انجام انواع آزمایش تخصصی در خانه
سلامت

انجام انواع آزمایش تخصصی در خانه

آذر ۱۰, ۱۴۰۲ 4۰226

برای انجام آزمایشات مختلف تخصصی نیاز به مراجعه به مراکز آزمایشگاهی ندارید و می توانید این آزمایشات را در خانه نیز انجام بدهید. آزمایشات مختلفی مانند طب کار، آزمایش مدفوع و ادرار، عفونت ویروسی و پاپ اسمیر در مرکز آنی آزما قابل انجام است. آنی آزما به عنوان یک مجموعه ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی در منزل توسط متخصصان حرفه ای، شهرت پیدا کرده است.

شما می توانید، برای رزرو نوبت آزمایش به سایت آنی آزما مراجعه کرده، نوع خدمات را مشاهده و با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده کنید. بعد از رزرو نوبت، کارشناسان آنی آزما برای نمونه گیری به خانه شما مراجعه می کنند. آزمایشات در آنی آزما با دقت بالا بررسی می شوند. تمام پرسنل نمونه گیری در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند و بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند داد.

E:\Onedrive\Desktop\D48Ed900E79Fa9547169C26138B4Cd8D_L.jpg

انجام آزمایش ادرارومدفوع در خانه

بررسی آزمایش طب کار

آزمایش طب کار، فرایندی است که به منظور ارزیابی سلامت و روان شناسی کارکنان در محیط کار انجام می شود. این آزمایش با هدف شناسایی و پیشگیری از خطرات شغلی، حفظ سلامتی و عملکرد بهینه در محیط کار انجام می شود. آزمایشات طب کار در بدو استخدام یا به صورت ادواری در دوره های مشخص انجام می شوند. معمولاً آزمایش طب کار شامل سه قسمت اصلی مصاحبه پزشکی، آزمایشات تشخیصی و ارزیابی روان شناسی است.

  • مصاحبه پزشکی: در این بخش، یک پزشک متخصص سلامت شغلی، با شما در مورد سوابق پزشکی، بیماری های فعلی، عادات زندگی و شرایط کاری صحبت خواهد کرد. بر اساس مصاحبه، اطلاعاتی درباره سلامت شغلی شما به دست خواهد آمد.
  • آزمایشات تشخیصی: این آزمایشات عموماً شامل آزمایش عمومی خون، آزمایش های ادرار، اندازه گیری فشارخون، اندازه گیری قد و وزن و اندازه گیری تعداد ضربان قلب است. آزمایشات تشخیصی برای تشخیص اختلالات جسمی و سنجش سلامت عمومی استفاده می شوند.
  • ارزیابی روان شناسی: در این بخش، یک روان شناس پرسش نامه هایی را به شما خواهد داد تا عملکرد روانی شما را در محیط کار بسنجد. این پرسش نامه ها معمولاً شامل سوالاتی درباره استرس شغلی، روابط با همکاران، تحمل فشار و رضایت شغلی می باشد.

آزمایش نوزاد و کودک چگونه است؟

آزمایش نوزاد و کودک در واقع انجام تست ها و آزمایشات به منظور بررسی وضعیت سلامتی نوزادان و کودکان می باشد. این آزمایشات ممکن است، شامل تست های خون، مدفوع، ادرار، مایعات بدن و سایر آزمایش های ویژه برای بررسی انواع بیماری ها و مشکلات در این سنین باشد. با توجه به نوع آزمایش، روش های مختلفی برای انجام آزمایشات در نوزادان و کودکان استفاده می شود. برای مثال، برای انجام آزمایش، از یک سرنگ کوچک یا وسیله دیگر برای جمع آوری نمونه استفاده می کنند.

آزمایش نوزاد در بدو تولد انجام می شود و سلامت نوزاد از هر نظر به طور کامل بررسی می شود. آزمایشاتی مانند بررسی زردی، کمبود بیوتینیداز، گالاکتوزمی، آدرنال، تیروئید و غیره در آنی آزما انجام می شود. برای اطمینان از سلامتی خود می توانید، این آزمایش را انجام دهید. به دلیل حساس بودن کودکان به محیط های آلوده می توانید از طریق آنی آزما غیر حضوری نوبت گرفته و نمونه گیری را در منزل انجام داد. با این کار دیگر نیاز به مراجعه حضوری وجود ندارد و کودک نیز خسته نخواهد شد.

در آنی آزما چکاپ کامل نوزادان ۶ ماه تا ۱ سال انجام می شود. در این چکاپ می توانید، فاکتورهای سلامتی نوزاد خود را بررسی کنید. برای کودکان ۱ تا ۷ سال نیز چکاپ ویژه در نظر گرفته شده است. در این چکاپ انواع فاکتورهای خونی و ویتامینی بررسی می شوند. برای مشاهده هزینه این آزمایشات به سایت آنی آزما مراجعه کنید.

Bbc5673C 5F32 4F9A 89A9 9F1C3881Db76

انجام آزمایش کودکان و نوزادان

نحوه انجام آزمایش عفونت های ویروسی

آزمایش عفونت ویروسی یک روش دقیق برای تشخیص و شناسایی وجود ویروس ها در یک نمونه مانند خون یا بافت است. این آزمایش همچنین می تواند، برای تشخیص برخی عفونت ها هم استفاده شود. روش های مختلفی برای آزمایش عفونت ویروسی وجود دارد؛ اما معمولاً بر اساس علائم ویروس در بدن بررسی می شوند. یکی از روش های معمول برای تعیین عفونت ویروسی استفاده از روش PCR است.

امروزه آزمایشات ویروسی به دلیل وجود ویروس های متنوع بسیار زیاد شده است. با انجام به موقع این آزمایش می توانید، ویروس را در بدن تشخیص داده و مراحل درمانی را انجام بدهید. ویروس ایدز یکی از انواع ویروس شایع است که با انجام آزمایش خون قابل تشخیص می باشد. این ویروس قدرت انتقال بالایی از طریق روابط جنسی و خون دارد. با مشاهده علائم این ویروس باید در اولین فرصت نسبت به انجام آزمایش تشخیصی اقدام کرد.

ویروس رایج دیگر هپاتیت است که تاثیر مستقیم روی کبد می گذارد و عملکرد آن را مختل خواهد کرد. ویروس هپاتیت از طریق خون آلوده به دیگران منتقل شده و باعث پخش ویروس در بدن میزبان می شود. این ویروس می تواند در موارد حاد باعث مرگ انسان شود. آزمایش و تشخیص به موقع این ویروس برای بیماران ضروری می باشد.

ویروس های دیگری مانند HPV و EBV هم سرعت انتقال بسیار بالایی دارند و با کمک آزمایشات به موقع می توان از انتشار آن ها جلوگیری کرد. برای تشخیص انواع ویروس ها می توانید از آزمایشات آنی آزما استفاده کنید و نتایج را در سریع ترین زمان دریافت کنید.

آزمایش ادرار و مدفوع به چه منظور انجام می شود؟

آزمایش ادرار و مدفوع می تواند به عنوان یک آزمایش تشخیصی مورد استفاده قرار بگیرد. معمولا برای بررسی مشکلات مختلف پزشک انجام آزمایش ادرار و مدفوع را تجویز می کند. در آزمایش ادرار و مدفوع نمونه جمع آوری شده و مورد آزمایش قرار می گیرد. معمولا برای انجام انواع عمل جراحی، آزمایشات بارداری، آزمایش عفونت ادراری و غیره انجام آزمایش ادرار تجویز می شود. آزمایش مدفوع نیز برای بررسی مشکلات گوارشی و انگلی توصیه خواهد شد.

E:\Onedrive\Desktop\1.Urine-Test.jpg

بررسی ادرار

اهمیت تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر یک روش ساده و کاربردی است که برای تشخیص بعضی از تغییرات سلول ها و عوامل خطر در خانم ها استفاده می شود. این آزمایش با برداشت سلول از سطح داخلی رحم صورت می گیرد. سپس نمونه آزمایشی در آزمایشگاه تحت بررسی قرار خواهد گرفت. پزشک زنان این نوع آزمایش را برای بررسی سلامتی خانم ها توصیه می کند. سلول های سرطانی در این آزمایش مشخص شده و می توان مراحل درمان را خیلی سریع آغاز کرد. این آزمایش برای زنان ۲۱ تا ۶۵ سال توصیه می شود و باید به صورت دوره ای انجام شود.

E:\Onedrive\Desktop\Get-And-Hpv-Test-With-Your-Pap-Screen-Rm-1440X810.Jpg

تست اچ پی وی

انجام آزمایش hpv در آنی آزما

آزمایش HPV برای تشخیص حضور این ویروس در بدن شما انجام می شود. برای انجام این آزمایش، پزشک یک نمونه از سلول های پوششی دهانه رحم یا دیگر نقاط اندام تناسلی جمع آوری می کند. نمونه در آزمایشگاه بررسی شده و نتایج آن در دسترس قرار می گیرد. این آزمایش در مجموعه آنی آزما با دقت بالایی انجام می شود. می توانید به این سایت مراجعه و نوبت انجام آزمایش اچ پی وی را رزرو کنید. قیمت این آزمایش به طور میانگین حدود یک میلیون و ۳۰۰ است.

آنی آزما با ارائه خدمات مناسب توانسته رضایت بیماران را جلب کند. با وجود سایت آنی آزما مشکلات متعدد پیدا کردن مرکز نمونه گیری و معطل شدن در مراکز بسیار کم تر شده است. برای دریافت مشاوره با مشاوران آنی آزما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×