9276F474 05Ca 4938 89A0 5F79E8D887D9
فناوری

انواع چسب نواری پرکاربرد

مرداد ۱۹, ۱۴۰۲ 4۰210

 

بدلیل اینکه چسب نواری پرمصرف ترین چسب موجود در بازار است در نتیجه، استفاده از نوار با کیفیت مهم است

چسب نواری شامل تمامی چسب هایی است که به صورت حلقه ای بر روی کلاف پیچیده می شود، چسب نواری در واقع چسب های حساس به فشار هستند. حساس به این معنی است که هنگام چسبیدن باید فشار یکنواخت به سطح مورد نظر وارد شود.
چسب نواری شامل چسب پهن، نوار کاغذی یا نوار ماسک، چسب نواری دو طرفه، چسب نواری الکتریکی و غیره است.
پرفروش ترین انواع چسب نواری:
۱. چسب نواری پهن
چسب نواری پهن شامل چسب های نوشتاری (کتاب یا پول)، چسب های مقوایی پهن است.
چسب نواری پهن یکی از رایج ترین چسب ها هستند که در عرض و طول های مختلف تولید می شوند. چسبندگی بالا و استحکام کششی بالا از ویژگی های متمایز کننده این چسب می باشد.
این چسب برای انواع بسته بندی مقوایی و چسباندن مقوا و کاغذ بهترین انتخاب است.

۲.چسب نواری کاغذی
ورقه های چسب یا نوارهای پوششی از کاغذ حاشیه ساخته می شوند. و کاربردهای بسیار وسیعی دارد. و درعرض و طول های مختلف تولید و به فروش می رسد.
چسب کاغذی در صنعت پزشکی کاربرد دارد و همچنین در گل سازی و سایر صنایع استفاده می شود.
۳. چسب نواری (آب چسب)
چسب های پایه آب یا چسب های فعال کننده آب که برای بسته بندی قوی انواع ظروف استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این چسب ها برای چسبیدن نیاز به آب دارند.

۴. چسب نواری برق
چسب یا لنت برق الکتریکی برای اتصال و عایق سازی استفاده می شود. که بیشتر صنعت گران برای عایق کاری سیم های برق خالی استفاده می کنند.
۵. چسب نواری دو طرفه
چسب های دوطرفه که هر دو طرفشان چسب می باشد و برای متصل کردن دوطرف وسایل به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای چسباندن ورقه به تخته شاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

۶. چسب نواری برزنتی
چسب نواری برزنتی یکی از چسب های قوی با استحکام کششی بالا می باشد.

با توجه به ویژگی های این چسب می توان به صنعت آب بندی هوا، آب بندی انواع لوله خرطومی هوا، لوله جاروبرقی، تفنگ بادی، سیستم فاضلاب و صنایع وابسته اشاره کرد.

3653Fdf6 7B17 479D B03F 1C078F01B4F8

کاربرد چسب نواری در صنایع مختلف

چسب نواری در صنایع مختلف کاربرد دارد. برخی از مهمترین صنایع و کاربردها عبارتند از:
۱. صنعت بسته بندی: از نوار چسب در بسته بندی محصولات مختلف از جمله بسته بندی جعبه و کارتن استفاده می شود. این نوع چسب به عنوان روشی سریع، ارزان و مطمئن برای تثبیت و چسباندن مواد بسته بندی استفاده می شود.
۲. صنعت خودرو: از چسب نواری در تولید خودرو استفاده می شود. از این نوع چسب برای اتصال و چسباندن قسمت های مختلف خودرو مانند قطعات پلاستیکی، فوم ها، اشکال و شیشه ها استفاده می شود.
۳. صنعت الکترونیک: از چسب نواری برای تولید محصولات الکترونیکی نیز استفاده می شود. این نوع چسب برای نصب و اتصال قطعات الکترونیکی، سیم، برد مدار چاپی (PCB) و سایر قطعات در دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود.
۴. صنعت ساختمان: چسب نواری در صنعت ساختمان برای اتصال و چسباندن مواد مختلف مانند پنجره، در، کف و سقف استفاده می شود. این نوع چسب که به عنوان جایگزین روش های سنتی مانند پیچ ​​و مهره استفاده می شود دارای خاصیت ضد آب و عایق بودن است.
۵. صنعت چرم و پوشاک: در ساخت اجناس و پوشاک چرمی از چسب نواری برای اتصال و چسباندن قطعات مختلف مانند فروشگاه، زیپ، دکمه و کمربند استفاده می شود.
۶. صنعت چوب: در تولید مصنوعات چوبی مانند مبلمان، در و پنجره، چسب نواری چسبانده و به قطعات چوبی متصل می شود

۷. صنعت پوشاک: نوارهای چسبان در صنعت پوشاک برای اتصال قطعات مختلف از جمله بندهای لباس، زیپ‌ها، دکمه‌ها و پارچه‌ها استفاده می شود

و اما چسب نواری(کاغذی) یکی از ابزارهای مهم در زمینه پزشکی است و در بسیاری از بخش ها و تکنیک ها کاربرد فراوانی دارد. در زیر برخی از کاربردهای اصلی نو چسب نواری در پزشکی آورده شده است:
۱. اتصال: از نوار چسب برای چسباندن باند و باندهای طبی به بدن استفاده می شود. این نوارها معمولاً از مواد نرم و کشسانی ساخته می شوند که بدون تحریک و ناراحتی روی پوست قرار می گیرند.
۲.تثبیت سرنگ ها و لوله ها: از نوار چسب می توان برای محکم کردن سرنگ ها، لوله ها و سایر وسایل پزشکی استفاده کرد. با استفاده از نوار چسب پتانسیل حرکت غیرضروری این وسایل در بدن بیمار کاهش می یابد.
۳. ایجاد تنش: در برخی از روش های درمانی مانند تکنیک های فیزیوتراپی از چسب برای ایجاد تنش در عضلات و بافت های بدن استفاده می شود. این تنش می تواند عملکرد ماهیچه ها را بهبود بخشد، درد را کاهش دهد و وضعیت فیزیکی را بهبود بخشد.
۴.تثبیت مفاصل: چسب نواری به عنوان یک روش غیر جراحی برای تثبیت و تقویت مفاصل در صورت آسیب یا اختلال عملکرد مفصل استفاده می شود. این روش در بهبود تعادل، حمایت از مفاصل و کاهش درد مفید است.
۵. کاهش التهاب و تحریک: در برخی موارد، چسب نواری می تواند با ایجاد فشار و تحریک ملایم به کاهش التهاب و تسکین درد عضلانی و بافت نرم کمک کند.

منبع: https://allchasb.com/cat/chasb-navari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×