چگونه درآمد گل فروشی خود را زیاد کنیم؟ معرفی ۸ روش طلایی

گل فروشی یکی از شاد ترین و مهیج ترین شغل‌های دنیا است. کمتر شغلی به ‌اندازه کار در پیرامون گل‌ها و گیاهان زیبا، دوست ‌داشتنی است. با این‌ وجود، مسئولیت یک گل فروشی تنها لذت بردن از گیاهان نیست و هدف نهایی دستیابی به حداکثر سود ممکن است. در ادامه قصد داریم ترفند‌های جالبی برای افزایش درآمد در این شغل به شما ارائه دهیم.

چگونه درآمد گل فروشی خود را زیاد کنیم

برای افزایش درآمد در گل فروشی خود چه کارهایی باید انجام دهید؟

۸ روش افزایش در آمد گلفروشی در یک نگاه
یادگیری مهارت گل آراییفروش آنلاین
دکور زیبامشتری مداری
بسته بندی چشم نوازمتفاوت بودن
خدمات رایگانکامل بودن گل های داخل مغازه

 

۱) مهارت گل آرایی را یاد بگیرید!

اولین مهارتی که باید برای افزایش درآمد در گل فروشی یاد بگیرید، طراحی گل و گل آرایی است. شما از طریق این مهارت می‌توانید دسته گل‌های بزرگ و شیک طراحی کنید و مشتری‌های زیادی جذب نمایید.

ممکن است مشتری به شما تصویر یک دسته گل را نشان بدهد و از شما بخواهد آن دسته گل را برای او درست کنید. اگر شما یک طراح گل حرفه ای باشید، می‌توانید دسته گل مورد نظر مشتری را به راحتی درست کنید و تحویل دهید. در این صورت، پس از مدتی، مشتری‌های شما هم زیاد شده و در نتیجه درآمدتان هم افزایش می‌یابد.

اگر به اندازه کافی در زمینه گل آرایی مهارت ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در آموزشگاه‌های معتبر گل آرایی و طراحی گل ثبت نام کنید و یا از طریق اینترنت این مهارت را یاد بگیرید و توانایی خود را افزایش دهید.

فزایش درآمد در گل فروشی

۲) دکور زیبایی داشته باشید

دکور مغازه گل فروشی می‌تواند در جذب مشتری و افزایش درآمد گلفروشی تاثیر داشته باشد. برای این منظور، باید نمای خارجی مغازه شما تمیز، مرتب، آراسته و گویا باشد. تمیز بودن یعنی اینکه باقی مانده گل آرایی‌هایی گذشته را بیرون از مغازه نگه نداریم. گویا بودن دکور مغازه هم به این معنی است که تابلو با ابعاد، متن و رنگ مناسب، نمای شیشه ای و عناصری مانند دسته گل بیرون مغازه وجود داشته باشد تا با نگاهی گذرا و کلی به خیابان بتوان بفهمد اینجا یک گل فروشی وجود دارد.

نکته دیگر در افزایش درآمد گل آرایی از طریق دکوراسیون مغازه، به نحوه چیدمان گل‌ها در مغازه گل فروشی مربوط می‌شود. از آنجا که گل‌ها و گیاهان نمادی از طبیعت هستند. بهتر است مغازه شما هم حال و هوای طبیعت را به همراه داشته باشد. استفاده از شاخ و برگ‌های طبیعی در تزئینات، یکی از راه‌های دستیابی به این هدف است.

۳) گل‌های خود را با بسته‌ بندی‌های زیبا و چشم نواز به نمایش بگذارید

نحوه ارائه، به ‌اندازه خود گل، مهم است. گل‌های خود را در بسته بندی‌های زیبا به نمایش بگذارید. بسته ‌بندی تزئینی، تاثیر دیداری مثبت ایجاد کرده و رضایت مشتری را افزایش می‌‌دهد که به معنای بازگشت مشتریان در آینده است. گاهی اوقات جزئیات ساده هم می‌تواند تفاوت ایجاد کند. به عنوان مثال، استفاده از یک پروانه کاغذی، قلب نمدی و یا یک پاپیون چوبی کوچک می‌تواند جذابیت زیادی ایجاد کند.

مهارت گل آرایی

۴) خدمات رایگان به مشتریان خود بدهید

ارائه خدمات رایگان به افزایش درآمد گل فروشی شما کمک می‌کند و همچنین حس خوشایندی برای مشتری نسبت به کسب و کار شما ایجاد می‌شود. در این صورت شما نه تنها جلب اعتماد برای فروش بیشتر کرده ‌اید، بلکه آن فرد تبدیل به مشتری وفادار شما خواهد شد. به عنوان نمونه، شما می‌توانید به مشتریان در خصوص نحوه نگهداری از گیاه، مشاوره رایگان بدهید؛ به مشتریان قدیمی خود اشانتیون بدهید. ارائه سرویس ارسال رایگان گل هم به افزایش درآمد گل فروشی کمک می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید دسته گل مشتری را در مکان و زمان مشخصی تحویل دهید.

گل‌های خود را با بسته‌ بندی‌های زیبا و چشم نواز

۵) فروش آنلاین داشته باشید

بسیاری از مشتریان دوست دارند که محصولات مورد نظر خود را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین خریداری کنند. شما می‌توانید از این بستر برای فروش بیشتر گل و گیاه استفاده کنید. انجام این کار از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا یک فروشگاه اینترنتی امکان پذیر است.

داشتن یک سایت فروشگاهی که مشتریان از طریق آن بتوانند گل‌های شما را ببینید، انتخاب کنند و بر اساس نوع گل، رنگ، اندازه و یا هزینه آن جستجوی خاص داشته باشند، ‌ قطعا به افزایش درآمد شما کمک خواهد کرد. برای این منظور، شما باید بخشی از فعالیت روزانه خود را صرف عکاسی از گل‌های مغازه تان و تولید محتوای مرتبط درباره آنان کنید.

یکی از خدماتی که بهترین گل‌فروشی آنلاین به خریداران ارائه می‌دهد، امکان پیگیری و اطلاع از وضعیت سفارش از طریق تماس با شماره‌های پشتیبانی است. سفارشات شما پس از آماده شدن، با تایید شما به سمت مقصد ارسال می‌شود و پس از اطمینان از دریافت سفارش توسط شخص مورد نظر، پروسه رساندن سفارش شما، پایان می‌یابد.

۶) برای سلیقه‌های مختلف گل داشته باشید

به گل‌های مغازه خود تنوع بدهید تا بتوانید برای هر سلیقه ای، پیشنهادی داشته باشید. تنوع بیشتر گل‌ها، اگر چه مسئولیت مراقبتی و کار بیشتری برای شما به همراه دارد اما بدون شک یکی از روش‌های جذب مشتری برای فروش بیشتر و افزایش درآمد است. همچنین، تنوع در گل آرایی و مدل‌های دسته گل، یک اقدام دیگر برای افزایش درآمد است. شما باید خود را به‌روز نگه دارید و به طور مداوم به دنبال پیدا کردن مدل‌های جدید و به‌روز گل و روش‌های گل آرایی باشید.

۷) مشتری مداری را فراموش نکنید

احترام به مشتری اولین قدم جهت افزایش درآمد است. یکی از راه‌های مشتری مداری این است که فرصت مناسب و کافی در اختیار خریدار قرار دهید. عجله کردن در فروش یکی از آفت‌های افزایش درآمد است. به مشتریان خود مهلت بدهید تا انتخاب خود را تکمیل کنند. همه مشتریان هنگام خرید به مقداری زمان برای جمع کردن افکار نیاز دارند تا پس از خرید احساس آرامش خاطر داشته باشند. علاوه بر این، وقتی در هدایت مشتری به سمت خرید عجله می‌‌کنید، فرصت گفت و گوی بیشتر با او و گرفتن اطلاعات تماس را از دست می‌‌دهید.

۸) متفاوت باشید!

در پایان باید بگوییم خلاق و متفاوت عمل کردن در این شغل حرف اول را می‌زند. به عنوان مثال، می‌توانید برای مشتریان ثابتی که از شما خرید می‌کنند هدایای ویژه ‌ای در نظر بگیرید و در روز تولد آن‌ها، برایشان ارسال کنید. عرضه اقلامی مثل گلدان یا خاک هم می‌‌تواند از آن تنوع‌هایی باشد که به افزایش درآمد می‌‌انجامد. سفارش گل به صورت آنلاین را می‌توان ایده ای بسیار خلاقانه دانست که این امکان را به مشتریان می‌دهد تا بتوانند سوپرایز‌هایی شیرین و به خاطر ماندنی را برای عزیزان خود تدارک ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید