مشهد
معرفی کسب و کار - گردشگری

بهترین زمان سفر ارزان به مشهد

اسفند ۱۵, ۱۴۰۱ 2۰152

مشهد یکی از قطب‌های گردشگری و مهم کشور است که بازدیدکنندگان زیادی دارد. زمان‌های پیک سفر و بازه‌های مشخصی از سال، به علت وجود زیاد مسافر، استفاده از تمام خدمات شهر پرهزینه‌تر می‌شود و شلوغی، امکان لذت بردن از سفر را از بین می‌برد. در نتیجه توصیه می‌شود با زمان‌بندی مناسب  و اقامت در هتل هایی مانند هتل مدائن مشهد سفری ارزان به این شهر مقدس را تجربه کنید.

سفر به مشهد

هزینه‌های عمده برای سفر به مشهد

اواخر پاییز و اوایل بهار، مشهد به لحاظ آب‌وهوایی در مطلوب‌ترین شرایط قرار دارد. اما این بازه زمانی، پیک مسافرتی مشهد است و هزینه‌های گردش در این شهر بالاست. در نتیجه اگر اقتصادی بودن سفر برای شما اهمیت دارد، توصیه می‌شود زمستان را برای بازدید از مشهد درنظر بگیرید.

در این زمان، مسافران کمتری از شهر دیدن می‌کنند و امکان گشت‌وگذاری آرام با هزینه‌هایی مناسب برای افراد فراهم است. البته فارغ از زمان‌بندی، عوامل تاثیرگذار دیگری هم هستند که می‌توانند هزینه‌های سفر را کاهش دهند.

یکی از این موارد حمل‌ونقل، و دیگری انتخاب محل اقامت است. چه در پیک مسافرتی قصد سفر داشته باشید و چه در تابستان و زمستان، این راهکارها می‌تواند در تجربه سفر ارزان به مشهد موثر واقع شود.

حمل‌ونقل

در راستای کاهش هزینه‌ها، توصیه می‌شود سفر با قطار یا اتوبوس را در نظر بگیرید. بدون شک، هواپیما انتخاب آسان‌تری است و شاید بتوانید با خرید بلیط لحظه آخری مشهد سفری ارزانتر داشته باشید. البته سفر با قطار با اتوبوس هم از جذابیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که خاطراتی به‌ یادماندنی به‌جا می‌گذارد. چنان‌چه از رانندگی خسته نمی‌شوید، سفر با اتومبیل شخصی هم راهکار دیگری است که سفری اقتصادی را برای شما رقم خواهد زد.

مشهد

اقامت ارزان در مشهد

برای تجربه‌ اقامت ارزان در مشهد، بهتر است که هتل‌های میان‌رده‌ای را انتخاب کنید که در عین حال خدمات رفاهی مناسبی ارائه می‌دهند. این هتل‌ها می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند و در عین حال مقرون‌به‌صرفه هم باشند. یکی از این هتل‌های اقتصادی و باکیفیت، هتل مدائن مشهد است.

هتل مدائن مشهد، یک هتل قدیمی است که در خیابان امام رضا واقع شده و دسترسی خوبی به بازار رضا و حرم دارد. این هتل فعالیت خود را از سال ۱۳۶۶ آغاز کرده و همواره کوشیده تا خدمات بهتری به مهمانان خود عرضه کند.

هتل مدائن مشهد با ۹۷ واحد اقامتی، در تمام فصول سال آماده‌ پذیرایی از زائرن و گردشگران است. اتاق‌ها، به دوتخته، سه­تخته، چهارتخته و پنج­تخته تقسیم می‌شوند و همگی مجهز به امکانات رفاهی لازم هستند. اقامت در این هتل سه ستاره، استفاده از کافی‌شاپ، رستوران، اینترنت، پارکینگ و خشک‌شویی را هم به‌ همراه دارد.

بنابراین مهمانان می‌توانند با خیال راحت از آسودگی اقامت و کیفیت خدمات هتل، اطمینان حاصل کنند. یکی دیگر از هتل‌ های اقتصادی مشهد، هتل جواهری است که در خیابان امام رضا شش قرار دارد. این هتل، با امتیاز دو ستاره، در نزدیکی حرم واقع شده و از دسترسی خوبی به مراکز خرید شهر برخوردار است.

هتل جواهری کار خود را در سال ۱۳۵۸ آغاز کرد و جهت ارتقای سطح کیفی خدمات خود، در سال ۱۳۹۴ مورد بازسازی قرار گرفت. هزینه‌ اقامت در این هتل بسیار ارزان است و امکان تجربه‌ اقتصادی‌ترین سفر ممکن به مشهد را فراهم می‌کند.

