راهنمای خرید سوتین مناسب استایل شما + عکس و قیمت

انتخاب یک لباس زیر مناسب، تاثیر مستقیم بر زیبایی، راحتی و سلامت شما دارد. لباس زیر های زنانه یعنی شورت و سوتین ها، مدل های بسیار مختلفی دارند. برای خرید لباس زیر مخصوصا سوتین ها، لازم است تا با مدل ها، کاربرد و ویژگی های آن آشنا شوید و لباس زیری مناسب فرم بدن خود انتخاب کنید. در زمان خرید، قیمت سوتین نیز اهمیت و تاثیر زیادی بر انتخاب شما خواهد داشت.

 

لباس زیر تکی بخریم یا ست؟

حتما با دیدن فروشگاه های لباس زیر، متوجه شده اید که سوتین ها و شورت ها، هم در قالب محصولات تکی وجود دارند و هم ست تشکیل شده از شورت و سوتین. انتخاب لباس زیر تک یا ست، کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. اگر چه اکثر این ست ها فانتزی هستند، اما قیمت ست شورت و سوتین نیز معمولا مناسب است. در برخی مدل ها، حتی خرید ست از خرید لباس زیر ها به صورت تکی به صرفه تر است. نکته ی مهم این است که در هنگام خرید ست، به کیفیت آن توجه زیادی داشته باشید، بخصوص اگر می خواهید از آن به صورت مداوم و روزانه استفاده کنید.

قیمت ست شورت و سوتین

سوتین های مناسب استفاده روزانه و راحتی

اگر هدف شما از تهیه ی سوتین، استفاده از آن به صورت مکرر و برای انجام فعالیت های روزانه است، باید به دنبال مدل هایی بروید که از نظر جنس، کیفیتی بالا و ضد حساسیت داشته باشند. بهتر است طرح سوتین نیز از نظر شکل و رنگ پارچه، ساده باشد تا بتوانید آن را در زیر هر لباسی بپوشید. از جمله مدل های راحتی، سوتین نخی ساده است. این مدل فاقد پد بوده و جنس نخی و سبک دارد. از سوتین های ساده ی بدون فنر حتی می توانید در زمان استراحت و خوابیدن هم استفاده کنید. شستشوی این سوتین ها نیز آسان تر بوده و نیاز به مراقبت خاصی ندارند. این مدلها، معمولا از نظر قیمت هم ارزان هستند و می توانید چندین مدل سوتین ساده نخی را در کشوی خود داشته باشید.

 

سوتین مناسب فرم دهی و حجم دهی به سینه ها

از محبوب ترین مدل های دیگر سوتین، سوتین های حجم دهنده و فرم دهنده هستند. این سوتین ها دارای کاپ با پد اسفنجی اند، که به خوبی سینه را به شکل کاپ فرم می دهد. سوتین های اسفنجی ساده، لایه ای نازک دارند و برای خانم ها با سایز سینه ی کوچک و متوسط مناسب اند. مدل های دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر پد اسفنجی، یک لایه ی فشرده ی دیگر هم دارند که جک نامیده می شود. سوتین جک دار، از بهترین سوتین های فرم دهنده است که هم سینه ها را برجسته تر نشان داده و هم به بالا لیفت می کند. مدل جکدار، مناسب خانم ها با سایز سینه ی کوچک است چرا که به مقدار بیشتری سایز را افزایش می دهد. میانگین قیمت سوتین اسفنجی و جک دار، در مدل های تولید داخل ۲۵۰ هزارتومان است. سوتین های فرم دهنده از برند های خارجی، ضمن داشتن کیفیت و تنخور بهتر، قیمت بالاتری هم دارند که میانگین آن، ۶۰۰ هزارتومان است.

قیمت سوتین اسفنجی

سوتین های مجلسی و چسبی

دسته ای دیگر از سوتین ها مناسب برای استفاده ی محدود در زمانی هستند که قصد پوشیدن لباس های مجلسی را دارید. برخی مدل ها فرم دهنده هستند، مانند سوتین پلانچ، سوتین بالکنی (بالکن دار)، سوتین برالت و سوتین های دکلته. این مدل سوتین ها با توجه به فرم دهنده بودن، معمولا قیمت بالاتری از سوتین های روزمره و ساده دارند.

مدل های دیگری نیز وجود دارند که به عنوان سوتین مجلسی شناخته می شوند. سوتین های بدون بند و بدون نوار، مانند سوتین های سیلیکونی، سوتین پروانه ای و سوتین چسبی (چسب لیفت سینه). این مدل ها با طراحی و جنس بسیار خاصی که دارند، سینه ها را به خوبی در برمیگیرند بدون این که از زیر لباس های مجلسی مشخص باشند. قیمت سوتین های سیلیکونی و چسبی، به کیفیت و برند تولید کننده آن ها بستگی دارد. برای آن که بتوانید از این سوتین ها چندین باره استفاده کنید، بهتر است انواع برند آن، مانند برند NBB ترکیه را خریداری کنید.

قیمت سوتین مجلسی

سوتین های فانتزی توری

این مدل سوتین ها طراحی شیک، ظریف و دلنشینی دارند که معمولا از پارچه های گیپوری و توری است. اگر می خواهید یک سوتین با طراحی جذاب و نسبتا راحت داشته باشید، این سوتین ها مناسب شما هستند. سوتین های فانتزی، برای استفاده در زمان روابط زناشویی هم مناسب اند.

قیمت سوتین فانتزی

سوتین های مناسب ورزش

اگر می خواهید سوتینی خریداری کنید که در زمان ورزش به خوبی سینه ها را ساپورت کند و از افتادگی آن ها جلوگیری کند، سوتین ورزشی گزینه ی مناسبی است. سوتین ها و نیم تنه های ورزشی، به گونه ای طراحی شده اند که ضمن راحتی و عدم فشار بر بدن، سینه ها را کامل در برگرفته و از تکان های شدید آن ها در هنگام انجام حرکات ورزشی، جلوگیری کنند. قیمت نیم تنه ها از ۱۰۰ هزارتومان تا ۴۰۰ هزارتومان متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید