راه حل خانگی موثر برای سفید کردن دندان ها
معرفی کسب و کار

۲ تا از مؤثرترین روش های سفید کردن دندان ها در خانه و مطب

دی ۸, ۱۴۰۱ 2۰126

اگر از تیرگی و کدر شدن دندان های خودتان خسته شده اید، می توانید از روش های سفید کردن دندان ها که در این مقاله بیان شده، استفاده کنید و دندان هایی زیبا داشته باشید.

در این مطلب از تجهیزات دندانپزشکی فیروز دنتال می خواهیم درباره روش های سفید کردن دندان ها صحبت کنیم. حتما شما هم از زرد رنگ شدن دندان های خودتان خسته شده اید. به طور طبیعی بزاق دهان و مواد غذایی که مصرف می کنیم، می توانند موجب تیره تر شدن رنگ دندان ها و لک گرفتن آن ها شوند. به همین خاطر، بسیاری از افراد به دنبال روش های مناسب برای سفید کردن دندان ها هستند. خوشبختانه، با توجه به روش های سفید کردن دندان ها، می توان دندان ها را زیباتر و جذاب تر نشان داد تا بتوانید یک لبخند خاص داشته باشید. با توجه به اهمیت روش های سفید کردن دندان ها، در ادامه این مقاله قصد داریم چند تکنیک مختلف برای سفید کردن دندان ها را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

روش های سفید کردن دندان ها

روش های سفید کردن دندان ها

به طور کلی جرم گرفتن دندان ها یک اتفاق غیر طبیعی نیست. اما شاید شما به دلیل زرد شدن دندان ها و یا تغییر رنگ آن ها، اعتماد به نفس کمتری پیدا کرده اید و تمایلی به حضور در جمع های دوستانه ندارید. روش های سفید کردن دندان ها، به شما کمک می کند تا با بدون عوارض، دندان های سفید و لبخند زیبایی داشته باشید. روش های مختلفی برای این کار وجود دارند که برخی در خانه و برخی دیگر حتما باید در مطب های دندانپزشکی انجام شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های سفید کردن دندان ها و همچنین مشاهده و خرید تجهیزات دندانپزشکی مانند خرید یونیت دندانپزشکی، خرید اتوکلاو دندانپزشکی، توربین دندانپزشکی و… با ما همراه بوده و یا به سایت فیروز دنتال به آدرس https://firoozdental.com/ مراجعه فرمایید.

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان، در واقع یک روش برای سفید کردن دندان ها نیست. اما شاید برخی از افراد این کار را به عنوان یک روش سفید کننده دندان بشناسند. واقعیت این است که روی دندان همه ما جرم های مختلفی می نشینند و می تواند باعث زرد شدن دندان ها شوند. با جرم گیری دندان تمامی این پلاک های دندانی و لک هایی که روی دندان ایجاد شده اند، پاک خواهند شد. اگر دندان های شما به دلیل داشتن جرم و پلاک دچار تیرگی شده باشند، لازم است که حتما قبل از هر اقدامی، اقدام به جرم گیری دندان های خودتان کنید.

برای مشاهده انواع توربین دندانپزشکی و اینسترومنت دندانپزشکی به سایت فیروزدنتال مراجعه فرمایید.

استفاده از مواد حاوی پراکسید

استفاده از مواد سفید کننده دندان، می توانند یکی از بهترین روش های سفید کردن دندان ها به شمار روند. این مواد سفید کننده حاوی پراکسید می باشند که باعث سفید شدن دندان ها و رفع لک های موجود روی آن ها خواهند شد. هر چقدر درصد پراکسید موجود در مواد سفید کننده بیشتر باشد، میزان قدرت سفید کنندگی آن ماده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بلیچینگ در مطب های دندانپزشکی

بلیچینگ در مطب های دندانپزشکی

یکی از بهترین روش های سفید کردن دندان ها، استفاده از تکنیک بلیچینگ است. این روش فقط در مطب های دندانپزشکی انجام می شود و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن باعث سفید شدن دندان های شما شود. اگرچه باید برای بلیچینگ کردن دندان های خودتان هزینه پرداخت کنید. اما در نظر داشته باشید که نتایج فوری بلیچینگ می تواند به شما برای داشتن یک لبخند جذاب کمک کند.

ژل های سفید کننده

ژل های سفید کننده از جمله مواد سفید کننده موجود در بازارند که می توانند برای سفید کردن دندان ها استفاده شوند. این ژل ها دارای پراکسید می باشند و بسته به درصد پراکسید موجود در آن ها، عملکردشان نیز متفاوت است. ممکن است ۳ روز یا چند هفته نیاز باشد تا از ژل های سفید کننده استفاده کنید تا نتیجه نهایی مورد نظر شما مشخص شود.

به طور کلی، ژل های سفید کننده موجود در بازار به دو دسته تقسیم بندی می شوند. برخی از این ژل ها فقط در مطب های دندانپزشکی قابل استفاده اند. اما برخی از ژل های دیگر بدون نسخه پزشک از داروخانه های مختلف قابل تهیه است.

روش های استریل و ضدعفونی کردن تجهیزات دندانپزشکی را یاد بگیرید.

نوارهای سفید کننده دندان

نوارهای سفید کننده دندان، یکی از ساده ترین روش های سفید کردن دندان هاست. با کمک این نوارها می توانید تمامی دندان های خود را سفید کنید، بدون اینکه نگران تغییر رنگ و ظاهر دندان های خودتان باشید. نوارهای سفید کننده در تمامی داروخانه ها به فروش می روند و خرید آن ها بدون نسخه پزشک امکان پذیر است. این نوارهای سفید کننده نیز به واسطه داشتن پراکسید باعث سفیدکردن دندان های شما می شوند.

خمیر دندان سفید کننده دندان

خمیر دندان های سفید کننده دندان دارای ترکیبات ساینده هستند تا بتوانند لکه های سطحی را از بین ببرند. این خمیر دندان ها در بازار کشور ایران با تنوع بسیار زیادی به فروش می روند. اما در هنگام استفاده از آن ها باید به این موضوع توجه داشت که مصرف خمیر دندان های سفید کننده در طولانی مدت می تواند به مینای دندان شما آسیب وارد کند. بنابراین، بسته به درصد سفید کردن خمیر دندان ها، از آن ها استفاده کنید. چون برخی از خمیر دندان ها مناسب استفاده روزانه و برخی دیگر مناسب استفاده هفتگی می باشند.

۲ راه حل خانگی موثر برای سفید کردن دندان ها

راه حل خانگی موثر برای سفید کردن دندان ها

حال که با روش های سفیدکردن دندانها با مواد سفید کننده، بلیچینگ و … آشنا شدید، بد نیست که در مورد دو روش ساده برای سفید کردن دندان ها که در خانه نیز قابل انجام اند، اطلاعات کسب کنید.

  1. استفاده از جوش شیرین

یکی از ساده ترین روش های سفید کردن دندان ها، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی برای دندان هاست و به دلیل داشتن خاصیت ساینده ملایم، لکه های سطحی را از روی دندان پاک می کند. جوش شیرین می تواند یک محیط قلیایی در دهان شما ایجاد کند. بنابراین، با کمک جوش شیرین از رشد باکتری ها در دهان خود جلوگیری خواهید کرد.

اگرچه جوش شیرین نمی تواند یک شبه دندان های شما را سفید و جذاب کند؛ اما اگر به صورت منظم و اصولی از آن استفاده کنید، احتمالا شاهد اثربخشی فوق العاده این ماده خواهید بود. برای استفاده از جوش شیرین، می توانید از خمیر دندان های حاوی این ماده استفاده کنید. یا اینکه ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را با ۲ قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و روی دندان های خودتان مسواک بزنید. سعی کنید که این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

  1. داشتن تغذیه مناسب حاوی میوه و سبزیجات

داشتن یک رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات، می تواند برای بدن و دندان های شما بسیار مفید باشد. در حالی که مصرف میوه و سبزیجات نمی تواند جایگزین مسواک زدن و یا دیگر روشهای سفید کردن دندان ها شود، اما باز هم روی سفید شدن دندان ها موثر است. میوه ها و سبزیجات ترد می توانند باعث پاک شدن پلاک های تجمع یافته روی دندان ها شوند. به طور مثال شما می توانید در روزهای گرم سال از توت فرنگی استفاده کنید تا شاهد سفید شدن دندان های خودتان باشید.

با اجزای یونیت دندانپزشکی آشنا شوید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد روش های سفیدکردن دندان ها صحبت کنیم. هر یک از این روش ها می توانند برای سفید شدن دندان ها و حذف پلاک ها از روی دندان ها موثر باشند. اما بهترین راهکار برای سفید کردن دندان ها این است که به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک با بررسی های دقیق روی لثه و دندان های شما، از بهترین روش برای سفید کردن دندان ها استفاده می کند. ممکن است لثه های شما به استفاده از مواد سفید کننده و یا خمیر دندان ها حساسیت نشان دهد. پس مشورت با پزشک بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×