ابلیمو عسل برای گلودرد تصویر 1
سلامت

آیا ابلیمو عسل برای گلودرد مناسب است؟

مهر ۲۵, ۱۴۰۲ 1۰208

دمنوش آبلیمو عسل برای گلودرد همان طور یک راه ساده و خوشمزه برای لذت بردن از بسیاری از فواید سلامتی این نوشیدنی محبوب است. این دمنوش تنها با چند ماده تشکیل دهنده آسان است و برای نوشیدن در روزهای سرد یا زمانی که در شرایط سرماخوردگی به سر می برید عالی است.

عسل و لیمو از دیرباز به دلیل خواص دارویی خود شناخته شده اند و سابقه طولانی در استفاده به عنوان یک چای گیاهی دارند.

امروزه، دمنوش ابلیمو عسل برای گلودرد یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است و به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد همچنان مورد استقبال قرار می گیرد. ما به شما نشان خواهم داد که چگونه آن را با استفاده از مواد مقرون به صرفه و آسان برای یافتن درست کنید.

پخش مواد غذایی یک جنبه حیاتی از زنجیره تامین مواد غذایی است که شامل حمل و نقل و تحویل کارآمد محصولات غذایی از تولید کنندگان به مصرف کنندگان است. این فرآیند توسط واسطه های مختلف از جمله عمده فروشان، خرده فروشان تسهیل می شود. توزیع موثر تضمین می کند که مواد غذایی تازه و ایمن به موقع به دست مصرف کنندگان می رسد و ضایعات مواد غذایی را کاهش و امنیت غذایی را تضمین می کند. نوآوری هایی مانند پلتفرم های آنلاین، توزیع غذا را بهبود بخشیده و آن را در دسترس تر و پایدارتر می کند.

فروشگاه صوفیکو به عنوان یکی از معتبرترین مراکز پخش مواد غذایی به صورت عمده و جزئی شناخته می‌ شود. این فروشگاه به مشتریان این امکان را می دهد که محصولات غذایی مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهند و درب منزل خود تحویل بگیرند.

فواید دستور العمل دمنوش ابلیمو عسل برای گلودرد

از مخلوط های دمنوش های از پیش بسته بندی شده گران قیمت که اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند صرف نظر کنید و خودتان چای لیمو عسل مغذی خود را در خانه درست کنید. این یک نوشیدنی گرم است که در فصل آنفولانزا یا زمانی که می خواهید بدن خود را گرم کنید عالی است.

ابلیمو عسل برای گلودرد

دستور غذا را با نیاز خود تطبیق دهید. آن را فقط با ۲ ماده ساده درست کنید یا تکه هایی از ریشه زنجبیل یا زردچوبه را برای تغذیه و طعم بیشتر اضافه کنید.

مواد اولیه

مواد اولیه دمنوش ابلیمو عسل

در ادامه به مواد اولیه ابلیمو عسل برای گلودرد اشاره شده است.

  • لیموهای تازه: به راحتی پیدا می شوند و مقرون به صرفه هستند. آن ها همچنین منبع عالی ویتامین C بوده و طعم عالی دارند.
  • عسل: یک شیرین کننده طبیعی است که برای تسکین گلودرد نیز عالی است (شاید حتی موثرتر از داروی سرفه)
  • آب تصفیه شده: آبی است که با استفاده از روش های مختلف برای حذف مواد شیمیایی، آفت کش ها و کلر فیلتر شده است.

مراحل دستور ابلیمو عسل برای گلودرد

این دستور ساده زیر در ادامه به آن اشاره کرده ایم تا شما با استفاده از آن بهترین نتیجه را بگیرید.

مرحله یک

لیمو را برش بزنید و با آب مرکبات گیری یا آبمیوه گیری دستی آب آن را بگیرید. سعی کنید دانه ها را از آب لیمو جدا کنید.

مرحله دو

در این مرحله از طرز تهیه ابلیمو عسل برای گلودرد ابتدا آب شیرین را گرم کنید. می توانید از آب جوش استفاده کنید، اما حتما قبل از نوشیدن آن را خنک کنید.

مرحله سوم

آبلیمو و عسل را در آب داغ بریزید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد.

علاوه بر ابلیمو، سرکه در آشپزی به عنوان یک جزء اساسی معمولاً برای افزودن طعم ترش و تنوع به غذاها استفاده می ‌شود و علاوه بر آن، در تهیه انواع سس ‌ها، مارینادها، و ترشیجات مختلف نیز نقش اساسی دارد. صنعت مواد غذایی همچنان تلاش می‌کند تا محصولات با کیفیت بالا و امکانات بهداشتی را برای مصرف‌کنندگان تولید کند، تا انواع طعم‌ها و تنوع‌های متنوع‌تری از غذاها در دسترس باشند.

نکات دستور العمل و جایگزینی

مواد جایگیزین دمنوش ابلیمو عسل

در حالی که آبلیمو تازه برای بهترین طعم و فواید سلامتی توصیه می شود، در صورت در دسترس نبودن لیموترش تازه، می توان از آب لیموی بطری شده به عنوان جایگزین استفاده کرد.

شما می توانید این دمنوش ابلیمو عسل برای گلودرد را با اضافه کردن شیر، یک قطره دارچین یا چوب دارچین یا طعم دهنده های دیگر به سلیقه خود سفارشی کنید. یا سعی کنید یک تکه زنجبیل تازه یا زردچوبه را به لیوان اضافه کنید. همچنین می توانید آن را با کمی فلفل قرمز برای کاهش وزن سرو کنید (اگر گلویتان خیلی درد می کند مراقب باشید).

برای تهیه این دمنوش گیاهی، عسل را با شیرین کننده های دیگر مانند شهد آگاو یا شربت افرا جایگزین کنید.

روش های درمان خانگی برای تسکین گلودرد

درمان گلودرد

  1. غرغره آب نمک: علاوه بر دمنوش ابلیمو عسل برای گلودرد می توانید از اب نمک برای تسین گلودرد خود استفاده کنید. نصف تا یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم بریزید و دهان خود را با همان آب بشویید. از قورت دادن نمک یا استفاده از نمک اضافی خودداری کنید، زیرا ممکن است غشای گلو را خشک کند. غرغره آب نمک، گلو را تمیز می کند و خلط را آزاد می کند. مطالعات نشان داده اند که غرغره آب نمک می تواند به پیشگیری از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند.
  2. عسل: عسل را با آب داغ یا آب لیمو مخلوط کرده و بنوشید تا علائم گلودرد کاهش یابد. مطالعات نشان داده اند که عسل دارای برخی خواص ضد باکتریایی است که ممکن است گلودرد ناشی از عفونت را کاهش دهد. با این حال، در صورت وجود عفونت باکتریایی لازم است با پزشک مشورت شود. عسل سرفه را تسکین می دهد، از دادن عسل به کودکان زیر یک سال خودداری کنید زیرا باعث ایجاد هاگ کلستریدیوم بوتولینوم و ایجاد بوتولیسم می شود.
  3. لیمو: به غیر از ابلیمو عسل برای گلودرد می توانید از لیمو استفاده کنید. نوشیدن آب لیمو به شکستن مخاط کمک می کند و باعث تسکین درد می شود. ویتامین C به وفور در لیمو وجود دارد و به تقویت ایمنی و مبارزه با عفونت کمک می کند. یک قاشق چایخوری آب لیمو را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و برای تسکین سریع بنوشید.
  4. استراحت: داشتن خواب کافی برای بهبودی از گلودرد ضروری است. خواب به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها کمک می کند. همچنین لازم است به صدای خود استراحت دهید و تا چند روز از صحبت زیاد خودداری کنید.
  5. نوشیدنی‌های داغ: سوپ داغ به شل شدن مخاط سینوس کمک می‌ کند که باعث تخلیه بهتر و کاهش گرفتگی می‌شود. نوشیدنی های گرم نیز هیدراتاسیون کافی برای بدن فراهم می کنند.
  6. لاته زردچوبه: علاوه بر نوشیدن ابلیمو عسل برای گلودرد، لاته زردچوبه برای تسکین درد مناسب است. نوشیدن معجون شیر گرم و کمی زردچوبه اضافه شده به آن گلودرد را تسکین می دهد. کورکومین، ماده فعال زردچوبه، دارای اثر ضد باکتریایی و ضد التهابی است.

دمنوش: انواع مختلف دمنوش های گیاهی که ممکن است تسکین فوری ایجاد کنند عبارتند از:

  • چای میخک، چای سبز: با عفونت مبارزه می کند و تسکین می دهد.
  • چای بابونه: به عنوان روان کننده برای تسکین صدای خشن عمل می کند.
  • چای نعناع فلفلی : گلو را بی حس می کند و درد را تسکین می دهد.
  • چای تمشک: درد و التهاب را تسکین می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×