5E74Ac6C 5B67 47D4 B7D5 63Bd880Ecd4C Jpg
دکوراسیون

بهترین روش اجرای چمن مصنوعی برای تزئین باغچه

اسفند ۲۸, ۱۴۰۲ 4۰51

 

امروزه چمن مصنوعی به یکی از پرکاربردترین پوشش‌ها برای سطوح مختلف تبدیل شده و در محیط‌های مختلف آنها را می‌بینیم. باغچه‌ها نیز یکی از مناطقی هستند که می‌توان آنها را برای اجرای چمن مصنوعی انتخاب کرد. این پوشش‌ها نسبت به نمونه‌های طبیعی ماندگاری بالاتری داشته و تداعی کننده طبیعت هستند. به علاوه با نصب آنها نیازی به انجام روش‌های جلوگیری از رویش علف‌های هرز، استفاده از کودهای شیمیایی، چمن‌زنی و… در طولانی مدت نخواهید داشت. اما نکته قابل توجه برای اجرای چمن مصنوعی در باغچه، نصب درست آنهاست که باید کاملا اصولی و با رعایت استانداردهای مختلف باشد و بهتر است توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. اگر شما هم قصد خرید چمن مصنوعی برای باغچه را دارید، بهتر است یک آشنایی نسبی را هم با روش‌های نصب آن داشته باشید. این مطلب می‌تواند یک راهنمای اصولی در این زمینه برای شما باشد.

۲ روش نصب چمن مصنوعی در باغچه

اگر بخواهیم به روش‌های اصلی برای نصب چمن مصنوعی در باغچه اشاره کنیم؛ دو روش زیر جزو اصلی‌ترین‌ها هستند و هیچکدام آسیبی را به گیاهان موجود در این فضا وارد نمی‌کنند:

۱. نصب چمن مصنوعی روی بستر ماسه‌ای

اولین روش برای نصب چمن مصنوعی حیاط در باغچه، استفاده از ماسه در بستر مورد نظر است. در این روش امکان شیب‌گذاری هم وجود دارد. البته باید در اطراف گیاهان تقریبا نیم یا یک متر فاصله برای آب‌دهی و کوددهی در نظر گرفته شود. برای نصب چمن روی ماسه، ابتدا سطح باغچه با غلتک صاف و سپس ماسه نرم یا شن نخودی روی آن ریخته می‌شود. این لایه زهکشی مناسبی را برای خروج آب از سطح چمن خواهد داشت. در مرحله بعدی بستر آماده شده با استفاده از غلتک کوبیده می‌شود تا کاملا یکدست و آماده نصب شود. پس از آن لایه ژئوتکستایل که محافظ بکینگ و زهکش است قرار گرفته و در نهایت چمن مصنوعی روی آن نصب خواهد شد.

 

۲. نصب چمن مصنوعی رو بستر خاکی

روش بعدی برای نصب چمن مصنوعی قرار دادن آن روی بستر خاکی است. برای انجام این روش خاک باغچه به طور کامل تمیز شده و علف‌های هرزی که در سطح آن رشد کرده کاملا کنده می‌شود. سپس نصب چمن مصنوعی روی این بستر انجام خواهد شد. با انتخاب این فرایند طبیعت اصلی باغچه از بین نمی‌رود و در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته از آن استفاده می‌کنند.

بهترین روش اجرای چمن مصنوعی برای تزئین باغچه

کدام چمن مصنوعی‌ها برای بستر باغچه انتخاب بهتری است؟

به جز روش درست نصب چمن مصنوعی، انتخاب مدل چمن مصنوعی هم یک مرحله حساس برای فرایند است. معمولا کارشناسانی که در این زمینه مشغول هستند پیشنهادات خوبی را به شما خواهند داد. به عنوان مثال در روش اول که نصب روی بستر ماسه‌ای است؛ اصولا از چمن مصنوعی تزئینی مدل رویال یا چمن مدل ماهونیا ۱۵ استفاده می‌شود. اما نصب این پوشش رو بستر خاک، بهتر است با چمن مصنوعی رویال، چمن مصنوعی ملانژ ۱۵ و ۲۵ و چمن مصنوعی ماهونیا ۲۵ انجام شود. همه این مدل‌های چمن مصنوعی به دلیل زهکشی مناسبی که دارند، به راحتی آب را از داخل الیاف خودشان عبور داده و ظاهر طبیعی را در کنار گیاهان دیگر روی سطح باغچه ایجاد می‌کنند. به علاوه طول عمرشان نیز به دلیل جنس خوبی که دارند بالاست.

بهترین روش اجرای چمن مصنوعی برای تزئین باغچه

کدام روش نصب چمن مصنوعی ارزان‌تر است؟

چیزی که اغلب مشتریان هنگام سفارش چمن مصنوعی برای باغچه به دنبال آن هستند، قیمت چمن مصنوعی و در نهایت هزینه نصب آنهاست. موضوع اینجاست که قیمت این پوشش‌ها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال نوع زیرسازی، چمن مصنوعی انتخاب شده، ارتفاع چمن، مساحت مورد نظر و… همگی روی مبلغ نهایی اجرای چمن مصنوعی تاثیرگذار است. اما اگر بخواهیم در شرایط مشابه، نصب چمن روی بستر ماسه و خاک را با هم مقایسه کنیم، روش اول هزینه کمتری را در پی دارد.

بهترین روش اجرای چمن مصنوعی برای تزئین باغچه

با چمنزار؛ از ایده تا اجرا…

فروشگاه چمنزار بهترین پیشنهادات را برای اجرا و نصب چمن مصنوعی در باغچه پیش رویتان قرار می‌دهد. در این مجموعه یک گروه تخصصی و حرفه‌ای حضور دارند که در تمام مراحل انتخاب و نصب همراه شما هستند. کارشناسان چمنزار با توجه به نیازتان ایده‌های قابل اجرا، مدل‌های مناسب چمن مصنوعی و نکاتی که باید در نظر بگیرید را عنوان کرده و این مشاوره‌ها را به شکل کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند. در نهایت نیز با فروش چمن مصنوعی و نصب این پوشش‌ها در محیط، فضای مورد نظرتان را متفاوت‌تر از قبل خواهند کرد.

میتوانید محصولات چمن مصنوعی روف گاردن در چمنزار را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×