Screenshot 20230904 192316
معرفی کسب و کار

۷ راه ساده برای استفاده از گردو در غذا

شهریور ۱۳, ۱۴۰۲ 5۰153

حتی با بالا رفتن قیمت مواد غذایی شما نباید گردو را از رژیم غذایی خود حذف کنید! گردو یک مواد غذایی بسیار مغزی و سالم است که از آن برای آشپزی کردن و آماده کردن غذاهای مختلف، استفاده از آن برای دسرها و کیک‌ها، و استفاده از آن برای وعده‌های مقوی صبحانه می‌توان استفاده کرد که در همه آنها گردو خواص خود را حفظ می‌کند. همان‌طور که گفته شد گردو یک ماده غذایی سالم است که از آن می‌توان برای هر کاری استفاده کرد! گردو می‌تواد با طعم دادن به غذاهای مختلف، باعث شود که شما شکلی جدید از آن غذا را تجربه کنید و از خواص گردو نیز بهره ببرید.

ما در این مطلب سعی کردیم لیستی از بهترین موارد استفاده از گردو در غذاها را معرفی کنیم و شما را با خواص فوق‌العاده این ماده غذایی مقوی آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

اضافه کردن گردو به جو دو سر خشک

Screenshot 20230904 192458

اضافه کردن مغز گردو تازه و با کیفیت به ترکیب، باعث می‌شود که شما حس و طعم جدیدی را تجربه کنید. خوراکی جو دو سر خشک یک وعده بسیار مقوی و مناسب برای صبحانه است که با اضافه کردن گردو به آن شما می‌توانید مواد مغزی بیشتری را از آن دریافت کنید. گردو یکی از بهترین منابع طبیعی پروتئین است و ترکیب آن با جو دو سر یک وعده مفید و پرخواص را برای شما می‌سازد.

به علاوه، شما می‌توانید میوه‌های خشک مثل موز و توت‌فرنگی را به آن اضافه کنید تا مواد مغزی کاملی را از این ترکیب دریافت کنید.

استفاده از گردو در خوراک‌ها و خورشت‌ها

گردو یکی از بهترین مواد برای استفاده در هنگام آشپزی است که طعم و مزه متفاوتی را به خورشت و یا خوراک شما می‌دهد. گردو ب دلیل داشتن چربی‌های مغذی، یک گزینه بسیار خوب برای آشپزی بدون روغن هستند و غذایی سالم‌تر را به شما می‌دهد. در ایران از گردو برای تهیه انواع غذاها مثل فسنجان و حلیم بادمجان استفاده می‌شود که ترکیب گردو با مواد غذایی دیگر است. در فسنجان گردو با رب انار ترکیب می‌شود، که خرید بهترین انواع رب انار از طریق لینک قابل انجام است. چربی‌های موجود در گردو دارای خواص بسیار زیادی برای قلب است و بدن شما را در مقابل مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

استفاده از گردو برای درست کردن سالاد

سالادها معمولا غذاها و یا پیش غذاهای معمولی و گاهی حوصله سربر هستند! اضافه کردن کمی گردو خرد شده به انواع سالادها می‌تواند یک طعم جدیدی از سالادها به شما دهد که تا به حال تجربه نکردید. علاوه بر آن، سالادها در حین سالم بودن برای بدن، مقداری از لحاظ مواد مغذی ضعیف هستند و شما نمی‌توانید کالری و مواد پرخواص زیادی را در آنها پیدا کنید به همین منظور، استفاده کردن از گردو وحتی روغن گردو یکی از بهترین تصمیم‌ها برای سالاد دوستان می‌باشد!

ترکیب گردو با پنیر، میوه‌ها و بیسکویت‌ها

Screenshot 20230904 192527 1

ترکیب گردو با میوه‌ها، بیسکویت‌ها و پنیر می‌تواند یک اسنک بسیار خوشمزه برای مصرف در طول روز باشد. در کنار داشتن طعم جذاب و جدید، اضاه کردن گردو به این مواد غذایی می‌تواند مقدار مواد پرخواص موجود درآنها را به حداکثر برساند. شما با استفاده از گردو می‌توانید به اسنک‌های بین غذایی خود یک طعم و چهره جدید بدهید و از مصرف مواد مغذی موجود در آن بهره ببرید. بیسکویت‌ها یکی از بهترین مواد غذایی برای تامین کالری و قند می‌باشند که ترکیب آن با گردو که منبع مواد غذایی متفاوت، ویتامین‌ها و پروتئین است، می‌تواند شما را تا وعده غذایی بعدی سیر نگه دارد!

اضافه کردن گردو به انواع ساندویچ‌ها

ساندویچ‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک وعده غذایی کامل هستند که ترکیبی از انواع مواد مغذی و کالری‌ها هستند که برای بدن مفید هستند. در اکثر ساندویچ‌ها از گوشت مرغ و یا ماهی استفاده می‌شود که شاید به تنهایی گزینه خیلی خوبی نباشند. اضافه کردن گردو به شکل‌های مختلف مثل کامل، خورد شده و پودر شده می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب به عنوان طعم‌دهنده به ساندویچ شما باشد. دستورپخت‌های بسیاری زیادی وجود دارد که از گردو به عنوان یک ماده اصلی برای ساندویچ‌ها استفاده شده که با مواد دیگری مثل انواع گوشت‌ها و سبزیجات ترکیب می‌شود و شما می‌توانید از این غذاها به عنوان یک سبد کامل مواد غذایی استفاده کنید.

مصرف گردو به صورت تکه شده

گردو می‌تواند به صورت جداگانه یک میان‌وعده مقوی برای شما باشد. می‌توان از گردو به روش‌های ساده در طول روز استفاده کرد که حمل کردن آن در یک جعبه در بسته و میل کردن چند تکه از گردو در طول روز یکی از ساده‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید. گردو به صورت خالص دارای مواد مغذی بسیار و ویتامین‌‌های مختف است. در هر ۳۰ گرم از گردو ۲.۵ گرم امگا-۳، مقدار قابل توجهی اسید و چربی‌های لازمه برای بدن، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر و ۴۵ میلی گرم مگنزیم وجود دارد. برای خوش طعم کردن میان وعده گردویی خود، شما می‌توانید مقداری آنها را بو دهید تا یک طعم تکرار نشدنی را تجربه کنید و زا مصرف آن خسته نشوید.

استفاده از گوشت‌های گیاهی ساخته شده با گردو

شاید اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی خود کار سختی ب نظر آید. استفاده از گوشت‌های گیاهی تهیه شده از گردو می‌تواند یک راهکار ساده و آسان برای افزایش مقدار پروتئین دریافتی شما باشد. شما از این گوشت می‌توانید در بسیاری از غذا‌ها استفاده کنید و حتی آن را با گوشت‌های معمولی جایگزین کنید! گوشت بر پایه گردو، یک جایگزین بسیار خوب برای گوشت چرخ‌کرده معمولی است که نسبت به گوشت معمولی، دارای خواص و فواید بسیار بیشتری برای بدن می‌باشد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد گردو یک خوراکی مغذی و مقوی برای بدن است که علاوه بر داشتن خواص زیاد برای سلامتی، یک گزینه بسیار خوب برای استفاده در هنگام آشپزی است. ما در این مطلب سعی کردیم که بهترین موارد استفاده از گردو در غذاهای مختلف را به شما معرفی کنید تا شما بتوانید با خواص گردو و موارد استفاده آن بیشتر آشنا شوید و از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از همراهی شما با متشکریم!

 

نویسنده: امیرحسین نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×