خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت

اسپانیا از کشورهای مهاجرپذیر است که هر ساله افراد زیادی جهت زندگی و کار وارد این کشور را می‌شوند، به همین دلیل این کشور چندین روش قانونی برای به دست آوردن اقامت برای مهاجران در نظر گرفته است که یکی از این روش‌ها خرید ملک در اسپانیا است.

شما با خرید ملک حداقل ۵۰۰ هزار یورویی صاحب اقامت اسپانیا می‌شوید که ویزای خرید ملک در اسپانیا هر دو سال تمدید می‌شود و بعد از پنج سال فرد می‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. کسانی که فقط می‌خواهند به‌صورت موقتی ویزای اسپانیا را کسب کنند نیازی به حضور در این کشور ندارند، اما اگر مایل به گرفتن اقامت دائم اسپانیا هستید باید در این کشور زندگی کنید. بعد از گذشت ده سال هم می‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت کرد.

باتوجه‌به شرایط شخص یا خانواده و هدف از خرید ملک در اسپانیا می‌توان محل سرمایه‌گذاری در این کشور را مشخص کرد. در صورتی که هدف شما از خرید ملک استراحت و تفریح است، شهرهای ساحلی و یا جزیره‌ها از جمله شهرهای بارسلونا، مالاگا، والنسیا، جزایر قناری، مایورکا و ایبیزا می‌توانند بهترین گزینه‌ها باشند.

اما اگر قصد تجارت و تحصیل برای خود و خانواده را دارید پیشنهاد ما شهرهای بزرگ و بین‌المللی نظیر مادرید و بارسلونا است.  

قیمت ملک در اسپانیا

با توجه به اینکه در چه منطقه‌ای خواهان خرید ملک باشید، مبلغ متفاوتی را باید هزینه کنید. دقت کنید که علاوه‌برآن هزینه‌های دیگری همچون هزینه‌های مربوط به مالیات را نیز باید متحمل شوید.

حداقل قیمتی که برای خرید ملک به منظور دریافت اقامت باید بپردازید، ۵۰۰ یورو است. اگر بخواهید در اسپانیا ویلا بخرید به‌احتمال زیاد باید پول بیشتری بپردازید. البته این موضوع به متراژ و مکان قرارگیری ویلا نیز بستگی خواهد داشت.

شما می‌توانید هزینه مدنظر خود را مشخص کرده و بررسی کنید که در چه منطقه‌ای و با چه مشخصاتی می‌توانید ویلا بخرید. در نقاط مختلف قیمت ویلا متفاوت است و شما با مبلغ کمتر از ۱۰۰ هزار یورو هم صاحب ویلا خواهید شد.

 

خرید ملک در اسپانیا از طریق وام

 

خرید ملک در اسپانیا از طریق وام

اقامت اسپانیا با خرید ملک حتی از طریق وام نیز میسر شده است که در این حالت فردی که متقاضی گرفتن وام است، باید در ابتدا یک ملک به ارزش ۵۰۰ هزار یورو خریداری کند. شرکت‌هایی وجود دارد که به فرد وام اعطا می‌کنند، در این خصوص پیش از اینکه شما آن ملک را بخرید، شرکت مورد نظر آن را به اندازه ده سال از شما اجاره کرده و به شما ۱۵۰ هزار یورو می‌دهد که تحت عنوان اجاره و در واقع به‌صورت وام در اختیارتان قرار می‌گیرد. سپس بعد از ۱۰ سال دو راه به شما پیشنهاد می‌دهد:

در حالت اول می‌توانید سرمایه خود را پس گرفته که باید ملک را هم برگردانید و در حالت بعدی ملک را فروخته و سود بیشتری بکنید. توجه داشته باشید که به این صورت می‌توانید اقامت دائم این کشور را بعد از پنج سال دریافت کنید. در روش خرید ملک در اسپانیا با وام نیازی به حضور شما نیست و اجازه تحصیل رایگان به فرزندان داده می‌شود.

واجدین شرایط خرید ملک در اسپانیا

به طور کلی خارجیان، برای خرید ملک در اسپانیا محدودیت خاصی در این زمینه ندارند و همه افراد می‌توانند اقامت اسپانیا با خرید ملک را به دست آورند. همین‌طور باید بدانید که خرید ملک محدود به خانه نمی‌شود، بلکه امکان خرید زمین یا واحدهای تجاری و … هم ممکن است.

برای انجام خرید ملک در این کشور باید پاسپورت خود را به ایستگاه پلیس ارائه دهید و یک شماره اقتصادی به شما تعلق می‌گیرد. مدت‌زمان این فرایند برای شهروندان اسپانیا و اتحادیه اروپا یک روزه انجام می‌شود و برای افرادی که از کشورهای ثالث یعنی از کشورهای غیر اروپایی مثل ایران اقدام می‌کنند، تقریباً دو تا سه هفته زمان می‌برد.

 

قیمت ملک در اسپانیا

 

مدارک لازم جهت خرید ملک در اسپانیا

فرد متقاضی برای خرید ملک باید اسنادی را آماده‌سازی بکند تا شرایط لازم برای این فرایند مهیا شود. در این مرحله شما بعد از مراجعه حضوری باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • تکمیل فرم برای درخواست ویزا
  • عکس متقاضی
  • پاسپورت معتبر با اعتبار زمانی کافی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • اثبات تمکن مالی خریدار با ارائه نامه از بانک
  • داشتن بیمه پزشکی و درمانی
  • هر متقاضی در اسپانیا جهت خرید و یا انجام رسمی هرگونه فعالیت اقتصادی (در صورت نداشتن اقامت اسپانیا) نیاز به درخواست و اخذ شمارهٔ شناسایی افراد خارجی (افراد با ملیت‌های غیر اسپانیایی) می‌باشد.
  • در صورتی که متقاضی نتواند شخصادر اسپانیا جهت خرید ملک و امضای قرارداد و انتقال سند در دفتر اسناد رسمی حضور یابد، می‌تواند از طریق یک وکالت نامه به نام وکیل و یا هر شخص دیگری در اسپانیا در دفتر اسناد رسمی کشور خود و ترجمهٔ رسمی و انجام legalize توسط سفارت اسپانیا اقدام به خرید ملک نماید. در این صورت متقاضی علاوه بر وکالت نامه و درخواست شمارهٔ نیاز به فتوکپی برابر اصل پاسپورت خود نیز خواهد داشت.

مراحل اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا

در ابتدا شخص متقاضی باید برای گرفتن ویزای توریستی اسپانیا اقدام نماید و هنگامی که به این کشور وارد شد، ملکی که قصد خرید آن را دارد انتخاب کرده پیش قرارداد تنظیم خواهد شد و باید نسبت به دریافت کد NIE اقدام کنید. این کد به شما اجازه می‌دهد تا از سیستم بانکی کشور اسپانیا برای انجام مبادلات مالی استفاده کنید. کد NIE تنها تا زمانی قابل استفاده است که شما هنوز اقامت اسپانیا را دریافت نکرده باشید.

بعد از این باید آن ملک را خریداری کرده تا بتواند اقامت را دریافت کند. برای عقد قرارداد باید مبلغ اولیه یا همان بیعانه را به حساب صاحب ملک منتقل کنید. حالا شما حدود ۱ الی ۲ ماه فرصت دارید تا پس از دریافت ویزای بلندمدت اقامتی، یک حساب بانکی رسمی افتتاح کرده و باقی پول ملک را به حساب صاحب ملک منتقل کنید.

مراحل اولیه خرید ملک توسط یک وکیل در اسپانیا صورت می‌گیرد. این وکیل باید استعلام‌های لازم در رابطه با اداره برق و گاز و آب را انجام داده، سپس آن‌ها را به دفتر اسناد رسمی در اسپانیا تحویل دهد.

فراموش نکنید که به غیر از هزینه ملک، باید هزینه‌های دیگری مانند ثبت اسناد رسمی، بیمه، وکیل، مالیات و مترجم را نیز پرداخت کنید.

مدارک لازم جهت خرید ملک در اسپانیا

 

مزایای اقامت اسپانیا با خرید ملک

سرمایه گذاری در یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی، همراه با آرامش به لحاظ اقلیم، آب و هوای چهار فصل و مدیترانه‌ای، مردمی شاد با روابط گرم و دوستانه و همچنین امنیت اجتماعی بالا و با فاصلهٔ پروازی کمتر از ۶ ساعت با کشور ایران از مزیت‌های اولیه آن می‌باشد.

این خرید سبب می‌شود تا سرمایه شما حفظ شده و حتی سود زیادی هم کسب کنید. بنابراین خرید ملک در اسپانیا با هدف گرفتن اقامت این کشور یکی از بهترین راه‌های مهاجرتی است. از سوی دیگر قیمت ملک در اسپانیا چندان زیاد نیست.

  • رفت و آمد آسان به حوزه شنگن
  • امکان دریافت اقامت گلدن ویزای اسپانیا از طریق خرید ملک
  • هزینه زندگی در مقایسه با سایرکشورهای اروپایی کمتر است.
  • تنوع مکان‌های فرهنگی و گردشگری
  • تحصیل رایگان برای فرزندان
  • داشتن حق سکونت در کشور اسپانیا
  • معاف بودن از پرداخت مالیات سالانه
  • امکان افتتاح حساب بانک‌های بین‌المللی
  • امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از مدت ۱۰ سال
  • اقامتی بدون شرط حضور
  • اقامتی بدون نیاز به مدرک زبان، بدون محدودیت سنی و به همراه خانواده
  • امکان اخذ اقامت فرزندان بالای ۱۸ سال و همچنین پدر بزرگ و مادر بزرگشان
  • امکان اجاره دادن ملکتان و اخذ سود یورویی ماهیانه
  • امکان فروش ملک به افراد ایرانی و یا غیرایرانی در هر زمان
  • امکان پرداخت به صورت اقساط بدون بهره و یا با بهره بسیار پایین
  • امکان خرید ملک با قیمت بسیار مناسب در مناطق مختلف با حدود برابری ارزش ملک در ایران

توصیه‌های مهم در ارتباط با خرید ملک

آشنایی و تسلط کامل بر قوانین کشور اسپانیا از اصلی‌ترین ملزومات خرید ملک در اسپانیا می‌باشد. برخورداری از یک وکیل در کشور مقصد، ایمن‌ترین سرمایه گذاری را برای فرد ترتیب می‌دهد و به طور خلاصه در زیر به موارد مهم خرید ملک اشاره کرده‌ایم:

  • توجه به موقعیت مناسب ملک که نیازمند شناخت دقیق از مناطق و نواحی مختلف شهر می‌باشد.
  • خرید ملک برابر با ارزش واقعی که لازم است توسط یک کارشناس رسمی مجرب قبل از هرگونه اقدام جهت عقد قرارداد، قیمت گذاری شود.
  • استعلام صحت سند ملکی به نام شخص و یا اشخاص حقیقی و یا حقوقی فروشنده و اینکه احیاناً ملک در گرو وام بانکی نباشد و دارای مشکلاتی از قبیل انحصار و وراثت و مشکلات شبیه آن نباشد.
  • تنظیم یک قرارداد مطمئن و پیش بینی کلیهٔ مواردی که در آینده ممکن است بین دو طرف از شروع تا تحویل ملک و صدور سند جدید رخ دهد از مهم‌ترین بخش خرید است.
  • ترانسفر به موقع پول به صورت صحیح و قابل قبول برای فروشنده که طبق قرارداد در موعد مشخص می‌بایست پرداخت گردد. این پروسه نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد و خریدار جهت خرید ملک در اسپانیا نیازمند به داشتن حساب بانکی در اسپانیا نمی‌باشد.
  • پروسه انتقال سند ملکی در دفتر اسنادرسمی، پرداخت مالیات‌ها، ثبت سند و تحویل ملک خریداری شده طبق مفاد ذکر شده و در زمان معین شده در قرارداد.

منبع این مقاله سایت تخصصی مهاجرتی درنامایگریشن https://dornamigration.com/fa/ می‌باشد شما می‌توانید اطلاعات مفید کسب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید