بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران
معرفی کسب و کار

دریافت مجوز پیرسینگ بدن + چند مرکز آموزش پیرسینگ

دی ۱۳, ۱۴۰۱ 2۰307

  • یکی از شاخه‌های پرطرفدار آرایشگری در آموزشگاه آرایشگری، دوره پیرسینگ است. درصورتی‌که مجوز پیرسینگ را دریافت کنید، می‌توانید در کلینیک‌های زیبایی فعالیت داشته باشید. مراکز آموزشی با برگزاری کلاس‌ها، نحوه انجام پیرسینگ و مهم‌ترین نکات آن را آموزش می‌دهند.

برای دریافت مجوز لازم است تا ابتدا به‌صورت تخصصی در یک آموزشگاه آرایشگری آموزش دیده باشید. آموزش پیرسینگ در آموزشگاه‌های معتبر، توسط اساتید مجرب انجام می‌شود. بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران، با داشتن مدرسین باتجربه و ارائه مدرک معتبر، دوره‌های پیرسینگ را برگزار می‌کند.

بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران

نحوه دریافت مجوز پیرسینگ بدن

نحوه دریافت مجوز پیرسینگ بدن دغدغه بسیاری از افرادی است که می‌خواهند در این حوزه فعالیت داشته باشند. برای گرفتن این مجوز باید مراحل قانونی آن طی شود که در زیر به بررسی آن پرداخته‌ایم.

مرحله اول: گرفتن مدرک پیرسینگ

اولین مرحله در دریافت مجوز پیرسینگ، داشتن مدرک آن است. مدرک پیرسینگ توسط آموزشگاه‌های مربوطه داده می‌شود. شما می‌توانید در یک آموزشگاه معتبر ثبت‌نام کرده و با شرکت در کلاس‌ها و امتحانات آن، مدرک پیرسینگ را دریافت کنید. عمدتا این آموزش ها در آموزشگاه آرایشگری زنانه انجام میشد.

مرحله دوم: ارائه درخواست

برای دریافت مجوز پیرسینگ بدن باید مدارک خود را جمع‌آوری نموده و سپس درخواست خود را به سازمان ثبت اسناد ارائه دهید. مدارک درخواست باید کامل باشد، زیرا هرگونه نقص در مدارک، روال اداری گرفتن مجوز پیرسینگ را با مشکل روبرو می‌کند.

مرحله سوم: بررسی پرونده

در مرحله بعد، پرونده شما توسط سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مرحله شما باید شرایط لازم برای فعالیت در این رشته را داشته باشید تا بتوانید مجوز آن را دریافت کنید.

 مرحله چهارم: انتخاب نام مناسب

برای دریافت مجوز و بازکردن سالن پیرسینگ لازم است تا قوانین مربوط به آن را رعایت کنید. در این مرحله ابتدا محل کار خود را به سازمان ثبت معرفی کنید. همچنین باید نام مناسبی برای سالن خود انتخاب کنید. نام انتخاب شده باید مطابق با قوانین باشد. در صورت تأیید این موارد، مجوز پیرسینگ داده می‌شود.

انتخاب نام مناسب

دوره آموزش پیرسینگ شامل چه مواردی می‌شود؟

دوره آموزش پیرسینگ شامل کلاس‌های تئوری و عملی می‌شود که در هر یک از این کلاس‌ها، نکات مهم مربوط به آن مثل نحوه پیرسینگ، مراقبت‌های قبل و بعد از آن و موارد دیگر، بیان خواهد شد. شما با این آموزش‌ها و تکرار و تمرین می‌توانید به مباحث مسلط شده و مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

پیرسینگ در قسمت‌های مختلفی از بدن استفاده می‌شود. اما کاربرد آن در برخی از نواحی بدن طرفداران بیشتری دارد. در کلاس‌های آموزشی پیرسینگ به انواع آن و نکاتی که در این مورد وجود دارد، پرداخته می‌شود. مهم‌ترین مواردی که در دوره‌های آموزشی پیرسینگ شامل موارد زیر است.

پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی است. در این نوع پیرسینگ قسمتی از بینی سوراخ شده و اکسسوری در آن قرار می‌گیرد. پیرسینگ را می‌توان در قسمت‌های مختلف بینی؛ مانند پره بینی، پل بینی، سپتوم و غیره قرار داد. در واقع در قسمت‌های غضروفی یا گوشتی بینی، امکان سوراخ‌کردن و قرار دادن پیرسینگ وجود دارد.

پیرسینگ بینی بر اساس مدت‌زمان آن به دو نوع پیرسینگ دائمی و پیرسینگ موقتی تقسیم می‌شوند. پیرسینگ دائمی در قسمت غضروفی بینی انجام می‌شود و برای کسانی که می‌خواهند مدت‌زمان بیشتری پیرسینگ داشته باشند مناسب است. پیرسینگ موقت به‌صورت پیرسینگ‌های فنری، پیرسینگ‌های چسبی و پیرسینگ‌های مغناطیسی موجود است.

پیرسینگ ناف

ناف یکی دیگر از قسمت‌های بدن است که در کلاس‌ها نحوه پیرسینگ آن آموزش داده می‌شود. البته باید توجه داشت که سوراخ‌کردن ناف ممکن است در آینده باعث بروز برخی مشکلاتی مانند عفونت شود؛ بنابراین باید بسیار مهم است که آموزش‌های اصولی آن را طی کنید.

نگین یا سایر فلزات در پیرسینگ قسمت ناف کاربرد دارد. به‌عنوان اکسسوری می‌توان از جنس‌های مختلف پیرسینگ مانند طلا، نقره، استیل و … استفاده کرد. در آموزش پیرسینگ بینی، نحوه انجام و نکات مراقبتی این کار بیان می‌شود.

 پیرسینگ لب

یکی از دیگر از نقاط بدن برای انجام پیرسینگ، لب است که در کلاس آرایشگری زنانه آموزش داده میشود. به همین علت پیرسینگ لب بیشتر توسط بانوان استفاده و در دو لب بالا و پایین انجام می‌شود. پیرسینگ لب را می‌توان در گوشه‌ها، وسط و بالای لب متصل کرد. در آموزش پیرسینگ، شما نحوه اتصال پیرسینگ‌ها در قسمت‌های مختلف لب با رعایت نکات ایمنی آن را یاد خواهید گرفت.

اکسسوری‌هایی که برای پیرسینگ لب استفاده می‌شوند، می‌توانند از فلزات مختلفی چون طلا، نقره، استیل و تیتانیوم باشند. همچنین از پیرسینگ با جنس نیکل می‌توان استفاده کرد، اما این نوع پیرسینگ ممکن است سبب آلرژی شود. به همین دلیل برخی از جنس‌های دیگر اکسسوری برای پیرسینگ استفاده می‌کنند.

پیرسینگ زبان

پیرسینگ زبان یکی از انواع نواحی رایج در بدن است. با توجه به اینکه پیرسینگ در ناحیه زبان بسیار حساس است، باید با رعایت نکات ایمنی انجام شود. در ضمن، این عمل نباید در خانه و بدون آموزش و تخصص صورت گیرد.

عدم رعایت نکات ایمنی و تخصص در این کار ممکن است باعث بروز مشکلاتی چون عفونت‌های شدید، زخم و بسیاری از موارد دیگر شود. شما در آموزش‌های پیرسینگ با همه این موارد آشنا خواهید شد.

دوام پیرسینگ در قسمت زبان به مراقبت‌ها و رعایت نکات بهداشتی، بستگی دارد. اگر اکسسوری در مدت‌زمان طولانی‌تری به زبان وصل باشد، سوراخ ایجاد شده، مسدود نمی‌شود؛ اما در غیر این صورت، امکان انسداد سوراخ وجود دارد.

پیرسینگ گوش

شاید بتوان گفت که پیرسینگ گوش یکی از قدیمی‌ترین پیرسینگ‌هایی است که در ایران مورد استفاده قرار میگرفته است. این نوع پیرسینگ بیشتر توسط خانم‌ها کاربرد داشت، اما امروزه مردها نیز از آن استفاده می‌کنند. پیرسینگ گوش در نواحی مختلفی از آن انجام می‌شود.

شما در آموزشگاه با متدهای اصولی و بهداشتی برای انجام پیرسینگ در قسمت‌های مختلف گوش آشنا خواهید شد. پیرسینگ در قسمت نرمه گوش یکی از رایج‌ترین روش‌های این نوع پیرسینگ است. این روش معمولاً درد کمتری داشته و مدت‌زمان بهبود آن نیز کوتاه‌تر است.

پیرسینگ گوش

مهم‌ترین ویژگی‌های آموزشگاه پیرسینگ چیست؟

امروزه شرایط آموزش و فعالیت در حوزه آرایشگری تغییرات اساسی داشته است. شما با شرکت در دوره های تخصصی یکی از بهترین آموزشگاه آرایشگری، می‌توانید زیر نظر اساتید و به‌صورت کاملاً اصولی آموزش دیده و در انتها مدرک آن را دریافت کنید.

داشتن مدرک باعث می‌شود تا با بتوانید طی مدت‌زمان کوتاه‌تری، مجوز پیرسینگ را دریافت کرده و وارد بازار کار شوید. انتخاب یک آموزشگاه پیرسینگ خوب می‌تواند به ورود سریع‌تر بازار کار و همچنین اخذ مجوز پیرسینگ کمک کند. برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب برای آموزشگاه پیرسینگ داشته باشید، در زیر به بررسی چند ویژگی مهم که این آموزشگاه‌ها باید داشته باشند، می‌پردازیم.

معتبر بودن آموزشگاه

یکی  از اصول اساسی و مهم که درمورد آموزشگاه‌های پیرسینگ، معتبر بودن آن است. یک آموزشگاه معتبر دارای مجوزهای لازم است و به‌صورت قانونی فعالیت می‌کند. این آموزشگاه‌ها به هنرجویان خود پس از پایان دوره مدرک معتبر داده تا بتوانند از این طریق فعالیت داشته باشند.

آموزشگاه‌های معتبر علاوه بر آموزش‌های اصولی، دارای استاندارهای لازم هستند که هنرجویان می‌توانند امنیت بیشتری داشته باشند. امنیت و قانونی‌بودن فعالیت آموزشگاه سبب شده تا در شرایط خاص، امکان شکایت و مطالبات نیز از آنها راحت‌تر باشد.

شما با بررسی آموزشگاه‌های پیرسینگ مختلفی که در کشور وجود دارد، می‌توانید یک آموزشگاه معتبر را بیابید. برای این کار می‌توانید سوابق آموزشگاه و تجربیات افرادی که در کلاس‌های آن شرکت کرده‌اند را مد نظر قرار دهید.

تدریس توسط اساتید مجرب

اساتید مجرب در یادگیری مهارت‌ها و موفقیت در آینده شما نقش بسزایی دارند. در واقع شما برای موفقیت علاوه بر پشتکار به مهارت‌هایی نیاز دارید که اساتید باتجربه آموزش داده باشند. اساتید باتجربه مهم‌ترین اصول و تکنیک‌های پیرسینگ را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

مدرسین زیبایی، مباحث مربوط به پیرسینگ را از پایه مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهند؛ بنابراین اگر شما در سطح پایینی از یادگیری هستید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد، زیرا می‌توانید با این آموزش‌ها سطح خود را ارتقا دهید.

اصولاً اساتید باتجربه فن بیان بالایی دارند که به انتقال بهتر مفاهیم کمک می‌کند؛ بنابراین شما با شرکت در کلاس‌های این مدرسین می‌توانید مباحث را در مدت‌زمان کمتر یاد بگیرید.

امکانات باکیفیت و محیط بهداشتی آموزشگاه

امکانات باکیفیت آموزشگاه پیرسینگ به یادگیری بهتر مطالب کمک می‌کند. با توجه به اینکه حرفه آرایشگری و همچنین پیرسینگ مستلزم داشتن امکانات بهداشتی و باکیفیت است، بنابراین باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشید.

تهویه، نور، ابزار کار، سیستم سرمایشی و گرمایشی، میز و صندلی، دیوارها و کف‌پوش از جمله امکانات آموزشگاه‌ها هستند که باید کیفیت بالایی داشته باشند. محیط‌های آموزشی پیرسینگ باید دائماً ضدعفونی شده و عاری از هرگونه آلودگی باشد. زیرا در این محیط‌ها امکان انتقال بیماری بیشتر است.

ارائه مدرک معتبر

شما قاعدتاً بعد از شرکت در کلاس‌های آموزشی پیرسینگ می‌خواهید شروع به کار کرده و درآمد کسب کنید؛ بنابراین بسیار مهم است که مدرک معتبری داشته باشید. بسیاری از سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها برای استخدام نیرو، از متقاضیان مدرک معتبر می‌خواهند؛ بنابراین اموزشگاه ارایشگری زنانه ای را انتخاب کنید که مدرک ارائه کند.

آموزش پیرسینگ داده

آیا در حال حاضر مجوز آموزش پیرسینگ داده می‌شود؟!!!

مجوز پیرسینگ، برای افرادی که قصد دارند در این حوزه فعالیت داشته باشند، بسیار مهم است. در گذشته مراکز آموزشی، این مجوز را ارائه می‌کردند. این در حالی است که طبق آخرین گزارش‌های به دست آمده طی چند سال اخیر مجوزی برای پیرسینگ داده نمی‌شود. علاوه بر این، خدمات پیرسینگ در برخی مواقع غیرمجاز است.

با این حال آموزشگاه‌هایی وجود دارند که دوره‌های پیرسینگ را برگزار می‌کنند. در این دوره‌ها اصول و نکات مهم به عموم آموزش داده می‌شود؛ بنابراین اگر شما مایل به یادگیری اصولی این اقدام زیبایی هستید می‌تواند در آموزشگاه‌های معتبر ثبت‌نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×