متعلق به همین برند محبوب است.

شرکت Bystronic

این شرکت همواره در زمینه شکل دهی و پردازش بر روی فلزات همواره پیشتاز بوده است. شرکت بیسترونیک در سال ۱۹۶۴ در کشور سوییس تاسیس شده است و شعبه‌های مختلفی در نقاط مختلف جهان از جمله چین، ایتالیا، آلمان و آمریکا دارد. تخصص این شرکت ارائه راهکارهای تخصصی برای انواع برشکاری‌ها بوده است. این شرکت در زمینه توسعه نرم‌افزارهای خدماتی و سیستم اتوماسیون بی نظیر در زمینه برشکاری و خمکاری شناخته شده است.

شرکت Hanslaser

این شرکت در سال ۱۹۹۶ در کشور چین تاسیس شده است. تمرکز اصلی شرکت‌ Hanslaser تولید تجهیزات و دستگاه‌های برش لیزری است. این شرکت به دلیل ارائه راهکارهای پردازشی نوین و پشتیبانی مناسب در نقاط مختلف جهان شناخته می‌شود. دیگر فعالیت‌های این برند مربوط به تولید تجهیزات مربوط به جوش لیزری و برخی ربات‌های صنعتی است.

شرکت Penta laser

این شرکت با بیش از چند هزار مشتری یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید دستگاه‌های برش لیزری است. شرکت پنتا لیزر در سال ۲۰۰۷ در کشور چین تاسیس شده است. جوشکاری لیزری بخش دیگری از فعالیت‌های این شرکت بزرگ محسوب می‌شود. پنتا لیزر با ثبت اختراعات مختلف در زمینه تجهیزات لیزری به یکی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه تبدیل شده است.

Shape3

شرکت Messer

این شرکت در سال ۱۸۹۸ در آلمان تاسیس شده است. شرکت Messer توجه ویژه‌ای به مشتریان خود دارد. این شرکت با هدف بالا بردن کیفیت خروجی در بخش‌های مختلف همواره در حال همکاری با مشتریان است. آزمایش و توسعه با کمک مشتریان همواره یکی از اصلی‌ترین اهداف این شرکت است.

شرکت G-Weike

این شرکت با نام (G-Weike Laser) نیز شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۰۴ در کشور چین تاسیس شده است و همواره نوآوری در کنار تحقیق و توسعه را اصلی‌ترین فاکتورهای پیشرفت خود می‌داند.

شرکت‌های نام آشنای بزرگی مانند میتسوبیشی (mitsubishi)، آمادا (amada) و پریماپاور (PrimaPower) هم در زمینه تولید تجهیزات لیزری فعالیت می‌کنند. چین و ژاپن پیشرفته‌ترین کشورها در صنعت تولید دستگاه‌های برش لیزر محسوب می‌شوند. به طور کلی انتخاب دستگاه برش لیزر برای شما باتوجه به نوع مواد (فلز یا نافلز بودن) و ضخامت آن‌ها تعیین می‌شود. در سال‌های اخیر در بازار ایران شرکت‌های چینی خدمات بهتری دارند.

نکاتی برای خرید بهترین دستگاه برش لیزر

  1. توجه به کیفیت و دقت برش مورد نیاز شما
  2. خدمات و پشتیبانی پس از خرید دستگاه برش لیزر
  3. قیمت ماشین برشکاری لیزری

دیدگاهتان را بنویسید