توصیه های بعد از جراحی بینی از زبان دکتر سیما ندافی

ما قبل از اینکه بخواهیم عمل مهمی مثل جراحی بینی را انجام دهیم سعی می کنیم از همه نظر برای آن آماده شده تا روز موعود ، بهترین تجربه را داشته باشیم. اما همه چیز بعد از خارج شدن از اتاق عمل تمام می شود و دیگر با دردسرهای جراحی رو به رو نمی شویم؟ این تصور کاملا اشتباه است و حدود نیمی از کار ما ، مربوط به زمانی است که این پروسه تمام شده و از بیمارستان مرخص می شویم. شاید بعد از خواندن این مطلب برای شما هم سوال شده باشد که چرا باید بعد از عمل جراحی بینی هم باید مراقبت هایی را انجام دهیم و این مراقبت ها چه هستند؟ اصلا این اقدامات می توانند روی نتیجه حاصل شده تاثیر گذاشته و یا آن را تغییر دهند؟ در صورت عوض شدن نتیجه ؛ می توان آن را دوباره به حالت سابق برگرداند؟ با ما همراه باشید تا با یک تیر دو نشان بزنید ؛ یعنی هم به جواب سوالات خود برسید و هم از توصیه های یک جراح بینی متبحر ، خانم دکتر سیما ندافی بهره مند گردید.

Images 1693295267 64Eda2A3Dd7De

می توان بعد از عمل زیبایی بینی خوابید؟

حتی تصور اینکه به یک بینی تازه عمل شده ضربه یا فشار وارد شود ترسناک است ؛ چه برسد به آن که بخواهیم در واقعیت هم آن را تجربه کنیم. به همین خاطر بعضی بیماران که در خواب زیاد تکان می خورند مشتاقند بدانند می توان بعد از این پروسه راحت خوابید؟ خوشبختانه جواب این سوال “بله” است. نه تنها هیچ مشکلی در خوابیدن بعد از عمل رینوپلاستی وجود ندارد ؛ بلکه باید بیشتر وقت خود را به استراحت اختصاص دهید تا روند بهبودی و ترمیم زخم ها در بدن با حداکثر سرعت انجام شود. اما نگرانی شما بی دلیل نیست ؛ به گفته پزشک عمل جراحی بینی در کرج در دوره نقاهت باید عادت های قبلی خواب خود را ترک کنید و با حالت خاصی به استراحت بپردازید. مثلا سعی کنید روی صندلی های راحتی به خواب بروید و اگر این کار برای شما سخت است ، روی تخت چند بالش بگذارید تا سر از باقی بدن بالاتر قرار گیرد. مزیت این کار این است که بینی بالاتر از قلب قرار می گیرد ؛ بنابراین پمپاژ خون به سمت صورت کندتر شده و در نتیجه احتمال خونریزی هم خیلی پایین می آید. حال می رسیم به مشکل تکان خوردن و غلت زدن در خواب. برطرف کردن این مورد هم اصلا سخت نیست و دو راهکار برای آن وجود دارد. یک ؛ از یک ماه قبل از جراحی به پشت خوابیدن را تمرین کنید و دو ؛ چند بالش در اطراف خود فیکس کنید تا مانع غلت زدن شما در خواب شوند.

امکان دارد بعد از جراحی بینی ورزش کرد؟

بله چرا که نه! اما این کار هم نیازمند رعایت نکات مهمی است. در روزهای اول ، شما تحت تاثیر داروهای بیهوشی بوده و احتمالا با مقدار کمی درد هم مواجه شده اید ؛ پس طبیعتا به ذهنتان هم نمی رسد که حتی فعالیت های ساده ای مثل کارهای خانه را انجام دهید! پس انجام ورزش و فعالیت در هفته های ابتدایی به صورت خود به خود از ذهن بیمار خط می خورد. اما بعد از آن چه؟ عموما تا خوب شدن زخم ها و قرار گرفتن ساختار دماغ سر جای خود ، به شش هفته زمان نیاز دارد. این مدت بسته به شرایط بدنی ، برای برخی آهسته تر و برای برخی دیگر سریع تر می باشد. اما در کل ورزش کردن قبل از این زمان به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بعد از آن هم باید بیشترین احتیاط را به خرج دهید.

مثلا برای شروع ، از ورزش های خیلی سبک که احتمال برخورد به دیگران را ندارد شروع کنید. یوگا و ایروبیک گزینه های خوبی هستند که پیش روی ما قرار گرفته اند. ورزش های سنگین تر مثل وزنه برداری و دوچرخه سواری ، نه تنها احتمال برخورد و زمین خوردن در آن ها زیاد است ؛ بلکه امکان دارد با انجام آن ها فشار خون بالا رفته و فرد ، خون دماغ شود. پس کی باید ورزش های سنگین تر را شروع کرد؟ این سوال ، به خصوص برای ورزشکاران حرفه ای تبدیل به یک دغدغه شده است. باید گفت که به هیچ عنوان نمی توان یک زمان کلی و دقیق برای این مسئله بیان کرد. برای اطلاع از آن ؛ نیاز است تا با پزشک خود یا یک جراح خوب و حرفه ای در شهر کرج یا دیگر شهرها مشورت کنید. برای آشنا شدن با جراح بینی خوب شهر کرج ، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://drsimanaddafi.com/جراح-بینی-کرج/

البته نیازی به ترس و نگرانی نیست ؛ چون در هر صورت جراحی زیبایی بینی مانع انجام ورزش و فعالیت نمی شود و بالاخره متقاضی این عمل می تواند به سراغ ورزش حرفه ای خود برود و آن را با خیال راحت ادامه دهد ؛ اما شرط لازم آن پیروی از توصیه های پزشک و انجام یک سری مراقبت هاست که تا اینجا ، به صورت دقیق توضیح داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید