بهترین آموزشگاه رانندگی
معرفی کسب و کار

روش های مهم انتخاب آموزشگاه رانندگی

اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ 3۰173

در سال های اخیر با توجه به افزایش تولید خودروسازان و توانایی اکثریت مردم برای خرید، بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از خودروی شخصی خود شده اند. در نتیجه ماشین های زیادی در شهر وجود دارد. از سوی دیگر فرهنگ نامناسب استفاده از وسایل نقلیه و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، الزام افرادی را که قصد رانندگی با وسایل نقلیه را دارند، برای اخذ گواهینامه ایجاد کرده است. در این مقاله قصد داریم با استناد به آیین نامه اجرایی بهترین آموزشگاه رانندگی در اسلامشهر (مصوب بخشنامه های راهنمایی و رانندگی) در مورد آموزشگاه های رانندگی، اهمیت آن در فرهنگ رانندگی خوب و وظایف اجزای تشکیل دهنده این مراکز صحبت کنیم.

بهترین آموزشگاه رانندگی در اسلامشهر و نقش آن در تربیت راننده

افرادی که برای اولین بار قصد رانندگی با وسایل نقلیه را دارند معمولاً از اصول، تکنیک ها و قوانین راهنمایی و رانندگی آگاهی و آگاهی ندارند. از سوی دیگر، گواهینامه رانندگی هر وسیله نقلیه ای تنها با داشتن گواهینامه یا گواهینامه امکان پذیر است. بنابراین مردم برای دریافت گواهینامه به آموزشگاه های رانندگی مراجعه کنند. آموزشگاه رانندگی موسسه ای است که بر اساس آیین نامه آیین نامه اجرایی آموزشگاه رانندگی و قانون نظام صنفی کشور تاسیس شده و متقاضیانی که قصد اخذ گواهینامه را دارند نیز در این موسسات ثبت نام می کنند.

آموزشگاه رانندگی

سپس مهارت ها و اصول مورد نیاز طبق ضوابط و مقررات راهنمایی رانندگی و مقررات مندرج در آیین نامه مذکور به آنها آموزش داده می شود. به عبارت دیگر این افراد دوره های تئوری و عملی را زیر نظر مربیان مجرب و دلسوز دنبال می کنند و در صورت کسب نمره قبولی در هر دو دوره گواهینامه به نام دانشجو توسط موسسه مذکور صادر می شود.

وظایف مربی آموزشگاه رانندگی

مربی رانندگی فردی است که در زمینه آموزش مهارت های عملی به دانش آموزان آموزش دیده و دارای مجوز است. آماده ارائه آموزش های لازم برای آشنایی دانش آموزان با قوانین و مقررات، نکات ایمنی و مهارت های رانندگی می باشد. در این بخش به وظایف مربی رانندگی در قبال دانش آموزان می پردازیم:

  • گزارش به موقع و مطابق با برنامه تعیین شده برای دانش آموز.
  • خوش اخلاقی و رفتار خوب با دانش آموزان؛
  • آموزش قوانین و تکنیک های ترافیکی به فرد؛
  • ارائه آموزش عملی، نحوه استفاده و کارایی ابزارهای داخل خودرو از جمله فرمان، دنده، کلاچ و غیره.
  • عدم صحبت در مورد مسائل متفرقه و ارائه آموزش های حرفه ای به دانش آموزان.
  • رعایت قوانین و مقررات در طول آموزش؛
  • آموزش رانندگی در مکان های فرعی و دور از نقاط اصلی و مرکزی شهر.

برای شناخت بهترین آموزشگاه رانندگی در اسلامشهر می توانید به سایت اسلامشهرینو مراجعه فرمایید تا بهترین آموزشگاه ها را در این زمینه را بشناسید و بهترین آموزشگاه را برای خود انتخاب کنید.

اسلامشهرینو

ویژگی های یک مربی خوب رانندگی

مهم ترین عامل در انتخاب بهترین آموزشگاه رانندگی در اسلامشهر، یک مربی آگاه و باتجربه است که آموزش آن ها تاثیر بسزایی در یادگیری و ارتقای مهارت دانش آموزان دارد. در برخی موارد متوجه می شویم که معلم در برابر کوچکترین خطای دانش آموز به شدت واکنش نشان می دهد و به اعتماد به نفس او لطمه می زند. در ادامه لیستی از ویژگی های مهم مربی را ارائه می دهیم:

  • داشتن هوش هیجانی برای برخورد هوشمندانه با دانش آموزان و شناخت روحیات و خلق و خوی آنها در همان ابتدای کار و آگاهی از توانایی کنترل استرس و اضطراب آنها.
  • ارائه آموزش روشن و راه حل های بیان برای درک بهتر.
  • در آموزش اصول اولیه به مهارت‌آموزان در طول دوره تعیین‌شده با وجدان عمل کنید و به صلاحدید خود دوره‌های آموزشی عملی اضافی را برای آنها فراهم کنید.
  • حمایت و تشویق دانشجویان هنر و جلوگیری از دلسردی و ناامیدی آنها در طول آموزش.
  • تسلط بر مباحث آموزشی و ارائه اطلاعات مفید در زمینه قطعات و تعمیرات خودرو به دانش آموزان جهت رفع مشکلات فنی خودرو در مواقع اضطراری.

وظایف بهترین آموزشگاه رانندگی در اسلامشهر

هنرجویانی که در این مدارس ثبت نام می کنند در همان ابتدا هیجان و استرس زیادی دارند. زیرا افکار منفی در مورد عادات بد رانندگی افراد ممکن است آنها را مستأصل کرده باشد. لذا مؤسسه موظف است برای روشن شدن موارد ذکر شده و همچنین شناخت استعدادها و مهارت های دانشجو، جلسه ای بین مربی و دانشجو ترتیب دهد. در ادامه به سایر وظایف آموزشگاه رانندگی اشاره می کنیم. از دیگر تعهدات این مراکز است:

  • بهره مندی از مربیان ماهر و مجرب به تعداد لازم؛
  • داشتن تجهیزات لازم برای مدرسه از جمله خط تلفن، کامپیوتر، فکس و غیره.
  • پرداخت به موقع حقوق کارکنان و مربیان؛
  • ایجاد نظم و برنامه ریزی دقیق به منظور برگزاری کلاس های تئوری و عملی به صورت موازی برای دانشجویان.
  • عدم ثبت نام دانش آموزان بیش از ظرفیت آموزشگاه
  • برای افزایش کارایی و کیفیت تمرین، زمان استراحت کافی برای مربیان در نظر بگیرید.

بهترین آموزشگاه رانندگی

کلام آخر

برای مراجعه به بهترین آموزشگاه رانندگی در اسلامشهر بهتر است با بهترین آموزشگاه که در سایت اسلامشهرینو یا eslamshahrino.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین آموزشگاه در اسلامشهر مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع (eslamshahrino.com):

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×