آرایش و زیبایی

بهترین روش درمان ریزش مو زنان

دی ۲۸, ۱۴۰۲ 6۰152

ظاهر مناسب موها سهم بسزایی در زیبایی خانم‌ ها دارد. به همین دلیل استفاده از بهترین درمان ریزش مو زنان برای آنها بسیار مهم است. امروزه روش‌ های متعددی برای رفع ریزش مو زنان در دسترس است که با توجه به نوع ریزش مو و علت آن می ‌توان هر یک از آنها را استفاده کرد. مثلا بعضی از افراد دغدغه درمان ریزش مو سکه ‌ای را دارند. در این فرصت با چند مورد از روش‌ های موثر در رفع ریزش مو زنان آشنا خواهید شد.

96Ffadb0 Ca23 4E39 91D5 96A0Fe387Fc4

درمان ریزش مو زنان

چرا زنان دچار ریزش مو می‌ شوند؟

قبل از صحبت درباره روش ‌های درمان ریزش مو زنان خوب است ابتدا دلایل بروز آن را مطرح کنیم. زنان به دلایل مختلفی دچار ریزش مو می ‌شوند از جمله:

  • شیردهی
  • کمبود ویتامین B
  • شروع دوره بارداری
  • شروع دوره یائسگی
  • استرس و تنش روانی
  • عدم تعادل هورمونی
  • کم خونی ناشی از فقر آهن
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • کاهش ترشح هورمون استروژن و پروژسترون

رفع ریزش مو زنان با تغذیه

استفاده از یک رژیم غذایی خوب و مناسب از اصلی ترین راهکارهای درمان ریزش مو زنان به شمار می ‌رود. برای حفظ سلامت و تقویت رشد موها لازم است به تغذیه خود توجه کافی داشته باشید. رژیم‌ های غذایی سالم و مغذی برای موهای شما بسیار مفیدند. توصیه می‌ شود انواع ویتامین ‌ها به ویژه ویتامین D، ویتامین B و ویتامین E را در برنامه غذایی خود مصرف کنید. همچنین باید منابع پروتئین، سبزیجات تازه، ماهی، لبنیات، انواع مغز خوراکی مثل بادام و گردو، سبوس و… را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مصرف این مواد سلامت موهایتان را تامین می‌ کند و در مقابله با ریزش آنها موثر است.

ماساژ دادن سر

ماساژ دادن سر و پوسته آن هم در درمان ریزش مو زنان موثر است. ماساژ سر را می ‌توانید زمانی که به حمام رفته اید و موهایتان به شامپو آغشته شده انجام دهید. ماساژ کف سر باعث می ‌شود گردش خون در پوسته سرتان بهبود پیدا کرده و رشد موهایتان تحریک شود. برای ماساژ سر کافیست انگشتانتان را آرام و به شکل دورانی در تمام نقاط سر خود به حرکت درآورید. ماساژ سر به پایین آمدن استرس و آرام شدن شما هم کمک می ‌کند. و یا میتوانید از ماساژور سر سیلیکونی برای ماساژ سر و افزایش گردش خون در کف سر استفاده کنید.

0Bbe2656 Bba9 45Bd B16A A7A9B323287D

درمان ریزش مو سکه ای

عدم استفاده روزانه از شامپو

استفاده نادرست از انواع شامپوها می‌ تواند باعث ایجاد مشکل برای موها و ریزش آنها شود. بسیاری از افراد در فکر تهیه بهترین شامپو برای از بین بردن ریزش مو هستند اما باید توجه داشت که مصرف روزانه این فرآورده ها اثرات منفی به دنبال دارد. اگر هر روز موهایتان را با شامپو بشویید دچار خشکی مو می‌ شوید و تار موهایتان آسیب می‌ بیند. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می ‌شود شستشوی مو با شامپو را به ۲ الی ۳ نوبت در هفته محدود کنید.

خشک کردن موها به صورت طبیعی

خشک کردن طبیعی موها هم به نوبه خود در درمان ریزش مو زنان موثر است. ممکن است شما هم مانند بعضی از افراد ندانید که استفاده از سشوار و دستگاه خشک کن باعث صدمه دیدن موهایتان می ‌شود. حرارت زیاد این دستگاه‌ ها برای موها مضر است و به پروتئین مو صدمه می ‌زند.

یکی از روش‌ های درمان ریزش مو خانگی این است که اجازه دهید موهایتان بعد از شستشو به صورت طبیعی و بدون استفاده از حرارت خشک شوند. در بسیاری از مواقع خانم‌ ها برای حالت دادن به موها و صاف و فر کردن آنها از دستگاه‌ های مختلف استفاده می ‌کنند. برای جلوگیری از آسیب دیدن موها باید محصولات مطمئن را برای رفع نیازتان انتخاب کنید. هرگز نباید سری داغ دستگاه را برای مدت زمان زیادی روی موهایتان استفاده کنید. بهتر است دستگاه هر ۱۰ ثانیه یکبار جا به جا شود. به کمک برخی محصولات می ‌توانید صدمات ناشی از حرارت را کم کنید. مثلا اسپری‌ هایی در بازار وجود دارد که در برابر حرارت زیاد مقاوم هستند. استفاده از این محصولات در زمان حالت دادن موها باعث کاهش آسیب‌ های وارده به مو می ‌شود.

484A6199 1181 4Df7 B2Fb 659A28Ec0C31

درمان ریزش مو خانگی

شانه زدن درست موها؛ از راه‌ های درمان ریزش مو زنان

برای درمان ریزش مو زنان باید به نحوه شانه کردن موها دقت کنید. شانه زدن موها باعث مرتب شدن و زیبایی و آراستگی آنها می ‌شود اما اگر آن را به درستی انجام ندهید باعث آسیب دیدن موهایتان خواهد شد. بهتر است برای انجام این کار از شانه ای استفاده کنید که دندانه ‌های آن پهن و بزرگ است. زمانی که موهایتان خیس و مرطوب هستند آنها را شانه نکنید. شانه کردن موها باید در حد اعتدال انجام شود. لازم نیست هر روز چند نوبت آنها را شانه بزنید. شانه کردن بیش از حد موها به فولکول ‌های آنها آسیب می‌ زند و باعث شدت یافتن ریزش مو می ‌شود.

استفاده از ماسک و کرم مو

درمان ریزش مو زنان به کمک ماسک‌ ها و کرم‌ های مو هم امکان‌ پذیر است. کرم ‌هایی که ملاتونین دارند موها را تقویت می کنند و بر رشد آنها تاثیر مثبت می گذارند. بررسی ها نشان می‌ دهد که استفاده از این ترکیب باعث شده مصرف کنندگان بعد از یک ماه با ریزش موی کمتری مواجه شوند. ماسک‌ های دارای سیلیکون هم برای رفع ریزش موی زنان مفیدند. شما می‌ توانید از انواع مکمل سیلیکونی که فرآورده ‌های مراقبت از مو محسوب می‌ شوند برای رفع ریزش موهایتان استفاده کنید.

درمان ریزش مو زنان با روغن‌ های گیاهی

روغن‌ های گیاهی به دلیل خواص باارزشی که دارند برای درمان ریزش مو زنان به کار می‌ روند. استفاده از این روغن ‌های طبیعی جزو درمان ‌های خانگی ریزش مو است. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن سیاه دانه و… موی سر را تقویت و ریزش آن را رفع می‌ کند. نکته مهمی که برای استفاده از این روغن‌ ها باید مورد توجه قرار گیرد طبیعی و خالص بودن آنهاست. استفاده از محصولاتی که این ویژگی ها را ندارند نتایج رضایت بخشی را برای شما به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل برای تهیه آنها باید دقت کافی به خرج دهید و نیاز خود را تنها با مراجعه به مراکز فروش معتبر تامین کنید.

C8739B01 9582 483F 8848 37B253B9E25B

بهترین درمان ریزش مو

فروش روغن ترکیبی تقویت کننده ریشه مو

روغن ترکیبی تقویت کننده ریشه مو از جمله محصولاتی است که برای درمان ریزش مو زنان به بازار عرضه می‌ شود. این محصول همان طور که از نامش مشخص است از ترکیب چند نوع روغن گیاهی به دست می ‌آید. روغن سیاه دانه، روغن آرگان، روغن رزماری، روغن بابونه، روغن بنفشه پایه زیتون، روغن براهمی، روغن کندش و… از روغن ‌های گیاهی به کاررفته در تولید روغن تقویت ریشه مو هستند. روغن ترکیبی مو خواص گوناگونی را برای موها به ارمغان می ‌آورد که کنترل ریزش مو در زنان یکی از آنهاست. از دیگر خواص روغن ترکیبی مو می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت ریشه مو
  • رفع شوره سر
  • ضخیم شدن تار مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده

با خرید روغن ترکیبی تقویت ریشه مو می ‌توانید از خواص چند روغن گیاهی به طور همزمان برای درمان ریزش مو زنان و سایر مشکلات موهایتان کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×