اتاق‌ها مجهز به تلویزیون، یخچال، سرویس بهداشتی و تهویه هستند و نمازخانه، از خدمات عمومی مجموعه به ‌حساب می‌آید. بازار رضا، بازار فرش‌فروش‌ها و حمام قلی‌بیک در نزدیکی این هتل قرار دارند.

هزینه‌های جانبی سفر به مشهد

فارغ از حمل‌ونقل و اجاره‌ محل اقامت، سفر هزینه‌های جانبی بسیاری دارد که گاهی بخش زیادی از بودجه‌ را به‌ خود اختصاص می‌دهد. در نتیجه لازم است که برای برآورد هزینه‌ها، خوردوخوراک، تفریحات و خرید را هم درنظر بگیرید. اما خوشبختانه نیازی نیست هیچ‌یک از این فعالیت‌ها را از برنامه‌های خود حذف کنید. چرا که با بودجه‌ محدود هم سرگرمی‌ها و غذاهای فوق‌العاده‌ای در این شهر یافت می‌شود.

رستوران های ارزان در مشهد

در مشهد هم مثل هر شهر بزرگ دیگری می‌توان رستوران‌های باکیفیتی پیدا کرد که از قیمت معقول‌تری نسبت ‌به نمونه‌های مشابه برخوردارند. این رستوران‌ها عمدتا از مراکز گردشگری و پرطرفدار شهر فاصله دارند و به همین خاطر مقرون‌به‌صرفه‌ هستند. رستوران میلاد، مجتمع پذیرایی میرعماد و رستوران تربیت، شماری از مکان‌هایی‌ هستند که در ازای مبلغی مناسب، غذایی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند.

تفریحات ارزان در مشهد

مشهد برای تمام اقشار جامعه با بودجه‌های مختلف و سلیقه‌های گوناگون، تفریحاتی جذاب و سرگرم‌کننده دارد. باغ پرندگان، با بیش از ۷۰۰ گونه پرنده، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های مشهد است که بازدید از آن کم‌هزینه و سرگرم‌کننده است. شایان ذکر است که بازدید از این مکان محدودیت سنی ندارد و برای تمام اقشار جامعه مناسب است.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کم‌هزینه در مشهد، موزه‌ی آیین‌های پهلوانی است که نام آن کمتر شنیده شده است. اما این مسئله از جذابیت موزه کم نمی‌کند. موزه‌ آیین‌های پهلوانی از سه بخش عیارخانه، زورخانه و نمایشگاه تشکیل شده و امکان بازدید از آن برای همه‌ افراد فراهم است.

خرید ارزان در مشهد

خرید سوغاتی بخش مهمی از سفر را تشکیل می‌دهد و مشهد در این زمینه هم پاسخگوی تمامی گردشگران است. این شهر مراکز خرید متعددی دارد که هر کدام، محصولات منحصربه‌فردی ارائه می‌دهند و از قیمت‌های گوناگونی هم برخوردارند.

اگر قصد دارید در مشهد خرید کنید و در عین حال به فکر مدیریت هزینه‌ها هستید، مرکز خرید فردوسی به شما پیشنهاد می‌شود. بازار رضا از دیگر مراکز خرید ارازن در مشهد است. شمار قابل توجهی از سوغات‌فروشی‌های شهر در این فضا جمع شده‌اند.

در نتیجه امکان ندارد از این بازار بزرگ، دست خالی باز گردید. شایان ذکر است که قرارگیری بازار رضا در بافت قدیمی شهر و طراحی آن به سبک معماری اسلامی، بر جذابیت گشت‌وگذار در آن افزوده است.

فلای تودی

رزرو هتل های مشهد در فلای تودی

در مجموع می‌توان گفت که سفر ارزان به مشهد، نه ‌تنها ممکن است بلکه از کیفیت نسبتا خوبی هم برخوردار است. اولین نکته‌ای که برای تجربه‌ سفری اقتصادی به این شهر لازم است، زمان‌بندی و برنامه‌ریزی است. اگر سفر در اوج شلوغی‌ها را کنار بگذارید، در سایر فصول می‌توانید در ازای پرداخت هزینه‌ای معقول از جاذبه‌های شهر دیدن کنید.

برای رزرو متنوع ترین هتل های مشهد از لوکس تا اقتصادی می توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت با یک مقایسه ساده میان امکانات و قیمت اتاق ها به راحتی می‌توانید مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه خود و در کمترین زمان ممکن رزرو کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما مشهد تهران و بلعکس با پشتیبانی ۲۴ ساعته می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×