معرفی 13 فیلم سینمایی طنز ایرانی
معرفی کسب و کار

معرفی ۱۳ فیلم سینمایی طنز ایرانی

فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ 4۰405

در میان تمامی ژانر فیلم، فیلم سینمایی خنده دار ایرانی همیشه مورد علاقه مخاطبین فیلم و سریال بوده است. کارگردان و فیلمنامه نویسان ایرانی تبحر بسیار زیادی در زمینه تولید فیلم سینمایی خنده دار دارند. طی چند سال گذشته، انواع فیلم سینمایی طنز در کشور ایران تولید شده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

بنابراین اگر شما نیز یکی از مخاطبین فیلم و سریال‌هایی با ژانر کمدی و طنز هستید پیشنهاد می‌کنیم ادامه این محتوا را از دست ندهید. زیرا قصد داریم ۱۳ نمونه از انواع فیلم خنده دار ایرانی و چند نمونه فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱ را به شما معرفی کنیم. همچنین شما می‌توانید به تماشای بیش از هزار فیلم خنده دار و طنز موجود در فیلیمو بنشینید و به همراه خانواده از دیدن آنها لذت ببرید.

۱. فیلم شادروان

یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی طنز، فیلم «شادروان» است که در سال ۱۴۰۰ به کارگردانی «حسین نمازی» ساخته شد. ژانر این فیلم سینمایی کمدی و خانوادگی است و بازیگرانی مانند «گلاره عباسی» و «رویا تیموریان» در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. داستان فیلم درباره یک خانواده فقیر است که قادر به پرداخت هزینه کفن و دفن پدر خود که به تازگی فوت شده نیستند. در این میان، صحنه‌های جالب و طنزی ایجاد می‌شود که تماشای آن بسیار لذت بخش است.

معرفی 13 فیلم سینمایی طنز ایرانی

۲. فیلم مورچه خوار

یکی از بهترین انواع فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱_۱۴۰۰، فیلم «مورچه خوار» است که به کارگردانی «شاهد احمدلو» در ژانر کمدی و خانوادگی تولید شد. بازیگران این فیلم سینمایی «لیندا کیانی»، «مارال فرجاد»، «رضا شفیعی جم»، «نسرین مقانلو»، «مهدی کوشکی»، «نیما شاهرخ شاهی»، «ایمان اشراقی»، «خاطره حاتمی»، «سارا منجزی»، «شهین تسلیمی»، «مجید علیزاده» و «مجید شهریاری» هستند. داستان اصلی فیلم درباره زندگی بلاگرهای اینستاگرامی است. این فیلم قصد دارد پشت پرده زندگی این افراد و حقیقت دنیای مجازی را به مخاطب نشان دهد.

فیلم مورچه خوار

۳. فیلم گلی جان

یکی دیگر از انواع فیلم خنده دار ایرانی، فیلم «گلی جان» است که در سال ۱۳۹۹ و در ژانر کمدی خانوادگی تولید شد. کارگردان این فیلم «مجید وحیدیان» است. بازیگران مشهوری مثل «سعید امیرسلیمانی»، «زهره حمیدی»، «فرهاد بشارتی»، «رومینا آقاجانی»، «الهام هادیان»، «اسپاکو یوسفی»، «مرتضی عباسی»، «زهرا رجبی» و «رها پورشاهین» در فیلم سینمایی گلی جان به ایفای نقش پرداختند.

داستان فیلم طنز درباره شخصیتی به نام عزیزخان است که چند سال قبل یک ماهی قرمز از پسر عموی خود هدیه گرفته است. او معتقد است این ماهی قرمز برای خانواده شانس و اقبال می‌آورد. اما ماهی قرمز بعد از چند سال درست در روز عید می‌میرد و حوادثی پشت آن به وقوع می‌پیوندد.

۴. فیلم گشت ارشاد ۳

فیلم «گشت ارشاد ۳» در سال ۱۳۹۹ در ژانر کمدی و درام ساخته شد. کارگردان این فیلم سینمایی «سعید سهیلی» است و بازیگران مشهوری مثل «پولاد کیمیایی» و «ساعد سهیلی» در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. برای درک بهتر فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳، بهتر است ابتدا فیلم «گشت ارشاد ۱» و «گشت ارشاد ۲» را ببینید. داستان این فیلم سینمایی درباره دو شخصیت به نام حسن و عطا است که بعد از بازگشت به ایران تصمیم به نوازندگی کنار خیابان می‌گیرند. اما با این کار به درآمد چندانی نمی‌رسند و تصمیم می‌گیرند از طریق کار خلاف درآمدزایی کنند.

فیلم گشت ارشاد 3

۵.فیلم کله پوک

فیلم «کله پوک» یکی دیگر از انواع فیلم خنده دار ایرانی جدید است که در سال ۱۳۹۹ به کارگردانی «جواد مزدآبادی» ساخته شد. ژانر فیلم سینمایی کله پوک کمدی و خانوادگی می‌باشد. بازیگرانی مانند «یوسف تیموری»، «فتحعلی اویسی» و «سیروس گرجستانی» در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند. داستان این فیلم سینمایی درباره انتخابات شورا در یک روستا است.

۶.فیلم هفته ای یک بار آدم باش!

