کلینیک دندانپزشکی تهران
معرفی کسب و کار

کلینیک دندانپزشکی تهران

آذر ۱, ۱۴۰۱ 3۰128

این روز‌ها دندانپزشکی پر از افرادی است که به قصد افزایش زیبایی دهان و دندان‌شان به این نوع مراکز مراجعه می‌کنند. گفتنی است که در حال حاضر روش‌های زیادی برای بهبود وضعیت دندان‌ها وجود دارد که از جمله می‌توان به ایمپلنت، کامپوزیت، لمینت، ارتودنسی و… اشاره کرد. همانطور که می‌دانید دندان‌ها به جهت افزایش زیبایی فوق‌العاده دارای اهمیت هستند و به همین علت اصلاح طرح لبخند از پرکاربرترین موارد دندانپزشکی به حساب می‌آیند. حال ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی خدمات زیبایی دندانپزشکی آتن صحبت کنیم که بیشتر مورد توجه افراد قرار دارند.

کلینیک دندانپزشکی تهران

خدمات زیبایی دندانپزشکی

​بررسی لمینت دندان

لمینت دندان همان روکش نازک است که هم رنگ دندان بوده و برای اینکه دندانپزشک بتواند آن را روی دندان‌ها قالب کند باید از نوع مناسبی استفاده نماید. گفتنی است که بهبود طرح اصلاح لبخند با استفاده از این روش از جمله پرتقاضاترین مواردی است که هر روزه در دندانپزشکی‌ها انجام می‌شود. ضمناً با توجه به اینکه بکارگیری از این روش استحکام بالایی دارد طرفداران بسیاری پیدا کرده است. البته لمینت به خوبی می‌تواند ناهمواری‌های دندان‌ها را نیز اصلاح کند.

در حال حاضر لمینت دندان دارای انواع مختلفی است که پزشک معالج با مشورت بیمار بهترین نوع آن را استفاده خواهد کرد. در این خصوص لمینت سرامیکی بیشتر مورد تقاضا بوده چرا که نیاز به پوشش کلی دندان‌ها ندارد و دندانپزشک فقط برای جلوی دندان‌ها از مواد مخصوص استفاده می‌کند و سپس عمل تراش دندان انجام خواهد شد و پس از قالب‌گیری، لیمنت مدنظر بر روی دندان قرار داده می‌شود. گفتنی است که از مزیت‌های استفاده از این روش زیبایی دندان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و طول عمر لمینت فوق العاده عالی است.
  • مقاومت و استحکام این روش به نسبت سایر روش‌ها مناسب‌تر است.
  • افزایش زیبایی چهره با بکارگیری لمینت دندان بیشتر خواهد بود.
  • هزینه‌ی انجام لمینت کاملاً بصرفه‌تر است.

​بررسی لمینت دندان

​بررسی بلیچینگ دندان

در لیست خدمات زیبایی دندانپزشکی‌ها بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها وجود دارد که طرفداران بی‌شماری داشته و به دلیل اینکه یک روش مناسب و ساده برای از بین بردن رنگ زرد دندان‌هاست، از طرف پزشکان نیز به متقاضیان پیشنهاد می‌شود. گفتنی است که در این روش از مواد‌های بخصوصی استفاده خواهد شد که از جمله می‌توان به هیدروژن پراکسید اشاره کرد که معمولاً در حداکثر ۳ جلسه‌ی یک ساعته انجام می‌پذیرد که برای این منظور مراحل زیر در نظر گرفته خواهد شد:

– جرم‌گیری کامل دندان‌ها.

– قرارگیری وسیله‌ای در دهان بمنظور دسترسی به نقاط مختلف دندان‌ها.

– مراقبت از بافت لثه‌ها با بکارگیری از یک ماده خاص.

– پوشاندن دندان‌ها به مدت نهایتاً نیم ساعت با استفاده از ژل سفید کننده.

– تابش نور به ژل به جهت فعال شدن و تأثیر بر روی دندان‌ها.

ناگفته نماند که بسته به شدت زرد بودن دندان‌ها ممکن است این روش زیباسازی دندان‌ها تا چند جلسه ادامه داشته باشد و پس از آن نیز احتمالاً پزشک معالج از یک کیت بلیچینگ در منزل به متقاضی پیشنهاد دهد که سفید شدن دندان‌ها در خانه نیز ادامه پیدا کند.

​بررسی ارتودنسی دندان

شاخه‌ی بسیار مهم دندانپزشکی ارتودنسی نام دارد که برای اصلاح وضعیت نامناسب دندان‌ها بکار گرفته می‌شود. در واقع اگر دندان‌ها به شکل صحیح در کنار هم قرار نداشته باشند، حتی بهداشت‌شان نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت که این موضوع منجر به جرم‌گرفتگی و دیگر مشکلات دندان می‌شود. به طور کلی مزیت‌های استفاده از این خدمات زیبایی می‌توان به داشتن دندان‌های سالم‌تر، ظاهر بسیار عالی دندان‌ها، افزایش طول عمر دندان و لثه‌ها و… اشاره کرد. گفتنی است برای اینکه بدانید که آیا به ارتودنسی نیاز دارید حتماً باید بوسیله‌ی دندانپزشک مورد بررسی قرار بگیرید. در واقع افراد با ویژگی‌های زیر حتماً نیاز به ارتودنسی دارند:

– اگر دندان‌های ردیف پایین جلوتر از دندان‌های بالا باشند.

– اگر دندان‌های بالا هم‌پوشانی عمودی بر روی دندان‌های پایین داشته باشند.

– اگر در زمان جویدن، دندان‌های بالا به طور کامل روی دندان‌های پایین قرار نگیرند.

– و…

البته توجه داشته باشید که در هر سن و سالی امکان استفاده از ارتودنسی وجود ندارد و تشخیص این موضوع با دندانپزشک است. ضمناً در نظر داشته باشید که طول درمان این نوع از خدمات زیبایی حداقل ۱ الی ۲ سال است و مانند دیگر روش‌ها به این صورت نیست که در چند جلسه نتیجه دهد. توصیه می‌کنیم برای این منظور حتماً از دندانپزشکان حرفه‌ای و باتجربه استفاده نمایید.

​بررسی بلیچینگ دندان

​بررسی ایمپلنت دندان

یکی از مهم‌ترین روش‌های بهبود زیبایی دندان‌ها استفاده از روش ایمپلنت است. در واقع اگر افراد نیاز به جایگزینی دندان‌های پوسیده، از دست رفته، شکسته شده و… دارند، به راحتی می‌توانند از این روش استفاده کنند. گفتنی است که در دندانپزشکی، پزشک معالج از یک قطعه فلزی بکار می‌گیرد و آن را درون استخوان فک قرار می‌دهد. اگر این روش بدون کمترین مشکل انجام شود، استفاده از انواع روکش در دستور کار خواهد بود که البته در بعضی از مواقع نیز از تاج دندان استفاده می‌شود.

طبیعتاً هر چه جنس ایمپلنت بهتر باشد، هزینه‌های بیشتری نیز خواهد داشت اما آنچه که در نحوه‌ی بکارگیری از این روش اصلاح طرح لبخند دارای اهمیت است تطابق‌پذیری کامل ایمپلنت انتخابی با سلول‌های استخوانی است. در واقع اگر در این خصوص دقت نظر کاملی صورت نپذیرد، منجر به اختلال در عملکرد فک و دهان می‌شود. ضمناً توجه داشته باشید که ایمپلنت دارای انواع مختلف است که بهترین آن‌ها شامل ایمپلنت داخل استخوانی، روی استخوانی، زیگوماتیک، سنتی، فوری و دیجیتال هستند که هر کدام دارای خصوصیات خاص خودشان بوده و قیمت‌های متفاوتی نیز دارند.

گفتنی است که در دندانپزشکی همه‌ی افراد نمی‌توانند از این روش بهره ببرند و افرادی که تراکم استخوان فک پایین‌شان پایین است و یا آن‌هایی که سیگار مصرف می‌کنند نباید از این روش بهره‌مند شوند. البته توصیه می‌شود که خانم‌های باردار و کسانی که فشار خون بالا یا بیماری‌های قلبی هم دارند بهتر است با مشورت پزشک اقدام به استفاده از ایمپلنت کنند.

​بررسی کامپوزیت دندان

از دیگر روش‌های اصلاح طرح لبخند بکارگیری از کامپوزیت است که برای مشکلاتی مانند پر کردن دندان از دست رفته، رفع فواصل بین دندان‌ها، بهبود اندازه‌ی دندان‌ها و… در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی کامپوزیت ماده‌ای است که از گلاس، کوارتز و رزین بوجود آمده که به شکل خمیر است و پزشک معالج از آن که در بسته‌بندی‌های سرنگ مانند است، استفاده می‌کند. بیشترین کاربرد‌های این ماده عبارتند از:

– اتصال براکت به دندان‌ها در ارتودنسی.

– ترمیم دندان‌های پوسیده.

– بهبود دندان‌های زرد و رنگ پریده.

– و…

اما اگر بخواهیم درباره‌ی مزیت‌های بکارگیری از این روش اصلاح طرح لبخند صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره نماییم. به طور کلی به دلیل استحکام این ماده به راحتی می‌توان در دندانپزشکی از آن بهره برد. حال مزیت‌های کامپوزیت دندان عبارتند از:

  • طول عمر فوق العاده عالی.
  • از بهترین روش‌ها برای طراحی لبخند.
  • زیباسازی اصولی دندان‌ها.
  • زمان بسیار کوتاه درمان حتی در بعضی از موارد در یک جلسه.

البته توصیه می‌کنیم که برای بکارگیری از این روش خدمات درمانی، حتماً از کلینیک‌های تخصصی که از دندانپزشکان و تجهیزات حرفه‌ای استفاده می‌کند، بهره‌مند شوید.

​بررسی کامپوزیت دندان

​جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع خدمات زیبایی دندانپزشکی آشنا کنیم که امروزه بسیار پرتقاضا شده‌اند. همانطور که می‌دانید دندان‌ها بخش فوق‌العاده بااهمیت چهره هستند که در زیبایی صورت اثرگذار بوده که به همین دلیل افراد با مشاهده‌ی نقص‌های هر چند سطحی به فکر درمان خواهند بود. به طور کلی افراد برای اینکه بتوانند از کلیه خدمات زیبایی دندان‌پزشکی بهره ببرند، حتماً در نظر داشته باشند که استفاده از مرکز تخصصی دندان‌پزشکی آتن که از کادر مجرب و دستگاه‌های پیشرفته بهره‌مند است باید در اولویت قرار داشته باشد که فقط در این صورت است که نتایج دلخواه حاصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×