علائم خرابی برد ماشین لباسشویی

  •  یکی از اجزای مهم هر نوع ماشین لباسشویی پیشرفته، برد آن است. برد به عنوان مغز ماشین لباسشویی شناخته می‌شود. به عبارتی باید گفت موتور وظیفه قلب و برد وظیفه مغز را در ماشین لباسشویی اجرا می‌کند. هنگامی که شما برنامه خود را انتخاب می‌کنید و دکمه استارت را می‌فشارید، برد شروع به فعالیت می‌کند، تا هدف شما به درستی انجام گردد. آنطور که گفته شد برد وظیفه دستور دادن به قطعات دیگر را دارد و قطعات با رساندن اطلاعات به برد با آن در ارتباط هستند و دستورات خود را دریافت می‌کنند.

پیشرفت در تکنولوژی امروزه تا جایی رسیده است که می‌توان با استفاده از یک ماشین برقی به شست و شوی لباس پرداخت. اختراع ماشین لباسشویی یکی از اختراعات مهم بشر برای راحتی کار افراد شده است. ماشین لباسشویی خود از قطعات مختلف تشکیل شده که با کمک هم وظیفه شست و شو را انجام می‌دهد. یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی برد آن است.

خرابی برد ماشین لباسشویی

که وظیفه دستور انجام حرکت به قطعات را دارد. به عبارتی قطعات برای انجام صحیح وظیفه خود نیازمند یک دستور از طرف برد هستند. بنابراین در صورت خرابی این قطعه ماشین‌ لباسشویی قادر به انجام فعالیتی نخواهد بود. مجموعه بلد سرویس در مقاله خود سعی کرده است تمامی علت و علائم خرابی برد ماشین لباسشویی را بطور کامل برای شما عزیزان شرح دهد. برد ماشین لباسشویی مانند هر قطعه یا وسیله دیگری ممکن است با خرابی رو به رو شود. بنابراین دانستن علت و علائم خرابی کمک می‌کند تا بتوانید مشکل اصلی را پیدا کنید. همراه ما باشید تا با برد و علائم و علت خرابی آن آشنا شوید.

برد ماشین لباسشویی

یکی از اجزای مهم هر نوع ماشین لباسشویی پیشرفته، برد آن است. برد به عنوان مغز ماشین لباسشویی شناخته می‌شود. به عبارتی باید گفت موتور وظیفه قلب و برد وظیفه مغز را در ماشین لباسشویی اجرا می‌کند. هنگامی که شما برنامه خود را انتخاب می‌کنید و دکمه استارت را می‌فشارید، برد شروع به فعالیت می‌کند، تا هدف شما به درستی انجام گردد. آنطور که گفته شد برد وظیفه دستور دادن به قطعات دیگر را دارد و قطعات با رساندن اطلاعات به برد با آن در ارتباط هستند و دستورات خود را دریافت می‌کنند.

هنگامی که این قطعه عملکرد خود را از دست بدهد و خراب شود در احتمال خیلی بالا، با روشن نشدن ماشین لباسشویی رو به رو می‌شوید. چرا که قطعات دیگر وابسته برد ماشین لباسشویی هستند. ماشین لباسشویی‌های امروزی هر چقدر پیشرفته‌تر باشند، دارای برد پیشرفته‌تری هستند. در پی آن برای تعمیر آن به فرد متخصص و ماهر نیازمند هستید. بنابراین یکی از عوامل رتبه‌بندی در ماشین لباسشویی‌های امروزی برد آن است. اگر قصد تعمیر ماشین لباسشویی در اسلامشهر را دارید، تنها کافیست به نمایندگی برند ماشین لباسشویی خود مراجعه کرده یا از کارشناسان مجموعه بلد سرویس مشاوره بگیرید. در ادامه این مقاله دلایلی که باعث خرابی برد ماشین لباسشویی می‌گردد را برای شما ذکر کرده‌ایم. همراه ما باشید.

خرابی برد ماشین لباسشویی

علت و دلایل خراب شدن برد ماشین لباسشویی

بارگیری بیش از حد دستگاه، اتمام عمر دستگاه و فرسودگی آن، استفاده بیش از حد و طولانی از ماشین لباسشویی، استفاده غیر اصولی و نادرست از ماشین لباسشویی، قرار دادن ماشین لباسشویی در محیط مرطوب و گرم، ورود آب و مایعات به داخل قطعه برد و نوسانات برق از علت‌های مهم خرابی برد ماشین لباسشویی هستند، که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

بارگیری بیش از حد دستگاه: اگر لباس‌های زیادی برای شست و شوی دارید، حتماً طی دو مرحله اقدام به شست و شوی آن کنید. چرا که در صورت بیش از حد بارگذاری برد ماشین، لباسشویی دچار آسیب می‌شود.

اتمام عمر دستگاه: هر قطعه‌ای در ماشین لباسشویی دارای عمر مشخصی است. بعضی از عوامل می‌تواند بر کاهش عمر این قطعات تاثیرگذار باشد. فرسودگی ماشین لباسشویی و قطعات آن می‌تواند بر کاهش عمر برد تاثیرگذار باشد. بنابراین حتماً به فرسودگی دستگاه خود توجه داشته باشید.

استفاده بیش از حد و طولانی از ماشین لباسشویی: هنگامی که مجبور هستید در طی روز چند بار از ماشین لباسشویی خود استفاده نمایید، باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از هر بار شست و شوی لباس به مدت یک ساعت ماشین لباسشویی را بدون استفاده قرار دهید تا قطعات آن بتواند پس از فعالیت خنک گردد. برد ماشین لباسشویی باید پس از هر بار استفاده خنک گردد تا مشکلی برایش پیش نیاید. به عبارتی دیگر حداقل فاصله زمانی یک ساعت را پس از هر بار شست و شو برای روشن کردن ماشین لباسشویی را رعایت کنید تا با خرابی برد رو به رو نشوید.

استفاده غیر اصولی از ماشین لباسشویی: یکی دیگر از عوامل خرابی برد ندانستن و آگاهی نداشتن از استفاده درست و اصولی ماشین لباسشویی است. برای پیشگیری از این مورد می‌توانید، به مطالعه نحوه صحیح و درست استفاده از ماشین لباسشویی بپردازید.

قرار دادن ماشین لباسشویی در محیط گرم: گرمای زیاد باعث خرابی خازن‌های برد ماشین لباسشویی می‌شود. در نتیجه بهتر است ماشین لباسشویی خود را در محیط مرطوب و گرم قرار ندهید تا برد در اثر گرمای زیاد دچار خرابی نشود.

ورود آب و مایعات به داخل قطعه برد: خرابی سنسور، ایجاد کف بیش از حد و… از عواملی هستند که باعث نفوذ آب به برد ماشین لباسشویی می‌شود. ورود آب به قطعات ماشین لباسشویی، باعث ایجاد اتصالی و سوختن برد می‌شود. در نتیجه باید حتماً مراقب باشید تا مایعات به برد ماشین لباسشویی نفوذ پیدا نکند.

نوسانات برق: یکی از دلایل مهم سوختن برد ماشین لباسشویی نوسانات برق است. برد به دلیل تشکیل از فیوز و خازن‌های حساس توانایی تحمل نوسانات برق را ندارد. با ایجاد نوسانات برق، اتصالات خازن‌ها کوتاه می‌گردد و در نهایت برد ماشین لباسشویی دچار سوختگی می‌شود.

ماشین لباسشویی

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی

از علائم سوختگی و خرابی برد ماشین لباسشویی می‌توانیم به عوامل زیر اشاره کنیم:

روشن نشدن و کار نکردن ماشین لباسشویی:  اگر پس از چک کردن پریز و مطمئن بودن از سالمی کابل، ماشین لباسشویی شما روشن نشد، شما به یکی از رایج‌ترین نشانه‌های خرابی و سوختگی برد دست می‌یابید.

روشن نشدن و خرابی پنل دستگاه:  پس از تعویض صفحه دیسپلی و بررسی اتصالات بین صفحه نمایش و برد، اگر صفحه نمایشگر یا پنل ماشین لباسشویی شما روشن نگردید، شما با خرابی برد ماشین لباسشویی خود رو به رو هستید.

خرابی ناگهانی ماشین لباسشویی: هنگامی که ماشین لباسشویی شما در حال شست و شو است و ناگهان متوقف می‌شود، نشانگر خرابی و سوختگی برد به دلیل وارد شدن آب به محل برد است.

ارور کد خطا بر صفحه نمایشگر: ارور کد خطا بر روی صفحه دیسپلی، نشانگر خرابی و خطاهای احتمالی در قطعات و مراحل مختلف است. که شما باید کدهای خطای مختلف برند ماشین لباسشویی خود را از دفترچه راهنمای آن مطالعه بفرمایید.

برق داشتن بدنه به دلیل نفوذ آب به برد، تخلیه نکردن آب و کار نکردن دکمه‌های مختلف پنل از مورد و علائم خرابی برد ماشین لباسشویی هستند. با این حال در هنگام سوختن برد شما گاهی با علائمی چون عدم کار کردن ماشین لباسشویی روشن، باز نشدن درب ماشین لباسشویی، آبگیری مداوم و… رو به رو می‌شوید. بنابراین در صورت برخورد با هر یک از این علائم شما نیازمند تعمیر برد ماشین لباسشویی خود هستید. تعمیر برد ماشین لباسشویی باید توسط افراد ماهر صورت گیرد و باید دانست در صورت خرابی برد ماشین لباسشویی شما در نهایت نیازمند یک برد دیگر خواهید بود. برای آشنایی با تعمیر برد ماشین لباسشویی و نکات آن به سایر مقالات ما در سایت مجموعه بلد سرویس به نشانی https://baladservice.com/ مراجعه فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید