تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار و دلایل استفاده از آن
معرفی کسب و کار

تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار و دلایل استفاده از آن

دی ۲۸, ۱۴۰۱ 2۰137

قهوه را می توان یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سرتاسر جهان دانست. این نوشیدنی کافئین دار می تواند به شما انرژی زیادی دهد؛ اما باید بدانید که عوامل بسیار زیادی می توانند بر کیفیت کلی قهوه تأثیر بگذارند. صرف نظر از نوع قهوه، یکی از عوامل تأثیرگذار روی کیفیت قهوه، سوپاپ روی پاکت قهوه است. ما در این مقاله درمورد تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار توضیح خواهیم داد که در خرید دانه قهوه آنلاین این نکات را به خاطر بسپارید.

سوپاپ روی کیسهٔ قهوه برای چیست؟

سوپاپ روی کیسهٔ قهوه برای چیست؟

اگر تا به حال قهوه را به صورت کیسه ای خریده باشید، احتمالاً متوجه سوپاپ روی کیسهٔ قهوه شده اید. این سوپاپ برای جلوگیری از خارج شدن گاز های مختلف گذاشته می شود. سوپاپ روی کیسهٔ قهوه تأثیر زیادی روی ماندگاری قهوه و طعم آن می گذارد.

دلایل استفاده از سوپاپ روی کیسهٔ قهوه چیست؟

دلایل استفاده از سوپاپ روی کیسهٔ قهوه چیست؟

  1. جلوگیری از آزاد کردن دی اکسید کربن

قبل از اینکه به دلایل استفاده از سوپاپ روی کیسهٔ قهوه اشاره کنیم، باید بگوییم که قهوه های بو داده در طول برشته شدن دی اکسید کربن بسیار زیادی آزاد می کنند؛ اما خوب است بدانید که حتی بعد از برشته شدن دی اکسید کربن زیادی در آن ها می ماند که در طول زمان آزاد می شود. اینجاست که تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار خود را نشان می دهد.

فرآیند آزادسازی کامل دی اکسید کربن دانه های قهوه معمولاً دو هفته طول می کشد. بعد از گذشت این زمان، کیسهٔ قهوه به صورت متورم شده در می آید. بسیار مهم است که دی اکسید کربن آزاد شده از قهوه، از پاکت خارج نشود؛ زیرا با خارج شدن آن، قهوه طعم و بوی خود را از دست می دهد. سوپاپ روی کیسه می تواند جلوی خارج شدن گاز را بگیرد. دانه های قهوه عربیکا و دانه های قهوه ربوستا به میزان متفاوتی گاز آزاد میکنند.

  1. جلوگیری از آسیب وارد کردن هوا به قهوهٔ داخل کیسه

برای آشنایی با تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار روی کیفیت قهوه، خوب است بدانید که آب و هوا و رطوبت می توانند روی کیفیت قهوه تأثیر منفی بگذارند. هوا و رطوبت همچنین می توانند عمر قهوه را کاهش دهند. به همین خاطر بسیار مهم است که دی اکسید کربن آزاد شدهٔ دانه های قهوه، بدون ورود هوا به داخل بسته خارج شود.

آزاد شدن دی اکسید کربن و وارد شدن هوا به داخل کیسه، عطر قهوه را می گیرد. به همین دلیل است که در هنگام خرید بسته هایی که بیشتر متورم هستند، بو و عطر بیشتری دارند؛ زیرا هوای کمتری به آن ها رسیده است. برای آشنایی با تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار روی کیفیت قهوه باید بدانید که در هنگام خرید باید کیسه هایی را انتخاب کنید که متورم هستند. قبل از خرید کمی کیسه را فشار دهید. گازی که از کیسه خارج می شود دی اکسید کربن قهوه است. به همراه این گاز، کمی مواد عطری قهوه خارج خواهد شد و شما به راحتی می توانید به راحتی بوی بسیار خوب آن ها را حس کنید.

  1. جلوگیری از اکسیداسیون قهوهٔ برشته شده

اکسیداسیون در واقع یک واکنش شیمیایی است که در آن مادهٔ موردنظر الکترون از دست می دهد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ماده با اکسیژن ترکیب شود؛ زیرا اکسیژن یک عامل خورنده است. برای درک بهتر از تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار و اکسیداسیون، سیبی بریده شده را در نظر بگیرید. این سیب بعد از مدتی به رنگ قهوه ای در خواهد آمد که نتیجهٔ اکسیداسیون است.

سؤالی که پیش می آید این است که اکسیداسیون چه ربطی به قهوه دارد. درواقع اکسیژن عامل اصلی بیات شدن قهوه و کاهش ماندگاری آن است. قهوه هایی که آسیاب و یا برشته شده باشند، سریع تر با اکسیژن ترکیب می شوند و بیات می شوند. به همین دلیل بهتر است که برای نگهداری قهوه ها از کیسه های سوپاپ دار استفاده کنید.

  1. کنترل دما

تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار روی دما مشهود است. برای درک بهتر این موضوع ابتدا باید بدانید که میزان دی اکسید کربن آزاد شدهٔ قهوه در دمای ۱۰ درجه سانتی گراد، دو برابر می شود. این باعث می شود که قهوه رطوبت موجود در هوا را زود تر جذب کند. این کار باعث افزایش وزن و کاهش کیفیت قهوه می شود. به همین دلیل است که برای کنترل دمای قهوه از پاکت های سوپاپ دار استفاده می کنند تا قهوه کمتر رطوبت را به خود جذب کند و عطر خود را از دست بدهد.

چرا باید از پاکت سوپاپ دار استفاده کنیم؟

چرا باید از پاکت سوپاپ دار استفاده کنیم؟

برای آشنایی با تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار، خوب است بدانید که مانند بسیاری دیگر از مواد خوراکی، هنگامی که قهوه در معرض اکسیژن قرار می گیرد، طعم و بوی خود را از دست می دهد. سوپاپ پاکت های قهوه، کاری می کنند که در هنگام استفاده از قهوه، گاز بسیار کمتری از بسته خارج و به آن وارد شود. به همین دلیل هم کیفیت قهوه حفظ می شود و هم بسته ظاهر خوبی دارد.

پاکت های سوپاپ دار چگونه کار می کنند؟

پاکت های سوپاپ دار چگونه کار می کنند؟

تا اینجا متوجه شدید که قهوه در کیسهٔ خود دی اکسید کربن آزاد می کند. قهوه های موجود در بسته بعد از آزاد کردن دی اکسید کربن خود به فشار مطلق می رسد؛ اما اگر گاز بیش از حد در کیسه باشد، سوپاپ روی کیسه می تواند کیسه را کمی فشار دهد تا گاز اضافی خارج شود. گاز موجود در پاکت به آرامی و به اندازه ای خالی می شود که فضای کافی ایجاد شود. بعد از خارج شدن مقدار کافی از گاز، سوپاپ به طور خودکار بسته خواهد شد.

کیسهٔ سوپاپ دار تنها زمانی اقدام به خارج کردن گاز خود خواهد کرد که فشار داخل کیسه از خارج کیسه بیشتر باشد.

نتیجه گیری

اکسیژن یکی از عواملی است که می تواند روی طعم و کیفیت قهوه تأثیر منفی بگذارد. امروزه برای حفظ کیفیت قهوه و نگهداری از آن به مدت طولانی، از کیسه های سوپاپ دار استفاده می شود. برای آشنایی با تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار باید بدانید که سوپاپ می تواند از ورود اکسیژن به داخل بسته و خروج گاز از آن جلوگیری کند. فروشگاه قهوه کویز همه محصولات را در پاکت های سوپاپ دار نگهداری میکند.

تاثیر پاکت قهوه سوپاپ دار و دلایل استفاده از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×