پیشنهاد ما به شما برای دانلود فیلم سینمایی خنده دار، فیلم «هفته ای یکبار آدم باش» است. این فیلم سینمایی در سال ۱۳۹۹ به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» ساخته شد و ژانر آن کمدی است. حضور بازیگران هنرمندی مثل «پژمان جمشیدی» و «رعنا آزادی ور» بر طنز این فیلم سینمایی افزوده است. داستان فیلم درباره دو برادر است که هر کدام اخلاقیات خصوصیات خاص خود را دارند و به سبک خود زندگی می‌کنند. پدر این دو برادر به بیماری آلزایمر مبتلا است و باقی داستان مرتبط با همین مسئله می‌باشد.

۷.داستان فیلم تکخال

یکی دیگر از انواع فیلم سینمایی خنده دار ایرانی، فیلم «تکخال» است که در سال ۱۳۹۹ به کارگردانی «مجید مافی» تولید شد. ژانر این فیلم سینمایی کمدی و خانوادگی است. بازیگرانی مانند «پوریا پورسرخ» و «سحر قریشی» در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان فیلم تکخال

فیلم سینمایی تکخال، داستان یک جراح زیبایی به نام مسعود را نشان می‌دهد که به واسطه شغل خود با زنان زیادی ارتباط دارد و به همسر خود خیانت می‌کند. به همین دلیل، همه زنان تصمیم می‌گیرند با یکدیگر از مسعود انتقام بگیرند.

۸.فیلم سلفی با دموکراسی

این فیلم سینمایی به کارگردانی «علی عطشانی» در ژانر کمدی و درام ساخته شد. فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» محصول سال ۱۳۹۸ است و بازیگران مشهوری مثل «پژمان بازغی»، «پولاد کیمیایی» و «کوروش تهامی» در آن به ایفای نقش می‌پردازند. داستان فیلم سینمایی سلفی با دموکراسی، درباره جنگ تحمیلی و نحوه اعمال هر یک از افراد است که فرشته‌های سمت چپ و سمت راست شاهد این اعمال هستند.

۹. فیلم دینامیت

فیلم «دینامیت» بهترین فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱_۱۴۰۰ است که در ژانر کمدی و خانوادگی تولید شد. کارگردان این فیلم سینمایی «سید مسعود اطیابی» است و بازیگرانی مانند «پژمان جمشیدی»، «احمد مهرانفر» و «نازنین بیاتی» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم درباره دو طلبه است که یک واحد آپارتمانی را در شمال تهران اجاره می‌کنند و عقاید آن‌ها با سایر اعضای ساختمان کاملاً متفاوت است.

۱۰.داستان فیلم پاشا ۱۴۰۰

از دیگر فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱_۱۴۰۰، فیلم «پاشا ۱۴۰۰» است که در ژانر تئاتر و کمدی به کارگردانی «حامد مصباحی» تولید شد. برخی از بازیگران این فیلم سینمایی، «سحر پیرعلی»، «داوود شمس» و حامد مصباحی هستند. داستان فیلم سینمایی پاشا ۱۴۰۰ درباره یک بازیگر تئاتر کمدی است که برخلاف نقش طنز خود مشکلات و غصه‌های بسیار زیادی را در زندگی تحمل می‌کند.

۱۱. فیلم انفرادی

فیلم «انفرادی» در سال ۱۳۹۸ به کارگردانی «سید مسعود اطیابی» تولید شد و ژانر آن کمدی و خانوادگی است. بازیگران مشهوری مثل «مهدی هاشمی»، «رضا عطاران» و «احمد مهرانفر» در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند. داستان فیلم انفرادی درباره فردی مقروض است که توانایی پرداخت بدهی‌های خود را ندارد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد با کمک دوستان و همکاران خود سرقت کند. در این بین، ماجراهای خنده‌داری به وقوع می‌پیوند.

۱۲. فیلم بوتاکس

فیلم سینمایی «بوتاکس» در سال ۱۳۹۸ و در ژانر کمدی درام ساخته شد. بازیگران مشهوری مثل «سوسن پرور»، «مهدخت مولایی» و «سروش سعیدی» در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم سینمایی برنده جایزه بهترین فیلم در سی و هشتمین جشنواره تورین شد. داستان فیلم درباره دو شخصیت به نام آذر و اکرم است که تصور می‌کنند برادرشان به آلمان فرار کرده است. ولی واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

۱۳.سامورایی در برلین

فیلم سینمایی «سامورایی در برلین»، در سال ۱۳۹۸ به کارگردانی «مهدی نادری» تولید شد. ژانر این فیلم سینمایی کمدی و خانوادگی است. برخی از بازیگرانی که در فیلم سینمایی سامورایی در برلین به ایفای نقش پرداخته‌اند، «حمید فرخ نژاد»، «امیر مهدی ژوله» و «میرطاهر مظلومی» هستند. داستان این سریال درباره سه نفر است که به عنوان شرخر فعالیت می‌کنند و باید برای انجام یک مأموریت به برلین بروند.

 نتیجه مطالب

اخیرا فیلم‌های سینمایی ایرانی با ژانر کمدی و طنز بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند. به همین دلیل، اکثر کارگردانان و فیلمنامه نویسان ایرانی به سراغ تولید فیلم‌های سینمایی طنز می‌روند. در این محتوا ۱۳ نمونه از بهترین فیلم‌های سینمایی کمدی ایرانی و برخی از فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱ معرفی شد. علاقه‌مندان به فیلم و سریال می‌توانند این فیلم‌های سینمایی را در وبسایت مجموعه فیلیمو مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×